![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dank u.. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.managersonline.nl/weblog/...ders-doen.html Laatst gewijzigd door Nvalid : 10 mei 2013 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het probleem ligt in de verschillen tussen Noord en Zuid. Nederlanders wennen nooit aan de jezuiten-mentaliteit van de Belgen of Italianen en andersom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat hij vooral de 'Germaanse kaart" trok.. En dat is toch echt maar dan Duitsland.. Veder,.. Wat Tragisch voor -Jo- is, zou ik niet weten.. noch interesseert mij dat echt.. De waarde die hij toebedeelt aan huidskleur, die deel ik in ieder geval niet.. En ik ben zelf ook blank.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het barst van de Hollanders die wel ergens Indisch bloed hebben, als wel in toenemende mate Surinaams en Antilliaans bloed ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kortom, nvalid, ik moet Uw argument in de vuilbak kieperen! Ook de door Adrian aangereikte link over de verschillende zienswijze van België en Nederland op Europa kan ik niet beschouwen als een argument tegen Grootnederland hoe interessant dat stuk in kwestie ook is. Het is maar 1 aspekt van het politieke leven en de fokus ligt daarbij te zeer navelstaarderig op het aktuele. Van groter belang vind ik dit: Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2013 om 18:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp dat sommigen liever navelstaren als over de grenzen heen te kijken... Vandaag nog in het AD een stuk gelezen van Gerard de Smyter, die ook aangaf dat diplomatie met daadkracht in combinatie met polderen met assertiviteit iets unieks is. Hij heeft daar ook een studie van gemaakt.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 10 mei 2013 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Echter mis ik wel een belangrijk gegeven in dit artikel.. Namelijk de verdeeldheid binnen België zelf als het om de EU gaat.. Gezien haar ligging en haar sociaal-economisch beleid, leunt ook Vlaanderen meer aan bij de kliek UK, Nederland, Duitsland en de Scandinavische landen.. Dus die hele pro EU houding van België, is dan ook vaak om de interne twisten binnen België zelf te maskeren.. En dat gegeven mis ik wel in deze analyse.. Maar verder legt het wel een aantal pijnlijkheden duidelijk weer.. En ik ben bang dat België aan het kortste eind trekt in deze, gezien de meest recente ontwikkelingen.. Bedankt, Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je leest alleen wat je wilt lezen!.. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Banneling
|
![]() indien je teminste nog een bepaalde voeling zou hebben met de realiteit weet je ook maar al te goed dat dit niet uitsluitend een mening of perceptie is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar verder vind ik het andermaal van weinig beschaving getuigen door mensen van autisme te beschuldigen, wanneer zij er een andere mening op na houden.. ![]() Zoals jij wel vaker mensen op dit forum persoonlijk aanvalt.. Of in jouw eigen woorden Citaat:
Sterkte verder.. Jeff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ga toch maar een andere stalken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iets anders is de openheid, dit zal in de loop der tijd in Vlaanderen ook wel komen. In mijn bedrijf heeft pas geleden een Vlaming een compliment gekregen van de klant omdat hij een kritische houding had ten aanzien van veiligheid, en dit in Belgie! Niet langer is de patron heilig. Dit komt onder andere door de trainingen in Nederland. Samen kunnen wij de beste van de wereld worden, dit in ieder opzicht!.
![]() |
![]() |
#378 | |
|
![]() Citaat:
Gesteld dat België uit elkaar zou vallen lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat men op Frankrijk georiënteerd blijft. Vlaanderen zal hoe dan ook sterk verbonden blijven met Wallonië, als wel dus met Frankrijk. Tevens is dit een politieke keuze, ik vermoed dat ze een overstap niet zullen maken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Waarom hou je het niet bij 1 forum account jonge???... Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Net zoals tijdens de periode der Nederlandse Hereniging er een synergetisch effekt ontstond op ekonomisch gebied waar zowel het noorden als het zuiden wel bij vaarden. De krachtlijnen die Jacob van Artevelde uitéénzette in zijn buitenlands politiek beleid van het graafschap (embryonaal Grootnederlands steven avant-la-lettre) golden een half millennium later nog steeds! Tijdens de Nederlandse Hereniging bleek dat zij die vijfhonderd jaar lang de eenheid der Nederlanden nastreefden het bij het rechte eind hadden. Wie zijn wij dan begod om het beter weten? Verrassend en merkwaardig als men dat in historisch perspektief beziet. Een verschillende visie op de EU en de belachelijke 'kultuurverschillen' zinken daarbij O zo in het niets.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2013 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |