![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een goedbedoelde waarschuwing : ik zou hem wel niet naar de Zevende Dag sturen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er zijn buiten de NVA voor de drie traditionele partijen maar drie alternatieven: PVDA, Groen en Vlaams Belang. PVDA is nogal moeilijk als je niet communistisch bent. Voor de meesten is dat geen optie. Zelf voel ik bijvoorbeeld geen drang om naar Noord-Korea te emigreren, dus zal ik altijd frontaal tegenover deze partij staan. Groen is nogal moeilijk als je niet zeer links en zeer groen bent. Verder heeft Groen in het verleden al een paar keer hersenloos met de traditios meegelopen. (De eerste paarse regering. + Recent om de Vlaamse meerderheid voor foefelstaatshervorming te leveren waar ze er in slaagden niets meer dan een stamp onder hun gat te vragen voor hun medewerking. De stamp kregen de naïevelingen. Als ze nu eens iets Groens geëist hadden, hadden ze voor de eerste keer een beetje respect verdient.) Een ander probleem is dat het groene gedachtegoed wel ook een belangrijke dosis geloof nodig heeft. Indien ze eens met een echt geloofwaardig deftig doorgerekend plan voor energievoorziening zonder kerncentrales en zonder kolen en zonder olie en zonder gas afkomen, wil ik ze wel overwegen. (Ik geloof direct dat we zonder kernenergie kunnen, als we tientallen steenkoolcentrales zetten. Maar dan hebben we een onzeker risico ingeruild voor gegarandeerde astma, longkanker en aanverwante miserie.) Vlaams Belang is aan de rechterzijde wat PVDA aan de linkerzijde is: het extremum. Ja, ze krijgen een paar puntjes omdat ze altijd tegen de poco's een aantal problemen aangekaart hebben. Maar dat betekent nog niet dat hun oplossingen te overwegen zijn. Ook hun vijandige positie tegenover homo's staat mij niet aan. (Wat hebben die mensen ooit verkeerd gedaan om die vijandigheid te verdienen? Ja ze zijn een beetje anders, maar daar stopt het dan ook.) Dan blijft er niet echt veel over dan de NVA. Vroeger had in nog voor Sociaal-Liberale Partij (SLP, aka VlaamsProgressieven, aka ...) gestemd. Noem dit maar mijn jeugdzonde. ![]() NVA is niet perfect, maar ze zijn voor mij wel: 1 Vlaams (echt Vlaams, ik heb ze altijd Vlaanderen assertief weten verdedigen in tegenstelling tot CD&V die wel wat Vlaams zijn tot dat ze dringend in de regering moeten om snel een doofpot dicht te houden.) 2 Niet politiek correct. (Ze willen oorzaak van problemen zoeken in plaats van alles onder de mat te vegen.) 3 Economisch centrum-rechts. Dit is niet mijn natuurlijke alignatie, maar gezien de economische, budgettaire toestand van het land en de uitdagingen die we hebben, is dit het enige dat een geloofwaardige aanpak heeft. In theorie zouden liberalen van vld ook goed moeten zijn, maar onder paars hebben die vooral de begroting de grond in geboord/laten boren. (Primair saldo van +6.8 in 2001, perfect op koers om schuld tijdig weg te werken en vergrijzing aan te kunnen, naar +2.8 in 2008 wat een verslechtering van 4% in economisch goede tijden is. De idioten hebben de 7 vette jaren opgesoupeerd waardoor we nu de magere decennia niet aankunnen.) 4 Geen traditionele partij. De drie traditio's hebben zo lang aan de macht gezeten dat ze niet meer weten wat ethiek zou kunnen zijn. Ik ben die drie dan ook kotsbeu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() Stem op de PLP.
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eer we over aardverschuivingen spreken, zal er eerst een goed nieuws show moeten opgevoerd worden. Ze zullen het proberen, maar de feiten zullen hen voor zijn. Maar intussen moet je je zeker geen zorgen maken. Europa bewaakt je geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
België zou volgens u een ondemocratisch land zijn, desondanks kan (moet er zelfs volgens u) gestemd worden op het nv-a. Is Pinksteren u naar het hoofd gestegen ?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mensen lijken soms te denken dat alle NVA-stemmers allemaal lijnrecht achter het partijprogramma staan, maar deze groep vertegenwoordigt maar een klein deel van hun stemmers. Laatst gewijzigd door stevensterk : 20 mei 2013 om 14:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is het verschil?
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het enige waar ze zich mee bezig houden is met hoe ze zo politiek correct mogelijk kunnen overkomen, of al hun voorstellen ook realistisch zijn of logisch in elkaar zitten is bijzaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de laatste keer voor PVDA+ gestemd. Ik zal dat blijven doen tot ik een beter keuze heb voor een unitaire politieke partij.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat wérkelijk zo, of is de wens de vader van de gedachte?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Enige partij die streeft naar een unitair Belgie is de BUB. De rest wil de status quo of meer onafhankelijkheid. Citaat:
De zogenaamde gevolgen van een splitsing van Belgie worden zwaar overschat. Laatst gewijzigd door stevensterk : 20 mei 2013 om 18:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom mogen Vlaamse scouts op kamp in Wallonië dan geen leeuwenvlag hangen ?
![]() |
#36 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De enige partijen die het roer volledig zouden omgooien zijn VB en PVDA van de rest moet je niet te veel verwachten. Laatst gewijzigd door stevensterk : 20 mei 2013 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Groen! is daar niet in geinteresseerd. Laatst gewijzigd door stevensterk : 20 mei 2013 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() PvdA heeft zelfs op gemeentelijk niveau blijkbaar meer interesse voor de ver-van-ons-bedshow Israël-Palestina dan voor de eigen standpunten. Ik vind het erg jammer, want ze hebben heel wat sterke programmapunten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BUB slaagt er niet in om overal een lijst neer te leggen. Groen bevat te veel Vlaams Nationalisten van de vroegere Volksunie.
Lijst Dedecker is er nooit in geslaagd om voor elk kiesdistrict in ons land een lijst neer te leggen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |