Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2013, 11:30   #201
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
staat er wel in, er staat laat uwe sluiers over uw hoofden hangen zodat ze als vrije moslim vrouwen herkend worden en niet worden lastig gevallen
Zijn hier dan nog moslims die niet vrij zijn en mogen lastiggevallen worden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 11:33   #202
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
krijg bijna tranen in mijn ogen van het lachen
doe ik altijd als ik de koran en ahadith lees.

Laten we even het betreffende vers bekijken: 33.59

Transliteration 59: Ya ayyuha alnnabiyyu qul liazwajika wabanatika wanisai almumineena yudneena AAalayhinna min jalabeebihinna thalika adna an yuAArafna fala yuthayna wakana Allahu ghafooran raheeman

Yusuf Ali 59: O Prophet! Tell thy wives and daughters, and the believing women, that they should cast their outer garments over their persons (when abroad): that is most convenient, that they should be known (as such) and not molested. And Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful.

Shakir 59: O Prophet! say to your wives and your daughters and the women of the believers that they let down upon them their over-garments; this will be more proper, that they may be known, and thus they will not be given trouble; and Allah is Forgiving, Merciful.

Pickthal 59: O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them (when they go abroad). That will be better, so that they may be recognised and not annoyed. Allah is ever Forgiving, Merciful.

Mohsin Khan: 59: O Prophet! Tell your wives and your daughters and the women of the believers to draw their cloaks (veils) all over their bodies (i.e. screen themselves completely except the eyes or one eye to see the way). That will be better, that they should be known (as free respectable women) so as not to be annoyed. And Allah is Ever Oft-Forgiving, Most Merciful.

Noteer dat dingen die tussen haakjes staan enkel de interpretatie van de vertaler weergeven!

De nederlandse vertaling:
59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
----------------

lach nu nog maar wat verder.

Over de gesluierde tempelhoeren vind je alle informatie via google en zelfs op deze site heeft bonbon daar eens een hele post aan gewijd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2013 om 11:40.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 11:33   #203
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht

lastig gevallen door wie

door andere moslims
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 11:37   #204
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blijkbaar mogen volgens de inpakmoslims de niet-moslimvrouwen die zich niet als hoer wensen te verkleden weldegelijk worden lastiggevallen : zie "Femme de la Rue". En binnenkort zijn we zelfs niet meer veilig binnen aan het loket van het gemeentehuis.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 mei 2013, 11:38   #205
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Over de gesluierde tempelhoeren vind je alle informatie via google en zelfs op deze site heeft bonbon daar eens een hele post aan gewijd.[/quote]

tegen wie heb je het over dat alle informatie te vinden is
Oud 26 mei 2013, 11:39   #206
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lastig gevallen door wie

door andere moslims
Geen idee, ik heb de koran niet geschreven en de schrijver blonk niet uit in duidelijkheid.
Maar ik neem aan dat het inderdaad moslims waren die de slaven lastig vielen.

Laatst gewijzigd door Bobke : 26 mei 2013 om 11:41.
Oud 26 mei 2013, 11:41   #207
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
lastig gevallen door wie

door andere moslims
Lopen moslims dan zo achter hun pik aan ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 11:43   #208
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee, ik heb de koran niet geschreven en de schrijver blonk niet uit in duidelijkheid.

voordat ze moslim waren
Oud 26 mei 2013, 11:46   #209
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het verhaal is heel logisch.

Op een avond in het tentenkamp van MO en zijn kapo's moest één van de haremvrouwen van Mo naar buiten om aan "the call of nature" te voldoen.

Echter, toen ze gehurkt en wel achter de tent zat, kwam één van Mohammed's aanvoerders haar "lastig vallen" : (zie femme de la rue-mode) of eventueel erger (zie de standaard islamitische verkrachtingen in Stockholm, Luton etc....)
Toen ze terug in de tent kwam en haar "echtgenoot/eigenaar" vertelde over het gebeurde zat Mo in een lastig parket, want hij kon zijn eigen kapo moeilijk openbaar berispen.
Dus kwam Allah hem ter hulp met vers 33.59 : daarin stond dat de vrouwen van Mo zich "as such" (zijnde haremvrouw van Mohammed/volgelinge van Mohammed" moesten herkenbaar maken (een indianenpluim was evengoed geweest) zodat de moslimmannetjes haar herkenden én haar dus niet lastig zouden vallen.

Klaar, simpel en duidelijk.

Alleen beetje moeilijk aanvaardbaar hier in de niet-islamitische landen waar NIEMAND geacht wordt andere vrouwen lastig te vallen: niet als ze zich herkenbaar als volgelinge van mohammed verkleden en evenmin als ze niet herkenbaar zijn als volgelinge van mohammed. Alleen dat laatste begint blijkbaar hoe langer hoe moeilijker te worden.

Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2013 om 11:47.
Oud 26 mei 2013, 11:47   #210
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voordat ze moslim waren
Wilt ge ons nu wijsmaken dat moslims geen slaven mochten hebben ?
Oud 26 mei 2013, 11:48   #211
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voordat ze moslim waren
uw versie is weer zaligmakend! dat betekent dus dat moslims nu evenmin behoefte hebben aan ingepakte vrouwen, want dan vervalt vers 33.59 dat zegt dat ze herkenbaar moeten zijn om niet te wordne lastiggevallen.

Men gaat zich toch niet specifiek als indiaan(moslima) verkleden om te kunnen ontsnappen aan de cowboys(niet-moslims) neem ik aan?

Oud 26 mei 2013, 12:13   #212
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
33

59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

60. Indien de huichelaars en degenen in wier hart een ziekte is en degenen die opschudding in de stad veroorzaken, niet ophouden, zullen Wij u zeker tegen hen in beweging brengen; dan zullen zij slechts voor een korte tijd in uw nabijheid mogen vertoeven.

Sahih International
O Prophet, tell your wives and your daughters and the women of the believers to bring down over themselves [part] of their outer garments. That is more suitable that they will be known and not be abused. And ever is Allah Forgiving and Merciful.
Dutch
O profeet! spreek tot uwe vrouwen, en uwe dochters, en de vrouwen der ware geloovigen, dat zij hare opperkleederen omslaan indien zij naar buiten wandelen; dit zal geschikter zijn om haar als huisvrouwen van eerbaar gedrag te doen kennen, opdat zij niet door onwelvoegelijke woorden of daden beleedigd worden, God is barmhartig en genadig.
33:60

to top
Sahih International
If the hypocrites and those in whose hearts is disease and those who spread rumors in al-Madinah do not cease, We will surely incite you against them; then they will not remain your neighbors therein except for a little.
Dutch
Waarlijk, indien de huichelaars, en zij, in wier harten een gebrek huist, en zij die onrust te Medina veroorzaken, niet ophouden, zullen wij u zekerlijk tegen hen opwinden om hen te tuchtigen; voortaan zal het hun niet veroorloofd wezen nabij u daarin te wonen, behalve voor een korten tijd.
Typisch islam, het is een vertaal probleem.

033.059
YUSUFALI: O Prophet! Tell thy wives and daughters, and the believing women, that they should cast their outer garments over their persons (when abroad): that is most convenient, that they should be known (as such) and not molested. And Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful.
PICKTHAL: O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them (when they go abroad). That will be better, so that they may be recognised and not annoyed. Allah is ever Forgiving, Merciful.
SHAKIR: O Prophet! say to your wives and your daughters and the women of the believers that they let down upon them their over-garments; this will be more proper, that they may be known, and thus they will not be given trouble; and Allah is Forgiving, Merciful.

In al-mawred dictionary: ِJilbab = gown, loose garment
In Al-Faeq dictionary: Jilbab = Dress
In Lisaan Al-Arab dictionary: Jilbab = Dress

Ultimately, the veil is a device used by weak muslim men to hide women because they can't draw a veil on their own thoughts...
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 12:23   #213
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
uw versie is weer zaligmakend! dat betekent dus dat moslims nu evenmin behoefte hebben aan ingepakte vrouwen, want dan vervalt vers 33.59 dat zegt dat ze herkenbaar moeten zijn om niet te wordne lastiggevallen.

Men gaat zich toch niet specifiek als indiaan(moslima) verkleden om te kunnen ontsnappen aan de cowboys(niet-moslims) neem ik aan?
Nu moet ik even bekomen.
Oud 26 mei 2013, 12:32   #214
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Van 'elke' naar 'geen' op een paar uur tijd. Moet kunnen.

Allez vooruit.

Best wel vermoeiend, zo'n "discussie".
Ik test graag eens welk vlees ik in de kuip heb. Zo ontmasker je die zelfverklaarde islamologen wel.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 12:39   #215
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Ik test graag eens welk vlees ik in de kuip heb. Zo ontmasker je die zelfverklaarde islamologen wel.
Oud 26 mei 2013, 12:48   #216
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

mijn versie is plots zaligmakend

allereerst is dat totaal mijn bedoeling niet geweest
want ik heb geen versie

verders is het zo dat het zalige niet noodzakelijkerwijs kloppend hoeft te zijn

wil je nu aangeven dat een middenweg beter is
niet buiten proporties gekleed en ook geen niqaab
dat het gaat om je intentie, maakt niet uit hoe je gekleed gaat?

als ik een vrouw kon huwen met niqaab dan zou ik de gelukkigste persoon op aarde zijn, uiterlijk maakt niet zoveel uit
tegenwoordig zijn vrouwen alleen bezig met zichzelf en de rest van het theekransje

wat denken de dames van tegenwoordig,
dat het makkelijk voor een vrouw is om een niqaab te dragen

maar wat is me nu opgevallen
ben ontzettend afgedwaald van het onderwerp bemerk ik opeens op

en niemand dan de man in de spiegel die het beter kan
Oud 26 mei 2013, 12:58   #217
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Over de gesluierde tempelhoeren vind je alle informatie via google en zelfs op deze site heeft bonbon daar eens een hele post aan gewijd.[/quote]

op deze site .. kun je niet iets genuanceerder zijn

onder welke rubriek
Oud 26 mei 2013, 12:58   #218
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Een ander woord is 'liegen'.

Elke moslim moet islamoloog zijn om er iets van te begrijpen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 13:10   #219
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Een ander woord is 'liegen'.

Elke moslim moet islamoloog zijn om er iets van te begrijpen.
Ik bewonder je leergierigheid en toewijding aan de Islam. Moge Allah je naar het juiste pad leiden.

Wanneer ga je eens naar de moskee?
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 13:23   #220
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Moge rede je op het juiste pad leiden en Islam als de leugen zien die het altijd was.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be