![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() Hoezo verkeerd hanteren? Ik ben niet degene die beweert dat een confederatie enkel kan tussen onafhankelijke staten, he. Stel uw vraag eens aan BWarrior of GeertC ofzo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Politici zijn woordenkunstenaars die er naar streven om woorden een nieuwe betekenis te geven opdat zij nooit op hun woord gepakt zouden kunnen worden. Dit is hier een politiek forum die het gezever van onze dames/heren politici mag overschrijden.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De deelstaten mogen inderdaad zelf niet bepalen welke bevoegdheden ze uitoefenen, daarvoor zijn ze afhankelijk van het federale niveau. Daarom zijn het federaties. Dat is niet mijn definitie van autonomie (ik verwijs nogmaals naar de woordenboeken). Als je voor je bestuur afhankelijk bent van iemand anders, wel dan ben je niet onafhankelijk. Spijtig dat het nodig is om dit zo vaak te herhalen. Citaat:
Het is erg duidelijk dat je nog steeds de definities niet beheerst. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plan B is een strategie die België claimt. Als de separatisten hun zin willen botvieren moeten zij dus hierop een klaar en duidelijk antwoord bieden. Geert Bourgeois is hier overduidelijk in. Vlaanderen en de andere deelstaten zijn deloyaal aan het federaal niveau als het op besparingen aankomt. België ontbeert een deftig stabiliteitspact zoals men dat in Duitsland kent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 20 maart 2013 om 15:14. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA is zijn maagdelijkheid verloren uit hoofde van Triestige Geert. Eens zien of die N-VA ACV'ers nog voor die kloefklaffers gaan stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt om jezelf te verduidelijken. Je hebt echter een verkeerd begrip van volledige autonomie. Als je volledig autonoom bent ben je niet langer autonoom maar zelfstandig. In politieke termen spreekt men dan over soeverein.
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neemt niet weg dat mensen, wanneer het onderscheid niet belangrijk is, ook een mengsel van vooral water, ook "water" gaan noemen. Autonoom betekent (voor wat betreft politieke bevoegdheden) onafhankelijkheid. Als je voor bepaalde politieke bevoegdheden afhankelijk bent van een ander niveau, en je kan daar zelf niets aan veranderen, dan ben je niet onafhankelijk. Je kan een grote mate van onafhankelijkheid hebben, zonder onafhankelijk te zijn. Geloof het of niet, het internationaal staatsrecht vindt dat een belangrijk onderscheid. Citaat:
Allee, doe eens het experiment. Belgie heeft 100 bevoegdheden, Vlaanderen 0. Elke dag draagt Belgie er 1 over aan Vlaanderen. Na 99 dagen is Vlaanderen nog geen onafhankelijk land, maar met de slag van middernacht ineens wel? Kom nu toch. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Soevereiniteit is overigens nog iets anders. Laatst gewijzigd door Nyquist : 20 maart 2013 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Allee, genoeg tijd aan verspild hoor. Als jij zegt dat enkele bevoegdheden genoeg is om van een "autonome" politieke entiteit te spreken, dan mag je mij er eens een vinden die geen enkele bevoegdheid heeft. Daaruit volgt dat er dus alleen maar autonome entiteiten bestaan in de wereld. Ik woon blijkbaar zelfs in een autonome gemeente, want die beslist helemaal zelf over de fietspaden. Wie heeft er nu de term inhoudsloos gemaakt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan je wel inbeelden hoe verschrikkelijk ik me voel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 20 maart 2013 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de Länder in Duitsland is eer ook wetgevende autonomie. De wetgeving over het toelaten van roken in café's en restaurant is daar door de Länder geregeld. Dit is hier op federaal niveau.
|
![]() |
![]() |