![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#681 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laat verhuurders maar babbelen als ze verder willen gaan dan wat de wet hen toelaat. Het valt toch niet hard te maken. Ja zeggen, en gewoon negeren. |
|
|
|
|
|
|
#682 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#683 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ik ben het wel beu om elke maand op een zaterdagmorgen naar de post te drentelen om weeral een aangetekende brief te sturen. De eerste maanden bel je nog, tot ze hun telefoon niet meer opnemen. Daarna sms. Sms'en reageren ze al helemaal niet op. Mail? Oh, dat checken ze niet zoveel. Aangetekende brief? Ah ja, er zat een briefje van de facteur in de bus, moeten ze nog gaan ophalen. Dus aangetekende brieven, om bij te voegen in het dossier want je weet dat het moment komt dat ze 4 maand zullen achterstaan en dat niet meer goedgemaakt krijgen. En intussen betaal jij wel de lening van dat huis af. En intussen wacht je maar, want de huurder is beschermd en de vrederechters zetten mensen niet graag op straat. Maar uiteindelijk na 6 maand zijn ze er eindelijk uit, met 6 maand achterstand. En aangezien je toch zo'n klootzak bent die ze 'voor de rechter heeft getrokken' betalen ze al helemaal niet en voelen ze zich gerechtigd om je huis zo ruw te behandelen als maar kan. Lees hier wat zo'n arme huurder allemaal kan uitvreten: Schade schade schade: http://www.juridischforum.be/forum/v...p?f=38&t=43901 Huurder zoek met fikse huurschuld; http://www.juridischforum.be/forum/v...p?f=38&t=31456 minderbedeelde huurder http://www.juridischforum.be/forum/v...p?f=38&t=28148 huurder groeit cannabis http://www.juridischforum.be/forum/v...p?f=38&t=32485 huurder wil vertrekken maar dreigt alles kapot te slaan http://www.juridischforum.be/forum/v...p?f=38&t=29422 Marginalen in een chalet http://www.juridischforum.be/forum/v...p?f=38&t=13736 Er zullen wel voorbeelden zijn van malafide verhuurders ook, maar ik wil toch meegeven dat het uiteindelijk de verhuurder is die met de brokken en rekeningen blijft zitten. Laatst gewijzigd door Liederik : 14 maart 2013 om 09:40. |
|
|
|
|
|
|
#684 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Vanwaar die fixatie om per se met andermans eigendom te kunnen doen wat je wil? Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#685 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bedankt voor die vrijwillige bijdrage aan de belastingen.
Titel: 1.802 Belgen lappen rookverbod aan hun laars http://www.standaard.be/artikel/deta...30413_00539391 Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
|
|
|
|
|
#686 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Zijn daar dan steeds flikken bij? Of zijn mensen verplicht te blijven bij zo'n controleurs?
|
|
|
|
|
|
#687 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met zatlappen zijn er altijd problemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#688 |
|
Gouverneur
|
Dat is zo terugverdiend met een avondje roken in de kroeg.
|
|
|
|
|
|
#689 |
|
Banneling
|
Wij zijn ook eigenaars
|
|
|
|
|
|
#690 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Woonruimte verhuren om de pastoor uit te hangen moet dan ook niet wettelijk bekrachtigd worden. De tijd van huurbazen die bezoek van het andere geslacht verboden is gelukkig voorbij en dat mensen hun karaktergebreken dan via andere verboden willen uiten is geen reden om dat wel toe te staan. Citaat:
Wat jou aangaat is de staat van de woning, en daar mag je wel eisen aan stellen en kosten voor herstel rekenen, maar dat is heel wat anders. |
||
|
|
|
|
|
#691 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We hebben vb. wetgeving dat je niet mag discrimineren op een paar items, maar ... de huiseigenaar bezit hoe dan ook via zijn eigendomsrecht heel wat mogelijkheden om niet te verhuren aan mensen die hij niet moet hebben, om welke reden dan ook. Vaak zal die huiseigenaar die dingen regelen zonder ze al te openlijk te verklaren. Maar, en nu komt het, wat betreft het rookverbod zit het mee met onze huiseigenaar. Ge moogt open en bloot verklaren dat ge alleen maar wilt verhuren aan mensen die akkoord zijn en hun woord geven om niet binnen te roken; de goegemeente gaat hiermee akkoord gaan; er is geen inbreuk op het wettelijk kader, zolang de eigenaar geen huisvredebreuk pleegt. Leer er mee leven: rokers worden geen paria's in onze samenleving; ze zijn het reeds.
