![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Europees Commissaris
|
![]() Kunnen die bonnen U iets bommen ?
![]() Citaat:
En doordat die landen in dat Koninkrijk zijn opgenomen wordt de Nederlandstaligheid er wellicht nog bestendigd. Goed zo,dus! Spijtig dat niet alle ex-kolonies er deel van uitmaken. De Britten hebben tenminste hun Gemenebest en de Fransen dit:http://nl.wikipedia.org/wiki/Francophonie Dit schreeuwt natuurlijk om een Nederlands antwoord en tegengewicht. Maar ach, ja voor iemand voor ras het belangrijkste is, is dat allemaal van geen belang.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 mei 2013 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl de positie van het Nederlands, ondanks de slechte relatie met Nederland en de niet bestaande relatie met Belgie/Vlaanderen, in Suriname steeds sterker wordt, schaften de Antillen een jaar of tien geleden het Nederlands als instructietaal voor het onderwijs af. Met als gevolg dat de overgebleven Nederlandse scholen op de Antillen particulier, dus betaald, zijn, en knalvol zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En onnodig te zeggen dat Herenigd Nederland daartoe het beste vehikel is. Ik zie immers niet de bonus van een gedeeld Nederland. Integendeel, bijvb. in 1830 viel Brussel door de scheiding pardoes ten prooi aan de Francité door de scheiding. Wanneer gaat gij eens lessen trekken uit het verleden?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 mei 2013 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
succes verder met je lachwekkende onzin op dit vlaams begisch forum Laatst gewijzigd door Nvalid : 9 mei 2013 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Willen die wel Nederlandstalige zijn? In het bevestigend geval schiet de Vlaamse overheid schromelijk tekort zoals ze dat doet in Brussel door niet massaal te investeren in het onderwijs aldaar en door het toekennen van het Belgische staatsburgerschap aan de Frans-Vlamingen niet op de agenda te zetten en dergelijke maatregelen...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 mei 2013 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die Franstalige Brusselaar van Vlaamse etnische afkomst spuwt U uit in vele gevallen. Precies die zijn de meest extremistische Francofonen. Vergeet niet: FDF = Fils des Flamands!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 mei 2013 om 15:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb anders al een keer of tien op deze webstek gevraagd wat dat is, Vlaamse cultuur. Nooit antwoord op gehad.
Weet je het zelf eigenlijk wel? Citaat:
Citaat:
Nederland is bitter slecht in het onderhouden van goede relaties van broederstaten of cultureel belangwekkende partners. Suriname, Antillen, Zuid Afrika, Indonesie, Zuid Afrika, Vlaanderen. De relaties zijn matig tot slecht. Met Namibie zijn ze zelfs nauwelijks bestaande. Helaas is Belgie de ''proxy'' voor en van Frankrijk, anders had Belgie nog een interessante faciliterende rol kunnen spelen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 mei 2013 om 15:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar licht Uw laatste zin nu eens effe toe.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 mei 2013 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nederland had dit anders kunnen spelen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze maken momenteel wel op vrijwillige basis deel uit van het Koninkrijk de Nederlanden.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 mei 2013 om 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() uiteraard ze moeten dankbaar zijn dat ze als slaven werden behandeld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Europees Commissaris
|
![]() Daartegenover staat dan dat de Vlamingen dan wel mee gans Nederland regeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Adrian M : 9 mei 2013 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
|
![]() Citaat:
De 1e rijkstaal binnen Nederland is Nederlands, als gevolg daarvan dus ook het onderwijs. De opmerking van een forumlid dat deze eillanden maar bij Venezuela gevoegd zouden moeten worden slaat kant nog wal voor in ieder geval St Eustatius en Saba. Beide eilanden zijn Engelstalig als spreektaal en liggen ±900 km van Venezuela vandaan. Taal: Bonaire Taal: 1. Nederlands / 2. Papiamentu Sint Eustatius Taal: 1. Nederlands / 2. Engels Saba Taal: 1. Nederlands / 2. Engels Geografisch: Bonaire Locatie: 89 km voor de kust van Venezuela Sint Eustatius Locatie: 814 km van Bonaire Saba Locatie: 816 km van Bonaire St Eustatius <> Saba: 32 km |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |