![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Van Poppel : 9 mei 2013 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Terwijl Belgicisten dan weer een gemeenschappelijke volksaard terugvinden bij Walen en Vlamingen. Kortom men kan daarmee alle richtingen uit. ![]() Het is bovendien niet wetenschappelijk en er is een facistisch geurtje aan. Mijn devies is dat van Prudens Van Duyse: de Tael is gansch het Volk. En wie dezelfde moedertaal heeft als ik (al was het maar de standaardtaalversie) is per definitie mijn volksgenoot. Ook al gaat het om Surinamers! U ziet een samenwonen niet zitten. Maar Groot-Nederland impliceert toch niet dat ge elke ochtend met een Vlaming de ontbijttafel moet delen, letterlijk noch figuurlijk.... ![]() Een staatsinrichting heeft toch niets te maken met uw persoonlijk leven. Men verwart steeds de wenselijkheid van een staatsinrichting met persoonlijke intermenselijke relaties. ![]() Zelden treed ik System bij, maar hier wel: Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 mei 2013 om 10:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In 1790 werden de 'Vereenigde Nederlandsche Staeten' opgericht en dat versus de Franse vertaling 'les états unies Belgique'. In 1795, ten tijde van de Boerenkrijg, richtten de verzetsstrijders zich in vlugschriften tot "Nederlanders" in de Zuidelijke Nederlanden (en dus niet tot de 'Belgen'.) Er verschenen "plakkaten" (aanplakbrieven) in de grote steden op kerken en openbare gebouwen met o.a. de tekst: "Nederlanders ! blyft nu bijeen, wy moeten standvastich wezen". 150 jaar na de officiële scheiding der Nederlanden (Verdrag Van Westfalen 1648) beschouwden de Vlamingen zich dus nog steeds als Nederlanders. Dat kollektief Nederlands nationaal bewustzijn was dus zeer sterk aanwezig. En uiteraard werd dat bewustzijn in de Franse tijd en vooral tijdens de "Belgische bezetting" van Vlaanderen gereset. Tijd voor een nieuwe reset, zou ik zo zeggen! ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 mei 2013 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maak me zorgen om je Van Poppel, je zit duidelijk weer tegen een crisisopname aan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
|
![]() Citaat:
![]() Alhoewel, vrees dat het nog geen deuk in een pakje boter zal slaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Banneling
|
![]() Antwerpen lijkt hoe langer hoe meer een Nederlandse stad. En ik heb het niet over dagjestoeristen. De middenstand bvb geraakt ervan doordrenkt. En ze zijn welkom. Niemand lijkt er problemen mee te hebben en het samenleven lukt best precies. Het zijn gelukkig mensen van een ander slag als de Nederlandse medeforummers hier. Buiten Derk zijn dat hier precies een bende reactionaire kaloten die geen grap of grol van een grom kunnen onderscheiden.
Op het werk komen we ook meer en meer in contact en dat gaat vlot, zelfs nu blijkt dat ze opgeleid worden om ons werk af te pakken. Nu ja, misschien gaat dat na de aanslag op Wetteren niet zo'n vaart meer lopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() Kortom, het Nederlanderschap is gedegradeerd tot een puur staatsburgerschap. Best zielig eigenlijk. Op het zelfde niveau als de belgische nationaliteit, alleen dat is nooit gedegradeerd want het is ook gestart op het laagtste niveau, conform de Romaanse visie op nationaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ius sanguinis is dus een juridische vorm van rassenwetgeving / racisme volgens jou? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Of nog maar eens een aanwijzing hoe dicht de Groot-Hoilland aanhangers aanleunen bij de belgicisten en de Franstalige nationalisten / imperialisten. Een volk wordt door meer bepaald dan enkel taal m'n beste. Een gemeenschappelijke taal is zelfs niet eens een noodzakelijke voorwaarde. Ik ben en voel me meer verwant met een Franstalige Brusselaar van Vlaamse etnische afkomst dan met een Marokkaan of een Surinamer die Nederlands spreekt. Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Waar haal je het vandaan dat VL zich vijandig zou moeten opstellen tov alles wat met NL te maken heeft? Goed nabuurschap, zij daar en wij hier. 2. Waar haal je het vandaan dat onze taal als "Vlaams" zou moeten worden aageduid? Blijkbaar is begrijpend lezen ete moeilijk voor de Groot-Hollanders. Nogmaals, ik zeg dat Nederlands niet gelijk is aan de Vlaamse dialecten. Ik beweer helemaal niet dat in Vlaanderen het standaard Nederlands niet zou mogen of moeten onderwezen worden! Alleen is het zo dat dit standaard Nederlands in principe niet de volkstaal is van de Vlamingen, omdat die volkstaal eigenlijk de verschillende dialecten zijn. 3. Ik wens helemaal geen vijandigheid tav Europa, wel tav de EU maar beide zijn dan ook gelukkig niet gelijk te stellen. Mijn ideaal? Vlaanderen als autonome deelstaat van een Duits Rijk (neen, geen nieuw 1000-jaring NS-rijk) maar eerder in de visie van Christophe Steding. Met ook Nederland als autonome deelstaat daar van. Autonomie is enkel cultureel (het Nederlands), idem voor Friesland. M'n realistisch streven? Een onafhankelijk Vlaanderen dat uit de EU stapt. Opnieuw natoinale grenzen benadrukken, een eigen Vlaamse munt. We maken van Vlaanderen in afwachting van de instorting van het Westers financieel systeem een kapitaalstoevluchtsoord door een strikt bankgeheim in te voeren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
(Een vechtlustig volkje waar Willem I het vooral van moest hebben tijdens de 10 daagse veldtocht ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
|
![]() Citaat:
Met nog zo'n 40-50.000 Molukkers erbij, onze variant van de Gurkha's, gaat het wel lukken. Kwestie van het beste inzetten wat we hebben (elite eenheden) ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]() Citaat:
Valt het je niet op dat er nauwelijks of geen NL politici zijn die zich erover uiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 mei 2013 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |