Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2013, 16:04   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Van Rompuy heeft nochtans ook de bewoording 'niet kapot bespaard' gebruikt. Dat meningsverschil zit dus in jouw hoofd. Je ziet wat je wilt zien.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als jij en je vrouw in andere bewoordingen hetzelfde zeggen heb je dan ruzie met haar?
De kern van Van Rompuy's boodschap was: niet indrukwekkend
De kern van Geens' boodschap was: zie ne keer hoe goed wij wel zijn

Als ik ergens iemand tracht wijs te maken dat ik iets heel goeds gepresteerd heb - in een ernstige zaak welteverstaan - , en mijn vrouw komt dan af met 'niet indrukwekkend' ...

Van Rompuy had even goed kunnen zeggen dat er misschien verbeteringen mogelijk waren ... bla bla ... maar neen, het was 'niet indrukwekkend'.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 17:56   #22
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De kern van Van Rompuy's boodschap was: niet indrukwekkend
De kern van Geens' boodschap was: zie ne keer hoe goed wij wel zijn

Als ik ergens iemand tracht wijs te maken dat ik iets heel goeds gepresteerd heb - in een ernstige zaak welteverstaan - , en mijn vrouw komt dan af met 'niet indrukwekkend' ...

Van Rompuy had even goed kunnen zeggen dat er misschien verbeteringen mogelijk waren ... bla bla ... maar neen, het was 'niet indrukwekkend'.

.
In Griekenland waren ze wel indrukwekkend, de besparingen. Indrukwekkend is dus geen synoniem van 'goed'. Het moet niet indrukwekkend zijn. Indrukwekkend besparen is indrukwekkend destructief.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 18:53   #23
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Met andere woorden, wij hebben ons oog laten vallen op die 230 miljard euro spaartegoeden. We gaan het eerst eens vriendelijk vragen via die 'volksleningen' en als dat nog niet werkt slaan we er zo onze klauwen in.

Volgende vraag, waarom lenen banken liever uit aan buitenlandse ondernemingen ten opzichte van binnenlandse ondernemingen? Als professor fiscaal recht zal hij daar hoogstwaarschijnlijk een gevatte uitleg kunnen aan geven.

Als het probleem is dat dit geld buiten de economie staat, zou dan niet een betere oplossing zijn de banken onder druk zetten om dit toch te doen? Als ik hoor dat jonge mensen met moeite een hypothecaire lening krijgen voor een huis, terwijl er zoveel geld op de spaarboekjes staat, dan weet ik wel wie de schuldige is. Trouwens, kan iemand me uitleggen waarom het minimum twee procent duurder is om geld te gaan lenen dan de opbrengst die je krijgt als spaarder? Wie is hier feitelijk het probleem Mr. Geens?

En dan tenslotte de opperste tseventruc, spreken met een gespleten tong
Het grote probleem van België is de anti-Belgische particratie en het federalisme. Als we dat zootje opruimen, zal het veel beter gaan met België.
Oud 4 april 2013, 19:57   #24
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
In Griekenland waren ze wel indrukwekkend, de besparingen. Indrukwekkend is dus geen synoniem van 'goed'. Het moet niet indrukwekkend zijn. Indrukwekkend besparen is indrukwekkend destructief.
Zonder hulp van de EU (ook U), het IMF, ... bestond er niet 1 bank in Griekenland, bestond de Staat niet meer, werden er geen ambtenaren of gepensioneerden uitbetaald, kon Griekenland niet meer lenen, ...
Wat is uw punt?

Laatst gewijzigd door demonen : 4 april 2013 om 20:09.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 20:10   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De slechtheid van de toestand in Griekenland was indrukwekkend.
De Europese hulp die aan Griekenland gegeven werd, is indrukwekkend.

Het feit dat oa De Gucht toegegeven heeft dat hij wist dat Griekenland gefoefeld had met de intredingsvoorwaarden in de Eurozone, en dus eigenlijk nog niet klaar was, is indrukwekkend.

Dat de Grieken eerst ferm boven hun stand leefden, is indrukwekkend.

Dat de Grieken nu moeten zaaien naar hun zak, is niet indrukwekken. Wel "normaal" en vooral "eerlijk".

Met de Cyprioten is het mogelijks nog erger.
Als hun bankiers iets of wat fatsoenlijk omgegaan zouden hebben met al dat geld van de Russen, dan waren ze topbanken op wereldniveau. Vergelijkbaar met Zwitserland.
Helaas ook voor hen: eigen schuld, dikke bult.

Maar ja, het principe van verantwoordelijkheid opnemen voor je daden, past niet in het linkse discours.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 april 2013, 20:40   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Noem toch man en paard, in plaats van er omheen te fietsen.

Van mij mogen al die fiscale aftrekposten gewoon geschrapt worden. Die verdoezelen alleen maar de werkelijkheid.
Ik vermoed dat pajoske een tsjeven politiekertje is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 20:42   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wie maakt de wetten? Al die kortzichtigen die denken dat in een klein land als België elke regio zijn eigen wetten en regels moet gaan maken.

Waar zijn die grote muilen van het Vlaamse parlement? Dat ze eens komen vertellen hoe ze bv de hypothecaire gaan compenseren. Zodat de mensen weten wat hen te wachten staat, en niet langer in onzekerheid moeten leven.

Denk gij dat er velen zijn die een zware investering gaan doen als ze vandaag niet weten of ze morgen in het Vlaamse, Brusselse of Waalse gewest gaan wakker worden? Gewesten die elk hun eigen regels en wetten (die ze nog moeten gaan fantaseren) gaan willen opleggen.

PS ge zijt toch op de hoogte dat een deel van de recente ontslagen te wijten is aan de rechtsonzekerheid ivm arbeiders/bedienden statuut?
De regio Vlaanderen telt 6.000.000 inwoners.
In de EU zijn er 11 (elf) landen met minder dan 6 miljoen inwoners. Gaat het daar zó slecht ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 21:11   #28
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Het grote probleem van België is de anti-Belgische particratie en het federalisme. Als we dat zootje opruimen, zal het veel beter gaan met België.
Staatsstructuren lossen toch niets op. Het is bijzaak. Laten we het daar dan ook niet in élke draad over hebben.
Oud 4 april 2013, 21:16   #29
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Zonder hulp van de EU (ook U), het IMF, ... bestond er niet 1 bank in Griekenland, bestond de Staat niet meer, werden er geen ambtenaren of gepensioneerden uitbetaald, kon Griekenland niet meer lenen, ...
Wat is uw punt?
Mijn punt is dat, los van alle hulp, de besparingen in Griekenland overdreven zijn en daardoor niets uithalen. Het zorgt er enkel maar voor dat de economie ineenstort en het dus enkel moeilijker wordt om hun schulden terug te betalen.

Citaat:
Maar ja, het principe van verantwoordelijkheid opnemen voor je daden, past niet in het linkse discours.
Misschien moeten de Griekse rederijen dan eens verantwoordelijkheid opnemen voor hun daden (het amper betalen van belastingen). Waarom worden die ook nu weer gespaard?

De enige reden waarom de rechtse politici in Griekenland willen focussen op privatiseren is dat zij als rijke privé-spelers dan meer kunnen verdienen. De rest van de Europese bevolking heeft daar absoluut niets aan.
Oud 4 april 2013, 22:04   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staatsstructuren lossen toch niets op. Het is bijzaak. Laten we het daar dan ook niet in élke draad over hebben.
Structuren zijn inderdaad bijzaak, maar geen futiele bijzaak !

Goede structuren helpen enorm, op elk niveau, tot en met jouw persoonlijkste individuele leven.
Slechte structuren hinderen enorm, soms zelfs tot de ondergang.

Besef maar goed in welke bollenwinkel je aan het spelen bent: de bollenwinkel van het leven.

.

Oud 4 april 2013, 22:07   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Structuren zijn inderdaad bijzaak, maar geen futiele bijzaak !

Goede structuren helpen enorm, op elk niveau, tot en met jouw persoonlijkste individuele leven.
Slechte structuren hinderen enorm, soms zelfs tot de ondergang.

Besef maar goed in welke bollenwinkel je aan het spelen bent: de bollenwinkel van het leven.

.
Weten we ondertussen hoe de N-VA van plan is die vrijgekomen transfers te besteden?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 22:10   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat, los van alle hulp, de besparingen in Griekenland overdreven zijn en daardoor niets uithalen. Het zorgt er enkel maar voor dat de economie ineenstort en het dus enkel moeilijker wordt om hun schulden terug te betalen.

Misschien moeten de Griekse rederijen dan eens verantwoordelijkheid opnemen voor hun daden (het amper betalen van belastingen). Waarom worden die ook nu weer gespaard?

De enige reden waarom de rechtse politici in Griekenland willen focussen op privatiseren is dat zij als rijke privé-spelers dan meer kunnen verdienen. De rest van de Europese bevolking heeft daar absoluut niets aan.
De Griekse economie stort niet ineen, maar wordt gereduceerd tot zijn reële waarde.

Dat de Grieken niet machtig waren hun beste troeven (die rederijen vb.) aan te wenden om het Algemeen Belang te dienen, is niet onze fout. Maar toch moeten wij daarvoor boeten. Via onze belastingen, moeten wij die Grieken 'redden'.
Vergelijk dat eens met de actuele Turken: die staan er alleen voor. Dat is hard misschien, maar des te meer bewonderenswaardig dan de sjoemelende Grieken.

Ik vergeet nooit de woorden van de Nederlandse voetbaltrainer, voormalig trainer van de Griekse nationale pleog: mijn adjunct-trainer was een Griekse ambtenaar, die vier dagen op de vijf met voetbal bezig was, maar wel een full time wedde als ambtenaar binnen rijfde.

.

Oud 4 april 2013, 22:12   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Weten we ondertussen hoe de N-VA van plan is die vrijgekomen transfers te besteden?
Die vraag is even onzinnig als de vraag of we nu al weten hoe we de dieper wordende put van staatsschuld gaan aanpakken, als de transferts nog groter gaan worden.

Evenwel is het antwoord op de originele vraag verrassend:
ja, wij weten dat, maar wij gaan dat niet aan uwe neus hangen.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 april 2013 om 22:14.
Oud 4 april 2013, 22:13   #34
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Die vraag is even onzinnig als de vraag of we nu al weten hoe we de dieper wordende put van staatsschuld gaan aanpakken, als de transferts nog groter gaan worden.

.
We betalen er schulden mee af?
Is dat het?
Oud 4 april 2013, 22:15   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat het?
Hoe bedoel je "we" Jack, trek je niet naar de Walen als Belgie barst?
Oud 4 april 2013, 22:15   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat het?
Sorry, ik heb inmiddels een toevoeging aan mijn post verzonden.

Het antwoord even herhalen: je kan er naar fluiten.

.

Oud 4 april 2013, 22:16   #37
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe bedoel je "we" Jack, trek je niet naar de Walen als Belgie barst?
Ik denk het niet, neen.
Oud 4 april 2013, 22:17   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, ik heb inmiddels een toevoeging aan mijn post verzonden.

Het antwoord even herhalen: je kan er naar fluiten.

.
Jullie weten het zelf nog niet bedoel je?
Oud 4 april 2013, 22:20   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet, neen.
Oh, je gaat er van uit dat je mag blijven?
Oud 4 april 2013, 22:22   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie weten het zelf nog niet bedoel je?
Toet toet !!

http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/toet

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be