Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2013, 16:24   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Jij denkt dat die geen bazen hebben?
En die bazen willen meer werk en mogelijk gezeik omdat ze racistische acties bevolen hebben?

Citaat:
Boetes worden bovendien administratief verwerkt
En? Minder boetes, minder administratief werk, toch ideaal, want minder personeel nodig. Als dat geen besparing is.

Citaat:
, en het zou me zéér sterk verbazen moesten die controleurs niet moeten bijhouden welke bussen ze wanneer gecontroleerd hebben.
De controleur vult een lijstje in. Lijn 669, 14u30. Gecontroleerd, geen passagiers.
Lijn 17, 16u, veel scholieren met abonnementen. Geen zwartrijders betrapt.
lijn 2, 19u10. 2 passagiers. 1 zwartrijder betrapt. De bejaarde man vond geen geldig vervoersbewijs. Identiteit genoteerd.

De kunst is dus de juiste lijnen op de juiste momenten te bezoeken. Of ze te missen....
Denkt U nu echt dat een "baas" probleembussen gaat bezoeken? Stel dat de controleur in de problemen komt. Wat gaat baaslief dan doen? Politie bellen die 15 minuten na het pakje slaag eens boven water komen? of gaat die zich moeien en mee een pak slaag krijgen.

Ik dacht het niet.
Oud 13 mei 2013, 16:37   #22
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En die bazen willen meer werk en mogelijk gezeik omdat ze racistische acties bevolen hebben?

En? Minder boetes, minder administratief werk, toch ideaal, want minder personeel nodig. Als dat geen besparing is.

De controleur vult een lijstje in. Lijn 669, 14u30. Gecontroleerd, geen passagiers.
Lijn 17, 16u, veel scholieren met abonnementen. Geen zwartrijders betrapt.
lijn 2, 19u10. 2 passagiers. 1 zwartrijder betrapt. De bejaarde man vond geen geldig vervoersbewijs. Identiteit genoteerd.

De kunst is dus de juiste lijnen op de juiste momenten te bezoeken. Of ze te missen....
Denkt U nu echt dat een "baas" probleembussen gaat bezoeken? Stel dat de controleur in de problemen komt. Wat gaat baaslief dan doen? Politie bellen die 15 minuten na het pakje slaag eens boven water komen? of gaat die zich moeien en mee een pak slaag krijgen.

Ik dacht het niet.
Sorry, maar even snel en zonder zelfs maar het minste bewijs VERZINNEN hoe controleurs hun werk NIET doen, en dat dan meteen ook maar als feit proberen te verkopen, da's me net een stapje te ver. Da's niet discussiëren, da's gewoon wat uit je duim zuigen...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 16:39   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, maar even snel en zonder zelfs maar het minste bewijs VERZINNEN hoe controleurs hun werk NIET doen, en dat dan meteen ook maar als feit proberen te verkopen, da's me net een stapje te ver. Da's niet discussiëren, da's gewoon wat uit je duim zuigen...
Ik geef het niet als een feit. Als U dat zo interpreteerd is uw probleem.

Ooit gehoord van hypotheses? Onderbouwde gok?

Maar ja, U hebt gelijk, het was mijn dikke duim, maar is het geen logisch verhaal?
Oud 13 mei 2013, 16:43   #24
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik geef het niet als een feit. Als U dat zo interpreteerd is uw probleem.

Ooit gehoord van hypotheses? Onderbouwde gok?

Maar ja, U hebt gelijk, het was mijn dikke duim, maar is het geen logisch verhaal?
Neen, want als dat klopte zou De Lijn geen of amper nog inkomsten uit boetes hebben, en zouden die inkomsten en het aantal uitgeschreven boetes al ZEKER niet oplopen zoals nu het geval is...
Oud 13 mei 2013, 17:03   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, want als dat klopte zou De Lijn geen of amper nog inkomsten uit boetes hebben, en zouden die inkomsten en het aantal uitgeschreven boetes al ZEKER niet oplopen zoals nu het geval is...
Dat er meer inkomen uit boetes komt, is perfect mogelijk.
Maar daarvoor moet je geen probleembussen voor controleren. Je kan met minder moeite en zever meer controles uitvoeren op niet probleembussen.

