![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, je gooit je eigen ruiten in met je loze bewering. Kom eens terug als de rook om je hoofd is verdwenen ... ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#742 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben een tijdje na het rookverbod gestopt met roken. En daar heb ik geen spijt van.
Mijn stamcafé zit ondertussen voller dan ooit en daar houdt men zich aan het rookverbod. |
![]() |
![]() |
![]() |
#743 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#744 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#745 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn dagboek is ook te lezen dat het rookverbod erg goed nageleefd wordt in de Vlaamse restaurants.
Al waren de restaurateurs daar voor de invoering van het rookverbod erg tegen. Is mijn dagboek ook lief ? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#746 |
Staatssecretaris
|
![]() Hij heeft nochtans gelijk.
Een clausule in het huurcontract dat er binnen niet gerookt mag worden, kan juridisch toch niet afgedwongen worden en is tenslotte compleet overbodig. Ik ga ervan uit dat deze clausule erin staat om rookschade in de woning te voorkomen? Een plaatsbeschrijving vooraf, door beide partijen ondertekend, volstaat in dergelijke gevallen. Dan hoeft ge zelfs niet aan te tonen dat de schade afkomstig is omwille van het roken. De essentie van een huurcontract is tenslotte dat ge het genot/gebruik van een onroerend goed tijdelijk overdraagt tegen betaling. Een clausule die verbiedt om te roken in de woning, beperkt het genot over dit onroerend goed. Het blijft misschien uw eigendom, maar het genot/gebruik ervan is voor de huurder. En daar heeft de verhuurder tenslotte geen beperkingen op te leggen. Trouwens veel succes met te bewijzen voor de vrederechter dat er gerookt wordt in uw verhuurd appartement. Foto's met een volle assebak of een paffende huurder in de huurwoning zullen niet aanvaard worden in ieder geval. Tip aan rokers die geconfronteerd zouden worden met dergelijke bedingen: Niks van aantrekken, die verhuurder heeft geen poot om op te staan. Ze mogen desnoods zeggen in het huurcontract dat de woning enkel met pantoffels mag worden betreden, ze gaan het toch nooit kunnen afdwingen.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 17 april 2013 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#747 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zou het niet beter zijn om de argumenten in verband met gezondheid hier niet in mee te trekken ? Het is evident dat roken ongezond is, er is wellicht geen mens op de wereld die dat niet beseft.
Maar of dit argument zijn plaats heeft in een discussie over persoonlijke vrijheid & privacy in de woonst van huurders <==> limieten van eigendomsrecht & controle is maar zeer de vraag... |
![]() |
![]() |
![]() |
#748 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Of gaan we doen alsof we als verhuurder zo bezorgd zijn om de gezondheid van onze huurders?
![]() |
![]() |
#749 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook belangrijk dat je er terecht op wijst dat een degelijke en door beide partijen ondertekende plaatsbeschrijving veel miserie kan vermijden. Het zal zeker niet kunnen misbruikt worden door een verhuurder die te kwader trouw is en bv op basis van zijn hoogst persoonlijke reukorgaan "beslist" dat er rookschade is. Geen rechter die daar rekening mee zal houden. Maar echte rookschade zoals brandvlekken op een parket of vasttapijt bv kan dan een meer objectieve meting krijgen. Dat is echte schade, en het lijkt me niet meer dan logisch dat de huurder desnoods verplicht zal worden om die te betalen. Enkele foto's bijvoegen bij een plaatsbeschrijving is ook aan te bevelen. Er zijn tenslotte extreme gevallen, en als er echte schade is kan de eigenaar die dan zeer terecht gebruiken om zijn claim hard te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 |
Gouverneur
|
![]() Ja ja, en in snackbars, ijssalons en tearooms ook. Dat toont alleen maar aan dat het draagvlak daar veel breder is dan voor café's. Of ga jij soms naar de kroeg om te eten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch is het maar best dat die regel opgenomen blijft in de wegcode. Dus: zever in pakskes. Citaat:
genot van het onroerend goed voor de afgesproken tijd, met uitzondering van de bepalingen, zoals - onderhoud als goede huisvader; - maximaal aantal bewoners; - niet binnen roken; - .... De huurprijs houdt natuurlijk rekening met deze beperkingen. Tot slot zou ik niemand dwingen om in te gaan op mijn huuraanbod. Citaat:
Zoek een "sympathiekere" verhuurder. Dat zal voor iedereen het leven aangenamer maken. ![]()
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#752 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen hun ogen kunnen open gaan. (als de rook om hun hoofd is verdwenen ....) ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#753 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook gaat men vermoedelijk rookschade niet langer als schade door normaal gebruik kunnen beschouwen.
![]() |
![]() |
#754 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden rokers durven liegen, als iemand, al of niet een vrederechter, hen zou vragen of ze binnen gerookt hebben?
Gelijk pubers die vroeger op de toiletten gingen roken ... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#755 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#756 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch maar liever het andere scenario : laat de sympathieke verhuurder maar zijn clausule in het contract zetten, dan is hij gelukkig. En de rokende huurder ook want die doet toch zijn goesting. 't leven kan toch zo eenvoudig zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#757 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geloof ook wel dat niet roken, gezonder, goedkoper, hygiënischer enz. is maar ik zit er nu eenmaal mee. En wees nu eerlijk wie misdoe ik behalve misschien mezelf? Ik leef reeds lang gelukkig maar tegenwoordig denkt iedereen dat men zonodig allerlei wetjes dient toe te voegen om lang en gelukkig te kunnen leven ............. Of wil men zichzelf profileren als de enige echte Messias?
![]() |
![]() |
#758 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige verhuurders zijn precies beter af met een spel van The Sims op hunne pc. Dan kunnen ze nog meer 't leven van anderen bepalen... Wat gaan zulke debiele verhuurders nog uitvinden? Dat ze overal camera's mogen hangen in hun verhuurde pand of zo?
Tip voor de anti-rookverhuurders, laat uw kot leegstaan en betaal uwe leegstandstaks en wacht tot de bank uw pand in beslag neemt omdat ge niet meer kunt betalen. Simpel genoeg en het freakgezever over zelfuitgevonden rookschade door een sigaartje kan dan ineens stoppen... Laatst gewijzigd door manta : 17 april 2013 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#759 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(edit: belastingen op roken en soortgelijke niet te na gesproken natuurlijk) Maar voor mezelf, als individu, neem ik wat meer ruimte. Zo onder het motto: wie lief is voor de wolf, is wreed voor de schapen. ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 april 2013 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is een heel mooie omschrijving van het oude rookgedrag op publieke plaatsen. Bedankt voor de tip ! ![]()
|
![]() |
![]() |