![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dopgeld is niet bedoeld voor wie werkloos is, maar wel voor wie ongewild werkloos is, èn tegelijk werkzoekend is.
En dat is nogal ambetant om te controleren. Als het dopgeld te hoog is, dan is het een uitnodiging om er wat verlengde vakantie van te maken ... En werken voor de gemeente: dat is ook nogal moeilijk. Hoe wordt dat georganiseerd en gecontroleerd ? Hoe groot is de verleiding voor de politiekers om hun partij-poulains schone jobkes te geven, liefst ergens "ten dienste" van de partaai ? Hou het simpel aub. Zorg ervoor dat werken altijd, ook voor simpele jobs, veel belonender is dan werkloosheid. En voorzie meer mogelijkheden voor de beschuttende werkplaatsen. Zelfs voor gewone werkplaatsen, maar met beschuttende arbeidscontracten. (is zelfs een voorstel van La Freya ...) Die zijn veel beter in staat om de in Utrecht bedoelde simpele jobkes uit te voeren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve een paar ingrijpende zaken moet men doppers terug laten "doppen" voor hun uitkering.
Dagelijks aanschuiven. Dat stoort het enorme zwartwerk en is voor velen zo ambetant dat ze liever gaan werken terug. En wat kost het? één gemeente arbeider die stempeltjes zet. Simpel en effectief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem om zwart te gaan bijverdienen. Maar ik heb nog een tijd van 2 stempeltjes per dag gehad bij de havendiensten. Kan je helemaal niet meer zwart gaan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of wil je een dictatoriaal schrikbewind in voeren misschien ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Een " werkloze" die heel de dag de straat keert, of bladeren harkt in het park heeft geen tijd om een andere job te zoeken, en pakt het werk af van een laagopgeleide arbeider.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vind je dat eerlijk ? Voor mij is het diefstal. En stelen is het toppunt van asociaal zijn. Jouw plan is asociaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Ik heb niets dan minachting voor mensen die domweg op werklozen kappen. Pak eerder het systeem aan dat deze hoge werkloosheid veroorzaakt. Maar zover denk jij niet na, hé ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als de zogenaamde socialen sociaal willen zijn dat ze dan gemeenschapswerk doen anders moet de gemeenschap ook niet sociaal zijn met hen. Laat hen verplicht sociaal werk doen in plaats van dagen thuis te zitten. Het is goed voor hen om onder de mensen te komen en zo weten ze wat er echt in de wereld leeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Het systeem dat het toeliet om werk dat men hier niet meer WOU doen te laten doen door buitenlanders zoals polen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg mij nu eens waar zulke zever goed voor zou zijn , behalve doppers pesten ? Typisch zo een maatregel van iemand die een job doet die hij niet graag doet, en in feite jaloers is op de werklozen. Zo een ongelukkige die verplicht is te gaan werken omdat zijn vrouw hem anders aflapt met de bezemsteel ofzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil je een werkloze in dienst nemen ? Goed. Maak een arbeidscontract klaar, en indien hij voor die job geschikt is, en interresse toont, neem hem aan. En dan is er een werkloze MINDER, want hij heeft opnieuw werk. Zoniet, geef hem de uitkering waar hij recht op heeft volgens onze wetten, en laat hem gerust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Inderdaad laat hem gerust dat is de kern van het probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb dat al meermaals gezien in mijn omgeving. En dat van dat zwartwerk, het zijn eerder de ambtenaren die zwart werken na hun uren. De flikken bvb, hebben bijna allemaal een 2de job. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |