Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2013, 19:19   #381
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat een cynisme en wat een arrogantie, Sfax.
't Is eenvoudig om mijn posts op "negeren" te zetten...

Laatst gewijzigd door Sfax : 10 april 2013 om 19:19.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 19:26   #382
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat is, lijkt me, inderdaad de kern van de zaak. En dat is een goede zaak. Alleen verloopt het zo mooi niet in de praktijk. Niet van de ene kant, noch van de andere.
Misschien ga je me radicaal vinden, maar eigenlijk profiteren beide systemen dan van elkaar. Ik heb dan liever of een volledig vrije markt of een communistisch systeem. De uitdaging voor het communisme zit er dan in om welvaart te creëren en voor het kapitalisme om sociale gelijkheid te verzekeren, anders zijn beide systemen gedoemd om te verdwijnen.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 19:27   #383
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En omdat er een percentage toeristen zijn, die er trouwens uitgegooid worden na een aantal mislukkingen, moet men de toelages en steun voor minderbedeelden stoppen? Is dat je betoog?
Binnen het Belgische totaalplaatje?
Sure, why not.

Citaat:
Het zijn trouwens grotendeels fils-a-pappa's en hun vrouwelijke equivalenten die onder sociale druk van pappa en mamma een universitair diploma moeten behalen, liefst dan nog rechten of economie, met alle gevolgen van dien.
Sure; ga dat vertellen in richtingen als psychologie waar er honderden zitten die toch maar iets willen gaan doen aan d'unief, zonder echt te weten waar die richting over gaat. Die zitten daar echt allemaal omdat pa en ma dat willen idd... En sure, het zijn enkel de fils/filles-�*-pappa's die dergelijk gedrag vertonen... Was je er niet bij vergeten vermelden dat die pappa's dan per definitie ook allemaal frauderende zelfstandigen zijn? (ahja, hoe zouden ze anders die beurzen krijgen )

Citaat:
De studenten die een beurs krijgen of een toelage en door de door jou uitgespuwde sociale cohesie opwaarts gestuwd worden, presteren bovengemiddeld.
Waarvan jij uiteraard zo dadelijk met studies om mijn oren gaat slaan die dat zwart op wit aantonen...

Citaat:
Je schiet dus met een kanon op een mug en het is er dan nog naast ook.
Faut le faire.
Altijd handig als je eerst door hebt waar ik concreet op schiet, vooraleer je daarmee afkomt . In this case, you clearly are not even aware...
Oud 10 april 2013, 19:31   #384
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Bedienden zijn ook mensen die van hun arbeid moeten leven. Die opdeling is artificieel en louter een legalistisch gegeven, geen economisch.
Dan kunnen we het management ook tot de arbeiders rekenen.

Citaat:
De vraag komt in hoofdzaak vanuit de bevolking, die voor het overgrote merendeel uit arbeiders en zelfstandigen bestaat.
Maar je kan maar vragen naar wat bestaat en betaalbaar is. Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar zonder het wereldwijd verspreide kapitalistische neoliberale consumptiesysteem hadden we deze discussie wellicht niet eens kunnen voeren (wegens geen (betaalbaar) internet of computer).
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 19:36   #385
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Moeten we dan praten op uw niveau?
Probeer het eens . Overtuig me eens dat de vlaamse unief-studentjes toch geen vogel voor de kat zijn

Citaat:
Discussiëren over uw ingebeeld wereldje waar er blijkbaar kansen in overvloed zijn, maar waar de 'gewone' mens te lui is om die te grijpen?
Zegt het studentje dat nog zijn eerste stappen in de wereld moet zetten... Ja hoor, jij weet echt wat ingebeeld is, en wat niet .

Citaat:
Kom jij hier niet regelmatig pronken met de titel 'ingenieur'? Heb jij geen 5 jaren toeristje gespeeld op de unief? Heb jij geen 5 jaar extra kunnen genieten van een studentenleven?
Je zal wellicht wel al een search gedaan hebben op mijn posts, dus je weet evenzeer hoeveel ik met mijn titel uitpak
Heb ik unief gedaan? Jazeker. Hebben ikzelf, mijn alleenstaande moeder en broer daarvoor mogen knokken? Jazeker. Hebben wij daar ooit enige steun voor gekregen? Nee, daarvoor knokten we te hard
En jij studentje, wat heb jij al bewezen?

Citaat:
De enige studenten die het zich kunnen veroorloven om echt 'toeristje' te spelen zijn de rijkeluiskindjes, voor wie het mogelijk is om ieder bachelor- en masterjaar 2 keer te doen. Studenten die een beurs nodig hebben om te studeren hebben dat geluk niet en liggen er veel rapper uit.
Sure

Citaat:
Zoals Parcifal al zei, je schiet met een kanon op een mug en je mist dan nog eens compleet.
Same as for him: 't ware niet slecht dat je dan zou begrijpen waar ik uberhaupt op schiet...

Citaat:
Als beursstudent krijg je welgeteld 2 kansen, iemand die van een rijk gezin komt krijgt zoveel kansen als ie wil. Wat een vuile profiteurs zijn die arme gezinnen toch met hun 2 kansen.
En waar reageer je nu juist op hetgeen daar geschreven staat?

Citaat:
En jij bent niet de eerste 'baas' met grootheidswaanzin.
Wellicht niet, en wellicht ook niet de laatste. Maar daar staat dan wel tegenover dat ik wel degelijk een team van mensen heb, die vreemd genoeg allmaal hele tevreden zijn. Wat heb jij al bewezen studentje met je mooie principes?
Oud 10 april 2013, 19:37   #386
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Sure; ga dat vertellen in richtingen als psychologie waar er honderden zitten die toch maar iets willen gaan doen aan d'unief, zonder echt te weten waar die richting over gaat. Die zitten daar echt allemaal omdat pa en ma dat willen idd... En sure, het zijn enkel de fils/filles-�*-pappa's die dergelijk gedrag vertonen... Was je er niet bij vergeten vermelden dat die pappa's dan per definitie ook allemaal frauderende zelfstandigen zijn? (ahja, hoe zouden ze anders die beurzen krijgen )
Vergeet ook niet Rechten, Communicatiewetenschappen en Toegapste Economische Wetenschappen
Oud 10 april 2013, 19:38   #387
eno2
Banneling

Standaard

Blijf toch wat on topic.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 20:31   #388
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Heb ik unief gedaan? Jazeker. Hebben ikzelf, mijn alleenstaande moeder en broer daarvoor mogen knokken? Jazeker. Hebben wij daar ooit enige steun voor gekregen? Nee, daarvoor knokten we te hard
Dus je hebt niet in België gestudeerd?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 20:34   #389
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is eenvoudig om mijn posts op "negeren" te zetten...
Beetje te eenvoudig, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 20:36   #390
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Misschien ga je me radicaal vinden, maar eigenlijk profiteren beide systemen dan van elkaar. Ik heb dan liever of een volledig vrije markt of een communistisch systeem. De uitdaging voor het communisme zit er dan in om welvaart te creëren en voor het kapitalisme om sociale gelijkheid te verzekeren, anders zijn beide systemen gedoemd om te verdwijnen.
Dat lijkt me een zeer interessante oefening. Alleen bestaat er voor zoiets jammer genoeg geen laboratorium om uit te proberen, zonder dat het mensen schaadt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 21:38   #391
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Probeer het eens . Overtuig me eens dat de vlaamse unief-studentjes toch geen vogel voor de kat zijn

Zegt het studentje dat nog zijn eerste stappen in de wereld moet zetten... Ja hoor, jij weet echt wat ingebeeld is, en wat niet .

Je zal wellicht wel al een search gedaan hebben op mijn posts, dus je weet evenzeer hoeveel ik met mijn titel uitpak
En jij studentje, wat heb jij al bewezen?
Gij kunt leuk oordelen over de dingen die mensen al meegemaakt hebben, zo vanachter die computer, zonder ze ooit gezien te hebben.

Maar ik zie dat je in een gelijkaardige situatie als mij zit: een familie van drie met een alleenstaande moeder en een broer. Weet je ook dat ik 13 maanden lang mee voor mijn vader gezorgd heb toen hij aan het sterven was van de longkanker? Of dat ik als student ieder jaar gewerkt heb zodat ik al mijn studies + leefkosten zelf kan betalen, alles wat extra is gaat ofwel naar aandelen ofwel naar reparaties aan het huis.

Ik ben geen naïef kuiken dat alle dagen zit te feesten en niet nadenkt over de toekomst. Ik knok even hard voor mijn opleiding als menig ander persoon, dat de Vlaamse overheid studenten zoals mij een handje toesteekt is daarbij een hele grote hulp.

Je doet alsof elke student één of andere toerist is, alsof dat dubbel geldt voor studenten met een studiebeurs. Uit je commentaar blijkt dat je zo redeneert: omdat ik niet geholpen werd, zou niemand geholpen moeten worden. Zo komen we natuurlijk nooit vooruit en zullen de armen arm blijven en de rijken rijk.

Citaat:
Wellicht niet, en wellicht ook niet de laatste. Maar daar staat dan wel tegenover dat ik wel degelijk een team van mensen heb, die vreemd genoeg allmaal hele tevreden zijn. Wat heb jij al bewezen studentje met je mooie principes?
Ben je daar zeker van? Ik heb voor tientallen bedrijven gewerkt, zowel groot als klein en zelden wist de baas hoe zijn werknemers echt over hem dachten.

P.S. je sarcastisch gebruik van smileys is om van te kotsen, GBT Reddit.

Laatst gewijzigd door Dionysus : 10 april 2013 om 21:40.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 21:49   #392
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
"She made Britain great again"
Laat me niet lachen...
Het is inderdaad net het tegenovergestelde wat ze deed. Het VK werd onder haar schrikbewind meer dan ooit een vazalletje van de USA en vooral: zij heeft de Britse bevolking in een zeer diepe kloof in 2 gesplitst. En die kloof kan men nu zien: jammerende aanhangers enerzijds en feestvierende groepen die haar dwaze muil niet konden zien anderzijds.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 10 april 2013 om 21:49.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 21:54   #393
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Er staat wel niet " Witch " maar " Bitch " op die spandoek. " The bitch is dead " = de hoer is dood.
Allé gij, ge meent het!

Het komt niet in je op dat ik die slogan van op die foto helemaal niet wenste te vertalen? Wat mij betreft is Thatcher alles in 1: hoer, teef, heks, sloerie,... Ik heb geen enkel goed woord over dat mens die het leven van tienduizenden Britten heeft kapot gemaakt en vele opgroeiende kinderen rechtsreeks in de armoede dumpte.

Ik hoop van ganser harte dat Thatcher in haar graf geschopt wordt en als dat niet zo is dat tegenstanders haar terug opgraven om het alsnog te doen, met een pak slaag aan dat ontbindend lijk erbovenop.

Dit soort politici kan niet genoeg gehaat worden.
Oud 10 april 2013, 21:57   #394
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Kom, ze is nu 3 dagen dood, sommige mensen mogen al eens het schuim van hun lippen vegen
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 22:06   #395
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Kom, ze is nu 3 dagen dood, sommige mensen mogen al eens het schuim van hun lippen vegen
En de aanbidders gaan morgen eindelijk tot de vaststelling komen dat ze niet de herrezen verlosser is.

Hopelijk is de kist extra goed dichtgenageld of gelast en hebben ze preventief een zilveren spijker in haar karkas geklopt.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 april 2013 om 22:08.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 22:17   #396
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Gij kunt leuk oordelen over de dingen die mensen al meegemaakt hebben, zo vanachter die computer, zonder ze ooit gezien te hebben.
Daar dient een internetforum de facto voor

Citaat:
Maar ik zie dat je in een gelijkaardige situatie als mij zit: een familie van drie met een alleenstaande moeder en een broer. Weet je ook dat ik 13 maanden lang mee voor mijn vader gezorgd heb toen hij aan het sterven was van de longkanker? Of dat ik als student ieder jaar gewerkt heb zodat ik al mijn studies + leefkosten zelf kan betalen, alles wat extra is gaat ofwel naar aandelen ofwel naar reparaties aan het huis.
Aandelen?
Komkom, beetje serieus blijven...

Citaat:
Ik ben geen naïef kuiken dat alle dagen zit te feesten en niet nadenkt over de toekomst. Ik knok even hard voor mijn opleiding als menig ander persoon, dat de Vlaamse overheid studenten zoals mij een handje toesteekt is daarbij een hele grote hulp.
Good for you. Maar waarom zou dat me van mijn mening moeten doen afzien? Compassie? Medeleven? I don't think so. Dat had niemand met ons ook indertijd
Je leven maak je zelf, en daar heb je geen overheid voor nodig die je aan het handje vasthoudt. Al de rest zijn goedkope excuses.

