Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2003, 10:42   #41
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
You wanna fuck with us? We'll show you who gets raped. Daar komt de Amerikaanse opinie op neer. En hoe denk je dan dat de publieke opinie gaat reageren wanneer, al voor een voorstel wordt ingediend, Frankrijk, een land dat hier notabene pejoratief bekend staat als arrogant en tegendraads huilebalkje, zegt zijn veto te gaan gebruiken? Right, I got a finger for that and it aint my pinkie.
Tot zover de democratische houding van de modale Amerikaander & erger nog zo komen ook hun leiders over. Arrogant & geen oor naar compromissen laat staan nuances.

Citaat:
Of de VS 'the greatest country in the world' is, is subjectief, maar 'the most powerful', is objectief, en ze zitten er met kop, schouders and knieen bovenuit.
Wederom de discussie over hun democratische houding, recht van de sterkste is zeker niet de meest democratische.

Citaat:
Op die opinie wordt door een aantal slimme mensen, die eigenlijk beter zouden moeten weten ingespeeld. Maar dat wilt nog niet zeggen dat de VS hiermee een slechte zaak doet. Het afzetten van Saddam is een goede zaak voor Irak en voor de rest van de wereld. De alternatieven zorgen voor meer leed op termijn.
Oorlog is voor iedereen een slechte zaak & aangezien Saddam een veel kleinere (om niet te zeggen geen) bedreiging voor de wereld (& helemaal niet voor de Vs) vormt dan de door DemocratSteve aangehaalde landen.

Citaat:
Bush heeft al menige kemel geschoten op internationaal politiek gebied. (zie ook mijn laatste post onder '71% van de amerikanen steunen bush'). Hij is, naar het buitenland toe, incompetent. However, naar het binnenland toe, geeft hij wat het volk wilt. And, let's face it, waar denk je dat Bush zijn interesses liggen? Riiiiight, dus misschien toch zo'n dom ventje niet. En daar hoeven heus geen complottheorien met 35 invloedsgroepen aan te pas te komen, dat is haarsimpele herverkiezingspolitiek voor 2004.
Ok, Bush, zoals elke leider denkt in de eerste plaats aan zijn volk, daar heeft niemand problemen mee. Over zijn binnenlandse politiek zijn ook serieuze kanttekeningen te plaatsen maar daar ga ik niet over beginnen.

Citaat:
Wilt u echt een oplossing voor het probleem dat u aankaart? Zorg er dan voor dat Europa zich niet meer belachelijk maakt in de UN. Zorg er dan voor dat de regels er komen binnen de VN zodat de VS geen stemmen meer kan kopen. Herwerkt de VN zodat ze weer kan fungeren naar de oorspronkelijke bedoeling.
Denk dat de VN inderdaad aan een herwerking toe zijn, zodanig dat het ook in deze instelling maar democratisch wordt ipv een speelpop voor de Vs. En wat Europa doet getuigd van meer democratische waarden, elk land neemt een stanpunt in & respecteerd den andere. Wat daar verkeerd aan is snap ik niet?!?

Citaat:
Maar wilt u olie op het vuur gooien, kleineer dan de Amerikanen, duw hun neus in alle bruine gevallen van de laatste vijftig jaar. Maak ze dan verantwoordelijk voor alle wereldproblemen. Doe dan voort met het opjutten van de publieke opinie in de rest van de wereld tegen de Verenigde Staten.
Mja, je kan moeilijk ons verwijten akkoord te gaan met een bespottelijk regime die op elk gebied in mijn ogen de verkeerde beslissingen neemt. Wanneer de Amerikaanders geen verschil kunnen maken dat het protest tegen hun leiders is & niet tegen de bevolking. Tja...
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 12:25   #42
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

De Amerikanen staan achter hun regering, wat je er ook van probeert te maken, Jorge.

De houding van de Europeanen lijkt trouwens meer en meer op platte, onvoorwaardelijke Anti-Amerikanisme.

Dat is ontstaan onder invloed van de groene kommunisten.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 14:15   #43
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De Amerikanen staan achter hun regering, wat je er ook van probeert te maken, Jorge..
Dat is iets waar we nog van kunnen leren in Europa.
Maar gelukkig genoeg staan wij al een paar stappen verder in de evolutie

Citaat:
De houding van de Europeanen lijkt trouwens meer en meer op platte, onvoorwaardelijke Anti-Amerikanisme..
DAT zou ik nu niet direkt beweren hoor.
Als het ons uitkomt zullen we ze weer liefhebben als voorheen.
En als zij een geheugen hebben zullen ze ons daar dan voor laten zweten.

Citaat:
Dat is ontstaan onder invloed van de groene kommunisten.
Groene communisten?
Wat voor onzin gaan we nog allemaal krijgen?
Blauwe wortelen?
Oranje kippen?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 14:40   #44
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Antoon zijn ware gelaat komt boven, iedereen die kritiek levert op de United States of Agression wordt beschouwt als een anti-Amerikaan terwijl het in mijn geval enkel anti-Bush is & niets tegen het volk, ma bon.

Als één man achter u regering staan is het domste argument dat ik tot nu toe van u gehoord heb, da slaat op nix. Wat is daar dan de bedoeling van, geen kritiek mogen leveren, gemanipuleerde pers, geen vrije meningsuiting,.... dat dacht ik toch, zijn de basispijlers van de Vs, die ze de laatste tijd meer & meer met de voeten aan het treden zijn. (En hiermee bedoel ik voor de oorlog want tijdens de oorlog is propaganda de normaalste zaak van de wereld dat besef ik ook wel). Wij zijn mondig & kritisch in Europa & da's een groot verschil.

Platte onvoorwaardelijk anti-amerikanisme is niet enkel een europees verschijnsel hoor, dat vind je ook terug in het hele Midden-Oosten, gans Latijns-Amerika, Azië,... maar dat stemt je niet tot nadenken, neen, ho maar! Geen kritiek geven op een slecht beleid dat de grootste militaire macht in handen heeft...

En dan komt de aap helemaal uit de mouw & waarschijnlijk puur uit onmacht neergeschreven: Groene Kommunisme.

Vwala, k heb het nog geschreven toen je naar mijn stemgedrag peilde...maar je kan het je niet laten om alle sin extreme vakjes te stoppen. Groenen zijn allen extreem-groenen die terug naar de oertijd willen & baseren zich op communistische principes. HA!! IK LACH!!!

Tja, wanneer argumenten te kort schieten... Spijtig vond je nochtans een interessante discussiepartner. Sluit de discussie dan op een vriendelijke manier af.

Tot de volgende...
Oud 28 maart 2003, 15:13   #45
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
You wanna fuck with us? We'll show you who gets raped. Daar komt de Amerikaanse opinie op neer. En hoe denk je dan dat de publieke opinie gaat reageren wanneer, al voor een voorstel wordt ingediend, Frankrijk, een land dat hier notabene pejoratief bekend staat als arrogant en tegendraads huilebalkje, zegt zijn veto te gaan gebruiken? Right, I got a finger for that and it aint my pinkie.
Tot zover de democratische houding van de modale Amerikaander & erger nog zo komen ook hun leiders over. Arrogant & geen oor naar compromissen laat staan nuances.

Citaat:
Of de VS 'the greatest country in the world' is, is subjectief, maar 'the most powerful', is objectief, en ze zitten er met kop, schouders and knieen bovenuit.
Wederom de discussie over hun democratische houding, recht van de sterkste is zeker niet de meest democratische.

Citaat:
Op die opinie wordt door een aantal slimme mensen, die eigenlijk beter zouden moeten weten ingespeeld. Maar dat wilt nog niet zeggen dat de VS hiermee een slechte zaak doet. Het afzetten van Saddam is een goede zaak voor Irak en voor de rest van de wereld. De alternatieven zorgen voor meer leed op termijn.
Oorlog is voor iedereen een slechte zaak & aangezien Saddam een veel kleinere (om niet te zeggen geen) bedreiging voor de wereld (& helemaal niet voor de Vs) vormt dan de door DemocratSteve aangehaalde landen.

Citaat:
Bush heeft al menige kemel geschoten op internationaal politiek gebied. (zie ook mijn laatste post onder '71% van de amerikanen steunen bush'). Hij is, naar het buitenland toe, incompetent. However, naar het binnenland toe, geeft hij wat het volk wilt. And, let's face it, waar denk je dat Bush zijn interesses liggen? Riiiiight, dus misschien toch zo'n dom ventje niet. En daar hoeven heus geen complottheorien met 35 invloedsgroepen aan te pas te komen, dat is haarsimpele herverkiezingspolitiek voor 2004.
Ok, Bush, zoals elke leider denkt in de eerste plaats aan zijn volk, daar heeft niemand problemen mee. Over zijn binnenlandse politiek zijn ook serieuze kanttekeningen te plaatsen maar daar ga ik niet over beginnen.

Citaat:
Wilt u echt een oplossing voor het probleem dat u aankaart? Zorg er dan voor dat Europa zich niet meer belachelijk maakt in de UN. Zorg er dan voor dat de regels er komen binnen de VN zodat de VS geen stemmen meer kan kopen. Herwerkt de VN zodat ze weer kan fungeren naar de oorspronkelijke bedoeling.
Denk dat de VN inderdaad aan een herwerking toe zijn, zodanig dat het ook in deze instelling maar democratisch wordt ipv een speelpop voor de Vs. En wat Europa doet getuigd van meer democratische waarden, elk land neemt een stanpunt in & respecteerd den andere. Wat daar verkeerd aan is snap ik niet?!?

Citaat:
Maar wilt u olie op het vuur gooien, kleineer dan de Amerikanen, duw hun neus in alle bruine gevallen van de laatste vijftig jaar. Maak ze dan verantwoordelijk voor alle wereldproblemen. Doe dan voort met het opjutten van de publieke opinie in de rest van de wereld tegen de Verenigde Staten.
Mja, je kan moeilijk ons verwijten akkoord te gaan met een bespottelijk regime die op elk gebied in mijn ogen de verkeerde beslissingen neemt. Wanneer de Amerikaanders geen verschil kunnen maken dat het protest tegen hun leiders is & niet tegen de bevolking. Tja...
Ik denk dat je aan de basis van het betoog voorbijgegaan bent om op detail te gaan pikken. Blijkbaar zijn we het echt wel met elkaar eens op het feit na dat u denkt dat oorlog een slechte zaak is, maar niet verder kijkt dan de oorlog zelf, en ik die oorlog zie als een goeie zaak op lange termijn.

De VS wordt verweten arrogant te zijn, en de leiding gaat zeker niet vrijuit. De kritiek daarentegen is net hetzelfde en is schuldig aan net dezelfde vergrijpen. Maar dat, dat moet maar kunnen. Nu als er twee partijen net hetzelfde doen en elkaar van hypocrisie beschuldigen, wat denkt u dan dat de sterkste partij gaat doen? Inderdaad, zijn goesting, met goede bedoelingen.
Oud 28 maart 2003, 15:20   #46
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Wat denk je over zo'n tekst:
http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=2706

En da's eigen aan elke discussie natuurlijk dat je na een tijdje afdwaalt van de essentie.
Oud 28 maart 2003, 16:08   #47
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Wat denk je over zo'n tekst:
http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=2706

En da's eigen aan elke discussie natuurlijk dat je na een tijdje afdwaalt van de essentie.
Al geantwoord onder die thread.
Oud 28 maart 2003, 16:09   #48
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Ik ook ! Ik ook !!
Oud 29 maart 2003, 11:58   #49
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be