Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2013, 01:19   #161
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik schotel je een realistisch scenario voor. En je danst daar dan cirkeltjes rond...
Dat is realistisch... in jouw hoofd.
Daarom spreek ik ook over hallucinaties.
Bovendien heb ik jou een klaar en duidelijk antwoord gegeven op die imaginaire beelden. Maar daar dans je dan cirkeltjes rond.

Citaat:
Da's dus wat ik bedoel met 'niet kunnen lezen, dus verzin je het gewoon zelf'. De enige plaats waar ik het huidige migratiebeleid verdedig is in jouw fantasie. Het enige wat ik zeg is dat het in bepaalde sectoren wel degelijk een oplossing kan zijn om voor die job opgeleide migranten aan te trekken om de chronische tekorten op te vangen. That's it. Over 'het huidige beleid' of over de deuren open zetten heb jij mij hier niks zien schrijven, tenzij dan in die uitgebreide fantasiewereld van je.
En ik zeg dat dat een slechte oplossing is.
Als je het huidig beleid niet verdedigt, moet je mij in deze draad niet voor de keuze stellen tussen een rusthuis vol vreemdelingen en een rusthuis op halve bezetting.

Citaat:
Ah, op welke manier dan?
Hallucineren kan op verschillende manieren. Meestal neemt men verdovende middelen en ziet men bepaalde vormen of kleuren. Soms ook dieren of monsters.

Citaat:
Je geeft echt nochtans wel de indruk dat je dat denkt, met sommige van je posts hier hoor.
Dat is inderdaad jouw indruk.

Citaat:
Ah! De cijfers zijn niet bekend, dus verzin je toch gewoon zelf wat ze zijn? Tuurlijk!
Ah! De cijfers zijn niet bekend, dus het zal allemaal wel meevallen en positief uitdraaien! Tuurlijk!

Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 03:58   #162
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Bekijk de werkloosheidcijfers in antwerpen en brussel eens, de plaatsen waar de meeste migranten toekomen.
Inderdaad!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 06:08   #163
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Bekijk de werkloosheidcijfers in antwerpen en brussel eens, de plaatsen waar de meeste migranten toekomen.
Slechts 10% werkzoekenden in Brussel, ongeveer het nationaal gemiddelde, ook in Wallonië. Dat geloven we toch direct, ja?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Je doet er best aan eerst informatie in te winnen alvorens zo maar iets te schrijven.

Ik schijf hier al jaren dat de echte werkloosheidscijfers verschillen van de officiële cijfers. Al jaren geef ik de link van de RVA als bron.
We zullen nog maar eens herhalen: http://www.rva.be/frames/frameset.as...=1&Language=NL

Ik zie daar voor februari volgende cijfers. Personen in België die een of andere vorm van ondersteuning krijgen via RVA= 1.362.082

Waarvan
Vlaamse gewest: 741.161 = 54,4% van het totaal uitkeringstrekkers. (57,7%)
Waalse gewest: 487.435 = 35,8% " " " (32,2%)
Brusselse gewest: 133.486 = 9,8% " " " (10,1%)

tussen haakjes het percentage inwoners (=/= aantal werkleeftijd) per gewest ter vergelijking.

PS het blijven echter statistieken die voor interpretatie vatbaar zijn.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 08:01   #164
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Slechts 10% werkzoekenden in Brussel, ongeveer het nationaal gemiddelde, ook in Wallonië. Dat geloven we toch direct, ja?
In de EU zouden ze zich beter met het probleem v.d. migranten bezig houden i.p.v. te zoeken hoe ze spaarders (een deel van) hun centjes kunnen afpakken.

Laatst gewijzigd door Boduo : 10 april 2013 om 08:02.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 08:15   #165
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Knoop 1 ding goed in je oren, Jacky.
Jij hebt geen zaken met mijn privéleven.
Wie denkt ge dat ge zijt misschien?

Als je geen repliek kan bedenken stel je altijd persoonlijke vragen. Op basis van die persoonlijke informatie bedenk je dan grapjes die je blijft herhalen. Laag bij de grond. Als je werkelijk met de mond vol tanden staat, blijf dan weg van dit forum maar hou je niet bezig met infantiele spelletjes. Toch niet meer op die leeftijd.

Ik hoef jou geen persoonlijke vragen te stellen. Ik weet perfect wie jij bent. De fout die jij maakt, is dat je niet beseft dat ik ben opgegroeid in een liberale familie. Ik ben perfect op de hoogte van de hypocrisie en de denkpistes van dat blauw volkje. Jullie zijn niet in staat om het programma van de partij te verdedigen. Jullie stemmen voor de VLD omdat je die raad kreeg van een oma of een opa die al lang overleden is. "Stem voor de goeien! Ze hebben ooit eens iets gedaan voor ons!" Als je dan vraagt wat ze gedaan hebben, blijkt het vriendjespolitiek en corruptie te zijn.
Mag ik dit als een "neen" beschouwen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 08:28   #166
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Vertel me eens, Demper, als jij later op je ouwe dag in een rusthuis zit, waar wil jij dan terechtkomen: een rusthuis waar de helft van het personeel bestaat uit migranten die naar hier kwamen om het personeelstekort in de ziekenzorg op te vullen, of eentje waar men enkel Echte Blanke Vlamingen (TM) aanwerft, en bijgevolg op halve bezetting draait?
De meeste vreemdelingen in Belgie komen uit landen die economische catastrofes zijn. Een groot deel ervan is cultureel bepaald, het volstaat van Marokko in oostelijke richting te rijden tot Indonesie, en je weet het wel.

Dan komen vertellen dat die hier een soort economisch paradijs gaan opbouwen is een torale miskenning van de omstandigheden waarin het westers denken zich ontwikkeld heeft. Jij zal niet verzorgd worden door vreemdelingen in een bejaardentehuis. Jij zal helemaaml niet verzorgd worden. Er zal namelijk geen enkele economische ondergrond meer zijn om dat te bekostigen. En er zal gebeuren wat zo'n 15 jaar geleden al werd voorspeld: euthanasie zal in Europa op grote schaal worden toegepast. Mede omdat de nieuwkomers door hun demografische ontwikkeling en hun eigen anti-westerse-waarden instelling zullen weigeren jou te verzorgen - alleen als je veel geld hebt en het afgeeft. Zo zal jij plaats maken.

Ik werk al meer dan 10 jaar in een Turkse onderneming, en het verbijstert me te vernemen dat mensen echt denken dat Turken of Marokkanen 'Belg' willen zijn met de Belgen. Het is alsof wij veel respect zouden hebben voor mensen die in Liechtenstein wonen. Geen bal, geloof me.

Neem een Turks lief, en laat je door haar 's vertellen hoe Turkse mannen denken, in plaats van zelf in clichés te vervallen. Een maat van mij was getrouwd met een Marokkaanse. Zijn mening: alle clichés kloppen verdomme.

Laatst gewijzigd door Conscience : 10 april 2013 om 08:28.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 08:34   #167
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
De meeste vreemdelingen in Belgie komen uit landen die economische catastrofes zijn. Een groot deel ervan is cultureel bepaald, het volstaat van Marokko in oostelijke richting te rijden tot Indonesie, en je weet het wel.

Dan komen vertellen dat die hier een soort economisch paradijs gaan opbouwen is een torale miskenning van de omstandigheden waarin het westers denken zich ontwikkeld heeft. Jij zal niet verzorgd worden door vreemdelingen in een bejaardentehuis. Jij zal helemaaml niet verzorgd worden. Er zal namelijk geen enkele economische ondergrond meer zijn om dat te bekostigen. En er zal gebeuren wat zo'n 15 jaar geleden al werd voorspeld: euthanasie zal in Europa op grote schaal worden toegepast. Mede omdat de nieuwkomers door hun demografische ontwikkeling en hun eigen anti-westerse-waarden instelling zullen weigeren jou te verzorgen - alleen als je veel geld hebt en het afgeeft. Zo zal jij plaats maken.

Ik werk al meer dan 10 jaar in een Turkse onderneming, en het verbijstert me te vernemen dat mensen echt denken dat Turken of Marokkanen 'Belg' willen zijn met de Belgen. Het is alsof wij veel respect zouden hebben voor mensen die in Liechtenstein wonen. Geen bal, geloof me.

Neem een Turks lief, en laat je door haar 's vertellen hoe Turkse mannen denken, in plaats van zelf in clichés te vervallen. Een maat van mij was getrouwd met een Marokkaanse. Zijn mening: alle clichés kloppen verdomme.
Klopt grotendeels, wat ik hier echter beweer is dat we eveneens met een blanke marginale groep zitten die werkonwillig zijn.
Oud 10 april 2013, 09:03   #168
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Klopt grotendeels, wat ik hier echter beweer is dat we eveneens met een blanke marginale groep zitten die werkonwillig zijn.
Maar in Marokko zijn ze zo zot niet om die op te nemen zeker ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 09:04   #169
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn die er, en je hebt ook sociale gevallen bij de blanken maar dat veranderd niets aan het geheel, eventuele maatregelen zouden ook op hen van toepassingen zijn.

We moeten af van het politiek correct denken, problemen zien en er iets aan durven doen of het probleem nu een kleurtje heeft of niet. Daarom wordt er hier zo op de vreemdelingen ingehakt, als regeneratie op het 'niets aan de hand' verhaaltje die we heel de tijd te horen krijgen. Zwijg, en het probleem bestaat niet.
Oud 10 april 2013, 09:08   #170
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar in Marokko zijn ze zo zot niet om die op te nemen zeker ?
Die willen helemaal niet naar Marokko, die hebben het hier best naar hun zin.
Oud 10 april 2013, 09:10   #171
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn die er, en je hebt ook sociale gevallen bij de blanken maar dat veranderd niets aan het geheel, eventuele maatregelen zouden ook op hen van toepassingen zijn.

We moeten af van het politiek correct denken, problemen zien en er iets aan durven doen of het probleem nu een kleurtje heeft of niet. Daarom wordt er hier zo op de vreemdelingen ingehakt, als regeneratie op het 'niets aan de hand' verhaaltje die we heel de tijd te horen krijgen. Zwijg, en het probleem bestaat niet.
Wie beweert er dat er geen problemen bestaan???
We zitten in de zwaarste na-oorlogse crisis ooit, het basisprobleem is dat er te weinig actieven zijn in verhouding met de niet-actieven.

- Deze situatie moet rechtgetrokken worden en daarom zullen taboes moeten sneuvelen, één ervan is de Vlaamse harde werker die al het werk doet en de gekleurde steuntrekker.
- We weten ondertussen dat mensen met een kleurtje oververtegenwoordigd zijn in de zware of slechtbetalende sectoren.
- Dat er nog steeds jobs niet raken ingevuld terwijl er nog nooit zoveel werklozen zijn geweest.

Maar even voor alle duidelijkheid, u vindt dat dus minister Muyters er niets van bakt?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 april 2013 om 09:21.
Oud 10 april 2013, 09:10   #172
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zeg je zoiets, alsof wij respect zouden hebben voor de inwoners van Monaco. Net zoals de groenen en linksen met afgunst en haat kijken naar inwoners van belastingsparadijzen, zo kijken zij naar ons.

Niet iedereen hè, maar toch een mooie vergelijking.
Oud 10 april 2013, 09:16   #173
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie beweert er dat er geen problemen bestaan???
Het kaat gkoet, ja toch?

Groen links natuurlijk, ze hebben een paar eerlijke stemmen maar die worden nauwelijks gehoord. Van hen hoor je geen woord over het probleem van besnijding, inteelt problemen, lagere intelligentie, achterlijke godsdiensten, meer misdaad, haatbaarden enz. Allemaal de schuld van cultuur, armoede en racisme, wij zijn de schuldigen, daar komt het altijd op neer.
Oud 10 april 2013, 09:25   #174
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kaat gkoet, ja toch?

Groen links natuurlijk, ze hebben een paar eerlijke stemmen maar die worden nauwelijks gehoord. Van hen hoor je geen woord over het probleem van besnijding, inteelt problemen, lagere intelligentie, achterlijke godsdiensten, meer misdaad, haatbaarden enz. Allemaal de schuld van cultuur, armoede en racisme, wij zijn de schuldigen, daar komt het altijd op neer.
Wat een zever, één zin wordt jarenlang misbruikt en volledig uit zijn context getrokken, zo maak je elke diepgaande discussie onmogelijk met stompzinnige slogans.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 april 2013 om 09:35.
Oud 10 april 2013, 09:33   #175
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat is realistisch... in jouw hoofd.
Daarom spreek ik ook over hallucinaties.
Bovendien heb ik jou een klaar en duidelijk antwoord gegeven op die imaginaire beelden. Maar daar dans je dan cirkeltjes rond.
Dat is niet alleen in mijn hoofd realistisch, vraag dat aan eender wie in die sector werkt of dat al dan niet realistisch is. Gewoon datgene wat ik zeg terugschieten is niet discussiëren he...

Citaat:
En ik zeg dat dat een slechte oplossing is.
Dan hoor ik graag een betere oplossing van jou. Nog eens. Als je wil discussiëren daarover, geen probleem hoor, maar kom dan met iets meer af dan 'slechte oplossing! Next!'...

Citaat:
Als je het huidig beleid niet verdedigt, moet je mij in deze draad niet voor de keuze stellen tussen een rusthuis vol vreemdelingen en een rusthuis op halve bezetting.
Ah? Waarom niet? Misschien is het voor jou wat moeilijk om te begrijpen, maar voorstander zijn van een gecontroleerd migratiebeleid waarin specifiek migranten worden aangetrokken om chronische tekorten op de arbeidsmarkt in te vullen is NIET hetzelfde als het huidige beleid verdedigen. Als je dat niet doorhebt, dan vrees ik dat je niet bijster intelligent bent...

Citaat:
Hallucineren kan op verschillende manieren. Meestal neemt men verdovende middelen en ziet men bepaalde vormen of kleuren. Soms ook dieren of monsters.
Je lijkt uit ervaring te spreken...

Citaat:
Ah! De cijfers zijn niet bekend, dus het zal allemaal wel meevallen en positief uitdraaien! Tuurlijk!
En weer maak je dezelfde kapitale fout die ik je hier al een aantal keren heb zien maken: je begrijpt de woordjes niet helemaal die ik schrijf, dus verzin je gewoon wat je denkt dat ze betekenen. Zo ook hier weer: ik stel jouw bewering in vraag dat alle 38.000 vorig jaar genaturaliseerde vreemdelingen laag opgeleid zijn of de taal niet spreken (allemaal, da's jouw bewering!) en jij besluit daaruit dat ik gezegd heb dat het 'allemaal wel meevalt'. Niet dus.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 09:35   #176
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:

Geen idee op welk bericht je reageert, maar in ieder geval niet op het mijne, aangezien je antwoord niks te maken heeft met het bericht van mij dat je citeert...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 09:41   #177
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een zever, één zin wordt jarenlang misbruikt en volledig uit zijn context getrokken, zo maak je elke diepgaande discussie onmogelijk met stompzinnige slogans.
klopt volkomen. Ik ben blij dat je het nu eens zelf ziet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 09:44   #178
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
klopt volkomen. Ik ben blij dat je het nu eens zelf ziet.
Oei, heb ik iets over moslims gezegd?
Oud 10 april 2013, 10:29   #179
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad zo.

En het systeem die de blanke werkonwilligen een hangmat aanreikt fungeert tevens als grote treikpleister voor een heel pak migranten die ons niets zullen bijbrengen.

We hebben de keuze tussen :

1) Duidelijk stellen dat de hangmat enkel voor de inheemse blanke bevolking is bestemd en de bruinen geen enkele uitkering gunnen.

2) Het hangmat-systeem afschaffen, dus ook voor de blanken (vrienden en kennissen van ons).

Laten we eerlijk zijn met onszelf : we hebben de ballen niet om die keuze te maken. We verkiezen halfslachtige oplossingen die het probleem niet echt zullen oplossen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 10:36   #180
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo.

En het systeem die de blanke werkonwilligen een hangmat aanreikt fungeert tevens als grote treikpleister voor een heel pak migranten die ons niets zullen bijbrengen.

We hebben de keuze tussen :

1) Duidelijk stellen dat de hangmat enkel voor de inheemse blanke bevolking is bestemd en de bruinen geen enkele uitkering gunnen.

2) Het hangmat-systeem afschaffen, dus ook voor de blanken (vrienden en kennissen van ons).

Laten we eerlijk zijn met onszelf : we hebben de ballen niet om die keuze te maken. We verkiezen halfslachtige oplossingen die het probleem niet echt zullen oplossen.
3) De hangmat ontlasten door oa. schoolverlaters, ongeschoolden en werkwonwilligen te laten kiezen: omscholen of uit de hangmat.

Laten we verderbouwen op 3.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 april 2013 om 10:36.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be