![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het niet over. Het gaat mij over welke raad je een beginnend gitarist best meegeeft. En dan veronderstel ik dat hij veel meer speelplezier gaat beleven aan vingeroefeningen en enkele simpele akkoordjes zodat hij nagenoeg onmiddellijk kan beginnen spelen. Ga je hem echter eerst omver kegelen met allerlei (broodnodige maar niet als je pas begint) muziektheorieen gaat de lol er waarschijnlijk snel af zijn. Wat ben je overigens met allerlei theorieen over hoe en waar je je vingers moet zetten als je als beginner nog een halve minuut moet 'mikken' om je vingers op de juiste plaats te krijgen? Vandaar mijn mening: leer mensen enkele akkoorden zodat ze na een paar weken toch al enkele nummers kunnen (mee)spelen (plezier!) en begin met theorie van zodra ze toch al een beetje gewend zijn aan de gitaarhals. Iemand die op die manier om te beginnen snel enkele simpele liedjes leert gaat na verloop van tijd overigens zelf wel op zoek naar de theorie erachter. Een beginner gaat lopen van theorie, een gevorderde zoekt de theorie zelf op.
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat BigF zegt.
Het eerste akkoord dat ik heb leren pakken was overigens een A mineur en het tweede een E mineur. Zegt dat iets over persoonlijkheid of zo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die blonde van Games of Thrones wil ik ook wel eens leren pakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maakt het - initieel - iets uit hoe hoog of laag op de hals ? Dat moet lukken. Als ik niet gefrustreerd raak van de ongetwijfeld trage progressie . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
kwestie van frustratie te minimaliseren. Ik ben niet handig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar een half uur per dag zou voldoende moeten zijn. Dat wordt vanzelf meer als je er wat van kan en er meer plezier in krijgt. Zeggen ze ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() In principe niet. Je akkoorden zitten relatief ten op zichte van de kam van de hals. Als je een kabodasterke plaatst kan je naar beneden komen. Zonder gaat ook, maar dan klinken uw akoorden niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat een beginnend gitarist moet leren is een paar akkoorden pakken, en wat doe je? Uitvluchten zoeken om ze niet te moeten pakken.... Noob! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet hem niet aanmoedigen!
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ram alleen maar beuknoten ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Positief argument:
http://www.youtube.com/watch?v=jmUoIhKpe7A http://www.youtube.com/watch?v=paPwcrykMGc http://www.youtube.com/watch?v=gMkaKAhXu3c http://www.youtube.com/watch?v=VNFVvxbQ4Lc Als je dit kan , stop er dan fucking KLOTE ONMIDDELLIJK mee: http://www.youtube.com/watch?v=moqXuuwK0J4
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet iedereen begint gitaar te spelen om binnen de kortste keren een supergitarist te worden. Meer nog; de overgrote meerderheid van de mensen die gitaar beginnen te spelen zullen nooit een supergitarist worden. Bij de meeste is dat immers ook niet de bedoeling. Dus wat maakt het uit hoe lang ze oefenen per dag, hoe ze hun akkoorden pakken, welke theorie ze gaan blokken... Gitaar spelen is gewoon leuk, fnuik dat nu niet door ontmoedigende uitspraken als "met een half uur per dag kom je nergens" of "pak je akkoorden zoals het hoort of stop er mee'. Iedereen die gitaar begint te spelen heeft mijn steun. Als spelen ze maar 5 minuten per dag met 1 vinger.
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge nu alle tijd die ge steekt in dat geleuter hier, moest gebruiken om te oefenen, awel,...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sommige akkoordenwissels ga je op die manier niet kunnen spelen, beter even doorbijten, binnen een half jaar ga je niet meer begrijpen dat je ooit over een A gestuikeld bent.
Een goede basis is nodig om vooruit te kunnen.