Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Zal de GW 'hysterie' verdwijnen?
Ja, ook al is het waar. 15 15,96%
Ja, want het is (grotendeels) nonsens. 26 27,66%
Neen, want het is waar. 30 31,91%
Neen, ook al is het (grotendeels) onzin. 19 20,21%
Ik weet het niet 4 4,26%
Aantal stemmers: 94. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2013, 07:06   #381
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
de paper is gepubliceerd in Energy & Environment. Een tijdschrift dat wordt gebruikt door klimaatskeptici wier artikels van een dusdanige 'kwaliteit" zijn dat reguliere tijdschriften hun noeste huisvlijt niet wil publiceren

Publiceren in E&E is vooral een teken van bullshit. Loehle's paper is geen uitzondering. Ik wou er niet op ingaan, om Descartes Jr. de kans te geven te antwoorden waarom hij die grafiek postte, en de kritiek op de paper dat antwoord zou ondersneeuwen..
Huichelaar. LEES ten minste wat ik erbij schreef:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Hoe zou de natuurlijke kromme sinds 1950 dalen als de sinusoïde van de LT-aardtemperaturen sinds de kleine ijstijd (1600 �* 1700) in een opwaartse trend zit ?

Citaat:
Helaas konden of wilden noch hij, noch zijn kleinzoon een antwoord geven op de vraag wat de relevantie is van een temperatuurreconstructie uit het verleden (los van de vraag of die reconstructie correct is) als bewijs dat de mens een invloed heeft op het klimaat van het heden.
Koppige ezel ! Je vraagt er weer om om je in te stampen dat de aarde ook tot dergelijke opwarmingen komt ZONDER de mens. Dat heeft het verleden bewezen. Dat het nu iéts meer is heb ik nergens ontkend. Integendeel. Maar het is NIET de oorzaak.
Citaat:
Jedd,

Je weet zeer goed dat zich cyclische natuurlijke opwarmingen van de aarde voordoen. Gemiddeld om de ± 100.000 jaar (ongerekend de hogere harmonischen). Je vraagt kippig naar de "bron ? bron ? bron ? koôot ? koôot ? " terwijl je deze zelf in je posting afficheert (zie je graf van de hoge CO2 en CH4-levels). Of ga je nu beweren dat de CO2-gehalten van toen NIET gepaard gingen met een opwarming ? Het grafiekje van Craig Loehle dat ik postte laat je zelfs compleet links liggen. Je blijft maar vragen naar de bekende weg hé ?

Je weet zéér goed dat ik de invloed van de mens op de CO2-stijging NIET ontken. Jij vertikt echter het scenario in zijn ruimere context te zien, zoals ik dat doe : de natuurlijke opwarming van de aarde initieert bij herhaling het loskomen van massale CO2- en methaangehalten die op hun beurt bijdragen aan een versterking van de opwarming (zoals het dat ook 125, 240, 310, ... kyears geleden deed - zie jouw eigen bron).
Als je eerlijk wil zijn, vergelijk dan de laatste 200 (meetbare) jaren uit de grafiek van Loehle die ik afficheerde in mijn posting #369 met deze uit jouw posting #298. Daar is géén tegenspraak.

Kortom : je fietst wééral rond de brei zonder in te gaan op de kern van de kritiek : de valsheid van de dalende "natural"-tak in jouw grafje. Je tracht integendeel al spartelend je opponent te ridiculiseren en maakt je compleet belachelijk door NIET in te gaan op de gerechtvaardigde kritiek op jouw "modellen"-grafiekje waarbij je de rest met snode onwilligheid niet wil zien.

Lees toch effe dit. Maar dat zal ook wel weer van
Citaat:
dusdanige 'kwaliteit" zijn
dat de noeste kopiërende en alles-beschikkende "Jedd-the-God" het niet naast het dozijn fors gesponsorde papers in zijn carnassièreke wil deponeren.

Ik wens je evenveel vreugde met jouw kleinzoontjes. Over 30 jaar.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2013, 07:13   #382
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Een interessante grafiek. Maar is die ook te vertrouwen?
Op de grafiek staat "nach Craig Loehle".
Ik heb die naam opgezocht en kom terecht op http://www.ncasi.org , een eigenaardige site. Aan de ene kant stellen ze zich op als vertegenwoordigers van de houtindustrie, maar aan de andere kant leidt bijna elke doorklik op de site je naar een loterij om een ipad te winnen. Vreemd.
Hier de paper van Loehle.

Nu ja, op Jedd's "doorluchtige" klimaatblog vind je inderdaad geen ipad-loterij. Wel dit :

Doorluchtig, inderdaad.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 12 mei 2013 om 07:14.
Oud 12 mei 2013, 19:51   #383
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Hier de paper van Loehle.
(...)
Jouw grafiek staat daar toch niet in?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2013, 21:52   #384
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

:insert random words here:
Oud 13 mei 2013, 07:10   #385
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw grafiek staat daar toch niet in?
Hier vind je die terug. Omstandiger werk van Loehle is beschikbaar bij Springer.com.

Overigens waren de vroege Middeleeuwen 0,3°C warmer dan de huidige decennia. Nog maar eens een bewijs dat NIET de mens de oorzaak is van de opwarming. Zijn aandeel in de opwarming van vandaag is slechts een (niet te overschatten) supplementje op de natuurlijke T-cyclus.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 13 mei 2013 om 07:10.
Oud 14 mei 2013, 05:43   #386
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Ik kan er niet bij dat intelligente klimatologen zo'n verkrampte kijk op de zaken hebben, zich onderdompelen in een vijver van eigentijdse data waarbij ze zich niet de vraag stellen van waar het water komt en zich daarenboven prostitueren aan de politieke lobbyisten.

Daar kan maar één zaak achterzitten : financiële belangen. Geld. Subsidies. Industriële sponsoring.

Ik ben het er volledig mee eens om onze CO2-uitstoot maximaal te beperken (ik rij zelf met een hybride wagen en betrek enkel groene energie) maar dit moet niet dienen om paniek en hysterie te zaaien, zoals ook weer vandaag in de pers. Klimaatvlucht bestaat al 100.000-en jaren. Net zoals hoge CO2- en methaan-concentraties zich ook al 100.000-en jaren voordoen. Wie en klein beetje geologie gestudeerd heeft weet dat het aantal voorbije zeespiegelstijgingen en -dalingen niet te tellen zijn. Daar k�*n de mens gewoon niets aan verhelpen.

Ik hoop voor die paniekzaaiers dat er snel een Climat Cooling komt. Dan kunnen ze paniek zaaien over zeespiegeldalingen, land dat ingepalmd wordt door permafrost, vermindering van de productiviteit van de landbouw in onze gebieden (thans een zegen), te weinig regen, forse groei van de gletsjers en teveel skitoeristen !
Oud 17 mei 2013, 16:35   #387
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan er niet bij dat intelligente klimatologen zo'n verkrampte kijk op de zaken hebben, zich onderdompelen in een vijver van eigentijdse data waarbij ze zich niet de vraag stellen van waar het water komt en zich daarenboven prostitueren aan de politieke lobbyisten.

Daar kan maar één zaak achterzitten : financiële belangen. Geld. Subsidies. Industriële sponsoring.

Ik ben het er volledig mee eens om onze CO2-uitstoot maximaal te beperken (ik rij zelf met een hybride wagen en betrek enkel groene energie) maar dit moet niet dienen om paniek en hysterie te zaaien, zoals ook weer vandaag in de pers. Klimaatvlucht bestaat al 100.000-en jaren. Net zoals hoge CO2- en methaan-concentraties zich ook al 100.000-en jaren voordoen. Wie en klein beetje geologie gestudeerd heeft weet dat het aantal voorbije zeespiegelstijgingen en -dalingen niet te tellen zijn. Daar k�*n de mens gewoon niets aan verhelpen.

Ik hoop voor die paniekzaaiers dat er snel een Climat Cooling komt. Dan kunnen ze paniek zaaien over zeespiegeldalingen, land dat ingepalmd wordt door permafrost, vermindering van de productiviteit van de landbouw in onze gebieden (thans een zegen), te weinig regen, forse groei van de gletsjers en teveel skitoeristen !
Had ik hier vanavond toch een vurig tegenwoord verwacht van de überheren Jedd en Dyonisius na deze alweer overdonderende werkweek ... Tant pis. De staart tussen hun poten inspireert me ooit wel tot een nieuwe limerick
Oud 17 mei 2013, 19:04   #388
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

:-d

Laatst gewijzigd door Voltian : 17 mei 2013 om 19:05.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 22:15   #389
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
:-d
Leg jij het hem even uit Voltian ?
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 22:23   #390
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
No point, ik sta op zijn negeerlijst, hehehehe.
Oud 17 mei 2013, 22:34   #391
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
No point, ik sta op zijn negeerlijst, hehehehe.
hey, als ik je antwoord quote krijgt hij het te zien
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 22:46   #392
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
hey, als ik je antwoord quote krijgt hij het te zien

Sorry, ik ga toch passen Jedd...
Oud 18 mei 2013, 07:08   #393
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier valt niks meer uit te leggen. Je hysterische fictie ligt aan diggelen.

Overigens komen nu van onder de smeltende gletsjers eeuwenoude planten te voorschijn die ooit groeiden en bloeiden in periodes die warmer waren dan vandaag. Zij kunnen nu verteren tot ... extra CO2

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 18 mei 2013 om 07:34.
Oud 18 mei 2013, 21:17   #394
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
(...)
Overigens komen nu van onder de smeltende gletsjers eeuwenoude planten te voorschijn die ooit groeiden en bloeiden in periodes die warmer waren dan vandaag. Zij kunnen nu verteren tot ... extra CO2
Er is me een aflevering bijgebleven op National Geograhic (als ik het me goed herinner).
Het ging over een boomstronk die gevonden werd aan de rand van een wegsmeltende gletsjer. Koolstofanalyse leerde dat die boom daar ongeveer 2000 jaar geleden gestorven was.
Met andere woorden: 2000 jaar geleden was de boomgrens ten minste op de hoogte waar de stronk stond.
Oud 18 mei 2013, 21:30   #395
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is me een aflevering bijgebleven op National Geograhic (als ik het me goed herinner).
Het ging over een boomstronk die gevonden werd aan de rand van een wegsmeltende gletsjer. Koolstofanalyse leerde dat die boom daar ongeveer 2000 jaar geleden gestorven was.
Met andere woorden: 2000 jaar geleden was de boomgrens ten minste op de hoogte waar de stronk stond.
Zo is het. En dat blijkt ook vandaag aan de voet van de smeltende gletsjers.

In tegenstelling tot de "politiek correcte" klimatologen (waaronder enkele neuroten op dit forum) ga ik ervan uit dat die repetitief-historisch hoge CO2-concentraties het GEVOLG zijn van de natuurlijke aardopwarming en niet de OORZAAK. Het tegendeel werd nooit bewezen. Integendeel.

Uiteraard is de bijkomende CO2-uitstoot door de mens (een habbekrats) hierbij niet echt een pluspunt en moet het teruggedrongen worden. Maar dat is geen reden om er overmatig op te focussen en er politieke en fiscale munt uit te slaan. Die dan weer subsidieel ten goede komt aan de heren en dames klimatologen. Voor wat hoort wat.
Oud 18 mei 2013, 21:57   #396
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Zo is het. En dat blijkt ook vandaag aan de voet van de smeltende gletsjers.
(...)
Heb je daar concrete voorbeelden van?
Oud 18 mei 2013, 22:02   #397
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
(...)
Uiteraard is de bijkomende CO2-uitstoot door de mens (een habbekrats) hierbij niet echt een pluspunt en moet het teruggedrongen worden.
(...)
De uitstoot op jaarbasis door de mens zou ergens liggen tussen 0 en 5% van de natuurlijke uitstoot.
Oud 18 mei 2013, 22:05   #398
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De uitstoot op jaarbasis door de mens zou ergens liggen tussen 0 en 5% van de natuurlijke uitstoot.
Aja? Is dat zo?...

Wel vreemd dat co2-concentraties blijven stijgen dan...
Oud 18 mei 2013, 22:06   #399
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je daar concrete voorbeelden van?
NY Times
Oud 18 mei 2013, 22:08   #400
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Men weet zelfs niet welke CO2- en methaan-uitstoot verwezenlijkt wordt door de smelt van het poolijs en het permafrost. Dat dit gigantisch is is duidelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be