![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Banneling
|
![]() Daar staat nochtans ook een concrete dienst tegenover die u -enigzins- beschermt tegen hardhandige herverdeling en nivellering door dropouts en kansloze medemensen, wat zwaar in uw nadeel uit zou vallen in vergelijking met de diefstal waarover je klaagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om het wat specifieker in te vullen: Amerikanen die gingen koloniseren (herverdelen van grond van de Indianen), de verkoop van kerkelijke gronden tijdens de Franse revolutie, ... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Denk jij nu werkelijk dat het in werkelijkheid zo gaat zoals de theorie van de liberaal-democratie ons doet geloven? ![]() Laatst gewijzigd door -Jo- : 19 april 2013 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Wat je dus, in de ware betekenis van de term 'liberté', in feite geen liberalisme kunt noemen. Liberalen die geen anarchisme omarmen...mee oppassen. Wolven in schaapsvacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarmee dat ik een systeem zoals fascisme of nazisme min of meer gelijkstel met een op kapitalistiche leest geschoeide organisatie. Enkel het volksidee verschilt. Op dat vlak verschil ik ook met anarchochristophe. Indien je de staat wegneemt dan vrees ik dat andere entiteiten gaan opduiken. Vrije markt bestaat niet. Als anarchist erken ik tenvolle dat probleem. Ik zie wel heil in technologie. Wetenschap dus. Decentralisatie. Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 19 april 2013 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit. Benieuwd wat het volgende is dat jullie gaan verzinnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Banneling
|
![]() Ik kom uit n lange politieke winterslaap, vergeef me.
Ik probeer het te snappen... Dus die frontale aanvallen op liberalisme zijn eigenlijk gericht op 'concentratie v kapitaal' dat gezien wordt als inherent. Of zit het dieper ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus een kapitaalkrachtige onderneming die grondwater privatiseert, daar mag manu militari tegen opgetreden worden. Argument: ik heb water nodig om te leven. Neem je mij dat af: dan interpreteer ik dat als een aanval op mijn leven. Dat maakt jou tot mijn vijand. Wens jij als bedrijf een ertsmijn te bezitten, dan heb ik daar niet zoveel problemen mee. Ik heb namelijk geen erts nodig om te leven. Toch niet dagelijks. Het probleem met die kruidenierstang van een Thatcher is dat ze bijv. de mijnen sloot. Op zich geen probleem mee. Die handel was verlieslatend en anderen worden gedwongen eraan mee te betalen. Maar: als je de mijnen sluit dan staan er veel mensen op straat. je neemt hun inkomen af. Komt erop neer dat je het eten uit hun mond wegneemt. Had ze nu gezorgd voor een alternatief, zoals opleidingen zodat de mijnwerkers zich kunnen herscholen. En wat betreft de rest van haar beleid: enkel voor de elite. de rest kan verrekken. Waarmee ik nu niet de anderen die na haar kwamen zal goedpraten. Integendeel. Als iemand zoals Kissinger met lof over iemand spreekt, dan weet je wel hoe laat het is en welk vlees je in de kuip hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het wordt helemaal interessant voor kapitalisten om levensnoodzakelijke materies te bezitten en dat dan te verkopen. Deus ex machina. Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 19 april 2013 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder, je hebt zélf aangegeven door de oorlog grof geld te verdienen. Onrechtstreeks verdien je dus geld aan andermans dood en ellende. Als dat geen moord is, dan wel medeplichtigheid. Tot slot, ik kan helemaal niet afgunstig zijn op iemand als u, ook al was u steenrijk. Het ontbreekt u daarvoor aan de nodige menselijke kwaliteiten. In feite beschouw ik u als een mentaal gehandicapte, niet in staat de meest elementaire gevoelens te ervaren, zoals bvb inlevingsvermogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Banneling
|
![]() Omgekeerd vind ik het tegenverwijt 'afgunstcultuur' nogal misplaatst.
De motieven v d anarchisten lijken me zuiver. Ik zie het als onmacht die teveel in taalspel blijft hangen. En dat taalspel dan veel te eng. Zet die plaat es af ![]() Maak het de grote concentraties lastig op hun eigen terrein |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wet van de jungle, de wet van de sterkste waar het geld de pure spierkracht van onze voorouders holbewoners vervangen heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moeten jullie eens van verhaal veranderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee, sorry, aan jou om aan te tonen dat "het grootkapitaal" per definitie liberalen zijn.
|
![]() |
![]() |