![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 |
Banneling
|
![]() weet imand hoeveel jaar JC gepreekd heeft
2 �* 3 jaar vermoedelijk. is niet zoveel , als hij 10 jaar had verkondigd zou het aannemelijker zijn dat men er 10.000.000 schilderijen heeft voor gemaakt of zijn die voor tegen zijn Wederkomst... |
![]() |
![]() |
![]() |
#922 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 |
Banneling
|
![]() een fake lijkwade doet zn verhaal geen deugd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#925 |
Banneling
|
![]() en wie het celibaat op tafel heeft geworpen wet ik nii
|
![]() |
![]() |
![]() |
#926 |
Banneling
|
![]() 13 mannen en geen vrouw doet mijn oogvellen fronsen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#927 |
Banneling
|
![]() Zij waren Joodse christenen, die wel degelijk geloofden dat Jezus goddelijk was. En dus meer
israelise christenen moet dat zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#928 |
Banneling
|
![]() En daarom geloofden de Ebionieten dat Jezus mens was, niet goddelijk, maar wel ‘geliefd door God’ ofte een profeet
mens-goddelijk wezen moet dat zijn , dus profeet is de mens die teksten hoort van goddelijk wezen |
![]() |
![]() |
![]() |
#929 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#930 |
Banneling
|
![]() Jezus ging naar het huis van Petrus en zag diens schoonmoeder met koorts op bed liggen. [15] Hij nam haar bij de hand en de koorts verliet haar. Ze stond op en bediende Hem. [16] Toen het avond was geworden, brachten ze velen bij Hem die van demonen te lijden hadden; met zijn woord dreef Hij de geesten uit. En Hij genas alle zieken, [17] opdat vervuld zou worden wat bij monde van de profeet Jesaja gesproken is: hij heeft onze ziekten op zich genomen en onze kwalen gedragen.
hij is de enige die pijn kan wegnemen |
![]() |
![]() |
![]() |
#931 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#932 |
Banneling
|
![]() hij heeft wel degelijk bestaan en heeft zn boot op het Golan-meer achtergelaten,
en Magdalena volgde Hem overal (toeval wil dat zij haar naamdag op mijn geboortedag heeft) zal zij erbij zijn Wederkomst ze had rode haren ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#933 |
Banneling
|
![]() weinigen weten dat er last blijft waar vroeger een beenbreuk was en alleen JV kan die wegnemen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neem nu de kruisdood van Jezus. Het is evident dat dit een Romeinse straf is. Geen Joodse. Een wrede en vernederende straf. En wij weten ook wanneer of op wie de Romeinen die toepasten: op zware misdadigers van gemeen recht én op potientieel politiek gevaarlijke mensen die de 'openbare orde' (lees: de 'orde' die de Romeinen manu militari oplegden) in het gedrang brachten. En dus, volgens mij is Jezus gekruisigd om politieke redenen. Let wel, iemand die zich uitgaf als (koninklijke) messias, kon ook als gevaarlijk worden beschouwd. Immers in die (eschatologische) tijd was de verwachting en de hoop op een verlosser groot. Het hoefde dus niet per se een (politiek) gewelddadig persoon te zijn, die de kruisdood kon verwachten. Zo kon ook iemand die zich uitgaf voor 'de koning van de Joden' en die veel aanhang had, als potentieel zeer gevaarlijk worden beschouwd en kon hij preventief gekruisigd worden door de Romeinen. Ook om een voorbeeld te stellen. En dat Jezus zich uitgaf voor 'de koning der Joden', stond wel degelijk op het titulum boven het kruis. In drie talen. Tenminste...volgens het evangelie. Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2013 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#935 |
Banneling
|
![]() Is dat een foto van U Harrie ?
Echt de foto van een waanzinnige hoor ! Laatst gewijzigd door Boyke : 3 mei 2013 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#936 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#937 |
Banneling
|
![]() en bezoekt graag het naaktstrand
|
![]() |
![]() |
![]() |
#938 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() beetje problemen? wat sexuele frustratie zo te zien aan uw topics?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#939 |
Banneling
|
![]() mijn oog is gefrustreerd
ik ben jezus ik kijk graag , maar niet op 3 lagen kledij |
![]() |
![]() |
![]() |
#940 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op veler verzoek wek ik hier twee van mijn draden tot leven die ik geruime tijd geleden een rustplaats had gegeven in een tombe van het archief van politics.nl.
1. Jezus was gehuwd en 2. zijn graf is gevonden. Hosanna! Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |