Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2013, 16:50   #321
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. De figuur Schilz had eigenlijk een stuk tragiek in zich. Hij was zeer intelligent maar ergens ook wel wat al te opportunistisch. Daardoor is het Franco-Brussels establishment (vooral dan in de persoon van Antoinette Spaak) er heel handig in geslaagd hem in te pakken vooraleer hij zich kon ontpoppen als een "homme dangereux pour l'unité de la Belgique".

Wat ik hem verder nog verwijt is dat hij naar het einde van zijn (te kort) leven toe begonnen is met vuil te smeren door de collaboratie-drekput open te trekken. Dat was helemaal niet nodig. Méér nog, zijn zwaarste fout daarin was dat hij feiten, die wellicht nog van toepassing waren op enkele overgebleven nostalgische enkelingen, heeft toegeschreven aan een volledige groep mensen die met het collaboratieverhaal niets te maken hadden.
Jouw analyse is correct maar toch ben ik verplicht een paar toevoegingen te plaatsen.

Begin jaren zestig voelde ik al aan dat er iets niet klopte wanneer Schiltz in het Pallieterke het had over "de wandluizen van de Vlaamse Beweging". Hij viseerde daarmee de VMO die wel de prille VU mocht beschermen toen het belgicistisch schorremorrie haar bijeenkomsten verstoorde maar niet meer
onontbeerlijk was toen de partij succes begon te krijgen. Vijftien jaar later bevestigde Schiltz mijn vermoedens toen hij Vlaanderen schaamteloos verkocht aan de franstaligen.

Toen hij op de voorgrond trad had ik bewondering voor de man. Naast de eerder stugge Frans Van Der Elst, de man die zoals Buster Keaton nooit lachte, was hij een verademing. Uiterst intelligent en briljant debater. Iemand die eindelijk Vlaanderen ging bevrijden van de belgische miserie.
Verkeerd gedacht van mij. Ongetwijfeld was hij een overtuigde Vlaams-nationalist maar langs de andere kant was er de belgicistische visie. Hij zat steeds tussen twee stoelen, zei a maar nooit b. Onze aangeboren knechtenmentaliteit, je ziet het vandaag nog.

Zijn evolutie was zeer goed te volgen. Van somebody tot nobody. Ik herinner mij een partijcongres waarin hij, eenzaam rechtstaand achterin de zaal, de congresgangers waarschuwde voor een te radicale koers. Hij werd terecht uitgefloten. Een tijdje nadien riep hij in Nederland "leve belgië". Toen was de maat helemaal vol.

Hij beëindigde zijn loopbaan bij spirit en behaalde nog een paar honderd stemmen. De afgang was nu compleet.

Sommigen beschouwen Schiltz als een grote staatsman. Ikzelf en vele andere nationalisten delen deze mening niet. Hij heeft Vlaanderen verraden. Zoiets doen staatsmannen niet.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 16:50   #322
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hm, misschien een paar leerlingen iets bijleren.

Men weet van die mensen niet eens welk psychologisch type ze zijn, laat staan van de leerlingen zelf.

Hoe kan het toch dat er een hele hoop leerlingen niets leren/weinig begrijpen/niet mee kunnen vraagt men zich dan af.
Voor 80% slecht genetisch materiaal en 20% opvoeding.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 16:50   #323
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In de privé krijg je loon naar werk.
Wie jaloers is op een kleuterjuffrouw heeft volgens mij niet al te hard zijn best gedaan...
Ja, volgens uw standaard, en daar zit gelijk de fout, want die standaard gaat alleen op voor u.
Oud 21 mei 2013, 16:53   #324
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Jouw analyse is correct maar toch ben ik verplicht een paar toevoegingen te plaatsen.

Begin jaren zestig voelde ik al aan dat er iets niet klopte wanneer Schiltz in het Pallieterke het had over "de wandluizen van de Vlaamse Beweging". Hij viseerde daarmee de VMO die wel de prille VU mocht beschermen toen het belgicistisch schorremorrie haar bijeenkomsten verstoorde maar niet meer
onontbeerlijk was toen de partij succes begon te krijgen. Vijftien jaar later bevestigde Schiltz mijn vermoedens toen hij Vlaanderen schaamteloos verkocht aan de franstaligen.

Toen hij op de voorgrond trad had ik bewondering voor de man. Naast de eerder stugge Frans Van Der Elst, de man die zoals Buster Keaton nooit lachte, was hij een verademing. Uiterst intelligent en briljant debater. Iemand die eindelijk Vlaanderen ging bevrijden van de belgische miserie.
Verkeerd gedacht van mij. Ongetwijfeld was hij een overtuigde Vlaams-nationalist maar langs de andere kant was er de belgicistische visie. Hij zat steeds tussen twee stoelen, zei a maar nooit b. Onze aangeboren knechtenmentaliteit, je ziet het vandaag nog.

Zijn evolutie was zeer goed te volgen. Van somebody tot nobody. Ik herinner mij een partijcongres waarin hij, eenzaam rechtstaand achterin de zaal, de congresgangers waarschuwde voor een te radicale koers. Hij werd terecht uitgefloten. Een tijdje nadien riep hij in Nederland "leve belgië". Toen was de maat helemaal vol.

Hij beëindigde zijn loopbaan bij spirit en behaalde nog een paar honderd stemmen. De afgang was nu compleet.

Sommigen beschouwen Schiltz als een grote staatsman. Ikzelf en vele andere nationalisten delen deze mening niet. Hij heeft Vlaanderen verraden. Zoiets doen staatsmannen niet.
De VMO waren dan ook wandluizen van de Vlaamse Beweging. Met vlaggegezwaai, trommelgeroffel, trompetgeschal, in korte broek met koppelriem, kortom in uniform, marcheren door Antwerpen. Een reliek uit de collaboratie. En de vader van Bart Dewever was één van hen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 mei 2013 om 16:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 16:53   #325
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de privé krijg je loon naar werk.
Wie jaloers is op een kleuterjuffrouw heeft volgens mij niet al te hard zijn best gedaan...
Het gaat niet over jaloers zijn . ik moet niet meer werken.
Het gaat erom dat het loon van een kleuterleidster geen reëel economische basis heeft doch kunstmatig hoog wordt gehouden.
Ge moogt quasi debiel zijn , dan nog wordt je kleuterleidster.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 16:54   #326
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor 80% slecht genetisch materiaal en 20% opvoeding.
Zo simpel is het niet, alhoewel die zaken ook meespelen uiteraard.
Ik heb het nog maar gewoon over het gegeven dat introverte en extraverte mensen een verschillend referentiesysteem gebruiken wat betreft de oriëntatie naar de buitenwereld toe en elkaar in de meeste gevallen niet of zeer onvolledig begrijpen.

Het is maar eerst daarna dat uw genetisch materiaal en cultuur/opvoeding meespeelt, het zit dan al fout.
Oud 21 mei 2013, 16:58   #327
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Voor zover ik weet, is er geen meerderheid voor een zelfstandig Vlaanderen voor het ogenblik.Zelfs BDW schijnt dit te beseffen. Dus, zet u maar eens goed in, kom vanachter uw computer, voer campagne voor de splitising en dan op naar in 2014 nadat u al de mensen overtuigd hebt. En dan zullen we zien wat we zullen zien. Volgens mij zien we dan juist niets.
Een volk heeft zelfbeschikkingsrecht. Een volk moet dus niet de toestemming vragen, het heeft zelfbeschikkingsrecht.

Is dat te moeilijk voor u?
Oud 21 mei 2013, 16:59   #328
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

Bart De Wever en co zijn juist hetzelfde. Die lieten ook hun security achteraan de N-VA congresgangers aanspreken om hen aan te manen geen beelden met te veel vlaggen aan de media te gunnen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 17:05   #329
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een volk heeft zelfbeschikkingsrecht. Een volk moet dus niet de toestemming vragen, het heeft zelfbeschikkingsrecht.

Is dat te moeilijk voor u?
Het Belgische volk heeft zelfbeschikkingsrecht. Is dat te moeilijk voor u? En als u nu wilt dat de Nederlandstalige Belgen een aparte dwergstaat vormen, maak dan dat u daar een meerderheid voor krijgt. En dus, zet u daarvoor in om die meerderheid te bekomen. Want met al datgene wat u hier post zult u niet heel ver komen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 mei 2013 om 17:06.
Oud 21 mei 2013, 17:06   #330
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Belgische volk heeft zelfbeschikkingsrecht. Is dat te moeilijk voor u? En als u nu wilt dat de Nederlandstalige Belgen een aparte dwergstaat vormen, maak dan dat u daar een meerderheid voor krijgt. En dus, zet u daarvoor in om die meerderheid te bekomen. Want met al datgene wat u hier post zult u niet veel verder komen.
Het Belgische volk bestaat niet.
Oud 21 mei 2013, 17:10   #331
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo simpel is het niet, alhoewel die zaken ook meespelen uiteraard.
Ik heb het nog maar gewoon over het gegeven dat introverte en extraverte mensen een verschillend referentiesysteem gebruiken wat betreft de oriëntatie naar de buitenwereld toe en elkaar in de meeste gevallen niet of zeer onvolledig begrijpen.

Het is maar eerst daarna dat uw genetisch materiaal en cultuur/opvoeding meespeelt, het zit dan al fout.
Kijk, Xeno, dat introvert/extrovert verhaal is Flairpsychologie.
Waardeloos.
Oud 21 mei 2013, 17:10   #332
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Belgische volk heeft zelfbeschikkingsrecht. Is dat te moeilijk voor u? En als u nu wilt dat de Nederlandstalige Belgen een aparte dwergstaat vormen, maak dan dat u daar een meerderheid voor krijgt. En dus, zet u daarvoor in om die meerderheid te bekomen. Want met al datgene wat u hier post zult u niet heel ver komen.
In de EU zijn er 11 dwergstaten en 't zijn niet de slechtste leerlingen v.d. klas.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 17:11   #333
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan het Vlaamse volk ook niet. Want het is uiteindelijk een samenraapsel van de Nederlandstalige Belgen. Indien België niet had bestaan, dan bestonden 'de Vlamingen' zoals we dat nu verstaan maar evenmin.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 mei 2013 om 17:11.
Oud 21 mei 2013, 17:12   #334
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad er zijn de Vlamingen en de bezetters , de Walenkoppen , welke wij niet kunnen uitstaan , ze moeten het afbollen , en als het effe kan, de bezette gebieden teruggeven , zoals daar zijn Neerheylissen , Bevekom , Geldenaken , Eigenbrakel , Kasteelsbrakel enz...
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 17:12   #335
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste keer - en elke keer, dat ik naar Engeland ging, dan was het aanschuiven om gecontroleerd te worden ja.

Dan komen ze met zo'n voddeke over uw stuur wrijven en zo, om te zien of je explosieven hebt vastgehad.

Dus over ziende blind gesproken, je bent een kandidaat.
dan moet ge maar met de "eurostar " rijden (zonder autostuur).
=Alle fgekheid op een stokje :
vroeger was het niet doenbaar om eventjes boodschappen te doen in Duitsland, Nederland, Frankrijk...
Nog niet zo lang geleden was er de oorlog van de geflambeerde Kalkoen.

Er wordt hard aan gewerkt om de laatste transatlantische handelsbeperkingen weg te werken...

Ik weet vanzelfsprekend ook wel dat er nog problemen zijn, maar de weg naar de oplossing ervan is misschien lang maar zeer concreet.

Niet uit idealisme : maar uit gewone economische noodzaak.

Niet alleen economische noodzaak : indien we de wereld niet blijvend verlossen van diverse infectieziekten, reizen ze gegarandeerd van het armle zuiden naar ons , indien we het besche'rmen van het amazoneregenwoud alleen en enkel aan de good-will van de Brazilianen en hun economische belangen overlaten - wordt de totale biodiversiteit vernietigt.

Steeds meer mensen weten intussen dat we allemaal op slechts één planeet leven en de kans op emigratie naar een exoplaneet momenteel zo goed als nihil is.

Je moet het bericht van zojuist van "open europe" er maar eens op na lezen: na jarenlang hameren op de "mislukking" van de EU draaien die gasten 180 graden - de andere EU leden moeten braaf naar de Conservative party luisteren enb dan krijgen ze als bonus het lidmaatschap van Noorwegen, Ijsland en Zwitserland erbij plus een nieuwe stevigere muntunie !

De warhoofdigheid van "rechtse nationalisten" heeft een piek bereikt :
"Nieuwe Dageraad" introduceert de "Hitler groet" en de machtige ultra rechtse regeringspartij (met een 2/3 meerderheid!) slaat er onzin uit als zou
Duitsland een invasie plannen...

Dat er verwarring bestaat tussen geglobalizeerd neo kapitalisme en de mondializering als een multi-etnisch samenwerken hoeft niet te betekenen dat de toekomst van 19de eeuwse natie-staten of de creatie van afgescheiden mini-naties een toekomst heeft.
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 17:13   #336
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het gaat erom dat het loon van een kleuterleidster geen reëel economische basis heeft doch kunstmatig hoog wordt gehouden.
Wil jij misschien dat kleuterleidsters een universitair diploma moeten hebben??
Oud 21 mei 2013, 17:14   #337
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad er zijn de Vlamingen en de bezetters , de Walenkoppen , welke wij niet kunnen uitstaan , ze moeten het afbollen , en als het effe kan, de bezette gebieden teruggeven , zoals daar zijn Neerheylissen , Bevekom , Geldenaken , Eigenbrakel , Kasteelsbrakel enz...
Het is niet omdat er een Nederlandse naam voor bestaat, dat het oorspronkelijke Nederlandstalige gebieden waren...
Oud 21 mei 2013, 17:17   #338
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Peri, een beetje respekt a.u.b. ...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 17:17   #339
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, Xeno, dat introvert/extrovert verhaal is Flairpsychologie.
Waardeloos.
Het enige dat je bereikt met zulke onzin is dat ik je nog wat minder serieus kan nemen.

Zeg dan toch gewoon dat je niet eens weet waar het over gaat.
Oud 21 mei 2013, 17:18   #340
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Peri, een beetje respekt a.u.b. ...
Het leuke is dat een kleuteronderwijzeres een hogeschooldiploma nodig heeft terwijl een verzekeringsmakelaar dat niet nodig heeft...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be