![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#27861 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zie post #27819 Dus onderschat het niet edwin.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27862 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De grote toevloed aan buitenlanders, tijdens de eerste paar eeuwen na de onafhankelijkheid, lijkt mij een voorbeeld hoe dit in de eeuwen daarvoor waarschijnlijk ook heeft plaatsgevonden. Tevens speelt ook nog mee het aantal huurlingen bij ons gediend heeft tot aan de 19e eeuw. Zou het artikel weer na moeten kijken daarover, maar in ieder geval meer dan een miljoen (contracten: min. 8 jaar) Zelfs als deze huurlingen niet trouwden met Nederlandse vrouwen lieten ze zonder meer een fiks nageslacht achter gedurende deze eeuwen. De VOC idem dito, deze kon bestaan dankzij een groot aantal buitenlanders in hun dienst. Hoewel een kleine 200.000 zuidelijke Nederlanders hierheen geëmigreerd zijn, was het aantal Duitsers vele malen groter. Aan de hand van de namen van nazaten van Schotse en Engelse huurlingen regimenten blijken ook deze zich te hebben laten gelden. Gezien de geringe omvang van de bevolking was het aantal dat van buiten Nederland kwam dus van redelijk grote omvang. Niet te vergeten de Nederlanders met Indisch bloed. Mogelijk een miljoen of meer Nederlanders heeft Indisch bloed. Voor Belgen soms moeilijk te begrijpen, maar dit zijn volledig Nederlanders en altijd als zodanig beschouwd. Tijdens en na de koloniale tijd: Indische Nederlanders. Evenzo goed als dat we Friese Nederlanders kennen. Niet te vergeten tevens de Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27863 |
|
![]() Lullig voor je, maar de smaakpapillen jou, als Indische Nederlander, moeten dus welhaast ook aangetast zijn door het Calvinisme.
![]() Je ontkomt er niet aan, Nederlanders ... één pot nat voor Nvalid. Aangezien onze smaakpapillen aangetast zijn door de komst van het Calvisme uit het zuiden, zou ik aan mogen nemen dat we dus goede smaakpapillen hadden, totdat onder invloed van de inwoners uit het land van Nvalid, onze smaakpapillen werden verpest ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27864 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27865 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand is Sant in eigen land. Ook niet in Argentinië zo te zien.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 april 2013 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27866 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27867 |
Europees Commissaris
|
![]() Je bent ongeveer de grootste betweter van het forum System, ofwel Het Oosten. Het meest hilarische is nog wel dat je aanvankelijk nog ontkende dat je een dubbelnick had.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27868 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U echter, u bent nauwelijks weer op het forum of u zit weer naast de kwestie te praten. Ik vroeg dus of de poster mij iets kon aanwrijven wat ik verkeerd had gezegd. Ik kan me eens vergissen, maar dan is dit meestal uit verstrooidheid. Voor de rest onderbouw ik alles wat ik zeg. Niet op basis van mijn persoonlijke fantasietjes, maar op historische kennis, voor het overgrote deel niet gesteund op Wikipdia, maar op volgens mij gedegen én gelezen boeken.Ik hoop dat ik dit laatste ook van u mag zeggen. En af en toe refereer ik naar een site met een artikel geschreven is door een of andere historicus. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 april 2013 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27869 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27870 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Opvallende trend in Nederland: Als maar meer Nederlandse topondernemingen vragen een Belgische CEO om de zaak te managen. De Morgen, vandaag. Belg zijn is een kwaliteit. Heineken, Tom Tom, Macintosh Retail Group: in steeds meer Nederlandse bedrijven staan een Belg aan het hoofd. Journalist en Nederbelg Gerd de Smyter onderzocht het geheim van hun succes en schreef het Boek: 'Belg in de boardroom'. De Nederlanders zijn even klaar met hun gepolder. Ze willen meer daadkracht. Ik citeer maar. Want anders is het weer een gezegde van een zogenaamde 'Belgicist'. Voor diegenen die het interesseert. ![]() Laatst gewijzigd door system : 22 april 2013 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27871 | |
|
![]() Citaat:
Tijdens de VOC zetten ook veel Belgen uit de Zuidelijke Nederlanden zich in, dus laat maar komen ... een nieuwe gouden eeuw? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27872 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.managementboek.nl/boek/97...gerd-de-smyter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27873 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27874 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27875 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27876 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 22 april 2013 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27877 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27878 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27879 | |
|
![]() Citaat:
![]() Een reden waarom sommige partijen tegen een ceremoniéle rol zijn In de huidige constructie kun je een vorst gemangeld c.q. in een dwangbuis houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27880 | |
|
![]() Citaat:
Maar eerst de basis he ![]()
![]() |