Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2013, 14:18   #21
RosaLavender
Vreemdeling

RosaLavender's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat heeft niets met de tegenwoordige tijd de maken. Genetische manipulatie is al zo oud als de landbouw zelf. De mens experimenteert al duizenden jaren met het verkrijgen van duurzame gewassen en met het verkrijgen van het beste vee.
Of het van nu is of al eeuwen oud maakt me niks uit.Wat ik wil weten is de achterliggende gedachtes en hoe het werkt ipv dingen klakkeloos aan te nemen
RosaLavender is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 14:27   #22
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RosaLavender Bekijk bericht
Gezond voor mij betekend dat ik voedsel in mij krijg dat niet volgestopt is met antibiotica.
Wel, vrijwel alle gekende organismen maken zelf antibiotica aan en leven in symbiose met bacteriën of schimmels die ook nog eens antibiotica aanmaken, dus U kan niets meer eten.
Citaat:
Ik lees de voordelen van GM wel, maar je kan mij niet wijsmaken dat de antibiotica die we binnen krijgen gezond voor ons is.
Over welke antibiotica heeft U het eigenlijk? Waterstofperoxide is bijvoorbeeld een antibioticum dat vrijwel alle gekende organismen bezitten (inclusief mensen) en ik zou niet graag zonder leven.
No offense, maar U maakt een hoop overkoepelende stellingen over antibiotica en gezondheid zonder iets te definiëren. Het lijkt alsof U niet echt weet waar U het over heeft of wat U juist wilt weten. Kan U een voorbeeld geven van specifiek voedsel dat U als ongezond beschouwt?
Citaat:
Ik wil graag op de verpakking kunnen lezen wat er in zit.
Tja, als U ook alle antibiotica, e.d. wilt kennen, moet men bijna het hele genoom plus alle producten die betrokken waren bij de verwerking op de verpakking zetten.
Citaat:
Bij de groenten afdeling van een supermarkt weet je namelijk niet waar het vandaan komt.Ik ga geen mensen of bedrijven beschuldigen hoor.Het is wat het is.. Ik wil alleen de diepte in en niet klakkeloos aan nemen wat regering, bedrijven enz me vertellen.
Weet dat die oorsprong nog een groter mysterie is bij bio-winkels.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 maart 2013 om 14:41.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 14:46   #23
RosaLavender
Vreemdeling

Standaard

Ik ben inderdaad geen expert in dit soort dingen, aangezien mijn zoektocht hierin pas is begonnen.
Groeihormonen die nml in vlees word ingespoten heeft volgen de Europese Comissie wel degenlijk schade toe bij voornamelijk jongens.
Behandeld vlees bevat vijf keer meer estradiol dan onbehandeld vlees. In volwassenen en meisjes komt estradiol van nature voor. Bij jongens nauwelijks. Vooral jonge jongens die nog niet in hun puberteit zijn, lopen gevaar.'' Schattingen uit het verleden omtrent die eigen aanmaak lijken veel te hoog, waardoor de bijdrage via de voeding veel belangrijker wordt.

Om maar een voorbeeld te noemen

Wat dit voor mij betekend is dat ik vraag tekens zet bij wat wij op ons bord krijgen en of al dat gemanipuleer nu echt zo gezond is.Of ik nu gelijk heb of niet is helemaal niet aan de orde.Als ik het fout heb heb ik het fout.Ik geloof dat ik het recht heb om vraagtekens te zetten bij wat er op mijn bord komt.Te veel knoeien met de natuur van dingen heeft gevolgen
Oud 31 maart 2013, 14:56   #24
zeddie
Banneling

Standaard

Beste keurmerk : Demeter-keurmerk.

Have Fruits and Vegetables Become Less Nutritious?

Unilever gaat plofkipvrij ! (Hoihoi !)

Etc, etc, etc...

Heil de Markt ! Groei moeten we hebben !! Welstand !!!
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 15:15   #25
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad geen expert in dit soort dingen, aangezien mijn zoektocht hierin pas is begonnen.
Groeihormonen die nml in vlees word ingespoten heeft volgen de Europese Comissie wel degenlijk schade toe bij voornamelijk jongens.
Behandeld vlees bevat vijf keer meer estradiol dan onbehandeld vlees. In volwassenen en meisjes komt estradiol van nature voor. Bij jongens nauwelijks. Vooral jonge jongens die nog niet in hun puberteit zijn, lopen gevaar.'' Schattingen uit het verleden omtrent die eigen aanmaak lijken veel te hoog, waardoor de bijdrage via de voeding veel belangrijker wordt.
Groeihormonen in vlees zijn ook een probleem dat mij zorgen baart. Het is één van de redenen dat ik geen vlees meer eet. Dat heeft echter niets met antibiotica of gmo's te maken.
Citaat:
Wat dit voor mij betekend is dat ik vraag tekens zet bij wat wij op ons bord krijgen en of al dat gemanipuleer nu echt zo gezond is.Of ik nu gelijk heb of niet is helemaal niet aan de orde.Als ik het fout heb heb ik het fout.Ik geloof dat ik het recht heb om vraagtekens te zetten bij wat er op mijn bord komt.
Natuurlijk heeft U dat recht. Maar er bestaat geen kant-en-klaar antwoord, blijkbaar zelfs geen kant-en-klare vragen betreffende deze materia.
Citaat:
Te veel knoeien met de natuur van dingen heeft gevolgen
Wij zijn ook deel van de natuur, we gaan de interactie aan. We kunnen onze handen niet van de natuur aftrekken. 'Knoeien met de natuur' is hippie prietpraat. Een bacterie die door een random mutatie plots invasief is voor een bepaalde plantensoort, 'knoeit' met de natuur door resistentie te veroorzaken in een subgroep van die planten.
Oud 31 maart 2013, 15:16   #26
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Beste keurmerk : Demeter-keurmerk.

Have Fruits and Vegetables Become Less Nutritious?

Unilever gaat plofkipvrij ! (Hoihoi !)

Etc, etc, etc...

Heil de Markt ! Groei moeten we hebben !! Welstand !!!
Waarom is biologische landbouw volgens U beter dan GMO's; aannemend dat er een duidelijk verschil zou zijn tussen biologisch en (genetisch) gemanipuleerd (een lijn die ik niet graag zou trekken)?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 maart 2013 om 15:16.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 15:46   #27
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarom is biologische landbouw volgens U beter dan GMO's;
Niet biologische landbouw maar puur biodynamische landbouw.
Common sense of beter gezegd "boerenwijsheid".
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 15:59   #28
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Niet biologische landbouw maar puur biodynamische landbouw.
Common sense of beter gezegd "boerenwijsheid".
Wetenschap > boerenwijsheid. Gemakkelijk he.

Nu even serieus, kan je een echt argument geven waarom 'biodynamische' landbouw beter zou zijn?
Oud 31 maart 2013, 19:22   #29
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Het enige waar ik echt van wegblijf: Al die fastfoodketens !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 23:00   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat er kwistig met die groeihormonen omgesprongen wordt heeft zo zijn gevolgen. Je ziet bv dat op 1 generatie tijd vele jongeren plots 10 cm hoger op hun latten staan dan de vorige generatie.
En dat er veel bij zitten die veel meer verwijfd zijn is ook duidelijk merkbaar.
Dat zijn dus hormonen.
Je ziet ook veel koeien in de weiden die plots 50 kilo per week zwaarder worden, en van dat gras te eten zal dat zeer zeker niet zijn.
Maar ja ach...hoeveel je het ook ziet toch zal men er alles aan doen om alles te ontkennen, de langsten en de verwijfden het eerst en de koeien die laten het aan hun reet oxideren.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 23:08   #31
sepper
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat er kwistig met die groeihormonen omgesprongen wordt heeft zo zijn gevolgen. Je ziet bv dat op 1 generatie tijd vele jongeren plots 10 cm hoger op hun latten staan dan de vorige generatie.
En dat er veel bij zitten die veel meer verwijfd zijn is ook duidelijk merkbaar.
Dat zijn dus hormonen.
Je ziet ook veel koeien in de weiden die plots 50 kilo per week zwaarder worden, en van dat gras te eten zal dat zeer zeker niet zijn.
Maar ja ach...hoeveel je het ook ziet toch zal men er alles aan doen om alles te ontkennen, de langsten en de verwijfden het eerst en de koeien die laten het aan hun reet oxideren.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 23:08   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Het enige waar ik echt van wegblijf: Al die fastfoodketens !!
Aan uwe freeetttt te zien zou dat nochtans niet veel kwaad kunnen.
Oud 31 maart 2013, 23:18   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
is toch waar zeker?
Je kan niks vastpakken of het zit ofwel doordrenkt met hormonen of het is bedekt met hormonen. Mensen koken het nog eens om het eens goed door elkander te roeren.
Alles wat gebruikt wordt om groei te stimuleren van planten of dieren, van het kleinste bloemetje tot verdelging van ongedierte of opkuis van bv snelwegen en allerlei onkruidverdelging zijn op basis van hormonen gemaakt.
Je ademt ze gewoon in.
Kippen die op 6 weken slachtrijp zijn komt ook niet van de mais hoor.
Bijna alle eten voor dieren is gemaakt met een mengsel waar 80% talkpoeder inzit en 20% weet ik veel wat die doordrenkt is met weet ik veel wat.
En de biologische voedselketen kiepert er zijn beerput over.

In Amerika wassen ze hun vlees met ammoniak, ziet er griezelig wit uit nadien en dan kleuren ze het opnieuw.

Veel van het voedsel wordt gehaald uit landen waar de genetische gemanipuleerde opbrengst per m² 100% is; er is geen ander voedsel meer bijna.
Uit de uitzonderlijke weinige landen waar dat wel nog voorhanden is gebruikt men nog steeds kwistig het ddt poeder. t' is goedkoper.

Bon...smakelijk zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 maart 2013 om 23:23.
Oud 1 april 2013, 07:56   #34
sepper
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
is toch waar zeker?
Je kan niks vastpakken of het zit ofwel doordrenkt met hormonen of het is bedekt met hormonen. Mensen koken het nog eens om het eens goed door elkander te roeren.
Alles wat gebruikt wordt om groei te stimuleren van planten of dieren, van het kleinste bloemetje tot verdelging van ongedierte of opkuis van bv snelwegen en allerlei onkruidverdelging zijn op basis van hormonen gemaakt.
Je ademt ze gewoon in.
Kippen die op 6 weken slachtrijp zijn komt ook niet van de mais hoor.
Bijna alle eten voor dieren is gemaakt met een mengsel waar 80% talkpoeder inzit en 20% weet ik veel wat die doordrenkt is met weet ik veel wat.
En de biologische voedselketen kiepert er zijn beerput over.

In Amerika wassen ze hun vlees met ammoniak, ziet er griezelig wit uit nadien en dan kleuren ze het opnieuw.

Veel van het voedsel wordt gehaald uit landen waar de genetische gemanipuleerde opbrengst per m² 100% is; er is geen ander voedsel meer bijna.
Uit de uitzonderlijke weinige landen waar dat wel nog voorhanden is gebruikt men nog steeds kwistig het ddt poeder. t' is goedkoper.

Bon...smakelijk zou ik zeggen.

Daar ga je nu toch eens een bron van moeten geven
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 08:18   #35
RosaLavender
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Groeihormonen in vlees zijn ook een probleem dat mij zorgen baart. Het is één van de redenen dat ik geen vlees meer eet. Dat heeft echter niets met antibiotica of gmo's te maken.

Natuurlijk heeft U dat recht. Maar er bestaat geen kant-en-klaar antwoord, blijkbaar zelfs geen kant-en-klare vragen betreffende deze materia.

Wij zijn ook deel van de natuur, we gaan de interactie aan. We kunnen onze handen niet van de natuur aftrekken. 'Knoeien met de natuur' is hippie prietpraat. Een bacterie die door een random mutatie plots invasief is voor een bepaalde plantensoort, 'knoeit' met de natuur door resistentie te veroorzaken in een subgroep van die planten.
Hippie prietpraat? Jammer dat je me zo veroordeelt.. Knoeien met de natuur is geen hippie praat.Het houdt in dat we met zijn allen bezig zijn deze wereld te vernietigen.We zijn egoistische wezens, die alleen maar aan onszelf denken.De aarde is niet van ons.. wij zijn van de aarde..
Oud 1 april 2013, 08:24   #36
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat dit voor mij betekend is dat ik vraag tekens zet bij wat wij op ons bord krijgen en of al dat gemanipuleer nu echt zo gezond is.Of ik nu gelijk heb of niet is helemaal niet aan de orde.Als ik het fout heb heb ik het fout.Ik geloof dat ik het recht heb om vraagtekens te zetten bij wat er op mijn bord komt.Te veel knoeien met de natuur van dingen heeft gevolgen

Nee, vooralsnog hebt U dat recht niet, maar er wordt naarstig aan gewerkt :

http://www.foodsafetynews.com/2013/0...d-in-congress/

Echter, indien U daadwerkelijk een levensbedreigende ziekte hebt opgelopen zal deze materie noch Uw vraagstelling U enige geruststelling brengen.

Sommige zaken kunnen mogelijks op een alternatieve wijze opgelost worden, maar dat is dan weer iets anders en is uiterst specifiek naargelang de probleemstelling.

Van harte wens ik U beterschap, maar het leven is zoals het is, geeft U daar vooral geen al te grote meerwaarde noch overdreven relevantie aan.

Peace bro...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 1 april 2013 om 08:27.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 08:47   #37
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Je kan er van uitgaan dat je eten gezonder en van betere kwaliteit is dan wat je grootouders aten.
Zo hadden we in België honderd jaar geleden nog 9000 peren- en 1000 appelrassen, en 98% daarvan is uitgeroeid. Maar dat mocht, want nu zorgen papaya's, grapefruits, granaatappels, bananen en ananassen voor variatie in ons dieet. We beelden ons zelfs in dat onze voorouders vrijwel geen fruit hadden.

En onze arme voorouders moesten reuzel (smout) en boter eten, in plaats van marga- en minarine die hartziekten voorkómen. Gelukkig bestonden er in hun tijd nog geen hartziekten - ik bedoel tot zo'n eeuw geleden. Kanker was ook vrijwel onbekend, en niet omdat niemand oud genoeg werd om hem te krijgen; dat is een moderne fabel.

Waarmee ik Zwitser niet zomaar tegenspreek, hè. Ik plaats wat kanttekeningen.
Oud 1 april 2013, 08:48   #38
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hippie prietpraat? Jammer dat je me zo veroordeelt.. Knoeien met de natuur is geen hippie praat.Het houdt in dat we met zijn allen bezig zijn deze wereld te vernietigen.We zijn egoistische wezens, die alleen maar aan onszelf denken.De aarde is niet van ons.. wij zijn van de aarde..
Als men niets doet, is moeder aarde niet in staat om de hele huidige bevolking te voeden.
Als je volgens het ritme van moeder natuur wil leven, wel begin dan bij jezelf en breek je woning af, eet enkel nog wat je kan vinden op de steeds zelfzamer wordende groen plaatsen.

En stop anders met zagen en klagen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 08:52   #39
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben erg bezig met wat ik naar binnenkrijg aan vitaminen in verband met een ziekte aan het imuunsysteem en ik vraag me af of het eten wat ik koop wel zo goed is.Tegenwoordig is alles eigenlijk genetisch gemanupuleerd en word het vlees ingespoten met groeihormonen.

Je leest ook zoveel wat wel en niet goed voor je is dat ik soms, door de bomen het bos niet meer zie

Ik vond deze site erg interesant en wilde dit met jullie delen:

http://www.codexalimentarius.org/
Hallo,

In je profiel staat er geen leeftijd, tja dat is de mode hier.

2 redenen waarom ik hier toch op reageer.

1. Je imuunziekte.
2. Je avatar

Wil je gezond eten ?

Tip 1 : overdaad schaad, teveel van een bepaald iets is niet goed.

Tip 2 : Fruit en groentjes.
Tip 3 : Eten aanpassen aan het werk dat je doet. Als je ganse dagen op een bouwwerf werkt dan mag je al iets "vettiger" eten, of wat meer vlees.
Als je een bureau job hebt en lange dagen slijt, dan niet iedere dag steak met frieten en saus eten
Tipl 4 : Heb ik pas vernomen, er zitten meer vitaminen in een paprika dan in een citroen.....voor mij was dat wel een schok.
Tip 5 : Vis is ook lekker
Tip 6 : Met mate omgaan met cola ,chips, chocolade
Tip 7 : Look

Waar ik zelf aan werk.
Tip 8 : Minder alcohol

Mijn partner heeft ook problemen met haar immuniteit systeem.
B12 tekort
Dus af en toe , (nu 1 spuit per maand) een goed stuk vlees, maar laat de saus en frieten achterwege, eet er een gezond slaatje bij

Hopelijk heb je hier iets aan.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 09:02   #40
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Zo hadden we in België honderd jaar geleden nog 9000 peren- en 1000 appelrassen, en 98% daarvan is uitgeroeid. Maar dat mocht, want nu zorgen papaya's, grapefruits, granaatappels, bananen en ananassen voor variatie in ons dieet. We beelden ons zelfs in dat onze voorouders vrijwel geen fruit hadden.
Dat van die 9000 rassen wil ik wel eens onderbouwd zien. Lijkt me onwaarschijnlijk. Men kloont immers al eeuwen fruitbomen.

Citaat:
En onze arme voorouders moesten reuzel (smout) en boter eten, in plaats van marga- en minarine die hartziekten voorkómen. Gelukkig bestonden er in hun tijd nog geen hartziekten - ik bedoel tot zo'n eeuw geleden.
Wat geen fabel is, is dat onze diagnose technieken tegenwoordig veel beter zijn dan vroeger. Dus vroeger stierven waarschijnlijk ook veel mensen aan kanker zonder dat iemand het wist. We weten nu bijvoorbeeld dat hart en vaatziekten vroeger ook vaak voorkwamen. Maar toen wist men dat niet...

Citaat:
Kanker was ook vrijwel onbekend, en niet omdat niemand oud genoeg werd om hem te krijgen; dat is een moderne fabel.
Kanker was helemaal niet onbekend. Maar het was inderdaad zeldzamer omdat veel minder mensen oud genoeg werden om kanker te krijgen, en omdat veel meer mensen aan andere ziektes stierven. Ziektes waar men nu niet meer aan sterft.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be