Citaat:
Je doet alsof elke student één of andere toerist is, alsof dat dubbel geldt voor studenten met een studiebeurs. Uit je commentaar blijkt dat je zo redeneert: omdat ik niet geholpen werd, zou niemand geholpen moeten worden. Zo komen we natuurlijk nooit vooruit en zullen de armen arm blijven en de rijken rijk.
Als de armen blijven doen wat ze doen en de rijken evenzeer, dan is dat nogal wiedes. Je kan wachten tot de gebraden kippen je in de mond vliegen, of je kan daar zelf iets aan doen.

Citaat:
Ben je daar zeker van? Ik heb voor tientallen bedrijven gewerkt, zowel groot als klein en zelden wist de baas hoe zijn werknemers echt over hem dachten.
Ik ben daar zeker van ja Gewoon kwestie van je mensen te kennen en weten hoe met ze om te gaan.
Al staat het je vrij dat in twijfel te trekken, uiteraard. Per slot van rekening is dit een forum weet je wel.

Citaat:
P.S. je sarcastisch gebruik van smileys is om van te kotsen, GBT Reddit.
!
Oud 10 april 2013, 22:36   #397
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Je brengt ze nog op ideeën !
Straks staan in die assemblagehallen alleen nog robotten.
Dan heeft men slechts nog één man nodig om op het knopje te drukken.
Zelfs al wordt die dan nog goed betaald, aan de werkgelegenheid zal dat niet veel meer bijdragen.
Wie maakt die robotten ? In elk geval, de robotisering is reeds volop aan de gang.
Elke keer dat er wéér eens een nieuwe machine uitgevonden word die het werk van X mensen kan uitvoeren, komen er duizenden, miljoenen werklozen bij.

Laatst gewijzigd door meneer : 10 april 2013 om 22:38.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 22:41   #398
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Het schuim van champagne en bier op de fuiven van 17 april, haar begrafenis, moet nog komen.
Oud 10 april 2013, 22:50   #399
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Allé gij, ge meent het!

Het komt niet in je op dat ik die slogan van op die foto helemaal niet wenste te vertalen? Wat mij betreft is Thatcher alles in 1: hoer, teef, heks, sloerie,... Ik heb geen enkel goed woord over dat mens die het leven van tienduizenden Britten heeft kapot gemaakt en vele opgroeiende kinderen rechtsreeks in de armoede dumpte.

Ik hoop van ganser harte dat Thatcher in haar graf geschopt wordt en als dat niet zo is dat tegenstanders haar terug opgraven om het alsnog te doen, met een pak slaag aan dat ontbindend lijk erbovenop.

Dit soort politici kan niet genoeg gehaat worden.
Allee gij, zo een braaf vrouwtje ?! Zo sjiek, en fier, en die het zo goed voorhad met de Engelse arbeiders ?!
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 22:50   #400
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dan kunnen we het management ook tot de arbeiders rekenen.
Als zij zich beperken tot hun taak van beheren, ja dan wel. Overigens, zelfs de meest radicale anarchisten en radencommunisten waren niet tegen bestuurders. Zij het dan verkozen. Er wordt zelfs nergens in ernstige communistische geschriften gezegd dat alle mensen absoluut gelijk moeten zijn en hetzelfde moeten verdienen.

Citaat:
Maar je kan maar vragen naar wat bestaat en betaalbaar is. Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar zonder het wereldwijd verspreide kapitalistische neoliberale consumptiesysteem hadden we deze discussie wellicht niet eens kunnen voeren (wegens geen (betaalbaar) internet of computer).
Ik betwijfel dat. Het zal best kloppen dat de afwezigheid van concurrentie de technologische ontwikkeling wat trager zou hebben doen lopen, maar daar zou tegenover staan dat er andere problemen eigen aan de kapitalistische markt verdwenen zouden zijn. Het is echter voorbarig om te stellen dat in een niet-kapitalistisch systeem er geen vooruitgang zou zijn. Zelfs in de gedegenereerde dictatuur die de USSR was werden er satellieten de ruimte in geschoten. Sterker nog, de jonge sovjetunie deed op twintig jaar tijd een industriëel inhaalsmanoeuver dat ongezien was in de geschiedenis. Met een grote kostprijs weliswaar, maar het schoot recht van een agrarisch achtergesteld land omhoog naar een van de twee machtspolen in de wereld.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be