En als U dat ontkent, kan ik U doorverwijzen naar mr De Moor.

En zelfs al klopt mijn scenario niet-wat ik nooit beweerd heb- waar zit de onlogica?
Oud 13 mei 2013, 17:16   #26
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat er meer inkomen uit boetes komt, is perfect mogelijk.
Maar daarvoor moet je geen probleembussen voor controleren. Je kan met minder moeite en zever meer controles uitvoeren op niet probleembussen.

En als U dat ontkent, kan ik U doorverwijzen naar mr De Moor.

En zelfs al klopt mijn scenario niet-wat ik nooit beweerd heb- waar zit de onlogica?
Sorry, maar kunnen we alstublieft over FEITEN discussiëren ipv over verzinsels? Dit heeft niks meer te maken met het topic.
Oud 13 mei 2013, 22:15   #27
HakB
Vreemdeling

Standaard

4 jaar lang al rijd ik dagels 2x met de lijn in Antwerpen.

0,00 is het aantal controleurs dat ik op die tijd gezien heb, je kan je afvragen of het wel enige zin heeft om een jaarabbonoment aan te schaffen. Aangezien dit je meer geld kost als een eventuele boete
HakB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 01:13   #28
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Wow, 4 alinea's, en géén antwoord op mijn vraag. Ik herhaal: vraag hem eens waar hij dat gehoord heeft: op een briefing, of 'van horen zeggen'. Ik blijf erbij dat het naar alle waarschijnlijkheid het laatste is.
Hij heeft dat gehoord van de controleurs zelf en zelf ondervonden toen er controle werd gedaan op zijn bus. Er werden geen boetes uitgeschreven en hij moest een aantal plaatsbewijzen geven aan mensen die normaal zouden beboet worden. De controleurs zelf hebben hem dan verteld dat dit de nieuwe manier van controleren was om agressie te vermijden. Goed zo ? en antwoord gij nu ook eens of ge ooit een tram of bus hebt moeten nemen dit jaar of pakweg verleden jaar.. Want daarover heb ik ook nog steeds geen eerlijk antwoord gekregen. Ge weet er dus mogelijk totaal niets vanaf of er veel of toaal niet gecontroleerd word. HakB geeft zelfs toe dat hij de laatste 4 jaar geen controle heeft gezien.

Citaat:
Uit de cijfers blijkt dat het aantal controles vorig jaar een stuk hoger lag dan het jaar voordien, en ook dit jaar wordt het verder opgevoerd. Toen bekend werd dat De Lijn verder moest besparen was één van de maatregelen om extra geld in het laatje te krijgen precies het opdrijven van de controles, met de verwachting dat dit zo'n 600.000 Euro extra zou opleveren aan boetes.
Dat is nu juist de theorie die verkondigd word. In de praktijk is het dus 0,0 controle. Ze jagen de mensen de schrik op het lijf door officieel te dreigen, maar er in de praktijk niets van terecht te brengen. Blaffende honden bijten niet. Daartoe moet ge wel al eens met de tram of bus rijden natuurlijk he Scorpio. De echte zwartrijder kent het spelletje en lacht ermee.

Citaat:
En dan kom jij hier doodleuk verklaren dat men de boetes gewoon gaat AFSCHAFFEN? Op een moment dat er volop bespaard moet worden, en men volop extra inkomsten zoekt beweer jij nu dat men die bron van inkomsten, elk jaar goed voor een paar miljoen, gewoon links zou laten liggen?
Ja, uit schrik voor geweld en agressie. Is dat nu zo moeillijk om te snappen dat als dat zo zou zijn dat men zoiets nooit zou toegeven ? En nogmaals waarom geloof jij de mensen hier niet (waaronder ik) die beweren dat er zo goed als nooit controle is. HakB die beweert dat hij op 4 j. tijd geen enkele controle heeft gehad heeft met zijn bewering niets te winnen of te verliezen.

Citaat:
Op een moment bovendien dat ALLE officiële berichten precies spreken van het opvoeren van de controles, m.a.w. exact het omgekeerde?
Ja, ja dat kenne we van in andere draden. Alles moet officieel zijn en op TV en radio en dagbladen meegedeeld worden en dan nog .. vooraleer jij iets gelooft. Die ongelovige Thomas apostel van in de tijd van JC kan nog iets leren van jou denk ik.

Citaat:
En dan natuurlijk iedereen die dat in vraag durft stellen wat persoonlijk aan zitten te vallen. Want uiteraard is uwe maat die bij De Lijn werkt een veel betere bron van informatie dan de officiële cijfers, en hoe DURF ik het om wat hij zegt niet zomaar direct voor waar aan te nemen. Man man toch...
De praktijk en het totaal ontbreken van controles van welke aard ook en bovendien zelfs het ontbreken van de zgn "stadswacht" daar gaat het om. De officiele cijfers zijn wel cijfers van De Lijn zelve, daar al aan gedacht ? Die zullen natuurlijk wel zeggen dat het aantal controles opgevoerd word en steeds blijft stijgen. En jij gelooft dat natuurlijk. De doorsnee passagier merkt daar in elk geval totaal niets van, wel het tegendeel. Iemand die dagelijks chauffeur is bij De Lijn kan dat ook beamen. Zoek eens iemand op die bij De Lijn werkt (en geen bediende of directie) en die hier wil beweren dat het aantal controles opgevoerd word (werd).

Maar ondertussen weet ik dat jij maar een ding voor ogen hebt en dat is trachten je gelijk te halen. Het lukt je spijtig genoeg in deze draad nu eens niet. Je kan misschien je vriendjes van in andere draden zoals de 9/11 draad erbij halen.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 14 mei 2013 om 01:19.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 01:26   #29
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HakB Bekijk bericht
4 jaar lang al rijd ik dagels 2x met de lijn in Antwerpen.

0,00 is het aantal controleurs dat ik op die tijd gezien heb, je kan je afvragen of het wel enige zin heeft om een jaarabbonoment aan te schaffen. Aangezien dit je meer geld kost als een eventuele boete
Daar zal onze vriend Scorpio wel een sluitende verklaring voor hebben denk ik. In feite gaat De Lijn dus in de praktijk uitvoeren wat ze al geruime tijd bezig zijn, nl. dreigen met meer controles, maar ze in de praktijk weglaten of de boetes niet toepassen Ze zijn dat trouwens niet verplicht, ze kunnen u gewoon vragen om je aankoopbewijs te kopen zonder de boete. Dat is ook wat ik beweer hoe het er ws. in de toekomst er aan zal toegaan.
Oud 14 mei 2013, 01:32   #30
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar kunnen we alstublieft over FEITEN discussiëren ipv over verzinsels? Dit heeft niks meer te maken met het topic.
idd moet ik je gelijk geven als je regelmatig de lijn neemt kom je toch minstens aan 1 controle per maand...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 15:44   #31
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Hij heeft dat gehoord van de controleurs zelf en zelf ondervonden toen er controle werd gedaan op zijn bus. Er werden geen boetes uitgeschreven en hij moest een aantal plaatsbewijzen geven aan mensen die normaal zouden beboet worden. De controleurs zelf hebben hem dan verteld dat dit de nieuwe manier van controleren was om agressie te vermijden. Goed zo ? en antwoord gij nu ook eens of ge ooit een tram of bus hebt moeten nemen dit jaar of pakweg verleden jaar.. Want daarover heb ik ook nog steeds geen eerlijk antwoord gekregen. Ge weet er dus mogelijk totaal niets vanaf of er veel of toaal niet gecontroleerd word. HakB geeft zelfs toe dat hij de laatste 4 jaar geen controle heeft gezien.

Dat is nu juist de theorie die verkondigd word. In de praktijk is het dus 0,0 controle. Ze jagen de mensen de schrik op het lijf door officieel te dreigen, maar er in de praktijk niets van terecht te brengen. Blaffende honden bijten niet. Daartoe moet ge wel al eens met de tram of bus rijden natuurlijk he Scorpio. De echte zwartrijder kent het spelletje en lacht ermee.

Ja, uit schrik voor geweld en agressie. Is dat nu zo moeillijk om te snappen dat als dat zo zou zijn dat men zoiets nooit zou toegeven ? En nogmaals waarom geloof jij de mensen hier niet (waaronder ik) die beweren dat er zo goed als nooit controle is. HakB die beweert dat hij op 4 j. tijd geen enkele controle heeft gehad heeft met zijn bewering niets te winnen of te verliezen.

Ja, ja dat kenne we van in andere draden. Alles moet officieel zijn en op TV en radio en dagbladen meegedeeld worden en dan nog .. vooraleer jij iets gelooft. Die ongelovige Thomas apostel van in de tijd van JC kan nog iets leren van jou denk ik.

De praktijk en het totaal ontbreken van controles van welke aard ook en bovendien zelfs het ontbreken van de zgn "stadswacht" daar gaat het om. De officiele cijfers zijn wel cijfers van De Lijn zelve, daar al aan gedacht ? Die zullen natuurlijk wel zeggen dat het aantal controles opgevoerd word en steeds blijft stijgen. En jij gelooft dat natuurlijk. De doorsnee passagier merkt daar in elk geval totaal niets van, wel het tegendeel. Iemand die dagelijks chauffeur is bij De Lijn kan dat ook beamen. Zoek eens iemand op die bij De Lijn werkt (en geen bediende of directie) en die hier wil beweren dat het aantal controles opgevoerd word (werd).

Maar ondertussen weet ik dat jij maar een ding voor ogen hebt en dat is trachten je gelijk te halen. Het lukt je spijtig genoeg in deze draad nu eens niet. Je kan misschien je vriendjes van in andere draden zoals de 9/11 draad erbij halen.
Ik zie dat je het niet kan laten om zuiver de persoon te spelen, zoals we van jou gewoon geworden zijn.

Maar goed, even de feiten op een rijtje zetten en samenvatten:

Ten eerste heb ik nooit (lees deze draad er gerust eens op na) beweerd dat er GENOEG of VEEL gecontroleerd wordt. Nooit, jamais, never, nie. Gelieve me die woorden dan ook NIET in de mond te leggen, da's een bijzonder oneerlijke manier van discussiëren. Het enige wat ik hier gedaan heb is in twijfel getrokken dat er een beleid is (een verdoken beleid dan nog) om minder te controleren en niet meer te beboeten om agressie te vermijden, zoals jij beweert, vooral gezien de bron (ne maat van u die bij De Lijn werkt, die zoals ik al vermoedde het zelf ook van iemand anders gehoord heeft) voor mij, en voor iedereen die een klein beetje zijn verstand gebruikt, NIET genoeg is om jouw bewering voor feit aan te nemen.

Ten tweede: neem ik vaak de bus? Nee, enkel af en toe. Mijns inziens is dat hier niet relevant in deze discussie. Heb ik tijdens dat af en toe rijden al eens controle gehad? Ja, 1 keer. Maar dit is niet bepaald een 'nieuw' fenomeen: ik heb zes jaar lang, tijdens mijn volledige middelbare schoolcarrière dagelijks de bus genomen, van 1990 tot 1996. Op die zes jaar kan ik me herinneren dat ik 1 keer (één keer) controle gehad heb, that's it. Dat er niet genoeg controles zijn, daar ben ik het 100% mee eens, maar dit is GEEN nieuw fenomeen.

Ten derde: laat ons eens je bewering bekijken. Je beweert dat er een nieuw 'geheim' beleid is waarbij er MINDER wordt gecontroleerd en er GEEN boetes meer worden uitgeschreven. Dat weet je van ne maat die het van ne controleur gehoord heeft. Daar staat tegenover dat De Lijn zelf statistieken verspreidt waaruit blijkt dat het aantal controles stijgt, en ook het aantal uitgegeven boetes en het volledige geïnde boetebedrag. Bovendien heeft De Lijn zelf, in overleg met de Vlaamse regering, besloten door meer controles uit te voeren de inkomsten te verhogen.

Dan zijn er twee mogelijkheden:

a) er is sprake van een groot COMPLOT bij De Lijn om de mensen te misleiden. Een complot waarbij de volgende diensten betrokken zijn:
-de directie, die het snode plan heeft opgevat om geen boetes meer uit te schrijven en ondertussen de mensen wijs te maken dat er meer controles gaan zijn;
-de PR-dienst, die een plan uitwerkt om de mensen en de pers wijs te maken dat het aantal controles wordt opgevoerd, en die daarbij regelmatig bewust vervalste cijfers verspreidt;
-de financiële dienst van De Lijn, die de gegevens over de inkomsten uit boetes vervalst;
-de controleurs en hun oversten, die zeer bewust én in opdracht de cijfers over het aantal controles en het aantal uitgeschreven boetes vervalsen;
-de regering, die negeert dat De Lijn z'n afspraken in verband met boetes niet nakomt, en elk jaar een paar miljoen 'zwart geld' aan De Lijn toestopt om de hierdoor ontstane tekorten toe te dekken.

-OF-

b) uwe maat of de controleur met wie hij gesproken heeft kletst uit z'n nek, of probeert een persoonlijk actie af te doen als officieel beleid (ik kan me nog voorstellen dat een paar controleurs besluiten om op deze of gene bus nu eens hun werk niet fatsoenlijk te doen, maar dat maakt het nog geen beleid).

Retorische vraag: wat lijkt jou het meest plausibel?

Laatst gewijzigd door Scorpio : 14 mei 2013 om 15:47.
Oud 14 mei 2013, 18:20   #32
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
idd moet ik je gelijk geven als je regelmatig de lijn neemt kom je toch minstens aan 1 controle per maand...
Geen enkele controle gehad de laatste 6 maanden in Leuven. Leuven staat bekend als zeer strict bij de lijn. Daar moet je niet eens proberen om achteraan in te stappen.
Oud 14 mei 2013, 18:40   #33
Scorpio
Minister-President

Standaard

Ok, ik heb DeProf_eet zijn bewering eens voorgelegd op een busforum, dat door heel wat chauffeurs van De Lijn gefrequenteerd wordt. Daar kreeg ik de volgende respons, die al heel wat meer duidelijkheid brengt (en laat zien hoe snel iets verdraaid wordt):

Citaat:
Klopt dat er een systeem ingevoerd is van 'opstapcontroles'. Wordt momenteel in Gentbrugge toegepast wanneer er daar chauffeurs teveel zijn op bepaalde dagen. Iedereen wordt dan gevraagd naar het vervoerbewijs bij het opstappen.

Maar de gewone controles gaan onverminderd voort
M.a.w., de grond van waarheid (die er gewoonlijk altijd wel is bij dit soort beweringen) is dat er inderdaad een nieuw systeem van opstapcontroles is. Maar dit is er NIET gekomen als VERVANGING van de gewone bestaande controles, maar wel BOVENOP de gewone controles. Het verklaart ook waarom er tijdens deze nieuwe extra controles niet wordt beboet: ze worden namelijk uitgevoerd door chauffeurs die op dat moment geen dienst hebben, en niet door controleurs. En chauffeurs zijn niet bevoegd om boetes uit te schrijven.

Dat is dus een HEEL ander verhaal dan hetgene DeProf_eet ons hier probeert wijs te maken...
Oud 14 mei 2013, 20:02   #34
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Ge hebt eindelijk toegegeven dat ge weinig met bus of tram rijdt. In feite is dat voldoende om u niet te mengen in deze discussie. En zeker niet als er in deze discussie beweerd word dat er zo goed als nooit gecontroleerd word, of er een andere manier van plaatsbewijzencontrole bezig is om agressie te vermijden. Om onmiddellijk iemand anders (mijn) beweringen in twijfel te trekken omdat ze niet officieel zijn daar zijt ge ook zeer bedreven in. Dat kennen we van u. Ik meen hoe dan ook dat er genoeg mensen in dit forum getuigd hebben dat er zo goed als geen controle plaatsvind. en zo goed als geen controle is dat niet een evolutie naar straffeloosheid en geen boetes meer ?

Ondertussen heeft jouw bron, die dan volgens mij weer onvoldoende geinformeerd is. Het zelfde wat jij onmiddellijk aan mij verwijt omdat het niet officieel is. Maar er is dus toch al een bewijs dat ik gelijk heb dat er op een verschillende manier gecontroleerd word. Wat je dus ook niet wou geloven.

Wel de stap naar een quasi afschaffen van het boetesysteem is maar een volgende stap. Dat geloof jij dus nog niet. Laat m.a.w. de praktijk maar eens spreken, van de mensen in deze draad die me gelijk geven dat er zo goed als geen controle plaatsvind.

Het is ondertussen wachten op de eerste zwartrijder die het bewijs zal leveren dat hij niet beboet werd.

Daarom stel ik voor dat jij in het vervolg meer met tram en bus gaat rijden zonder te betalen. Misschien zal je dan binnen een jaartje of zo bij een controle zelf ondervinden of er al of niet een nieuw "verdoken" beleid van plaatsbewijzencontrole is.
Oud 14 mei 2013, 20:18   #35
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
M.a.w., de grond van waarheid (die er gewoonlijk altijd wel is bij dit soort beweringen) is dat er inderdaad een nieuw systeem van opstapcontroles is. Maar dit is er NIET gekomen als VERVANGING van de gewone bestaande controles, maar wel BOVENOP de gewone controles. Het verklaart ook waarom er tijdens deze nieuwe extra controles niet wordt beboet: ze worden namelijk uitgevoerd door chauffeurs die op dat moment geen dienst hebben, en niet door controleurs. En chauffeurs zijn niet bevoegd om boetes uit te schrijven.
Die grond van waarheid die heb jij op je typische kinderachtige manier wel in je post #7 in het belachelijke getrokken en genegeerd omdat ik het "gehoord" had van iemand. Dus dat kon natuurlijk niet. Hier is je post nog eens ...
Citaat:
Ah. Een vriend, en 'het is niet officieel'. Dan kunnen we deze topic wel sluiten. 'Ik ken iemand die...' gecombineerd met 'shhhh' is zowat de slechtst mogelijke bron, 99% van de tijd blijkt dat zever te zijn. Wat je hier als 'nieuws' komt vertellen zijn de roddels van een lokale De Lijn-'medewerker'. Dat zijn gewoonlijk de allerlaatsten die van iets weten.
En dus pas als jij het op je typisch ongelovige Thomas-manier zelf hebt gehoord van iemand kan het kloppen. Ik hoop dat anderen in deze draad tenminste inzien hoe krampachtig je je probeert uit het slop te redden. Nooit iemand geloven, iemand anders verwijten dat hij complottheorien ziet. enz.. alles typisch iets voor jou. Jij word nooit volwassen.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 14 mei 2013 om 20:19.
Oud 14 mei 2013, 20:20   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk nu echt wel niet dat ze in Antwerpen op lijn 24 (dat is die van De Moor) veel zullen controleren.
Sorry, ik zat met een ander geval in mijn hoofd.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 mei 2013 om 20:21.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 20:26   #37
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ge hebt eindelijk toegegeven dat ge weinig met bus of tram rijdt. In feite is dat voldoende om u niet te mengen in deze discussie. En zeker niet als er in deze discussie beweerd word dat er zo goed als nooit gecontroleerd word, of er een andere manier van plaatsbewijzencontrole bezig is om agressie te vermijden. Om onmiddellijk iemand anders (mijn) beweringen in twijfel te trekken omdat ze niet officieel zijn daar zijt ge ook zeer bedreven in. Dat kennen we van u. Ik meen hoe dan ook dat er genoeg mensen in dit forum getuigd hebben dat er zo goed als geen controle plaatsvind. en zo goed als geen controle is dat niet een evolutie naar straffeloosheid en geen boetes meer ?

Ondertussen heeft jouw bron, die dan volgens mij weer onvoldoende geinformeerd is. Het zelfde wat jij onmiddellijk aan mij verwijt omdat het niet officieel is. Maar er is dus toch al een bewijs dat ik gelijk heb dat er op een verschillende manier gecontroleerd word. Wat je dus ook niet wou geloven.

Wel de stap naar een quasi afschaffen van het boetesysteem is maar een volgende stap. Dat geloof jij dus nog niet. Laat m.a.w. de praktijk maar eens spreken, van de mensen in deze draad die me gelijk geven dat er zo goed als geen controle plaatsvind.

Het is ondertussen wachten op de eerste zwartrijder die het bewijs zal leveren dat hij niet beboet werd.

Daarom stel ik voor dat jij in het vervolg meer met tram en bus gaat rijden zonder te betalen. Misschien zal je dan binnen een jaartje of zo bij een controle zelf ondervinden of er al of niet een nieuw "verdoken" beleid van plaatsbewijzencontrole is.
Ik ga hier inhoudelijk zelfs niet meer op reageren. De zaak is uitgeklaard, en we weten nu niet alleen waar jouw bewering vandaan komt, maar ook hoe de vork werkelijk aan de steel zit (de chauffeur in kwestie wordt daar trouwens ondertussen door anderen in bijgetreden, en de notie alsof er niet meer beboet zou worden lachen ze gewoon weg), en dat dit iets heel anders is dan wat jij beweert. Iedereen die deze draad leest kan zelf besluiten wat hij of zij het meest plausibel vindt.

Als jij koste wat het wil je bizarre samenzweringstheorietje wil blijven geloven, dan doe je dat gerust, maar kom het hier alstublieft niet als feit presenteren, want dat is het duidelijk niet.

Eigenlijk zou je me moeten bedanken, aangezien ik voor je uitgezocht heb hoe de vork werkelijk aan de steel zit, en waar dat verhaal van die vriend van je naar alle waarschijnlijkheid vandaan komt. Maar ik heb zo het gevoel dat je dat niet zo apprecieert, en dat je liever gewoon blindelings geloofd wordt.

Maar toch: Graag gedaan, DeProf_eet!

P.S.: het intrigeert me wel enigszins dat je maar blijft doen alsof ik beweerd zou hebben dat er voldoende of veel gecontroleerd wordt bij De Lijn, ondanks het feit dat ik net het omgekeerde gezegd heb. Maar kom, ik zal er geen kwade bedoelingen achter zoeken en het gewoon wijten aan een gebrek aan leesvaardigheid.
Oud 14 mei 2013, 20:28   #38
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
M.a.w., de grond van waarheid (die er gewoonlijk altijd wel is bij dit soort beweringen) is dat er inderdaad een nieuw systeem van opstapcontroles is. Maar dit is er NIET gekomen als VERVANGING van de gewone bestaande controles, maar wel BOVENOP de gewone controles.
Nee wel ter vervanging !! Maar geleidelijk aan. Trouwens dat zou volgens jou bewering moeten inhouden dat er meer personeel moet aangeworven worden bij De Lijn. En dat zie ik niet gebeuren.
Citaat:
Het verklaart ook waarom er tijdens deze nieuwe extra controles niet wordt beboet: ze worden namelijk uitgevoerd door chauffeurs die op dat moment geen dienst hebben, en niet door controleurs. En chauffeurs zijn niet bevoegd om boetes uit te schrijven.
Chauffeurs zijn idd. niet bevoegd om boetes uit te schrijven, maar ze voeren ook die controles zelf niet uit. Dat heb ik in mijn eerste post al uiteengezet. Jij beweert hier dat ze wel controles uitvoeren. Nee, eenkel een controleur voert controles uit. In mijn eerste post heb ik gezegd dat als er iemand door de controleurs gevonden word die geen geldig plaatsbewijs heeft hij uitgenodigd word om alsdan toch te betalen per SMS of aan de chauffeur. Dat is heel wat anders dan een chauffeur die volgens jou controles doet zonder boetes uit te schrijven.
Oud 14 mei 2013, 20:35   #39
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Nog dit ..

Citaat:
Het verklaart ook waarom er tijdens deze nieuwe extra controles niet wordt beboet: ze worden namelijk uitgevoerd door chauffeurs die op dat moment geen dienst hebben, en niet door controleurs. En chauffeurs zijn niet bevoegd om boetes uit te schrijven.
Nieuw !! Chauffeurs die dus gratis overuren kloppen om zwartrijders te pakken. Man jij moet dringend eens wat meer met tram en bus gaan rijden om te weten hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Al de rest is theorie. De statistieken die je aanhaalt zijn van De Lijn zelve. Zie je die al toegeven dat ze minder controles of zo goed als nooit controles uitvoeren of het systeem van controles gaan wijzigen in een systeem zonder boetes (onder druk uiteraard om agressie te vermijden)

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 14 mei 2013 om 20:35.
Oud 14 mei 2013, 20:43   #40
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die grond van waarheid die heb jij op je typische kinderachtige manier wel in je post #7 in het belachelijke getrokken en genegeerd omdat ik het "gehoord" had van iemand. Dus dat kon natuurlijk niet. Hier is je post nog eens ...En dus pas als jij het op je typisch ongelovige Thomas-manier zelf hebt gehoord van iemand kan het kloppen. Ik hoop dat anderen in deze draad tenminste inzien hoe krampachtig je je probeert uit het slop te redden. Nooit iemand geloven, iemand anders verwijten dat hij complottheorien ziet. enz.. alles typisch iets voor jou. Jij word nooit volwassen.
Beste DeProf_eet

Het moge redelijk duidelijk zijn dat mijn probleem nooit geweest is DAT er een nieuw soort opstapcontroles zou zijn, maar wel dat er een beleid zou zijn waarbij deze de gewone controles vervingen, én er bovendien een geheim besluit zou zijn genomen om MINDER controles uit te voeren én GEEN boetes meer te geven. Het blijkt nu duidelijk dat ik daar 100% terecht vragen bij stelde.

Hoe moeilijk het ook voor je zal zijn om dit toe te geven, het is gewoon een feit dat van de hoofdboodschap van je openingspost niks blijkt te kloppen: er is geen sprake van een beleid om minder te controleren, en ook niet om geen boetes meer uit te schrijven.

Je kan nu nog rond de pot blijven draaien en mij nog wat verder persoonlijk aanvallen, zoals je zonder uitzondering al in elk van je berichten hier gedaan hebt, maar dat zijn de feiten, en daar ga je niks aan veranderen.

Eigenlijk kan er gewoon een slotje op dit draadje, het uitgangspunt blijkt niet te kloppen. Zolang er geen nieuwe info is hieromtrent is wat mij betreft deze discussie dan ook gesloten.

P.S., je bericht nr 38 en 39 tonen nogmaals aan dat je niet goed weet wat je leest. Zo heb ik, of mijn bron, nooit beweerd dat chauffeurs deze controles uitvoeren in hun vrije tijd of als overuur, het gaat om in dienst zijnde chauffeurs die op dat moment geen ritten hebben. Wat meteen ook je volgende 'opmerking' beantwoordt: de controles worden niet uitgevoerd door de chauffeur die die bepaalde bus bestuurt, maar door de eerder vernoemde vrije chauffeurs. Een chauffeur mag trouwens wel degelijk vervoersbewijzen controleren, geen idee waar je het vandaan haalt dat dat niet zo zou zijn.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 14 mei 2013 om 20:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be