Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2013, 18:37   #141
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
Ik heb nog eens niet de kans gehad om geld te kunnen uitzetten, en ik werk hard hoor. Ik zal wel tot de nieuwe Belgische generatie behoren zeker? Werken en meteen doorsluizen naar de staatskas.
Jonge gasten zijn tegenwoordig al content als ze niet te ver in het rood zitten op het einde van de maand.
Sparen is er al lang niet meer bij.
Wat jonge mensen uit het gewone volk betreft natuurlijk. Degenen wiens ouders met dezelfde soort jobs hun huis konden afbetalen, elk jaar op vakantie gaan, de kinderen hun studies bekostigen enz.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 18:37   #142
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
iemand die zelf zijn eten kookt, fraudeert ook, want hij pakt het werk af van de restauranthouder... capité ? Frauderen is maarhet probleem van de werkloze die werk aanvaard en die in ons debiel systeem verplicht wordt om niet te werken. Moest je diemens verplichten om te werken zou je zelfs nooit moeten zoeken achter fraude, want elkeen die werkt heeft een officiele job, en mag dan bijklussen in het zwart zoveel hij wil... capité ?
Drink af en toe ook eens water, Brother...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 18:39   #143
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik zie anders evenveel jeugd die spreekt over audi's, strakke designwonigen, skieën, wereldreizen, sabbatjaren, cocktails van 10 euro...
Jij vertoeft waarschijnlijk in de betere sferen van de bevolking...
Of anders zijn het enkel jongeren die daarover spreken, zoals andere mensen spreken over wat ze gaan doen eens ze de Lotto gewonnen hebben. Of het zijn gangsters, dat kan ook. Ga je veel met grootverdienende misdadigers om ?

Laatst gewijzigd door meneer : 18 maart 2013 om 18:41.
Oud 18 maart 2013, 18:40   #144
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
t'is maar geld hoor jongen, met te werken kun je verderdoen.
Wie wil nu nog werken en waarom, de enige manier om niet te moeten betalen is niets doen, niets bezitten en gewoon profiteren zolang als ze het toestaan.
Ik start een uitzendkantoor met Roemenen, die komen toch graag naar hier, ik beloof ze 10 €, betaal ze 4 € en geen sociale lasten en belastingen, na 3 maanden ben ik weg, ook nog met hun laatste maandloon.

Koppelbaas Europa helpt me daarbij.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 18:44   #145
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Huur tijdelijk een kluis en leg alles cash in die kluis
Laat een kleine 10.000€ op je boekje staan en een 3000€ op je zichtrekening.
Iedere maand pomp je 500 of 1000€ over van je spaarrekening naar je zichtrekening om goed te leven en die 150.000€ van je kluis in cash brengt je binnenkort véél geld op als ze hetzelfde doen als in cyprus en dat zit er dik aan te komen ( dit hierboven als voorbeeld)
En dan komen er bankrovers uw kluis leeghalen. ( Of revolutionairen, dat kan er ook nog aan komen )
Oud 18 maart 2013, 19:04   #146
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Of anders zijn het enkel jongeren die daarover spreken, zoals andere mensen spreken over wat ze gaan doen eens ze de Lotto gewonnen hebben. Of het zijn gangsters, dat kan ook. Ga je veel met groot verdienende misdadigers om ?
Hij gaat er niet mee om, maar hij ziet ze dagelijks op TV.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 19:10   #147
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Of anders zijn het enkel jongeren die daarover spreken, zoals andere mensen spreken over wat ze gaan doen eens ze de Lotto gewonnen hebben. Of het zijn gangsters, dat kan ook. Ga je veel met grootverdienende misdadigers om ?
Of nog anders zijn het uw zaken niet.
Oud 18 maart 2013, 20:09   #148
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat is waar.
De EU zou beter een uniform fiscaal systeem ontwikkelen voor alle EU-landen.
En een sociaal systeem!

De loonverschillen, verschillen in sociale zekerheid, ... dat leidt er op lange termijn gewoon toe dat we allen in de voordeligste lidstaat zitten als je het mij vraagt. :-/
Oud 18 maart 2013, 20:13   #149
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Ik dacht dat zulke dingen net de bestaansredenen waren van 'europa'.
Maar dat hebben ze in die 10 jaar nog niet kunnen verwezenlijken, net zoals loonkost, echt vrij verkeer van personen èn goederen, etcetc
Wat ze wel gerealiseerd hebben is dat té kromme komkommers uit de handel genomen moeten worden.

