![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem je bij de volgende federale verkiezingen? | |||
| SPA |
|
14 | 10,07% |
| NVA |
|
71 | 51,08% |
| CD&V |
|
1 | 0,72% |
| VLD |
|
2 | 1,44% |
| Groen! |
|
4 | 2,88% |
| Vlaams Belang |
|
29 | 20,86% |
| LDD |
|
2 | 1,44% |
| andere |
|
16 | 11,51% |
| Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#781 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Standpuntenmatrix (Financiële) crisis: Vlaams Belang Ook al is de huidige crisis het gevolg van schokken (instorting Amerikaanse hypotheekmarkt en implosie rommelkredieten) waar nationale overheden niet steeds vat op hebben, toch bleek België bijzonder slecht voorbereid. De vorige regeringen hebben nagelaten om tijdens de relatieve hoogconjunctuur de economische meevallers te gebruiken voor de verdere budgettaire sanering. Hierdoor was er al sprake van een structureel tekort, nog voor er sprake was van een crisis. Gezien de omvang van huidige recessie moet de overheid maatregelen nemen om de economie weer op gang te brengen. Bij een heropleving moet ze zo snel mogelijk teruggrijpen naar een orthodox budgettair beleid, teneinde de toekomst en de begroting niet verder te hypothekeren. |
|
|
|
|
|
|
#782 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik wacht gewoon tot je de richtingscoefficient van de raaklijn aan de curve erbij gaat betrekken, maw de afgeleide. |
|
|
|
|
|
|
#783 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#784 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In Belgistan gebeurt anders net altijd het omgekeerde. |
|
|
|
|
|
|
#785 |
|
Europees Commissaris
|
De N-VA en het Vlaams Belang willen de sociale zekerheid en fiscaliteit volledig opsplitsen, de ultieme vernietiging van solidariteit dus. CD&V en Open VLD gaan niet zover. Hen heb ik een dergelijk standpunt niet horen verkondigen.
|
|
|
|
|
|
#786 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik zou liever solidair zijn met Congo of dergelijke, die hebben het meer nodig en claimen niets. Het is niet omdat jij goed overeen komt met Walen dat wij solidair moeten zijn met hun. Ik kom minstens even goed overeen met Nederlanders en Fransen, maar dat wil niet zeggen dat ik solidair met hun moet te zijn.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 5 mei 2013 om 15:09. |
|
|
|
|
|
|
#787 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#788 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het huidige systeem is een graaiton. Herhaaldelijk heb ik uit N-VA kringen gehoord dat men de solidariteit niet wil afbouwen maar wel transparant via een responsabilisering. Dit is de enige en juiste weg.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
|
|
|
|
|
#789 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb niet de indruk dat je het begrip "solidariteit,' zoals het in de rest van de wereld gekend is, wel helemaal begrijpt.
|
|
|
|
|
#790 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kylero : 5 mei 2013 om 17:35. |
|
|
|
|
|
|
#791 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gelukkig voor ons willen de traditio's en de Walen daar niet aan meewerken.
|
|
|
|
|
#792 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 5 mei 2013 om 20:41. |
|
|
|
|
|
|
#793 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie geen enkele reden waarom wij solidair zouden moeten zijn met mensen die niet solidair willen zijn met ons. Dat is geen solidariteit, dat is profiteren.
Solidariteit moet steeds van beide kanten komen. Het is een mooi principe, daar niet van, maar het is wel het één voor allen en allen voor één principe. En niet alles voor de één en niks voor de ander. Dat gaat niet. Paulus. |
|
|
|
|
|
#794 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Allez, ik zal het woord 'solidariteit' niet meer gebruiken. Ik zal het hebben over 'geldstromen van rijk naar arm'. Ik veronderstel dat de meesten het asociale er wel van inzien bij het armer maken van de armen en het rijker maken van de rijken. Dat is misleidend gelul; wanneer iemand dat soort uitleg geeft, probeert die onduidelijkheid te scheppen om het asociale aspect te verbergen. Of wat versta jij onder het officiële N-VA-standpunt 'splitsing van de sociale zekerheid'? Gaat het om een splitsing, ja of neen? Zo, ja, dan ben jij aan het lullen. Zo, nee, dan lult de N-VA. |
|
|
|
|
|
|
#795 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#796 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#797 |
|
Europees Commissaris
|
Semantisch? Geef mij één goede reden waarom we solidair moeten zijn met Wallonië.
|
|
|
#798 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het kan natuurlijk zijn dat je tegen sociale zekerheid in het algemeen bent, dat je sociale zekerheid helemaal wilt afschaffen. Het zou je wel consequent maken, maar ook iemand waar niet mee te discussiëren valt. |
|
|
|
|
|
|
#799 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|