![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#781 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ik heb in mijn verhuurcontract staan:"Gij of uw kinderen zullen niet voetballen in de huurwoning" en "Indien gij toch voetbalt in de woning, zult gij alle schade aan kapotte ruiten en dergelijke betalen" Man man man, voelt gij uw eigen nu zo slim door dat erin te zetten?
|
|
|
|
#782 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar face it: dat van dat niet roken staat tegenwoordig in zoveel contracten dat het de moeite was er een krantenartikel over te publiceren. Je kan het lezen in de openingspost. Je wordt het gewaar: de oorlog tegen hinder door tabaksrook is geen klassieke oorlog meer, maar een guerrilla.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#783 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Veel geblaat en weinig wol in elk geval. Je moet geen oorlog beginnen als je de middelen niet hebt om hem te winnen. Maar doe gerust verder, het is vermakelijk. |
|
|
|
|
|
|
#784 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De oorlog is grotendeels gewonnen. Ik zou nog graag een rookverbod in elke auto zien (rook is onveilig voor de chauffeur, en de chauffeur die rookt kan zijn stinkstok laten vallen ....); een rookverbod in straten, parken en bossen, tenzij binnen een straal van 5 meter rond een speciale assenbak; een rookverbod in privé-woningen in kamers waar kinderen wonen of aanwezig zijn; oh ja, en een jaarlijkse taksenverhoging in gans de EU zodat één sigaret ongeveer één euro zou kosten. Dan zal het genoeg zijn. Tenzij er hier iemand nog betere ideeën heeft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#785 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Heb je verder ook ideeën voor de handhaving van al die regels? Want dat is uiteindelijk waar het om draait, je moet geen regels invoeren als je ze niet kunt doen naleven. Want dan maak je je namelijk compleet belachelijk als gezag, en krijgen burgers nog meer afgunst voor gezag in het algemeen. |
|
|
|
|
|
|
#786 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik ga daar nu niet over uitweiden omdat ik uw week die komt niet wil verknallen.
|
|
|
|
|
|
#787 |
|
Banneling
|
Schoofzak nu houdt ge uwe kak in he man!
Vergal onze week maar ! Schoofzak houdt zijne kak in, tralalaoetie! |
|
|
|
|
|
#788 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Praktisch geen luchtvervuiling meer door verkeer. Niet rokers een buitenterras aanbieden, zodat ze altijd in de frisse lucht verkeren. Een vet taks heffen voor iedereen die meer dan 1 kg boven zijn ideaal gewicht zit. Een taks van 100 € per liter onkruidbestrijdingsmiddel. Een bos wandelaars vignet van 1 € per gelopen km, voor het verbruik van zuivere lucht. |
|
|
|
|
|
|
#789 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gez...erbieden.dhtml
"Burgemeester New York wil roken in huis verbieden" Citaat:
|
|
|
|
|
|
#790 | |
|
|
Citaat:
Misschien de doodstraf invoeren voor rokers? Langs de ene kant klagen over rokers en dan maar zelf hopen dat je de negentig haalt, waarvan de laatste 10 �* 15 jaar dement. Wat is het volgende? Spek en eieren als ontbijt verbieden? Koffie en thee verbieden? Misschien onder stress werken verbieden? Het staat vast dat het voor veel gezondheidsproblemen zorgt. |
|
|
|
|
|
|
#791 |
|
Gouverneur
|
Hij is blijkbaar zo koortsachtig op zoek naar nieuwsberichten over roken dat hij te lomp is om door te hebben dat het om een artikel van een jaar oud gaat.
|
|
|
|
|
|
#792 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Was de pvda destijds voorstander om een rookverbod in te stellen in schoolgebouwen en ziekenhuizen? Was de pvda destijds voorstander om een rookverbod in te stellen in sportcomplexen, publieke overdekte plaatsen, treinen .... ? Was de pvda destijds voorstander om een rookverbod in te stellen op de werkvloer? Was de pvda destijds voorstander om een rookverbod in te stellen in restaurants? Was de pvda destijds voorstander om een rookverbod in te stellen in café's ? En zo neen, mochten jullie aan de macht komen, welke maatregelen zouden jullie terugdraaien? Wat vinden jullie geneesheren voor het volk van de conclusies van het roken en het passief roken op het vlak van volksgezondheid, zoals bijvoorbeeld in het artikel hierboven geciteerd ?
|
|
|
|
|
|
#793 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Schoofie herinnerde zich dat een tijd terug in New York de rookwet verstrengd was tot het spectaculaire: op straat en in de parken. Dus even gegoegeld "new york rookverbod" .. en direct bingo: een mooi artikel om jouw pikkende post (handhaving ...) te voorzien van een nog meer pikkend antwoord (hoe zouden ze het in New York handhaven?).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 april 2013 om 12:55. |
|
|
|
|
|
|
#794 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
19% van de bevolking rookt. Veronderstel dat ze allen ziek worden, tel daarbij dat beetje dat ziek zou worden van passief te roken... stresszieken vs rokers = 'zelfde probleem' ? |
|
|
|
|
|
|
#795 | ||
|
Parlementslid
|
Nog eens de originele post herlezen. In dat artikel staat:
Citaat:
Sigarettenrook kruipt in de muren, dat mag u zeer letterlijk nemen. Een huis waar iemand rookt, dat merk je als niet-roker onmiddellijk. De stank zit gewoon in de muren en je moet het plamuursel helemaal afkappen en vernieuwen, of er is geen beginnen aan.
|
|
|
|
|
#796 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Interesseert mij het wat er aan de andere kant van een oceaan gebeurd? Amerikanen zijn geen Europeanen of andersom. Linkjes dumpen kan iedereen, argumenten leveren is wel wat anders. En de valide argumenten over het rookverbod op werkplaatsen, openbaar vervoer enz. zijn hier volgens mij nooit tegengesproken. Laatst gewijzigd door Coldwave : 22 april 2013 om 19:37. |
|
|
|
|
|
|
#797 |
|
|
een rookgeur verwijderen uit een woonst is een bijzonder dure aangelegenheid.
Dat rokers er niet mee inzitten dat ze stinken zoals de pest naar verbrandde tabak & nicotine zal me een worst wezen... maar in mijn woonst komen ze niet.
|
|
|
#798 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als artsen op basis van hun wetenschappelijk onderzoek bepaalde conclusie trekken, dan zijn dat wel valide argumenten. Maar of jij die argumenten valide vindt of niet, is geen valide argument. Voor de rest lieg je ook: het interesseert je wel wat er aan de andere kant van de oceaan gebeurt. Er gebeuren daar zaken ivm roken die jou schrik aanjagen. En van die schrik ben je zo verstard als een standbeeld van leopold II. .
|
|
|
|
|
|
#799 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#800 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Artsen doen normaal gezien geen wetenschappelijk onderzoek, die stellen alleen diagnoses vast bij individuele patienten. Ik heb je dat een tijd geleden al 's aan je verstand proberen te peuteren, maar zo te zien mocht het niet baten. Hooguit wat oorlogje voeren betreft misschien. Waarom zou ik bang zijn van wetten waar amper handhaving voor is? Je moet een vod papier niet verwarren met een maatregel die ook daadwerkelijk succes oogst, dat is nu net het hele probleem met jou. |
||
|
|
|