![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En die bazen willen meer werk en mogelijk gezeik omdat ze racistische acties bevolen hebben?
Citaat:
Citaat:
Lijn 17, 16u, veel scholieren met abonnementen. Geen zwartrijders betrapt. lijn 2, 19u10. 2 passagiers. 1 zwartrijder betrapt. De bejaarde man vond geen geldig vervoersbewijs. Identiteit genoteerd. De kunst is dus de juiste lijnen op de juiste momenten te bezoeken. Of ze te missen.... Denkt U nu echt dat een "baas" probleembussen gaat bezoeken? Stel dat de controleur in de problemen komt. Wat gaat baaslief dan doen? Politie bellen die 15 minuten na het pakje slaag eens boven water komen? of gaat die zich moeien en mee een pak slaag krijgen. Ik dacht het niet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit gehoord van hypotheses? Onderbouwde gok? Maar ja, U hebt gelijk, het was mijn dikke duim, maar is het geen logisch verhaal?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Neen, want als dat klopte zou De Lijn geen of amper nog inkomsten uit boetes hebben, en zouden die inkomsten en het aantal uitgeschreven boetes al ZEKER niet oplopen zoals nu het geval is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarvoor moet je geen probleembussen voor controleren. Je kan met minder moeite en zever meer controles uitvoeren op niet probleembussen. En als U dat ontkent, kan ik U doorverwijzen naar mr De Moor. En zelfs al klopt mijn scenario niet-wat ik nooit beweerd heb- waar zit de onlogica?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 23 november 2010
Berichten: 18
|
![]() 4 jaar lang al rijd ik dagels 2x met de lijn in Antwerpen.
0,00 is het aantal controleurs dat ik op die tijd gezien heb, je kan je afvragen of het wel enige zin heeft om een jaarabbonoment aan te schaffen. Aangezien dit je meer geld kost als een eventuele boete |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||||
Banneling
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ondertussen weet ik dat jij maar een ding voor ogen hebt en dat is trachten je gelijk te halen. Het lukt je spijtig genoeg in deze draad nu eens niet. Je kan misschien je vriendjes van in andere draden zoals de 9/11 draad erbij halen. Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 14 mei 2013 om 01:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
|
![]() idd moet ik je gelijk geven als je regelmatig de lijn neemt kom je toch minstens aan 1 controle per maand...
__________________
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Maar goed, even de feiten op een rijtje zetten en samenvatten: Ten eerste heb ik nooit (lees deze draad er gerust eens op na) beweerd dat er GENOEG of VEEL gecontroleerd wordt. Nooit, jamais, never, nie. Gelieve me die woorden dan ook NIET in de mond te leggen, da's een bijzonder oneerlijke manier van discussiëren. Het enige wat ik hier gedaan heb is in twijfel getrokken dat er een beleid is (een verdoken beleid dan nog) om minder te controleren en niet meer te beboeten om agressie te vermijden, zoals jij beweert, vooral gezien de bron (ne maat van u die bij De Lijn werkt, die zoals ik al vermoedde het zelf ook van iemand anders gehoord heeft) voor mij, en voor iedereen die een klein beetje zijn verstand gebruikt, NIET genoeg is om jouw bewering voor feit aan te nemen. Ten tweede: neem ik vaak de bus? Nee, enkel af en toe. Mijns inziens is dat hier niet relevant in deze discussie. Heb ik tijdens dat af en toe rijden al eens controle gehad? Ja, 1 keer. Maar dit is niet bepaald een 'nieuw' fenomeen: ik heb zes jaar lang, tijdens mijn volledige middelbare schoolcarrière dagelijks de bus genomen, van 1990 tot 1996. Op die zes jaar kan ik me herinneren dat ik 1 keer (één keer) controle gehad heb, that's it. Dat er niet genoeg controles zijn, daar ben ik het 100% mee eens, maar dit is GEEN nieuw fenomeen. Ten derde: laat ons eens je bewering bekijken. Je beweert dat er een nieuw 'geheim' beleid is waarbij er MINDER wordt gecontroleerd en er GEEN boetes meer worden uitgeschreven. Dat weet je van ne maat die het van ne controleur gehoord heeft. Daar staat tegenover dat De Lijn zelf statistieken verspreidt waaruit blijkt dat het aantal controles stijgt, en ook het aantal uitgegeven boetes en het volledige geïnde boetebedrag. Bovendien heeft De Lijn zelf, in overleg met de Vlaamse regering, besloten door meer controles uit te voeren de inkomsten te verhogen. Dan zijn er twee mogelijkheden: a) er is sprake van een groot COMPLOT bij De Lijn om de mensen te misleiden. Een complot waarbij de volgende diensten betrokken zijn: -de directie, die het snode plan heeft opgevat om geen boetes meer uit te schrijven en ondertussen de mensen wijs te maken dat er meer controles gaan zijn; -de PR-dienst, die een plan uitwerkt om de mensen en de pers wijs te maken dat het aantal controles wordt opgevoerd, en die daarbij regelmatig bewust vervalste cijfers verspreidt; -de financiële dienst van De Lijn, die de gegevens over de inkomsten uit boetes vervalst; -de controleurs en hun oversten, die zeer bewust én in opdracht de cijfers over het aantal controles en het aantal uitgeschreven boetes vervalsen; -de regering, die negeert dat De Lijn z'n afspraken in verband met boetes niet nakomt, en elk jaar een paar miljoen 'zwart geld' aan De Lijn toestopt om de hierdoor ontstane tekorten toe te dekken. -OF- b) uwe maat of de controleur met wie hij gesproken heeft kletst uit z'n nek, of probeert een persoonlijk actie af te doen als officieel beleid (ik kan me nog voorstellen dat een paar controleurs besluiten om op deze of gene bus nu eens hun werk niet fatsoenlijk te doen, maar dat maakt het nog geen beleid). Retorische vraag: wat lijkt jou het meest plausibel? Laatst gewijzigd door Scorpio : 14 mei 2013 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
|
![]() Geen enkele controle gehad de laatste 6 maanden in Leuven. Leuven staat bekend als zeer strict bij de lijn. Daar moet je niet eens proberen om achteraan in te stappen.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Ok, ik heb DeProf_eet zijn bewering eens voorgelegd op een busforum, dat door heel wat chauffeurs van De Lijn gefrequenteerd wordt. Daar kreeg ik de volgende respons, die al heel wat meer duidelijkheid brengt (en laat zien hoe snel iets verdraaid wordt):
Citaat:
Dat is dus een HEEL ander verhaal dan hetgene DeProf_eet ons hier probeert wijs te maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
|
![]() Ge hebt eindelijk toegegeven dat ge weinig met bus of tram rijdt. In feite is dat voldoende om u niet te mengen in deze discussie. En zeker niet als er in deze discussie beweerd word dat er zo goed als nooit gecontroleerd word, of er een andere manier van plaatsbewijzencontrole bezig is om agressie te vermijden. Om onmiddellijk iemand anders (mijn) beweringen in twijfel te trekken omdat ze niet officieel zijn daar zijt ge ook zeer bedreven in. Dat kennen we van u. Ik meen hoe dan ook dat er genoeg mensen in dit forum getuigd hebben dat er zo goed als geen controle plaatsvind. en zo goed als geen controle is dat niet een evolutie naar straffeloosheid en geen boetes meer ?
Ondertussen heeft jouw bron, die dan volgens mij weer onvoldoende geinformeerd is. Het zelfde wat jij onmiddellijk aan mij verwijt omdat het niet officieel is. Maar er is dus toch al een bewijs dat ik gelijk heb dat er op een verschillende manier gecontroleerd word. Wat je dus ook niet wou geloven. Wel de stap naar een quasi afschaffen van het boetesysteem is maar een volgende stap. Dat geloof jij dus nog niet. Laat m.a.w. de praktijk maar eens spreken, van de mensen in deze draad die me gelijk geven dat er zo goed als geen controle plaatsvind. Het is ondertussen wachten op de eerste zwartrijder die het bewijs zal leveren dat hij niet beboet werd. Daarom stel ik voor dat jij in het vervolg meer met tram en bus gaat rijden zonder te betalen. Misschien zal je dan binnen een jaartje of zo bij een controle zelf ondervinden of er al of niet een nieuw "verdoken" beleid van plaatsbewijzencontrole is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 14 mei 2013 om 20:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() Sorry, ik zat met een ander geval in mijn hoofd.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 mei 2013 om 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Als jij koste wat het wil je bizarre samenzweringstheorietje wil blijven geloven, dan doe je dat gerust, maar kom het hier alstublieft niet als feit presenteren, want dat is het duidelijk niet. Eigenlijk zou je me moeten bedanken, aangezien ik voor je uitgezocht heb hoe de vork werkelijk aan de steel zit, en waar dat verhaal van die vriend van je naar alle waarschijnlijkheid vandaan komt. Maar ik heb zo het gevoel dat je dat niet zo apprecieert, en dat je liever gewoon blindelings geloofd wordt. Maar toch: Graag gedaan, DeProf_eet! P.S.: het intrigeert me wel enigszins dat je maar blijft doen alsof ik beweerd zou hebben dat er voldoende of veel gecontroleerd wordt bij De Lijn, ondanks het feit dat ik net het omgekeerde gezegd heb. Maar kom, ik zal er geen kwade bedoelingen achter zoeken en het gewoon wijten aan een gebrek aan leesvaardigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
|
![]() Citaat:
Chauffeurs zijn idd. niet bevoegd om boetes uit te schrijven, maar ze voeren ook die controles zelf niet uit. Dat heb ik in mijn eerste post al uiteengezet. Jij beweert hier dat ze wel controles uitvoeren. Nee, eenkel een controleur voert controles uit. In mijn eerste post heb ik gezegd dat als er iemand door de controleurs gevonden word die geen geldig plaatsbewijs heeft hij uitgenodigd word om alsdan toch te betalen per SMS of aan de chauffeur. Dat is heel wat anders dan een chauffeur die volgens jou controles doet zonder boetes uit te schrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
|
![]() Nog dit ..
Nieuw !! Chauffeurs die dus gratis overuren kloppen om zwartrijders te pakken. Man jij moet dringend eens wat meer met tram en bus gaan rijden om te weten hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Al de rest is theorie. De statistieken die je aanhaalt zijn van De Lijn zelve. Zie je die al toegeven dat ze minder controles of zo goed als nooit controles uitvoeren of het systeem van controles gaan wijzigen in een systeem zonder boetes (onder druk uiteraard om agressie te vermijden) Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 14 mei 2013 om 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Het moge redelijk duidelijk zijn dat mijn probleem nooit geweest is DAT er een nieuw soort opstapcontroles zou zijn, maar wel dat er een beleid zou zijn waarbij deze de gewone controles vervingen, én er bovendien een geheim besluit zou zijn genomen om MINDER controles uit te voeren én GEEN boetes meer te geven. Het blijkt nu duidelijk dat ik daar 100% terecht vragen bij stelde. Hoe moeilijk het ook voor je zal zijn om dit toe te geven, het is gewoon een feit dat van de hoofdboodschap van je openingspost niks blijkt te kloppen: er is geen sprake van een beleid om minder te controleren, en ook niet om geen boetes meer uit te schrijven. Je kan nu nog rond de pot blijven draaien en mij nog wat verder persoonlijk aanvallen, zoals je zonder uitzondering al in elk van je berichten hier gedaan hebt, maar dat zijn de feiten, en daar ga je niks aan veranderen. Eigenlijk kan er gewoon een slotje op dit draadje, het uitgangspunt blijkt niet te kloppen. Zolang er geen nieuwe info is hieromtrent is wat mij betreft deze discussie dan ook gesloten. P.S., je bericht nr 38 en 39 tonen nogmaals aan dat je niet goed weet wat je leest. Zo heb ik, of mijn bron, nooit beweerd dat chauffeurs deze controles uitvoeren in hun vrije tijd of als overuur, het gaat om in dienst zijnde chauffeurs die op dat moment geen ritten hebben. Wat meteen ook je volgende 'opmerking' beantwoordt: de controles worden niet uitgevoerd door de chauffeur die die bepaalde bus bestuurt, maar door de eerder vernoemde vrije chauffeurs. Een chauffeur mag trouwens wel degelijk vervoersbewijzen controleren, geen idee waar je het vandaan haalt dat dat niet zo zou zijn. Laatst gewijzigd door Scorpio : 14 mei 2013 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |