![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=eno2;6592704]
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De leeftijd waarop gehuwd mag worden, is pas opgetrokken van 14 jaar naar 17 jaar. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 april 2013 om 20:27. |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
Neen, ze maken er theorieën van en leerstellingen. De gewone mens gaat uit van wenselijkheden en daar volg ik hem in. Dat is een soort praktische pre-moraal. Veel dichter bij de gebeurtenissen.
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Diezelfde "praktische pre-moraal" is nog altijd de motor van homofobie in onze samenleving: mensen gaan uit van wat ze persoonlijk afstotelijk vinden en vertalen dat naar maatschappelijke opvattingen over "wenselijkheid"...
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De onwenselijkheid van homoseksualiteit is sterk vervaagd... |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=eno2;6592704]
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wenselijkheden zijn veel minder gefixeerd. Die reageren veel nauwer op de omstandigheden en op de context op het terrein. Ze zijn veel democratischer. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 april 2013 om 21:06. |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Banneling
|
Jij loopt nauwelijks gevaar op je leeftijd
Ik heb ook geen last van 13-jarigen... Laatst gewijzigd door eno2 : 6 april 2013 om 21:08. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Bij ons (Europa) gaat men gelukkig nog niet zover om zulke belachelijke maatregelen te nemen (net zoals het piepen over scheldwoorden in de USA), vrouwen en mannen worden functioneel meestal nog volledig en normaal in beeld gebracht, maar bij kinderen ligt dit de jongste jaren beduidend moeilijker. Ik vraag me steeds af waarom ? We zijn toch allemaal naakt ter wereld gekomen, of gaan we binnenkort borelingen in utero een broekje aandoen om niet een mogelijke perceptie van hang naar kindermisbruik uit te lokken ? In onschuldige kinder- en familiefilms van Europese makelijk was het tot in de jaren negentig geen taboe om kindacteurs (sporadisch en functioneel) gewoon bloot in beeld te brengen, bijna niemand nam daar overigens aanstoot aan, dat lijkt me overigens nog steeds de gewone gang van zaken te moeten zijn. Wat betreft het verbieden van een pedoclubje als Martijn: dit heeft inderdaad weinig zin, integendeel zelfs, het verbieden zal deze heerschappen enkel nog maar meer 'ondergronds' doen handelen. Het gevaar bij deze zit hem in enkele zieke geesten van individuen die deel uitmaken van dit clubje, maar niet in het bestaan van de 'organisatie Martijn' as such. |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Minister-President
|
Wat bewijst precies dat daar nooit sprake van kan zijn? Er zijn geen rationele argumenten om enerzijds homoseksualiteit te institutionaliseren (niet tolereren) en anderzijds andere afwijkende geaardheden te criminaliseren.
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Pedofilie is ongewenst |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Minister-President
|
Ik vind het laag bij de gronds en overigens compleet onwaar om Etienne Vermeersch zelfs maar te betichten van een mogelijke hunkering naar sympathie voor pedo's. Hij hamerde enkel op de veranderende tijdsgeest en ontkende in zijn diverse betogen niet dat kinderen ook seksuele wezens zijn met eigen gevoelens en behoeften, uiteraard niet in lijfelijk contact met volwassenen en letterlijk op een ander niveau.
De moderne ontwikkelingspsychologie heeft overigens al lang het Freudiaanse idee van de latente kindertijd verworpen en kinderen dienen erkend te worden als seksuele wezens. Hetgene Vermeersch al sinds de jaren zeventig betoogt komt eigenlijk ook daar op neer, er iets anders achter zoeken zegt volgens mij meer over de 'interpretator' dan over Vermeersch zelf. Snap overigens niet waarom men er hier ineens de islamstandpunten van de moraalfilosoof bij wilt sleuren. |
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Functioneel bloot van kinderen in film is nog geen pedofilie. |
|