![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Politiek bedrijven is keuzes maken, de burger moet die keuze maken bij de verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Politiek is uw lokale omgeving controleren. Ik wil al wat verkozen wordt uit mijn buurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Die obsessie met neoliberalen op dit forum is toch wel hevig.
Ideologisch gestamp en geduw. Terwijl neoliberalisme in Europa politiek nauwelijks n factor is. Dat er msschn iets harder zal moeten gewerkt worden komt door vergrijzing , bancaire sector die aan grondige hervorming toe is en de politieke blunder griekenland in de eurozone binnen te laten met lijken in de kast. Laatst gewijzigd door Knipp : 21 april 2013 om 03:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() De cijfers van Scherven zn interessanter ( miljardendividenden v oliegiganten e d )
Maar niet in een handomdraai te duiden zonder gedetailleerde jaarrekening erbij. Personeel kan bvb extern a h bedrijf zijn. En zeker niet kenmerkend vr bedrijven in t algemeen. Ook zou je moeten nagaan wie die dividenden krijgt. O a pensioenfondsen, staatsbanken, msschn zelfs overheden.. Laatst gewijzigd door Knipp : 21 april 2013 om 03:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De wet respecteren okee. Maar dat ze in vredesnaam met hun sprookjeshandel van mijn oprit blijven. Laatst gewijzigd door Knipp : 21 april 2013 om 03:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dit lijkt me dan weer rabiate onzin. Waar haal je dat ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En van die 40 % rente zou ik ook wel eens een transparantere berekening willen zien maar ik denk niet dat die zo ver naast de waarheid zal zitten als je alles in beschouwing neemt. De schuldenberg bij bedrijven en particulieren is een veelvoud van die bij de overheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn nu eenmaal zaken die niet thuishoren op de markt. Vooraleer burgerlijk rechts hier weer termen komt rondstrooien als: 'afgunstsos' en 'betaald door de vakbond' enzo: Daar gaat het hem niet om. Iemand die iets vervaardigt daar mag best een verloning tegenover staan. Maar als je begint met vb. lucht te privatiseren ( pas op, er zijn economen die zo denken. 'Het is efficient' ) dan voel je aan je kleine teen dat er hommeles van komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Echter jaarverslagen zijn gewoon publiek, en die kan je zelf downloaden. Als ik het jaarverslag van Shell van 2009 er bij haal dan vind ik al snel die 19,1 miljard $. Die staat op het lijntje "income attributable to shareholders". Echter dat is niet wat de aandeelhouders gekregen hebben. Die hebben gewoon 1.68$ dividend per aandeel gekregen (op een koers van 60$ is dat niet zoveel...), in totaal zo'n 10 Miljard. Daarvan ging ongeveer 1 miljard naar de Nederlandse staat (als belasting) . Ad Broere overdrijft dus een beetje. En 2009 was een uitzonderlijk goed jaar voor de aandeelhouders van Shell. De 4 voorafgaande jaren waren een stuk minder. Broere overdrijft dus niet alleen, hij doet ook aan "cherry picking". HSBC maakte in 2010 een winst van 19 miljard, en betaalde 6,3 miljard aan dividend. Ik weet dus niet waar Broere zijn cijfers vandaan haalt. Dit is dus eigenlijk een voorbeeld van een links sprookje: "De winst van een bedrijf komt geheel de aandeelhouders te goed". Dat links heel erg in dit sprookje geloofd bewijst een auteur als Broere, en zijn lezers. Maar het is dus aantoonbaar niet juist. Het is een sprookje... De linkse modus operandi blijkt verder te zijn: Als je geen cijfers kan vinden die je argument ondersteunen verzin er dan maar een paar.
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Kan je mij een naam geven van een econoom die er zo over denkt?
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben een poos geleden een voordracht van David Friedman bijgewoond. Die man is een vrij radikale libertariër. En al in de eerste minuten zei hij: "De vrije markt is de beste oplossing voor het probleem dat we als individu vrij willen zijn, dat we graag alles alleen zouden kunnen, maar dat we dat in werkelijkheid niet kunnen. We hebben elkaar nodig." Niks "puberaal ik kan het wel alleen".
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Docu 'The Corporation.' Ergens halverwege komt er een econoom, denk ik toch ( zal het nog eens opzoeken ), aan het woord en hij pleitte om alles, maar dan ook alles van de planeet aarde te privatiseren. Het zou veel efficiënter benut worden. Kwam erop neer dat mensen 2 gaan nadenken vooraleer ze water gebruiken, of de lucht inademen. Ik kan dat wel begrijpen: iedere keer als je iets verbruikt zoals een glas water drinken, de meter die loopt... Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 21 april 2013 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toekomstige winsten, overnames, assets op de balans, personen aan het stuur, nieuwe strategieën, ... Allemaal pakken belangrijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Alle goederen en diensten beginnen hun leven als privé eigendom. Uiteindelijk is er altijd iemand die iets maakt, die iets opgraaft, iets bedenkt, of die een stuk land bebouwd. Het principe van de vrije markt is dat die goederen en diensten enkel verhandeld worden op vrijwillige basis.
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarde van een aandeel staat niet rechtstreeks in een boekhouding hé, die is zelfs zéér moeilijk te berekenen. de prijs van een aandeel kan je op de beurs aflezen, dat is iets anders. maar die prijs moet niet altijd iets zeggen over de waarde van dat aandeel.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |