![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: De Gelder: Doodstraf, levenslang of re-integreren? | |||
| Doodstraf |
|
29 | 37,66% |
| levenslang |
|
38 | 49,35% |
| Re-integreren |
|
10 | 12,99% |
| Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
er is een hokske te weinig in de dsm...
|
|
|
#203 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik ben trouwens wél benieuwd wat die arts gaat komen vertellen over die gebrekkige hersendoorbloeding. Het lijkt me dat neurodiagnostiek nog niet vaak gebruikt is in een rechtzaal.
|
|
|
#204 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
|
|
|
|
#206 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Banneling
|
Ik pleit voor de vrijlating met daarbovenop een trip naar Australië!
Daar kan hij gevoederd worden aan krokodillen die hongerlijden en moeten rondkomen van een beperkt budget. |
|
|
|
|
|
#208 |
|
|
Nu ik de beelden gezien heb over hoe hij reageert op simpele vragen, en zijn hele gedrag heb kunnen aanschouwen, rekening houdende met alle andere bizarre en absurde antwoorden en gedragingen in het verleden is het voor mij duidelijk dat hij heel erg gestoord is. Hij zou mij niet verwonderen dat hij in een vergevorderde stadium zit van chizofrenie, al is dit enkel mijn idee, ik ben geen dokter. Ik ben er nog meer van overtuigd dat deze rechtzaak absoluut overbodig is, en dat hij gewoon geïnterneerd dient te worden. Die hele vertoning is bijzonder pijnlijk, voor alle betrokkenen.
De Gelder kunnen we helemaal niet vergelijken met Dutroux, Janssens of Fourniret. Dit zijn echte misdadigers, psychopaten, die wisten wat ze deden. Dergelijke sujetten mogen ontleed worden om zieke mensen te redden. De Gelder echter niet, want hij is erg ziek. Hij kan niet toerekeningsvatbaar beschouwd worden.
|
|
|
#209 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#211 |
|
|
Naar een islamhellegat... Doch daar kan hij dan nog altijd moslim worden om zijn straf te ontlopen.
Door bekering tot de islam vergeeft Allah alle voorgaande slechte daden http://nieuws.thepostonline.nl/colum...k-moslim-werd/
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 6 maart 2013 om 00:53. |
|
|
|
|
|
#212 | |
|
|
Citaat:
Overigens doet dit me denken aan de discussie over het verschil tussen autismespectrumstoornissen en psychotische toestanden en hoe het ene soms kan overgaan in het andere vs. de vraag of een beginnende schizofrenie soms niet verkeerdelijk gediagnosticeerd wordt als zijnde een autismespectrumstoornis. Iets wat ik niet begrijp, is dat men stelt dat men niet echt getest heeft voor schizofrenie... Hoe dan ook, schizofreen moet hij volgens mij toch niet zijn, psychotisch lijkt me voldoende? Voor schizofrenie moet er een bizar element aanwezig zijn in de waan. Wat hij gedaan heeft is niet normaal te vinden (hopelijk) maar ik heb het bizarre element nog niet echt gezien? Ik dacht dat dit duidelijker aanwezig moest zijn? Maar dan is de vraag al of hij ooit duidelijk zal maken wat er in zich in zijn hoofd afspeelt... Anderzijds begrijp ik niet dat hij in zijn cel boeken heeft kunnen lezen over psychiatrische ziektebeelden. Dat brengt heel wat risico's met zich mee natuurlijk, zeker als klopt wat de cipier zegt "nadien ging hij er zich naar gedragen". :-/
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat een diagnose stellen op basis van krantenartikels en wat uitspraken op een assissenproces nogal onmogelijk is. Blijft het nog de vraag of het überhaupt mogelijk is om in de context van een proces een diagnose te stellen, en of diagnoses een basis mogen zijn om iemand te veroordelen (al dan niet juridisch). Een diagnose is en blijft gewoon een perceptie van de meerderheid dat iets afwijkend is van die meerderheid. Duikboot zegt "het steekt dat je geen hoogte van hem krijgt", en ik denk dat 'm daarmee 100% gelijk heeft. We krijgen daar geen hoogte van en we zullen er ook geen hoogte van krijgen, want ik denk niet dat hij veel zin heeft om zijn ziel eens bloot te leggen in zo'n proces. Het lijkt me trouwens dat hij iemand is die ook vroeger niet erg veel toonde van wat er in hem om ging. Ik vermoed dat mocht hij zijn motieven uitleggen, er zou blijken dat hij best wel rationeel denkt. Dus: toerekeningsvatbaar. Het is niet omdat zijn denken 'lelijk' is, dat het daarom niet rationeel is. Cf. natural born killers, "it's just murder". Dat ge een beetje woozy wordt na 4 jaar solitaire opsluiting vind ik behoorlijk logisch. Het zou nogal raar zijn mocht hij na zoiets normaal overkomen.
|
|
|
|
#214 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Minister-President
|
De machtspositie van een psychopaat.
|
|
|
#217 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Volgens sommigen zijn dit soort mensen allemaal moordenaars en zij hebben recht op hun mening. Ze mogen er echter wel eens even bij stilstaan dat het hebben van die mening enkel gevrijwaard blijft door het bestaan van dit soort moordenaars.
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
|
André Smet, de echtgenoot van een van de kinderverzorgsters, heeft in de rechtszaal dreigementen geuit in de richting van De Gelder. Hij zei: 'Je mag naar mij kijken, je mag gerust eens tot mij komen. Als ze het mij zouden toelaten, zou ik tot bij u komen en zien wat je dan te zeggen had.'
Hopelijk krijgt hij een zware tuchtsanctie. |
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Minister
|
Citaat:
|