![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem je bij de volgende federale verkiezingen? | |||
| SPA |
|
14 | 10,07% |
| NVA |
|
71 | 51,08% |
| CD&V |
|
1 | 0,72% |
| VLD |
|
2 | 1,44% |
| Groen! |
|
4 | 2,88% |
| Vlaams Belang |
|
29 | 20,86% |
| LDD |
|
2 | 1,44% |
| andere |
|
16 | 11,51% |
| Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 |
|
Banneling
|
niet stemmen wordt niet meer bestraft
|
|
|
|
|
|
#362 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind het vooral een erg kinderlijke opmerking. Alsof je alleen maar kritiek op iets mag hebben als je er zelf aandeel in hebt. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#363 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik niet. Ik ga wel een Durm halen. Of een Loempia. Het stoort mij niet dat het van een Chinees of een Turk komt.
Laatst gewijzigd door Garry : 21 april 2013 om 22:48. |
|
|
|
|
|
#364 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#365 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wist je dat er een wereld bestond voor de euro? Ja hoor, straf maar waar, er was een beschaving vòòr 2000! |
|
|
|
|
|
|
#366 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar de meeste zijn toch zo gelukkig met dat euromuntje. Ze hebben geen las meer van een wisselkoers,...denken ze. Want wanneer ze op verlof gaan kan het niet ver genoeg zijn, het vliegtuig op en naar Kenia of naar the Caribbean , en wat merken ze dan nog van dat eenheidsvoordeel? Geen bal. Even langs de bank passeren om geld te wisselen. Hoeveel dat ze ons met die euro al in ons zakken gezeten hebben, dat wil je ook niet weten hoor. Laatst gewijzigd door Garry : 21 april 2013 om 23:36. |
|
|
|
|
|
|
#367 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#368 |
|
Banneling
|
wie niet gaat stemmen krijgt geen straf meer
|
|
|
|
|
|
#369 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sinds 2003 werd niemand meer vervolgd omdat hij niet kwam opdagen bij de verkiezingen. Dit blijkt uit het antwoord van minister van Justitie Stefaan De Clerck op een vraag van volksvertegenwoordiger Hilde Vautmans (Open Vld). Nochtans geldt de stemplicht in ons land. De strafmaat is; van 27 tot 50 euro boete en bij herhaaldelijk niet gaan stemmen kan deze oplopen tot 137 euro, of zoiets. http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...t-stemmen.aspx Laatst gewijzigd door Garry : 22 april 2013 om 01:56. |
|
|
|
|
|
|
#370 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 22 april 2013 om 01:50. |
|
|
|
|
|
|
#371 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#372 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En niemand kan je straffen omdat je de grondwet naleeft dacht ik. |
|
|
|
|
|
|
#374 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk niet dat onze stem veel uithaalt, de echte politieke beslissingen worden tegenwoordig genomen door Europa en door een heel kleine groep technokraten. Mensen krijgen het gevoel dat verkiezingen veel uitmaken maar da
|
|
|
|
|
|
#375 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dank U. |
|
|
|
|
|
|
#376 |
|
Europees Commissaris
|
En waarom is België dan geen democratie?
|
|
|
#377 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En waar zie jij dat? Want zover ik zie doet men er alles aan om de markt te eroderen, rode tape op te trekken om vrije ondernemen te voorkomen, en monopolies in stand te houden met legaal getroll. En men steelt 50% van Uw arbeid, en eist nog een deel op per consumptie, om het boeltje te financieren. Oostenrijkse school? Dit is zelfs het Keynesianisme ver voorbij. Sociale democratie run amok.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 22 april 2013 om 06:01. |
|
|
|
|
|
|
#378 |
|
Europees Commissaris
|
Rare redenering van Garry ook voor de rest. Alsof mensen zouden stemmen (of, ja, stemmen niet per se) tegen wat ze niét willen in plaats van voor wat ze wel willen. Oh, ja. Het is een Vlaams Belanger. Die mensen zitten zo echt in elkaar.
|
|
|
|
|
|
#379 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#380 |
|
Europees Commissaris
|
Wat is daar stoer aan?
Ik ben dat gezever over de kwaadaardige vrije markt en de neoliberale privatisering en de Oostenrijkse technocraten stilaan beu. Aan wat voor waanbeelden lijden jullie eigenlijk? Zien jullie hier nu eerlijk ook maar een greintje vrije markt? Alles wordt hier net kapotgerugeleerd en belast en bureaucratisch gecontroleerd. Gaat er een bank overkop, financeert men dat gewoon even met een belastinginfuus. Wil je een onderneming opstarten, kun je eerst een halve Van Dale aan papierwerk invullen en hope dat je kan draaien. Gaat het slecht met de economie, creëert men nog wat fiat-monopoliegeld. Doet een sector het bij wonder een beetje goed, belast men ze kapot. Rode tape op inovatie, het op de markt brengen van producten,... Het beschermen van privilege door absurditeiten als IP. Belastingen op het verhandelen van zowat alles. Waar zijn de private wegen, private gezondheidszorg, private munteenheden en resp. kredietunies, private wegen? Waar is de grote stap naar de privatisering van al de overheidsgemonopoliseerde sectoren? Waar is de decentralisatie en de stap weg van de falende planeconomie? Vrije markt? Liberaal? Geprivatiseerd? ![]() Ik moet concluderen dat jullie spoken zien.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 22 april 2013 om 06:50. |
|
|
|