![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem je bij de volgende federale verkiezingen? | |||
| SPA |
|
14 | 10,07% |
| NVA |
|
71 | 51,08% |
| CD&V |
|
1 | 0,72% |
| VLD |
|
2 | 1,44% |
| Groen! |
|
4 | 2,88% |
| Vlaams Belang |
|
29 | 20,86% |
| LDD |
|
2 | 1,44% |
| andere |
|
16 | 11,51% |
| Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Banneling
|
Mooi zo. We gaan dan, als het op een zondag voormiddag is, gewoon een lekkere pint gaan drinken bij Txiki.
Ik gooi alvast wat pleuri's op de toog. |
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Mensen die niet willen gaan stemmen moeten dat vooral doen, maar maak u toch geen illusies dat daar iemand van wakker ligt. In Nederland ging in 2012 een vierde van de stemgerechtigden niet naar de stembus. Denk je nu echt dat dat indruk maakt op politici? Laatst gewijzigd door mvd : 21 april 2013 om 13:07. |
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#304 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#305 |
|
Burgemeester
|
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom ga jij niet zelf in de politiek?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#308 |
|
Banneling
|
Je merkt dat meer en meer mensen genoeg hebben van die clowneske bedoening.
Nu ja, als ik een aap truken wil zien doen, dan ga ik wel naar de zoo. |
|
|
|
|
|
#309 |
|
Banneling
|
Elke partij met zo'n verwacht stemresultaat zal voor vuurwerk zorgen bij een regeringswissel, die hoeft daarom niet zo radicaal te zijn. Dit is ongezien sinds de jaren '40 schat ik, sowieso interessante tijden op komst.
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
Banneling
|
Ach, een interessante opmerking.
Kijk, dat is dan de bal die teruggekaatst wordt: waarom doe je er zelf niks i.p.v. kritiek te leveren? Wel, ik ga eens kort deze manier van werken overlopen. Ik noteer wat ik zou willen veranderd zien. Ik lees de programma's van de verschillende politieke partijen en zie wat er het meest bij mijn eigen ideëen en overtuigingen staat. Dan vervoeg ik me bij die partij. Of: ik start zelf een partij. We raken boven de kiesdrempel en kunnen opkomen. Het gaat goed. we zullen dan eens aan het echte werk beginnen en zien wat we kunnen verwezenlijken. Maar meestal is dat in een coalitie. En als je in een coalitie zit, dan is het geven en nemen. De oplossingen die daaruit komen zijn meestal nog erger dan de voorstellen die gedaan worden door een enkeling die niet veel afweet van een bepaalde problematiek. En het gaat dan ook allemaal zo traag. Een Limburger wordt er stikjaloers op. Neen laat maar. Als ik een bakkerij binnenstap, vraag of ze nog een brood hebben en ze kunnen enkel een rijsttaartje aanbieden, dan ben ik toch niet verplicht omdat rijsttaartje te kopen. En ik ben toch ook niet verplicht om zelf mijn brood te bakken. Ik kan evengoed iets anders eten. Die laatste optie mis ik hier in dit land. |
|
|
|
|
|
#311 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En geen van beiden heb ik gedaan. De argumenten om blanco te stemmen darentegen vallen mij zeer mager uit. |
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Volgens mij hadden we het enkel over blanco stemmen. En was ik er net voor aan het pleiten om rationeel te stemmen. Vooralsnog heb ik nog niet vaal ratio gezien om blanco te stemmen. Er zijn er hier verschillende die dat blijkbaar doen. Ga je gang, leg het mij uit. Wat is daar rationeel aan ? |
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ze zouden beter het aantal zetels dat naar blanco / ongeldig / niet komen opdagen effectief leeg laten. Maar dat durven ze natuurlijk niet want het zou rap blijken hoe triestig het gesteld is met de democratische legitimiteit van de particratie. Gaat u maar rustig N-VA stemmen hoor. Maar forgive me als ik geen enkele significante verandering verwacht. Zelfs als ze een absolute meerderheid zouden halen verwacht ik niks significant v/d N-VA. Het is een systeempartij als de anderen.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 21 april 2013 om 14:20. |
|
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#318 | ||
|
Europees Commissaris
|
Daar dus.
Je hebt gelijk, dat is irrationeel. Om blanco te stemmen ga ik niet aanschuiven. ik ga gewoon niet stemmen. Ik heb wel wat beters te doen. Citaat:
Ik: 1 stem. Uw partij: een paar honderd duizend stemmen. Moet ik daarvoor mijn huis uitkomen? Citaat:
Geen enkele van die partijen maakt ook maar aanstalten om op de één of andere manier een beetje een rationeel beleid te voeren. Daar zou ik dan met mijn stem nog wat partijsubsidies aan moeten verlenen? Leg jij liever uit op wie ik moet stemmen? Allee, laat ons eens lachen. Een handvol van mijn standpunten zijn: pro-eugenetica pro-vrije markt pro-seccesie pro-drugs legalisering pro-wapenlegalisering anti-IP anti-democratisch anti-EU anti-monarchie (in huidige vorm)
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 21 april 2013 om 14:32. |
||
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#320 |
|
Europees Commissaris
|
De burger geeft legitimiteit aan het beleid door de stemmen voor beleidsmakers.
|