![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blij da'k geen klant ben !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Draai en keer het zoveel je wilt, als de hardware niet verplicht is kunnen zij hun 'niet doorspoelen' verbod nooit doorvoeren. Als ik op mijn DVB-C tuner kijk naar de niet gecodeerde kanalen (vooral VRT dus), dan mogen zij daar opzetten wat ze willen van limitaties, die lapt mijn tuner gewoon aan zijn laars, omdat de software niet onder controle is van Telenet, Belgacom of TV Vlaanderen. Een ongecodeerd basisaanbod is mijn ticket to freedom, snap je dat nu niet ? Citaat:
Nog eens, geen versleuteling betekent dat ik kijk met welke hardware ik wil, en dus ook welke software op die hardware draait. Ik heb "Red Sonja" opgenomen van Canvas HD. Het stuk ervoor en erna heb ik met TSDoctor eruitgeknipt, en de 8 afleveringen staan ondertussen netjes in een folder op een externe harddisk voor als ik tijd en zin heb om het te bekijken. Dat lukt perfect omdat het niet geëncrypteerd is. Citaat:
ITV1 HD, Channel 4 HD, Arte HD, een pak kanalen die gratis zijn waarvoor ik wel moet betalen op de kabel. Maar omgekeerd, wie WTV wil zien kan niet op satelliet terecht, het werkt dus in meerdere richtingen. Citaat:
Citaat:
Dus als je terras van je appartement aan de verkeerde kant zit, kun je het wel vergeten. Citaat:
Citaat:
Niet dat het hetzelfde is, natuurlijk, maar voor mij biedt het meer waar voor zijn geld. Dus ik kan zonder cinema, en steeds meer mensen blijkbaar. Omgekeerd denk ik niet dat de cinema zonder klanten kan. Citaat:
Het bier slaat om de haverklap op, zogezegd omdat de grondstofprijzen stijgen, maar die grondstofprijzen stijgen bijlange niet aan het tempo dat de bierprijzen stijgen. Die producenten proberen gewoon altijd maar meer winst te boeken, zonder daar iets voor te moeten doen. Citaat:
Citaat:
Kinepolis : € 9,80 Normaal tarief ... Dat is dus zonder parking, en de dichtstbijzijnde zorgt ervoor dat het moeilijk is om niet op die parking te parkeren (+2€), en dan spreken we nog niet over een drankje of een hapje. Ze hebben ook hun eigen winkeltje waardoor je moet passeren vooraleer je de zaal binnenkomt. Gevolg : eigen snoep of drank meenemen is verdacht en ongewenst... Dus minstens 11,80€ voor de meeste mensen, en dan spreek ik nog niet van een 3D film (13,80€ met de parking erbij), of zo'n specialleke met dubbele framerate en in 3D (14,80€ met de parking erbij). Dan moet je niet verwonderd zijn dat de mensen niet meer komen. Citaat:
Op uw strepen staan = zeggen dat het wel overwaait ? Kijk, in Nederland hebben ze al glasvezel tot bij de mensen thuis (FTTH), ze hebben een onversleuteld basisaanbod op de kabel van in de 50 kanalen (TV + radio), ze hebben een commercieel sterke concurrent met digitenne (DVB-T), ze hebben programmaraden die mee beslissen welke zenders er in het basisaanbod op de kabel zitten. Een van de redenen daarvoor is precies dat de gemiddelde Nederlander niet zo'n lamme goedzak is, en niet zegt "het waait wel over". Ik schud graag mensen wakker, en maak ze nog eens goed bewust van hoe ze hier wel belazerd worden.
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
www.lyngsat.com/atlantic.html
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan ons om aan die geldgieren te tonen dat ze hun geld kunnen in hun reet steken én dat we eigenlijk geen behoefte hebben aan hun flutpragramma's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() + Maar dat ze hun rommel gewoon houden , zelfs .... ergens op een bepaalde donkere plaats waar het daglicht niet aankan !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 23 april 2013 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |||||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weet je wat? Thuis blijven en in uwe zetel liggen: dat kost niets! We want more and more, en veel, hopen, maar 't mag niets kosten aub. Dat is een tendens hoor, en niet enkel bij dit cinemagebeuren. Misschien moeten ze all in one formules organiseren: parking + boef + snoep + drank + wcgeld + film en in optie een mokkel naast uwe loveseat... tiens deden ze een deel van die formule soms al niet in de quick? ('t is 'maar' quick natuurlijk, maar ge betaalt minder voor 't zelfde) ![]() Citaat:
![]() |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het echt zo ver komt, gooi ik Telenet-tv buiten. Ik haal dan een DVD naar de bib, gratis, bijna zoveel als ik maar wil. Het nieuws hoor ik wel op de radio. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
"We nemen nu een grote snee Ganda Ham, en smeren er wat Meili honing op". Dat krijg je er misschien wel uit, maar ja, dan heb je het eerst wel gehoord natuurlijk. Maar ik ben ervan overtuigd dat dergelijke programma's zo snel gaan vervelen dat de kijker zal afhaken. Citaat:
Doe ik al jaren. Indertijd had ik TV Vlaanderen, en de films die ik van de commerciële zenders opnam, daar knipte ik gewoon de reclames uit. Ik ben gestopt met TVV omdat ik niet echt tevreden was van de service, de informatie die ze bieden, enz. Satelliet is nu enkel voor de niet versleutelde zenders. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar draait het niet om, ik heb veel zenders op satelliet die ik gratis heb, en in uitstekende kwaliteit en met interessante inhoud (de BBC's, heel het Freesat aanbod in feite, De Duitse (HD) zenders, enz.) Dat betekent niet dat ik de Vlaamse zenders niet in de best mogelijke (ook in HD) kwaliteit wil, en die vind ik op de kabel. Citaat:
Citaat:
Bij de meeste mensen die op een appartement wonen, is er al een grote kans dat het niet kan, omwille van het feit dat ze geen zicht op het zuiden hebben, of dat er in de gemeentewetgeving staat dat schotels enkel mogen als ze niet aan de gevelzijde hangen, en dan heb je al een grote kans dat je daar gee vrij zicht op het zuiden meer hebt. Citaat:
Citaat:
Straks kun je daar wel meer gratis doorspoelen en staat er een slot op je digicorder. Waar sta je dan met uw nieuwe brol ? Citaat:
Jij lijkt mij zo'n type dat altijd moet kunnen vertellen dat hij er bij was, een meeloper die doet wat de media zeggen dat hij moet doen. Die mosselen eet, niet omdat hij er echt zin in heeft, maar omdat hij in de krant gelezen heeft, dat de nieuwe Zeeuwse mosselen weer uit zijn, en hij moet toch tonen dat hij "mee" is, nietwaar ? Kan mij het schelen wanneer een film precies voor het eerst uitgekomen is. Citaat:
Ik kom op voor mijn rechten als consument, de commercie en nog enkele slimmeriken die denken dat ze sympathiek zijn als ze andermans belangen dienen zal wel voor haar geldgewin opkomen. Citaat:
Ze proberen gewoon het maximum eruit te halen, en moeten niet komen janken dat er niet veel volk in de zaal zit. Citaat:
Leuk toch, doet mij denken aan ECI indertijd, moest je ook om de zoveel tijd een boek of film lezen/bekijken. Laat maar, ik wil mij niet verplicht voelen om om de haverklap een film te zien omdat het einde van de 100 dagen nadert. Citaat:
Citaat:
Ik ben dit jaar trouwens ook al gratis geweest, voor mijn verjaardag. Nu ja, de zaal was absoluut verlaten. Citaat:
Citaat:
De prijzen slaan voortdurend op, terwijl je tegelijkertijd minder krijgt. Het zijn sommige commercanten die nooit genoeg hebben, en altijd maar denken dieper in uw zakken te kunnen zitten. Het is niet voor niets dat er meer bier thuis gedronken wordt, dat de cinema's voor 2/3e leeg zitten, enz. Dan zegt men "de mensen kunnen het zich niet meer permitteren omwille van de crisis". Er is een verschil tussen u iets niet kunnen permitteren, en u niet willen laten uitbuiten. Citaat:
Ze hadden dus een succesvolle prijsbreker (Digitenne). Daarnaast is er ook nog de concurrentie van glasvezel (fiber to the home), ook weer iets wat de politiek hier tegengewerkt heeft. Op die glasvezel sturen ze een DVB-C signaal met een ruim ongecodeerd basispakket... Bovendien heeft UPC gemerkt dat heel wat gebruikers van analoge TV niet op digitaal wilden overschakelen, omwille van het gebrek aan vrije hardwarekeuze. Die zijn daar dus consequenter in het neen zeggen dan hier. Eigenlijk precies wat u mij verwijt....
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 24 april 2013 om 19:09. |
||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit heeft niets met Telenet of Belgacom te maken. Het is VMMa en SBS die dit willen forceren.
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
Auteursrechten, kabelabonnement, heffing voor thuiscopiëren (hoewel je geen digitale copie kunt nemen), huur digicorder, en nu nog eens een bijdrage voor doorspoelen...
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"heffing voor thuiscopiëren" worden niet apart aangerekend door Telenet en Belgacom) Huur digicorder is normaal, je kan ook een digibox kopen of een tweedehands digicorder (je bestaande digicorder kan je tevens ook kopen). Bij Belgacom betaal je ook huur voor een telefoontoestel. kabelabonnment is ook normaal. Personeel, onderhoud van de kabel, nieuwe technologie en dergelijke Kosten geld. Daarboven op BTW maar dat is voor de staat. Anderzijds kan je gratis digitale televisie kijken maar dan heb je wel geen commerciële zenders.
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat erover dat het al duur genoeg is, en of ik nu teveel betaal aan Telenet, VMMa, de Staat of allemaal samen, het komt op hetzelfde neer. Digicorders kun je overigens niet kopen, toch niet de HD modellen.
![]() |
![]() |
#193 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
Telenet doet dat door geen vrije hardwarekeuze toe te laten, en ook door HD digicorders enkel te huur aan te bieden. Ze doen dat door zo weinig mogelijk aan VMMa en SBS te betalen, zodat de factuur bij de klant terecht komt. De regering door heffingen voor ficitieve mogelijkheden. Daarbij, het maakt niet uit wie er in je portemonnee zit, trop is teveel.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 24 april 2013 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah, ok. Het is dus heel normaal dat ik een digibox huur of koop terwijl alle nodige hardware ook al in mijn TV zit ingebouwd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Dat is inderdaad een argument tegen Telenet en Belgacom, ze willen echt hun bakje opdringen aan ons. Ik weet evenwel niet of ze dat wettelijk wel kunnen vrijgeven voor hardware in de TV zelf, ze hebben daar geen controle op en dat mag niet van de aanbieders zoals VTM en de rest. HD opnames moeten beschermd blijven en dat is niet gegarandeerd hierdoor, het is een ingewikkelde zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij telenet gaat er +- 4 euro per klant per maand naar auteursrechten. Van de overige 11 euro houdt telenet 8.7 euro over waarvan personeelskosten, onderhoud en dergelijke wordt betaald. Bij Telenet kan je nog een digibox kopen, dit kan je niet bij belgacom. Echter hoor ik geen kritiek daarover. Wat betreft de huur van de digicorder. Deze is nog redelijk van prijs. Een smartcard +setup-box is meestal niet goedkoper. Tv-vlaanderen bied je enkel een CI-module + smartcard aan voor 179 euro. Dan heb je nog geen TV die compatible is of een decoder. Na 2 jaar heb je geen garantie meer. Dit heb je wel bij het huren.
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij telenet gaat er +- 4 euro per klant per maand naar auteursrechten. Van de overige 11 euro houdt telenet 8.7 euro over waarvan personeelskosten, onderhoud en dergelijke wordt betaald. Bij Telenet kan je nog een digibox kopen, dit kan je niet bij belgacom. Echter hoor ik geen kritiek daarover. Wat betreft de huur van de digicorder. Deze is nog redelijk van prijs. Een smartcard +setup-box is meestal niet goedkoper. Tv-vlaanderen bied je enkel een CI-module + smartcard aan voor 179 euro. Dan heb je nog geen TV die compatible is of een decoder. Na 2 jaar heb je geen garantie meer. Dit heb je wel bij het huren.
![]() |
![]() |
#200 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zijn SBS en VMMa die moeilijk doen. (CI+ komt tegen deze zomer uit)
![]() |