![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geef je een pakje "aandacht" aub. Beter zo ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het niet eerder de plicht van ieder van ons om een goed leven te leiden. Alle biochemische activiteit binnen dat unieke leven kan, met enige verbeelding, als 'werken' omschreven worden.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zijn er zeven miljard. En de dieren en de planten ook.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 maart 2013 om 00:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed je hebt je standpunt duidelijk gemaakt. Ik ben er niet van overtuigd. Ik vind het zwak en vol onbegrip. Je moet maar zien , dat je het politiek valideert. Het zal je niet lukken. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 maart 2013 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Diegenen die vaak roepen dat veel werken een schone deugd / plicht / een positief iets is, zijn meestal diegenen die zelf nog maar weinig of zelfs gen klop gedaan hebben. Mensen die veel gewerkt hebben of veel werken, en die eerlijk zijn met zichzelf en de anderen, zullen toegeven dat het niet alles zaligmakend is, zelfs niet wanneer je er op een eerlijke manier (wat zeer zeldzaam is) bergen geld mee verdiend hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Zei iemand hier 'burgerplicht'? We zijn hoogstens nog derderangsonderdanen. Ik beschouw het dus als mijn plicht om er de kantjes zoveel als mogelijk af te lopen en opzettelijk fouten te maken als de gelegenheid zich voordoet. Gelukkig heb ik die vorm van protest nog om me af te reageren. Anders bestaat de kans dat ik 'domme dingen' ga doen.
Ik combineer lange werkdagen met veel vrije tijd.
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Een leven vol hedonistisch gezuip mag dan bestaan uit biochemische activiteit, het is geen deugdelijk en dus geen goed leven.
![]() |
![]() |
#32 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Een staat van lethargie kan uiteraard een verminderde inspanning om naar werk te zoeken verklaren, maar het kan uiteraard geen goedkeuring of toelating zijn om werkloos te mogen blijven.
![]() |
![]() |
#33 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Nu wil ik daar niet ernstig verder over discussiëren in zo een onnozele draad als deze. Ga misschien liever naar hier:http://forum.politics.be/showthread.php?t=147445 Laatst gewijzigd door eno2 : 4 maart 2013 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Schepen
|
![]() Neen, integendeel. Sociale normen beperken mensen niet in hun vrijheid, maar garanderen net hun vrijheid. Stel u een hypothetische maatschappij voor waarin hard werken en inspanning leveren voor de samenleving geen gedeelde sociale norm is (of zelfs wordt afgekeurd). Denkt u dat een persoon die in een dergelijke samenleving opgroeit nog echt vrij kan zijn? Wordt die persoon bij afwezigheid van geinternaliseerde waarden als werkethiek en zelfdiscipline geen slaaf van zijn passies en emoties? Sociale waarden en normen als werkethiek en zelfdiscipline vormen een drijfveer om de doelen die men in het leven wil bereiken ook effectief te proberen realiseren. Indien men deze drijfveer niet heeft, zal men bijgevolg ook minder vrij zijn: men kan minder het leven leven dat men echt wil. Bovendien zal iemand die geen waarde hecht aan zijn plicht om te werken, ook minder geld verdienen, wat de bestedingsmogelijkheden in de vrije tijd beperkt.
Daarnaast zou in een dergelijke hypothetische maatschappij de werkloosheid uiteraard pakken hoger liggen. Ten eerste omdat de mensen die niet willen werken ook niet zullen werken indien ze geen probleem hebben om van een uitkering te leven. En ten tweede omdat kinderen die geboren worden in een omgeving die geen belang hecht aan werken, deze waarde ook niet zullen overnemen op latere leeftijd. Aangezien in een dergelijke maatschappij minder mensen bijdragen aan de sociale zekerheid, zullen de uitkeringen ook lager liggen, waardoor ook de vrijheid en mogelijkheden van de niet-werkenden beperkt worden. Een mens wordt niet vrij door "altijd te doen waar men zin in heeft". Een mens wordt vrij door zichzelf gedrag op te leggen. En gedrag dat men zichzelf oplegt is bijna altijd geworteld in een gedeelde sociale of culturele norm of waarde. Ga dat voor uzelf maar eens na..
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vrijwillige werkloosheid is een goede manier om het systeem te saboteren op een indirecte, onopvallende manier.
Hoe sneller het sociale zekerheidssysteem instort, hoe beter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom?
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een sfeerbeeld: Iemand die dagen en uren en uren op chats/internet/fora/Facebook/twitter enzv. vertoeft tijdens de werkuren en zo rond 16u aan de andere gebruikers weet te vertellen dat hij/zij een leuk daggetje chat of wat anders heeft gehad en nu huiswaarts keert en dankt voor de 2000 of meer euro'tjes die hij/zij maandelijks mag bijschrijven op zijn/haar rekening. ( van horen zeggen hoor: zijn er zelfs die hoog bij laag beweren dat ze dit mogen van hun baas. Slimme baas? ![]() Ooit iemand geweten die verplicht een bijscholing mocht 'genieten' met het oogpunt daarna terug aan het werk te raken. De brave man volgde de opleiding zonder fout. Uiteindelijk koos men voor een jongere kandidaat voor de job, een allochtoon. Je zou voor minder een ernstige vorm van xenofobie krijgen. Niet iedereen die werkloos is, is werkschuw. OK, tussen elk koren zit er kaf. Citaat:
![]() p.s. Ik hou van kort bochtenwerk! ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 maart 2013 om 08:48. |
||
![]() |
![]() |