![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, neen dank u.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat het zo in jullie statuten?
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die hebben ze nog niet
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is die er dan geweest ?
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2.Ik stem zeker niet links maar alles aan de rechterzijde heeft het op de ambtenaren gemunt. Denk je nu echt dat ik ga stemmen op politici die mijn statuut en pensioen willen ondergraven? 3.De opkomstplicht had al lang afgeschaft moeten zijn. Door niet te gaan stemmen kun je nu eenmaal ook een signaal geven: een lage opkomst duidt er nu eenmaal op dat de politici de burgers niet kunnen begeesteren en dat er dringend iets moet veranderen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 21 mei 2013 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bedankt.
Citaat:
Wil jij zeggen dat de overheid de zonnepanelen en windmolens niet met hetzelfde personeel kan plaatsen en uitbaten, als nu de privé? Je hebt dezelfde mensen om mee te werken. Alleen de winsten blijven dan van de gemeenschap. Integere overheden, met volledige, niet politieke controle, werken net zo goed als de privé. Als je de politiek zichzelf laat controleren ben je bezig zoals de privé banken, die zichzelf gecontroleerd hebben. Het enige wat moet uitgeschakeld worden zijn de politieke benoemingen en de vriendjespolitiek. Indien jij persoonlijk je werk niet zo goed zou doen voor de overheid als voor de privé, scheelt er niets aan de overheid, maar aan jou. Citaat:
En ik heb nog al eens gezegd dat het basisloon voor één uur werk voor iedereen gelijk moet zijn. Maar jij weet net zo goed als ik dat de ene zijn kosten om het beroep dat hij uitoefent hoger zijn en meer tijd vergen dan bij een andere. Die kosten zullen op een of andere manier dus moeten vergoed worden en ik heb in andere draden al uitgelegd hoe dit kan. Dus ik beperk me hier tot dit basisloon. Wil jij 17 uur per dag werken om meer te hebben is zuiver ok. Kom ik toe met minder te werken, laat zeggen 6 uur per dag, kan jij die 2 van mij al werken, als het gemakshalve een 8 uren dag is. Denk je dat er dan ook maar iemand jaloers op je is, dat je meer als het dubbel van mij verdiend? Rutte heeft er zelfs een mooi woord voor gevonden en dat is een liberaal, NIVELLEREN. Citaat:
Spreek voor mijn part een goedkope pachtprijs af voor die gronden, voor de tijdsduur van het gebruik met mogelijkheid tot verlengen. Dan weet het bedrijf ook juist wat de jaarlijkse kosten zijn. Citaat:
Het aantal geschorsten en gesanctioneerden, van de laatste 10 jaar laat de repressie zo wie zo zien. De stijging van het aantal leefloners ook. Citaat:
Iedereen maar in een karton onder een brug? Je bent ook aan het praten over mensen die door verlies van werk, echtscheiding, deeltijds werk, uitzendwerk, chronische ziekten, etc, in een andere financiële situatie terecht komen. Ik stel de vraag dan even anders, waarom zijn de huurprijzen in de stad zo hoog, de helft van Antwerpen werkt op industrieterreinen in de rand en niet in de stad. Mensen zoals jij hebben werk, een auto en kunnen zich gemakkelijk tot buiten de stad verplaatsen. Kom je nog dikwijls in een dorp? Blijkbaar niet, de kleine zelfstandigen zijn daar al een tijdje een bedreigde diersoort, in sommige dorpen al volledig uitgeroeid. Zo kan ik je verzekeren dat ik een vriend heb die marktonderzoeken doet voor grootwarenhuisketens en dat die totaal niet geïnteresseerd zijn in plaatsen met minder dan 5000 inwoners die wat meer verspreid wonen in het dorp, zelfs als ze aan een goede doorgangsweg liggen. Citaat:
Beur mij op en vertel me even aan wie we de financiële crises te danken hebben. Ben je ooit in je leven in een staatsbank binnen geweest? Heb jij die nog gekend? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je eigen kleinkinderen komen ook in die situatie en iedereen met een gemiddeld Belgisch werknemersloon en ik bedoel niet het gemiddeld loon van de Belgen, als je in staat bent dat onderscheid te maken. In Nederland ligt dat tegen de 50% en nog verrijken die sociale woningmaatschappijen zich, op de kosten van die sociaal zwakkeren. Maar het zit er in het bestuur van die woningmaatschappijen al even vol met corrupte ex politici en hun vriendjes, net zoals hier. En dat het woningbeleid niet klopt heb je 100% gelijk. Maar dat is wat je met jouw aanpak zelf in de hand werkt, stop iedereen die het niet breed heeft, in dezelfde wijken en je creëert nog bij, wat er nu al is. Citaat:
Van mij mag jij gerust al je geld op privé banken plaatsen, maar verwacht niet dat als ze failliet gaan je een cent terugziet en de nu al onzekere 100.000 "zekerheid" mag je dan ook vergeten. Vraag eens aan kleine zelfstandigen wat ze ervan vinden dat hun pensioenen verhoogd worden, vraag eens aan kleine zelfstandigen, die failliet gaan wat ze er van vinden, als ze net als een gewone werknemer zouden kunnen terugvallen op een werkloosheidsuitkering. Maar ik heb zo het vermoeden dat jij "kleine zelfstandigen" iets groter wil zien als de meesten zijn. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echte doorgewinterde vlamingen, gehard aan het Oostfront. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Waarom zou ik?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2.Met teveel? Heb jij misschien ergens een raming liggen van het aantal ambtenaren dat nodig is om alle overheidstaken goed te kunnen uitvoeren? Als er iemand eens de moed heeft om te bepalen welke activiteiten de overheid kan afstoten en op basis daarvan een personeelsraming te maken, dan wil ik erover nadenken om op die mens te stemmen. Eerder ga ik mijn eigen ruiten niet ingooien (zou jij dat doen? Eerlijk antwoord graag).
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan ik ze kloten door ze een stem te geven???? En als ze dan toch signalen negeren, of ik nu ga stemmen of niet, dan ga ik liever niet stemmen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kijk maar naar al de landen zonder stemplicht. Een lage opkomst is hooguit even op pagina 7 van de kranten te vinden vlak na de verkiezingen en daarna is dat helemaal vergeten. Een systeem dat mogelijk wél wat effect zou hebben is de zetels van de blanco / ongeldig / niet komen opdagen effectief leeg laten - maar ze blijven natuurlijk wel tellen voor elke wet die men probeert te stemmen. I.e. als 30% weigert op een van de partijen te stemmen dan zullen de politici nog steeds 50% van de zetels moeten bijeenkrijgen om er iets door te krijgen. Nu zal de politieke klasse zoiets nooit doen. De enige kansen op echte verandering zijn imo een instorten van het systeem (zoals we nu in zuid-europa aan het zien zijn) / revolutie.
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom niet samen met forumlid Mosasaurus lid worden van het clubje Preppers ? www.preppers.nl |
|
![]() |
![]() |