![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een eigenaar bij het afsluiten van het huurcontract vraagt om niet te roken in zijn huurhuis, en jij liegt daarover en doet dat toch, in plaats van een ander huis te zoeken waarvan de eigenaar dat bezwaar niet uit,
dan lijkt me dat toch ferm boel zoeken. Een eigenaar die verhuurt, verdient geld aan die transactie. Waarom wil jij eigenlijk dat die eigenaar geld verdient op jouw kosten ? Laat zijn huis staan, en hoop in stilte dat hij een paar maanden huishuur mankeert. ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan opschrijven wat je maar wil. Desnoods dat er geen pizza mag gegeten worden....zulke prietpraat is gewoon zottenklap en zotten mag je niet tegenspreken. De verhuurder moet zelfs schriftelijk zijn bezoek aankondigen. T' is tenslotte een huisbaas en niet meer of minder. Dat hij maar zorgt dat alles in orde staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een huisbaas die er zijn kloten aanveegt, zal de goede zorg voor zijn huurders geen bal kunnen schelen. Dus een tip: wil je een goede huisbaas, zoek er dan een die eist in het contract dat er binnen niet gerookt mag worden. ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#724 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Die anderen mogen er hoogstens gebruik van maken en dat wel degelijk volgens mijn regels. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#725 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Blijkbaar is AES tegen de opname van dergelijke clausules, ook zij vinden het een beperking van privérechten.
http://www.hln.be/hln/nl/13978/Wonen...woningen.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals eerder gezegd, het is zottemanspraat en heeft geen enkele betekenis. Als huisbaas heb je netjes buiten te blijven en uw bezoek aan te kondigen en ook het aantal bezoekjes dat je mag brengen is beperkt. Heb je commentaar dan is er de waarborg en het gerecht om uw gelijk te gaan halen. Je moet maar doen wat je denkt te moeten doen als zot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Volgens mij ben jij iemand die helemaal niet geinteresseerd is in vrijheid maar slechts in materie en die het beperken van vrijheid van anderen ziet als een leuke bijkomstigheid van eigendom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#728 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vooraleer het contract getekend is, zijn er huisbazen die iets snuggerder zijn dan de gemiddelde. Veel slimmer dus dan de Schoof. En die een 'neus' hebben voor sommige zaken. Bijvoorbeeld voor huurders die van het Schoofse principe zijn dat een woord een woord is. Bijvoorbeeld voor mensen die voor rede vatbaar zijn. Geen boelzoekers zijn. Blijft het maatschappelijk vastgestelde feit dat meer en meer eigenaren die clausule opnemen in het huurcontract. De toekomst ziet er niet zo rooskleurig uit voor tabakverslaafden die ongebreideld altijd en overal anderen willen bewierroken. ![]() .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder wel een leuke vergelijking: iemand vergiftigen met rook (gelijk in oorlogsgebied met chemische wapens) is minder erg dan iemand neerslaan als die in je huis inbreekt (gelijk in oorlogsgebied met conventionele wapens) .... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben een tijdlang op zoek geweest naar een andere woning en de één wil zijn bloembollen in het contract, de andere zijn gesnoeide buxus, nog een andere beslist over de kleur van de muur en zo verder en verder tot en met één die zelfs wilde dat in het contract opgenomen werd dat hij zelf de tuin mocht onderhouden tegen geen onaardige som. Voor de rest zijn er huisbazen die hun huis verhuren maar er de helft zelf willen van blijven gebruiken en de contracten gaan al die richtingen uit. Het is bullschit van het eerste tot het laatste. Fantasietjes. Makelaars zetten er om het even wat in wat die eigenaar wil, juridisch heeft dat toch geen been om op te staan allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#732 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De realiteit is dat de wet verhuurders niet verbiedt om een "niet-roken" clausule op te nemen. De realiteit is eveneens dat jij je daar niet in kan vinden en dat je daarom vanalles erbij sleurt om toch maar je grote gelijk te behouden, maar als puntje bij paaltje komt, mag een verhuurder dat doen. Jij mag dat gerust bemoeizuchtig en prekerig en what not vinden, daar ga je weinig indruk mee maken. Je geeft er hoogstens mee aan dat je zelf even moeizuchtig bent, maar dat je dat voor je eigen goed gevoel maar even negeert. Dus again: probeer het gerust en good luck bij het overtuigen van de rechtbank. Misschien heb je geluk, misschien ook niet. Nobody cares in the end. Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Misschien ben ik wel gewoon iemand die geen bal geeft om wat anderen met hun leven en met hun hebben en houden doen, zolang dat geen impact heeft op mij. Zoals ik al eerder aangaf: voor mijn part rook je een slof per dag en paf je je eigen leven naar de filistijnen. I couldn't care less, zolang je dat maar niet doet in mijn eigendom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#735 |
Banneling
|
![]() Net een weekendje in de Vulkaaneifel geweest. In Duitsland mag er terug binnen gerookt worden. Was nog eens gezellig om eens niet als een paria op straat te staan met je sigaretje.
Er is daar wel nog de keuze tussen rokers en niet rokers. 90% van de klanten zat in het rokersgedeelte. Een toeristische trekpleister en een stimulans voor de horeca. |
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof het eerste. Tenzij jij met een stevige link afkomt. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 |
Gouverneur
|
![]() Als ik het goed begrijp mag er in Duitsland idd weer gerookt worden in kroegen zonder personeel. In Nederland sinds 2 jaar ook, geloof ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat met vuile mensen, onverantwoordelijke mensen, drugsverslaafden, alcohol verslaafden, kroostrijke gezinnen, mensen met dieren enz.enz. Ik rook niet waar ik anderen kan storen maar m'n sigaartje, tja. Troost u, ik heb m'n eigen stekje en hang niet af van één of andere bullebak wereld verbeteraar die mij eens gaat zeggen hoe ik dien te leven. Zo veel beter gaat het nu ook weer niet tegenwoordig, onverdraagzaamheid, jalousie en egoïsme troef. Ken er zo een paar en ga u niet vertellen wat mij aan die mensen stoort en dat is niet weinig.
![]() |
![]() |
#739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 april 2013 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 |
Gouverneur
|
![]() Nee, die laten zich leiden door de medische industrie en worden daarvoor beloond met snoepreisjes en bonussen.
|
![]() |
![]() |