|
|
|
|
|
|
#692 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Boehoe. As said, een contract is een overeenkomst tussen twee partijen. Ga je niet akkoord, teken dan niet en zet je zoektocht verder. Easy as that. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#693 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Nee. Ik maak een onderscheid tussen het weer opleveren van het verhuurde in behoorlijke staat. Dat is een redelijke eis. En anderzijds je mengen in de leefwijze van huurders, dat is voor onderkruipsels met ziekelijke bedilzucht. Dus verhuurders mogen in hun contract van mij de ene eis niet stellen en de andere wel, omdat de ene eis de staat van de woning betreft en de andere eis het leven van de huurder betreft. Snap je? Citaat:
Als ik een leuk appartementje zie en de verhuurder is er eentje van dat soort dan zeg ik ja en amen en rook ik wanneer ik zin heb in mijn eigen huis en mag hij proberen het contract te ontbinden. Volgens mij nergens, maar het is wat mij betreft ook de verkeerde vraag. Je moet je eerst eens afvragen of je ook daadwerkelijk wat met zo'n afspraak kunt als de huurder zich er niet aan houdt. |
||
|
|
|
|
|
#694 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Pragmatisch oplossen : verhuurder kijkt kandidaat huurder diep in de ogen en stelt "de" vraag : "rookte gij ? " Huurder : "neen hoor". Verhuurder : "Ah, dan ist goe, want in mijn huis mag er ab-so-luut niet gerookt worden en dat staat in het contract hé " Huurder : "geen probleem" Resultaat : verhuurder is gelukkig, huurder is gelukkig en doet uiteraard wat hijzelf wil. Ook als daartoe behoort een sigaretje roken. De iets intelligenteren zullen wel doen wat elke normale mens doet die een sigaret rookt : raam open of beter nog, zet de dampkap op. Het is nooit goed om te zitten roken in gesloten ruimtes. Niet voor het interieur van het huis, maar ook niet voor het interieur van de roker en huisgenoten. |
|
|
|
|
|
|
#695 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Als eigenaars, die hun zeggenschap over hun eigendom willen uitoefenen, onderkruipsels met ziekelijke bedilzucht zijn, wat ben jij, die wil gaan zeggen wat anderen wel of niet mogen bepalen mbt hun eigendom, dan? Citaat:
Citaat:
En als je het daar niet mee eens bent, dan ga je dat maar aan de rechter uitleggen. Good luck als hij een door jou ondertekend contract heeft, waarin "niet roken" opgenomen staat. Zo moeilijk is dat allemaal niet. Citaat:
Als de huurder er zich niet aan houdt, dan mag hij/zij betalen. Al dan niet na tussenkomst van de rechtbank. Maar als jij denkt de rechter te kunnen overtuigen met een "ik mag met mijn leven toch doen wat ik wil zeker", dan moet je dat maar proberen. |
||||
|
|
|
|
|
#696 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tuurlijk, de iets intelligenteren gaan idd, zoals je aangeeft, aan een raam paffen of onder de dampkap, maar het hoeft geen betoog dat velen dat al teveel moeite vinden en gewoon dag in dag uit als een turk zitten smoren in een gesloten huis. |
|
|
|
|
|
|
#697 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ten tweede, als vijf minuten spreekt met een roker, dan hebt ge het al vier minuten in uw neus zitten, of hij rookt of niet. Ten derde, er zullen inderdaad wel vetzakken van rokers zijn die door de mazen van het net glippen. Dat is niet zo erg. Belangrijkst is de grondboodschap: een roker kussen is gelijk een vuile assenbak proper likken.
|
|
|
|
|
|
#698 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#699 | |||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Als jij ook ten aanzien van geur concrete eisen stelt aan de staat waarin het achtergelaten dient te worden dan is het aan de huurders om te beslissen of ze zich de reinigingskosten besparen door op het balkon te roken, maar dat is een heel ander concept. Ja, en je moet het niet verhuren als je daartoe mentaal niet in staat bent. Als jij denkt dat het in eigendom hebben van een perceel geschikt voor woonruimte jou wat te vertellen geeft over andermans leven dan ben je gewoon niet geschikt als verhuurder en zo gefixeerd op eigendom dat je je niet realiseert dat het slechts het meest omvattende recht is dat iemand op een goed kan hebben. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#700 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Sterker nog : de verhuurder mag niet eens proberen aan te tonen wat er zich wel en niet in de woning van de huurders heeft afgespeeld. Dat gaat hem en de nieuwe huurder namelijk helemaal niks aan. Wat de verhuurder moet aantonen is dat het huis niet in behoorlijke staat wordt achtergelaten, om de huurder te kunnen manen dat te herstellen. |
|
|
|
|