Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2013, 19:39   #141
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dan ken je je eigen godsdienst niet, waarom mogen ze dan een moslim vrouwen van buiten de familie geen hand geven volgens jou?

Ben benieuwd.
Is Sywen dan een moslim ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 20:15   #142
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Die Leitkultur zegt, volgens mij, en volgens BonBon blijkbaar ook, dat quasi alles mag. maw, een hoofddoek mag ook, zo simpel is dat.
Afhankelijk van de rest van de kleding of het ontbreken ervan mag die hoofddoek voor mijn part ook "soms". Ik denk dat de doorsnee moslim flauwvalt van de stress en de hitsigheid en meer dan een polleke zal willen geven.

DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 20:29   #143
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Hoe zou een fobie tegen islamofobie heten?
Khomeini heeft de term uitgevonden, je moet het hem maar eens vragen

BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 22:21   #144
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Sinds ik De Morgen lees besef ik pas hoe vooruitstrevend, ruimdenkend, blits, urban en cool de islam is en hoe dom en achterlijk wij Vlamingen zijn.

Meer mensen zouden die krant moeten lezen, serieus.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 22:26   #145
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dat mag wel, wat denk je dat de life-guards doen ? in smoking werken ofzo?
U doet het erom, eh...
Oud 17 mei 2013, 06:51   #146
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe gaat een moslima daar naar het werk, ook met sluier?
Oud 17 mei 2013, 07:48   #147
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwembroek = uniform, voor life-guards dan toch.
Hoofddoek = uniform ???

Argument van tafel geveegd, volgende graag
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 09:33   #148
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Zijn ze nu helemaal aan het flippen bij De Morgen?

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...en-dogma.dhtml
Dat is geen opinie van De Morgen, maar van een Gentse rapper. Alles wat controversieel is, doet verkopen. Dankzij jouw ergernis over dit stukje doet De Morgen goede zaken.

Citaat:
"Moge die ambtenaar beloond worden door Allah. En moge ik op een dag van mijn slechte gewoonte afraken voor ik word gestraft, want ik heb ondertussen van de stress alweer een sigaret aangestoken."
Hij moet inderdaad stoppen met roken en het is goed dat hij dat inziet. Zo'n kankerstok is puur vergif.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 09:42   #149
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb nooit mannen gekust op het werk, en ik geef vrouwen ook liever een hand. Daarstraks nog een oncomfortabele situatie voorgehad bij de introductie van een nieuwe collega die zich vooroverboog terwijl ik haar een hand gaf. Heb dan maar gekust, maar ik vind dat toch een bizarre gewoonte om zomaar van dag 1 te doen. Met een bepaalde collega heb ik zelfs pas na anderhalf jaar eindelijk eens de afspraak gemaakt dat we elkaar 's ochtends een kus zouden geven nadat we eerder van elkaar wisten dat we het liever op een simpele handdruk houden.

Die handdruk gaat in Westerse traditie eeuwenlang terug, maar dat kussen is toch betrekkelijk recent - zeker tussen de seksen. Ik heb er eigenlijk wel begrip voor dat je iemand niet echt kunt dwingen je te kussen of een hand te geven en dat dit in ieder geval niéts zegt over het respect dat die persoon tegen jou heeft.

Zoals ik het begrepen heb, is de man dan ook niet ontslagen wegens een simpele handdruk zoals ook de columnist of pseudo-columnist laat uitschijnen maar om een aantal voorvallen die zijn werk in vraag stelden.

Je kunt moeilijk secretaresse willen worden als je weigert een computer te gebruiken, bijvoorbeeld.
Dat klopt, maar de pers en opiniemakers hebben het alras over "de fundamentele principes van de rechtstaat" en "de gelijkheid van man en vrouw". Dat is natuurlijk belachelijk: waarom dan de vrouwen kussen en de mannen niet? Dat is dan ook discriminatie en tegen de gelijkheid van man en vrouw!

Die man wil geen vrouwen aanraken uit preutsheid, niet omdat een vrouw minderwaardig zou zijn. Het is gek, dat zelfs intelligente mensen als professor Loobuyck dit niet inzien, of doen alsof ze het niet inzien.

Etienne Vermeersch is een fundamentalist, maar is hier wel consequenter: hij wil als atheïstisch fundamentalist alle religies bestrijden en elke uiting van religiositeit moet dus, als uiting van iets wat indruist tegen de opinies van Vermeersch, die zelf altijd gelijk heeft, onderdrukt worden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 17 mei 2013, 09:44   #150
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Is de beleefde begroeting van het handenschudden nu ook al een uiting van religiositeit?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 10:39   #151
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Is de beleefde begroeting van het handenschudden nu ook al een uiting van religiositeit?
Circe, weet je dan nog niet dat bij dat volk ALLES een uiting van religiositeit is?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 11:15   #152
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat klopt, maar de pers en opiniemakers hebben het alras over "de fundamentele principes van de rechtstaat" en "de gelijkheid van man en vrouw". Dat is natuurlijk belachelijk: waarom dan de vrouwen kussen en de mannen niet? Dat is dan ook discriminatie en tegen de gelijkheid van man en vrouw!

Die man wil geen vrouwen aanraken uit preutsheid, niet omdat een vrouw minderwaardig zou zijn. Het is gek, dat zelfs intelligente mensen als professor Loobuyck dit niet inzien, of doen alsof ze het niet inzien.

Etienne Vermeersch is een fundamentalist, maar is hier wel consequenter: hij wil als atheïstisch fundamentalist alle religies bestrijden en elke uiting van religiositeit moet dus, als uiting van iets wat indruist tegen de opinies van Vermeersch, die zelf altijd gelijk heeft, onderdrukt worden.
Wat je zegt is niet waar, de reden waarom die man geen hand geeft is helemaal geen preutsheid maar omdat een vrouw mogelijk " onrein" is omdat ze als dusdanig wordt aanschouwt, wanneer ze menstrueert.

Dat is wel degelijk beledigend, vrouwen zijn helemaal niet onrein omdat zij menstueren, en om die reden gene hand geven kan niet, zo eenvoudig is dit.

Moslims horen de normale en formele omgangsregels te respecteren en daarin is de gelijkheid van mannen en vrouwen wel degelijk van belang, we leven niet in een moslimstaat, en persoonlijke overtuigingen staan niet voor omgangsregels die ook de gelijkheid van mannen en vrouwen weergeeft.

Dat er ook minder formele regels bestaan, waarbij gekust wordt, heeft hier totaal niets mee te maken, moslims staan niet boven anderen, dus gelden formele regels evengoed voor hen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 11:24   #153
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat je zegt is niet waar, de reden waarom die man geen hand geeft is helemaal geen preutsheid maar omdat een vrouw mogelijk " onrein" is omdat ze als dusdanig wordt aanschouwt, wanneer ze menstrueert.
Is dat niet bij de joden zo?

Bij moslims is het omdat ze dat zien als erotisch en verleiden, er zijn zelfs regels wat je moet doen als je toevallig zou klaarkomen bij het geven van een hand.

Het belachelijke in dit geval was dat hij voor z'n bekering wellicht geen probleem had met het geven van een hand, maar na z'n bekering opeens wel. Moslims zijn gewoon ongeschikt om bepaalde jobs uit te voeren, zo is het nu eenmaal.

Ze mogen geen alcohol verhandelen, vrouwen aanraken, dansen, geen badpakken, enz. Dat sluit ze automatisch uit bij die jobs en toch willen ze de schuld bij ons steken en niet bij hun eigen stomme gebruiken.
Oud 17 mei 2013, 11:52   #154
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
U doet het erom, eh...
Doe geen moeite. Sywen is een Gutmensch die in een wereldje leeft waarin allochtonen uitgebuite sukkelaars zijn die door de boze Westerling zwaar mishandeld worden. Waarschijnlijk heeft ze een of ander schuldcomplex waarbij het Westen beladen is met een soortement erfzonde. Ook zij zal es nicht gewusst haben. Gelukkig vertegenwoordigt zij slechts een kleine minderheid die proportioneel invloed hebben, doch hopelijk kan de grondstroom dit denken nog tijdig onderuithalen. De geesten beginnen - overal in Europa - te veranderen.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 13:23   #155
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Doe geen moeite. Sywen is een Gutmensch die in een wereldje leeft waarin allochtonen uitgebuite sukkelaars zijn die door de boze Westerling zwaar mishandeld worden. Waarschijnlijk heeft ze een of ander schuldcomplex waarbij het Westen beladen is met een soortement erfzonde. Ook zij zal es nicht gewusst haben. Gelukkig vertegenwoordigt zij slechts een kleine minderheid die proportioneel invloed hebben, doch hopelijk kan de grondstroom dit denken nog tijdig onderuithalen. De geesten beginnen - overal in Europa - te veranderen.
Ze is opgegroeid tussen moslims of toch een groep die inteelt maar Joden zullen het wel niet zijn, veel mogelijkheden zijn er dan niet al zegt ze zelf geen moslim te zijn.

Nu, al is ze geen moslim, dan kent ze alvast de godsdienst niet die ze hier zo vurig en naïef (hersenloos?) zit te verdedigen.

Edit: Ze? Het is een man volgens eigen zeggen, ik vergis me altijd door die avatar.

Laatst gewijzigd door BonBon : 17 mei 2013 om 13:29.
Oud 17 mei 2013, 14:06   #156
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De meeste moslims geven overigens wel een hand of zelfs een kus aan het andere geslacht. Hoe komt dit? Omdat de betekenis van een handdruk of een kus in het EMEA (Europe, Middle East & Africa) van 2013 gewoon anders is dan in het Arabisch schiereiland of in het Mesopotamië van de zevende en achtste eeuw.

Dezelfde waarden van respect kunnen in de ene tijd en cultuur uitgedrukt worden door elkaar aan te raken, of elkaar juist niet aan te raken. In het Japan van 2013 gelden heel andere regels m.b.t. het elkaar groeten dan bij ons. Daar maakt men heel specifieke buigingen, aangepast aan de sociale situatie van de betrokkenen.

Hoe de islamitische waarden steeds opnieuw tot leven te brengen in steeds nieuwe contexten, is dan ook een permantente discussie. In theorie is het onderscheid duidelijk, maar in de praktijk is er altijd discussie over wat een uitdrukking is van islamitische waarden, en wat een uitdrukking is van sociale, economische en culturele factoren uit de zevende en achtste eeuw die nu niet meer van toepassing zijn.

Het handelen van de ontslagen bekeerling is overigens slechts een poging tot reconstructie, op basis van de sociale, economische en culturele situatie van onze samenleving vandaag.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 17 mei 2013, 14:06   #157
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De meeste moslims geven overigens wel een hand of zelfs een kus aan het andere geslacht. Hoe komt dit? Omdat de betekenis van een handdruk of een kus in het EMEA (Europe, Middle East & Africa) van 2013 gewoon anders is dan in het Arabisch schiereiland of in het Mesopotamië van de zevende en achtste eeuw.

Dezelfde waarden van respect kunnen in de ene tijd en cultuur uitgedrukt worden door elkaar aan te raken, of elkaar juist niet aan te raken. In het Japan van 2013 gelden heel andere regels m.b.t. het elkaar groeten dan bij ons. Daar maakt men heel specifieke buigingen, aangepast aan de sociale situatie van de betrokkenen.

Hoe de islamitische waarden steeds opnieuw tot leven te brengen in steeds nieuwe contexten, is dan ook een permantente discussie. In theorie is het onderscheid duidelijk, maar in de praktijk is er altijd discussie over wat een uitdrukking is van islamitische waarden, en wat een uitdrukking is van sociale, economische en culturele factoren uit de zevende en achtste eeuw die nu niet meer van toepassing zijn.

Het handelen van de ontslagen bekeerling is overigens slechts een poging tot reconstructie, op basis van de sociale, economische en culturele situatie van onze samenleving vandaag.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 17 mei 2013, 14:35   #158
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Overtoom Castricum.
Een saaie schutting is opgeleukt:

Citaat:
De politie ging bij de kunstenaars op bezoek met het verzoek om de uiting aan te passen. Voorgesteld werd een BH-tje. De uiteindelijke aanpassing is echter een stuk radicaler (zie foto's). Een duidelijk statement, zo lijkt het.
Daarna:

http://www.dichtbij.nl/noord-kenneme...castricum.aspx
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 14:37   #159
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Dat kun je van de volledige islam zeggen, die borduurt verder op de oude godsdiensten met die verschille dat ze Mohammed beschouwen als een belangrijk profeet omdat die contact zou gehad hebben met god en Gabriël. Daarom zijn zijn woorden gelijkgesteld als de waarheid en goddelijk, per definitie is alles wat hij gezegd heeft een product van zijn tijd en dus verouderd, of helemaal niets.

Laatst gewijzigd door BonBon : 17 mei 2013 om 14:39.
Oud 17 mei 2013, 15:17   #160
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Overtoom Castricum.
Een saaie schutting is opgeleukt:

http://www.dichtbij.nl/noord-kenneme...castricum.aspx
Prachtig statement

Vooral omdat de artist een vrouw is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be