We worden bedot waar we bijstaan.
En vrij verkeer van criminele organisaties en dieven: steel in het land waar dit het interessantst is: het meeste geld/ het kleinste risico om gevat te worden/ de kleinste kans dat je na gevat te worden ook nog eens de cel in moet.

De keuze is dan rap gemaakt. In grote delen van Europa betekent wat wij kleine criminaliteit noemen dat je voor jaren achter de tralies verdwijnt.
In het midden oosten betekent dit zelfs dat je je hand kwijt bent, en tegenwoordig is de straf in Egypte nog verruimd.
Oud 18 maart 2013, 20:16   #150
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Kun je nagaan.

En dan woon jij nog aan de klootjesvolk-kant van Brussel.

De particultiere welvaart in Belgie is gigantisch. Daar valt nog heel veel geld te rapen.

Alhoewel je de komende 10 jaar zal zien dat alle partijen, mogelijk op de PS na, zullen blijven pleiten voor 0% vermogensbelasting en het behoud van hoge tarieven op arbeid.
Typische en stereotype opinie die er heerst bij de allochtone (niet-werkende) Belgen.

Het zijn koeien om te melken, met een extreem dikke vetlaag.
Weten zij veel dat tegenwoordig zelfs gezinnen die met twee gaan werken, zeker als het beginners zijn, maar ook als ze kinderen hebben die ze willen laten verder studeren, het steeds moeilijker hebben om rond te komen.
Laat staan de eenoudergezinnen en alleenstaanden die niemand hebben om kosten van energie, water, huur, ... mee te delen!
Oud 18 maart 2013, 20:29   #151
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
In de onderhandelingen over de Cypriotische bailout (die overigens totaal 9 maanden hebben geduurd), weigerde de regering van het eiland op heel veel punten haar medewerking. (Vermoedelijk )Ten einde raad, besloot de Trojka namens de EU te eisen dat alle rekeninghouders van Cypriotische banken een bijdrage zouden leveren om tenminste een deel van de bailout mede te financieren. Analyse van een enorme psychologische blunder.

De beslissing - gisteren - van de Eurogroep om spaarders bij Cypriotische banken mee te laten betalen aan de bailout voor die banken is niet alleen onwettig - het is (vrij naar Talleyrand: C'est pire qu'un crime, c'est une faute) een fout. De onwettigheid zit hem in de ook op Cyprus officieel bestaande garantieregeling, die spaarders een minimum bedrag garandeert indien een bank failliet gaat. De fout is ernstiger: de publieke opinie in geheel Europa is zich nu bewust van de risico's voor banktegoeden indien de EU het financieel noodzakelijk vindt in de kas te graaien. De onrust daarover was gisteren de gehele dag merkbaar op de sociale media, en een absoluut record aan opinieartikelen, blogs en analyses zag het licht.

Over dit laatste mag niet licht worden gedacht. Een belangrijke reden waarom de Cyprus-bailout zo gevoelig lag, had te maken met het vermeende zwarte geld dat de Cypriotische banken voor Russische oligarchen beheren. Vooral in Duitsland was hier grote ophef over ontstaan - in het licht van de naderende Bondsdagverkiezingen voor de Duitse regering een heikele kwestie. De nu gekozen weg slaat echter niet alleen die oligarchen (ongeveer 1/3 van het totaal) aan, maar tevens allerlei kleine spaarders uit Cyprus zelf, alsmede een grote groep Britse pensionado's. Dit zal komende dagen een steeds grotere rol gaan spelen, aangezien diverse parlementen nog akkoord dienen te gaan met de bedachte regeling, voor zij half april officieel in gaat.

Gisteren begon op het eiland al een kleine bankrun, die de geldautomaten binnen de kortste tijd zonder contanten deden achterblijven. Elektronische overboekingen zijn zoals mag worden verwacht geblokkeerd, maar ook hier kunnen addertjes onder het gras blijken te zitten, aangezien het Cypriotische parlement de overeenkomst nog goed moet keuren. En dat lijkt niet eens een uitgemaakte zaak te zullen zijn, wat ook wordt veroorzaakt doordat tijdens de verkiezingen afgelopen maand expliciet is beloofd dat de spaartegoeden bij de banken niet ten prooi zouden vallen aan wat voor haircut dan ook. Dergelijke beloften tellen in relatief kleine landen zwaarder, en Cyprus is qua inwonertal een erg klein land.

Internationaal wordt nu dan ook met verbazing gekeken naar de stunts die de Eurogroep thans probeert te volvoeren. Dat EU-commissaris Olli Rehn zich gisteravond al gedwongen voelde officieel te verkondigen dat dit een eenmalige beslissing was, stelt niemand gerust. Pas als iets officieel ontkend wordt, dringt bij veel mensen pas door dat het gemeengoed worden kan. Het wantrouwen van beloften van de EU krijgt hiermee een nieuwe klap. De lachwekkende belofte dat mensen die op Cyprus hun spaargeld verliezen zullen worden gecompenseerd met de tegenwaarde in aandelen in de bank waar zij spaarden is niet alleen potsierlijk, maar onderstreept tevens de wankele juridische basis van het geheel. Aandelen in zo goed als failliete banken, hoe verzin je het.

De enigen die niet zullen protesteren zijn de Russische zwartgeldspaarders. Als die Cypriotische banken failliet gaan, zijn zij alles kwijt. Het percentage waarmee hun bezit wordt gekort is tamelijk laag, en zeker minder dan de verschuldigde belastingen die zij via Cyprus ontdoken.

Dat veel mensen zich nu boos maken over een directe greep in hun spaarrekeningen heeft ook iets ironisch'. Inflatie neemt over het algemeen veel grotere happen uit het spaargeld van mensen die hun geld aan banken toevertrouwen. Desalniettemin is het psychologisch voor veel mensen pijnlijker als er daadwerkelijk geld wordt afgepakt, dan als inflatie hun koopkracht aantast. Als Cyprus de eurozone verlaten had en opnieuw het Cypriotische pond in gebruik had genomen, was hun tegoed dit weekend hoogstvermoedelijk veel verder in waarde gedaald. Toch is dit wellicht de grootste blunder van de Eurogroep: het gaat in dezen niet om het bedrag dat precies wordt geoogst, maar zeer zeker ook om de manier waarop.

De toegepaste methode is publicitair zeer, zeer ongelukkig, en zal de reputatie van de euro ernstig aantasten. In veel commentaren noemden economen en analisten gisteren deze bailout al een game-changer, omdat geld nu nergens binnen de Eurozone nog veilig zal zijn voor de graaiende vingers van de EU. Met grote problemen in Italië (maffia!!) in het verschiet, zal de angst dat de EU steeds vreemdere bokkensprongen maken gaat steeds meer toenemen. Het is niet langer de vraag in hoeverre dat reëel is, maar hoe de bevolking van de EU dat voelt. Toenemende onrust en diep wantrouwen in de financiële handel en wandel van een regering zijn een recept voor revoluties en opstanden.

Daarmee is de politieke schade die nu is aangericht een stuk groter dan de 7,5 miljard euro die deze maatregel heeft bespaard. Nog afgezien van de waarschijnlijkheid, dat allerlei juridische procedures gaten zullen schieten in dit verdrag, zodat Cyprus over een maand of twee �* drie weer op de stoep staat voor de volgende bailout.
Mooie en verhelderende reactie!

Volledig mee eens!

In economische en zeker financiële analyses moet je nog veel meer beducht zijn voor psychologische effecten. Dat is in deze duidelijk niet gebeurd.
Hoe dan ook, we waren onvoorzien op wat er vanaf het zuiden van Europa op ons af zou komen. Nu is de maffia bv niet meer een ver van ons bed-show, maar komt ze heel dichtbij. De munt waarmee we allemaal ons brood moeten kopen, komt in het geding. En dat is zeer hard.

Ik heb het hier al ooit gezegd, en ik kan het enkel herhalen: Europa is veel te cultureel divers om een monetaire unie te vormen. Dit moet wel resulteren in chaos, meer onzekerheid (wat beleggers en investeerders ook tegenhoudt want de markt kan veel minder goed voorspeld worden - nu vormen valutaverhoudingen misschien minder een probleem, maar we weten niet wat men bv in Italië of Spanje of Griekenland met ons geld aan het uitspoken is, noch in Tsjechië of Hongarije ... en wat de behoeftes van deze mensen zijn ... Is het daar één en al corruptie, of niet? Indien ja, dan was het vroeger niet ons probleem. Nu absoluut wel...
Oud 19 maart 2013, 00:03   #152
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
voila!
So ? Je reet stinkt dus even hard als de mijne.

Laatst gewijzigd door Stingray : 19 maart 2013 om 00:04.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2013, 00:06   #153
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Of nog anders zijn het uw zaken niet.
Ja, dat is mogelijk, dat het mijn zaken niet zijn. Maar waarom kom je er dan over opscheppen hier op internet, waar niet alleen ik ( die er geen zaken mee heeft ) , maar ook de gehele wereld ( die er ook geen zaken mee heeft ), kan lezen dat jij met welgestelde jongeren omgaat, die het grootste deel van hun tijd doorbrengen met praten over in welk exotisch land ze met vakantie zullen gaan, welke nieuwe auto ze gaan kopen enz enz...
Als dat informatie is die tot uw privé sfeer behoort, kom het hier dan niet in het lang en het breed uitsmeren.
Misschien zijn het ook gewoon dingen die jij uit je duim zuigt natuurlijk, dat kan ook. Zuig je veel uit je duimen ?
Oud 19 maart 2013, 00:07   #154
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mooie en verhelderende reactie!

Volledig mee eens!

In economische en zeker financiële analyses moet je nog veel meer beducht zijn voor psychologische effecten. Dat is in deze duidelijk niet gebeurd.
Hoe dan ook, we waren onvoorzien op wat er vanaf het zuiden van Europa op ons af zou komen. Nu is de maffia bv niet meer een ver van ons bed-show, maar komt ze heel dichtbij. De munt waarmee we allemaal ons brood moeten kopen, komt in het geding. En dat is zeer hard.

Ik heb het hier al ooit gezegd, en ik kan het enkel herhalen: Europa is veel te cultureel divers om een monetaire unie te vormen. Dit moet wel resulteren in chaos, meer onzekerheid (wat beleggers en investeerders ook tegenhoudt want de markt kan veel minder goed voorspeld worden - nu vormen valutaverhoudingen misschien minder een probleem, maar we weten niet wat men bv in Italië of Spanje of Griekenland met ons geld aan het uitspoken is, noch in Tsjechië of Hongarije ... en wat de behoeftes van deze mensen zijn ... Is het daar één en al corruptie, of niet? Indien ja, dan was het vroeger niet ons probleem. Nu absoluut wel...
Brussel = maffia!

Prive-bezit stelen om prive-banken recht te houden is simpelweg diefstal! De EU werkt daaraan mee. Verwelkom de corrupte politieke klasse die voor de prive-banken en het financiele systeem werken. De EU is een prive-instelling/onderneming zonder enig geweten noch respect voor de inwoners ervan.

Het is maar pas begonnen.

ECB = prive
IMF = prive
BIS = prive
FED = prive

enz...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 19 maart 2013 om 00:09.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2013, 08:51   #155
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
So ? Je reet stinkt dus even hard als de mijne.
Oud 19 maart 2013, 12:59   #156
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat is mogelijk, dat het mijn zaken niet zijn. Maar waarom kom je er dan over opscheppen hier op internet, waar niet alleen ik ( die er geen zaken mee heeft ) , maar ook de gehele wereld ( die er ook geen zaken mee heeft ), kan lezen dat jij met welgestelde jongeren omgaat, die het grootste deel van hun tijd doorbrengen met praten over in welk exotisch land ze met vakantie zullen gaan, welke nieuwe auto ze gaan kopen enz enz...
Als dat informatie is die tot uw privé sfeer behoort, kom het hier dan niet in het lang en het breed uitsmeren.
Misschien zijn het ook gewoon dingen die jij uit je duim zuigt natuurlijk, dat kan ook. Zuig je veel uit je duimen ?
Wat heeft dat nu met opscheppen te maken?
Ik stel gewoon vast dat er nog steeds jongeren in materiële weelde opgroeien.
Als ik dus vaststel dat mijn buurman met een Jaguar rijdt, ben ik dan een opschepper, meneer?
Oud 19 maart 2013, 14:32   #157
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Landbouwgrond en bos mijn vriend, dan gaat je geld niet lopen.
En wat is een correcte prijs voor landbouwgrond? Ik zie hier in de buurt sommige stukken te koop staan voor 3 €/m2, en andere voor 10. Aangezien ik geen landbouwer ben, lijkt het mij bijzonder moeilijk om correct de waarde in te schatten.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be