![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
| Bekijk resultaten enquête: Zal de GW 'hysterie' verdwijnen? | |||
| Ja, ook al is het waar. |
|
15 | 15,96% |
| Ja, want het is (grotendeels) nonsens. |
|
26 | 27,66% |
| Neen, want het is waar. |
|
30 | 31,91% |
| Neen, ook al is het (grotendeels) onzin. |
|
19 | 20,21% |
| Ik weet het niet |
|
4 | 4,26% |
| Aantal stemmers: 94. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kortom : je fietst wééral rond de brei zonder in te gaan op de kern van de kritiek : de valsheid van de dalende "natural"-tak in jouw grafje. Je tracht integendeel al spartelend je opponent te ridiculiseren en maakt je compleet belachelijk door NIET in te gaan op de gerechtvaardigde kritiek op jouw "modellen"-grafiekje waarbij je de rest met snode onwilligheid niet wil zien. Lees toch effe dit. Maar dat zal ook wel weer van dat de noeste kopiërende en alles-beschikkende "Jedd-the-God" het niet naast het dozijn fors gesponsorde papers in zijn carnassièreke wil deponeren. Ik wens je evenveel vreugde met jouw kleinzoontjes. Over 30 jaar. |
||||
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu ja, op Jedd's "doorluchtige" klimaatblog vind je inderdaad geen ipad-loterij. Wel dit : Doorluchtig, inderdaad. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 12 mei 2013 om 07:14. |
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
Europees Commissaris
|
:insert random words here:
|
|
|
#385 |
|
Banneling
|
Hier vind je die terug. Omstandiger werk van Loehle is beschikbaar bij Springer.com.
Overigens waren de vroege Middeleeuwen 0,3°C warmer dan de huidige decennia. Nog maar eens een bewijs dat NIET de mens de oorzaak is van de opwarming. Zijn aandeel in de opwarming van vandaag is slechts een (niet te overschatten) supplementje op de natuurlijke T-cyclus. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 13 mei 2013 om 07:10. |
|
|
|
|
|
#386 |
|
Banneling
|
Ik kan er niet bij dat intelligente klimatologen zo'n verkrampte kijk op de zaken hebben, zich onderdompelen in een vijver van eigentijdse data waarbij ze zich niet de vraag stellen van waar het water komt en zich daarenboven prostitueren aan de politieke lobbyisten.
Daar kan maar één zaak achterzitten : financiële belangen. Geld. Subsidies. Industriële sponsoring. Ik ben het er volledig mee eens om onze CO2-uitstoot maximaal te beperken (ik rij zelf met een hybride wagen en betrek enkel groene energie) maar dit moet niet dienen om paniek en hysterie te zaaien, zoals ook weer vandaag in de pers. Klimaatvlucht bestaat al 100.000-en jaren. Net zoals hoge CO2- en methaan-concentraties zich ook al 100.000-en jaren voordoen. Wie en klein beetje geologie gestudeerd heeft weet dat het aantal voorbije zeespiegelstijgingen en -dalingen niet te tellen zijn. Daar k�*n de mens gewoon niets aan verhelpen. Ik hoop voor die paniekzaaiers dat er snel een Climat Cooling komt. Dan kunnen ze paniek zaaien over zeespiegeldalingen, land dat ingepalmd wordt door permafrost, vermindering van de productiviteit van de landbouw in onze gebieden (thans een zegen), te weinig regen, forse groei van de gletsjers en teveel skitoeristen ! |
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#388 |
|
Europees Commissaris
|
:-d
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 17 mei 2013 om 19:05. |
|
|
|
|
|
#389 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#390 |
|
Europees Commissaris
|
No point, ik sta op zijn negeerlijst, hehehehe.
|
|
|
#391 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#392 |
|
Europees Commissaris
|
Sorry, ik ga toch passen Jedd...
|
|
|
#393 |
|
Banneling
|
Hier valt niks meer uit te leggen. Je hysterische fictie ligt aan diggelen.
Overigens komen nu van onder de smeltende gletsjers eeuwenoude planten te voorschijn die ooit groeiden en bloeiden in periodes die warmer waren dan vandaag. Zij kunnen nu verteren tot ... extra CO2 Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 18 mei 2013 om 07:34. |
|
|
|
|
|
#394 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het ging over een boomstronk die gevonden werd aan de rand van een wegsmeltende gletsjer. Koolstofanalyse leerde dat die boom daar ongeveer 2000 jaar geleden gestorven was. Met andere woorden: 2000 jaar geleden was de boomgrens ten minste op de hoogte waar de stronk stond. |
|
|
|
|
|
|
#395 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In tegenstelling tot de "politiek correcte" klimatologen (waaronder enkele neuroten op dit forum) ga ik ervan uit dat die repetitief-historisch hoge CO2-concentraties het GEVOLG zijn van de natuurlijke aardopwarming en niet de OORZAAK. Het tegendeel werd nooit bewezen. Integendeel. Uiteraard is de bijkomende CO2-uitstoot door de mens (een habbekrats) hierbij niet echt een pluspunt en moet het teruggedrongen worden. Maar dat is geen reden om er overmatig op te focussen en er politieke en fiscale munt uit te slaan. Die dan weer subsidieel ten goede komt aan de heren en dames klimatologen. Voor wat hoort wat. |
|
|
|
|
|
|
#396 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wel vreemd dat co2-concentraties blijven stijgen dan...
|
|
|
|
#400 |
|
Banneling
|
Men weet zelfs niet welke CO2- en methaan-uitstoot verwezenlijkt wordt door de smelt van het poolijs en het permafrost. Dat dit gigantisch is is duidelijk.
|
|
|
|