Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2013, 12:54   #341
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik ben benieuwd naar jouw bron en de lijst met namen.
Bron: ICIJ
Lijst: nog een beetje geduld.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 13:12   #342
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ze hebben een historische kans gemist door met hun kont te gaan draaien in de waan dat ze incontournable waren.
Nu hebben ze zich tevreden moeten stellen met een paar Burgemeesters.

Ondertussen is NV-A van VB-Light naar VB-Ersatz gegaan door influx van dubieuze figuren.

Zijn ze nog Salonfähig denkt u ?
In de weelderige salons van Corruptopolis aan de Haachtsesteenweg zijn ze zeker niet meer welkom. De Cercle de Lorraine vond het daarentegen wel nuttig om een keertje kennis te maken met de toekomstige leiders van Vlaanderen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 13:14   #343
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter, laten we gewoon in België blijven, want door mensen met zo'n ideeën als de uwe wil ik niet geregeerd worden.
Ik en een hoop anderen willen niet door mensen als U geregeerd worden.
Dus U niet door ons en wij niet door U. Waarom staat U er dan op dat wij binnen dezelfde jurisdictie gedwongen blijven? Ik heb een simpele oplossing voor ons probleem: separatisme.

Dat is nu net een reden voor separatisme/secessionisme. Ik ga ook mijn buur de les niet spellen in zijn huis, hij komt mij ook niet bestelen. Dus hij moeit zich met zijn huishouden, ik met het mijne. Secessionisme is dat naar politiek niveau tillen.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 5 april 2013 om 13:15.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 13:15   #344
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het wat naïef te denken dat die Vlaams Belangers die naar de N-VA overgestapt zijn dat zouden doen omwille van een rechts-liberaal programma. Ze veranderen enkel van medium om iets met hun extreme nationalistische ideeën te kunnen doen. Als een Karim Van Overmeire dan schepen van Vlaamse Zaken mag worden, dan zijn de beweegredenen overduidelijk.
Dat voor PVDA alles wat Vlaams is per defintie kaka is weten we ondertussen wel. PVDA gaat immers voor niets minder dan de totale werelddictatuur volgens Noord-Koreaans model.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 13:16   #345
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bron?
Citaat:
Oh, je gaat er van uit dat je mag blijven?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 13:17   #346
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bron: ICIJ
Lijst: nog een beetje geduld.
En daar staat dat het om Open VLD'ers gaat?
Oud 5 april 2013, 13:22   #347
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Oh, je gaat er van uit dat je mag blijven?
Citaat:
En tegen een ander vertel je dan weer dat die niet in Vlaanderen mag blijven wanneer Vlaanderen onafhankelijk is. Precies een gruwelijk iets dat ik niet kan smaken, zo'n Vlaamse revolutie. Beter, laten we gewoon in België blijven, want door mensen met zo'n ideeën als de uwe wil ik niet geregeerd worden.
Ik zie nergens staan dat ik tegen iemand zeg dat hij niet mag blijven, je moet stoppen met liegen vriend.
Oud 5 april 2013, 13:26   #348
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik en een hoop anderen willen niet door mensen als U geregeerd worden.
Dus U niet door ons en wij niet door U. Waarom staat U er dan op dat wij binnen dezelfde jurisdictie gedwongen blijven? Ik heb een simpele oplossing voor ons probleem: separatisme.
Ik woon in Vlaanderen, dus dat Vlaamse separatisme dwingt mij nog steeds in dezelfde jurisdictie met die Vlaams-separatisten die een volledig tegengestelde mening hebben en die blijkbaar niet weigerachtig staan tegenover het liquideren van politieke tegenstanders, als ik Xenophon zo bezig hoor.

Doe mij maar een grotere staat met meer diverse meningen, zodat niemand een alleenheerschappij krijgt, zodat we een buffer tegen extremismen van alle soorten hebben.
Oud 5 april 2013, 13:27   #349
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zie nergens staan dat ik tegen iemand zeg dat hij niet mag blijven, je moet stoppen met liegen vriend.
Dan zie ik echt niet wat voor nut het had dat je hem die vraag stelde.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 april 2013 om 13:27.
Oud 5 april 2013, 13:31   #350
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zie ik echt niet wat voor nut het had dat je hem die vraag stelde.
Inderdaad, dat zie jij niet in. En de reden daarvoor zit in de eerste plaats bij u.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 april 2013 om 13:35.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 13:44   #351
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik woon in Vlaanderen, dus dat Vlaamse separatisme dwingt mij nog steeds in dezelfde jurisdictie met die Vlaams-separatisten die een volledig tegengestelde mening hebben
Ik geef niet om Vlaanderen, dat moet voor mij het einde niet zijn van separatisme, gewoon een stap in de goede richting.
Citaat:
en die blijkbaar niet weigerachtig staan tegenover het liquideren van politieke tegenstanders, als ik Xenophon zo bezig hoor.
Internet though guy. De gemiddelde Belg/VLaming komt zijn zetel niet uit om politieke liquidaties uit te voeren hoor.
Citaat:
Doe mij maar een grotere staat met meer diverse meningen, zodat niemand een alleenheerschappij krijgt, zodat we een buffer tegen extremismen van alle soorten hebben.
Diverse meningen, bijna allen even idioot en ongeïnformeerd, waarvan er één de bovenhand krijgt en op iedereen gedwongen wordt.
Gecentraliseerde democratie is nooit een buffer tegen extremisme geweest. Wat U extremisme noemt is bovendien arbitrair. Ik vind U roep naar een autoritaire gecentraliseerde staat 'extremistisch'.
Oud 5 april 2013, 13:50   #352
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef niet om Vlaanderen, dat moet voor mij het einde niet zijn van separatisme, gewoon een stap in de goede richting.

Internet though guy. De gemiddelde Belg/VLaming komt zijn zetel niet uit om politieke liquidaties uit te voeren hoor.

Diverse meningen, bijna allen even idioot en ongeïnformeerd, waarvan er één de bovenhand krijgt en op iedereen gedwongen wordt.
Gecentraliseerde democratie is nooit een buffer tegen extremisme geweest. Wat U extremisme noemt is bovendien arbitrair. Ik vind U roep naar een autoritaire gecentraliseerde staat 'extremistisch'.
Ja, Belgie zal ten onder gaan in de eerste geweldloze revolutie in de geschiedenis.

Tussen haakjes, Xenophon zal inderdaad onschuldig blijken, want het is niet omdat Robinus in een waandenkwereld leeft dat Xenophon moordend door het land gaat trekken.
Oud 5 april 2013, 13:55   #353
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, Belgie zal ten onder gaan in de eerste geweldloze revolutie in de geschiedenis.

Tussen haakjes, Xenophon zal inderdaad onschuldig blijken, want het is niet omdat Robinus in een waandenkwereld leeft dat Xenophon moordend door het land gaat trekken.
Dat was niet slecht of beledigend bedoel he Xenophon

Maar ik denk dus niet dat jij al moordend de contra-revolutionairen gaat verdrijven.
Oud 5 april 2013, 13:56   #354
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tsjechoslovakije?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 13:56   #355
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind U roep naar een autoritaire gecentraliseerde staat 'extremistisch'.
Als je er het woordje autoritair op plakt, dan klinkt het inderdaad extremistisch. Maar het beleid dat ik voorsta is allesbehalve autoritair.

Ik ben gewoon niet voor vele mini-staatjes en de daarbij horende belastingparadijzen. En de zekerheid van sociale zekerheid vergroot met de grootte van het gebied omdat je zo altijd gebufferd bent tegen lokale schokken.

Ik ben gewoon voor democratie, niet voor een plutocratie die machtiger is dan alle lokale democratietjes. Als dat al extremistisch is.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 april 2013 om 13:58.
Oud 5 april 2013, 13:57   #356
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was niet slecht of beledigend bedoel he Xenophon

Maar ik denk dus niet dat jij al moordend de contra-revolutionairen gaat verdrijven.
Dat zal zo ongeveer kloppen, tenslotte is het niet voor de eerst zes a zeven jaar, ik loop dan tegen de zestig.

Het moorden en branden is meer iets voor de jeugd.
Oud 5 april 2013, 14:00   #357
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Tsjechoslovakije?
Dat was meer een besproken en afgesproken overgang dan een revolutie. Ik denk niet dat de Belgische profiteurs vreedzaam het graaien gaan opgeven.

Kijk anders naar wat Geert Noels in de knack daarover zegt, die mens wordt nu al duidelijk gemaakt dat hij beter zwijgt want anders...

http://trends.knack.be/economie/nieu...etter-RNBDAGKN

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 april 2013 om 14:00.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 14:24   #358
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je er het woordje autoritair op plakt, dan klinkt het inderdaad extremistisch. Maar het beleid dat ik voorsta is allesbehalve autoritair.
De wil van miljoenen ongeïnformeerde sheeple die maar wat luisteren naar wie het hardst roept opdringen aan de rest, dat noem ik autoritair.
Citaat:
Ik ben gewoon niet voor vele mini-staatjes en de daarbij horende belastingparadijzen. En de zekerheid van sociale zekerheid vergroot met de grootte van het gebied omdat je zo altijd gebufferd bent tegen lokale schokken.
Maar dat zijn U zaken dus niet, om andere mensen in een unie te houden enkel omdat U hun geld wilt voor Uw idee van hoe de SZ eruit moet zien.
Citaat:
Ik ben gewoon voor democratie, niet voor een plutocratie die machtiger is dan alle lokale democratietjes. Als dat al extremistisch is.
Tenzij men als groep democratisch zelfbeschikkingsrecht wilt. Als bijvoorbeeld de inwoners van Limburg voor 90% democratisch zouden beslissen onafhankelijk te willen zijn, dan telt dat niet, want binnen de Unie vindt U dat een minderheid.
Dat ligt in beetje binnen het denken van de unionisten uit de tijd van Lincoln. En ja, dat waren gevaarlijke extremisten. Die hebben één van de bloedigste oorlogen in de geschiedenis ontketend om hun gevaarlijk (democratisch) unionisme te bekrachtigen.
Oud 5 april 2013, 14:29   #359
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tenzij men als groep democratisch zelfbeschikkingsrecht wilt. Als bijvoorbeeld de inwoners van Limburg voor 90% democratisch zouden beslissen onafhankelijk te willen zijn, dan telt dat niet, want binnen de Unie vindt U dat een minderheid.
Zelfbeschikkingsrecht is tegengesteld aan democratie. Het respecteert de wil van de meerderheid niét. Ik zie dan ook niet in waarom er een dergelijk recht zou moeten bestaan in een werelddemocratie.
Oud 5 april 2013, 14:33   #360
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfbeschikkingsrecht is tegengesteld aan democratie. Het respecteert de wil van de meerderheid niét. Ik zie dan ook niet in waarom er een dergelijk recht zou moeten bestaan in een werelddemocratie.
- lol -
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be