![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien een eenvoudige illustratie: Ik verhuur een gebouw aan een firma voor 1 milj per jaar Even naar het pré boekhoudtijperk. Mijn huurder brengt mij jaarlijks een hoop geld dat ik netjes op een stapel leg. Gedurende het jaar betaal ik 300.000 aan kosten en 200.000 aan taksen. dus mijn hoopje geld werd gehalveerd. Ik hou in dit simpele voorbeeld 500.000 over als vergoeding voor mijn investering in het gebouw. nu het boekhoudtijdperk : afschrijvingen op het gebouw 100.000 reservaties voor komende werken binnen x jaar 100.000 dus vergoeding voor mijn investering nog 300.000 Dus dat jaar 200.000 minder alleen door de boekhoudregels en reglementen. Realiteit? Is mijn gebouw dat jaar net zoveel in waarde gedaald als delineaire afschrijving over x jaar die in mijn boekhouding staat? Boekjouding is alles behalve een afsoeigeling van de realiteit, het is voldoen aan een hoop regels en reglementen, die nog niet steeds gelijk lopen on Local en in IFRS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ge zult wel nog evenveel cash overhouden he (verschil cashflow en boekhoudkundige winst.). Ge zult zelfs meer cash overhouden, aangezien ge die afschrijvingen van uw bh'kundige winst kunt aftrekken. Om terug te komen op uw punt dat dit niet zou overeenkomen meet de realiteit :o. Afschrijvingen geven weer in welke mate uw actief in waarde verliest door gebruik. En provisies zijn worden aangelegd om te voorzien voor kosten die om de paar jaar terugkomen. Daarnaast moogt een gebouw niet op jaar afschrijven. Uw afschrijving moet overeenstemmen met de werkelijke levensduur
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 9 maart 2013 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de jaarrekening Dexia Groep van 2005 zijn ze terug te vinden op pagina 51 onder rij XXI. Daar gaat het om een waardering van 433 miljoen IFRS op 31.12.2005. In dit bedrag zitten nog andere zaken vervat dan de betwiste winstbewijzen. http://www.dexia.com/NL/aandeelhoude..._VoletB_NL.pdf
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja maar uw cashpositie zal dan wel verzwakken op de moment dat gij uw gebouw moet renoveren (uw provisie gebruiken of een nieuw gebouw kopen (als het oude afgeschreven. Uw resultaat zal stabieler zijn. ipv 19 jaar een positieve cashflow en dan een in jaar 20 een negatieve cashflow.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In IFRS probeert men wel de activa aan marktwaarde in de boeken te zetten.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
IFRS op alles toepassen is ook niet echt makkelijk he. Gaat gij aan de lokale bakker vragen om elk jaar na te gaan wat de marktwaarde van zijn toonbank en zijn broodsnijmachine is?
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 9 maart 2013 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
pagina12
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/Video/VideoP...30224_00481362 Vanaf minuut 3.30".
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 maart 2013 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder vind ik principieel dat de belastingbetaler niet hoeft op te draaien. En als er daarvoor toch een politieke meerderheid is, dan slechts nadat eerst de activa van ACW aangesproken werden. Maar ook al zou er potentieel daarvoor een politieke meerderheid zijn, dan nog kan een definitief vonnis van de RVS evenals een uitspraak van de EU-Commissie dat boeltje tegenhouden. Laatst gewijzigd door quercus : 9 maart 2013 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Vlaanderen wordt bedrogen door zijn eigen politiekers,cd&v ps en ovld op kop...
en allemaal staan ze "recht" in hun schoenen en spreken ze de waarheid! Laatst gewijzigd door Brakelaar : 9 maart 2013 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom. Naar de (buitengewone) algemene vergaderen van Groep Arco komt nauwelijks volk. Hoewel elke vennoot het recht heeft om aanwezig te zijn of zijn stem bij volmacht kan laten gelden. De groep mensen die echt bekommerd is om hun Arco centen is heel klein. Doordat de politiek verklaard dat de Arco vennoten moeten vergoed worden neemt dit hun druk op het ACW en dochtersorganisaties weg.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 maart 2013 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zijn de activa van Arco (het bedrijf in vereffening) die aangesproken moeten worden. Als het waarborgfonds niet zou tussenkomen, dan komen er ongetwijfeld claims naar Belfius als erfgenaam van de "verkopers" , wegens misleidende informatie, en dus terug bij de staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Om nog te zwijgfen van die die zeer zware beschuldigingen uiten zonder één vorm van bewijs. En zich onterecht voordien als de nieuwe witte ridders, terwijl ze enkel een politieke tegenstander proberen te liquideren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou nog eens een toppunt van crapuleus gedrag zijn vanwege ACW-Arco. Eerst zijn ze mee verantwoordelijk voor de ondergang van Dexia, ze waren immers een referentie-aandeelhouder en zaten in de Raad van Bestuur. De Staat doet een enorme financiële inspanning om het Belgisch gedeelte van het failliet Dexia-imperium uit de brand te slepen. En dan zou Arco nog het lef hebben om nog eens een verhaal uit te oefenen op iets dat eigendom is van de Staat! Beste vriend, je zult binnen afzienbare tijd een minder arrogant standpunt gaan innemen. Namelijk wanneer zowel de Raad van State als de EU-commissie gans het waarborg-verhaal afschieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Terwijl die nieuwe witte ridders wel degelijk nagels met koppen slaan,het stinkt dat het geen naam meer heeft!Waar zitten de trado's nu,men hoort niets van hun kant uit...
Laatst gewijzigd door Brakelaar : 9 maart 2013 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tut tut,
ze hebben zwaar zitten foefelen, op financieel vlak en op democratisch vlak. Maar ze zijn hun meedere tegen gekomen. Boontje komt om zijn loontje. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ALS de raad van state en ALS europa,.... DAN blijft er nog de belofte van de regering in ruil voor nieuw arco geld voor dexia. Ik denk dat dat aantoonbaar is als woordbreuk, misleiding en valsheid in geschrifte voor een gewone rechtbank |
|
![]() |
![]() |