Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2013, 20:59   #161
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Neen. Ik stem tegen La Belgique en tegen de traditionele machtsgeile wetstraatdictatortjes.
Kortom u verwacht van de politici waarop u stemt te doen wat ze beloven. QED.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 21:00   #162
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
U maakt er een karikatuur van.
Ik kijk gewoon naar autoritaire regimes vandaag de dag.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 1 juni 2013, 21:01   #163
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Kortom u verwacht van de politici waarop u stemt te doen wat ze beloven. QED.
En ik maar denken dat metalliefhebbers intelligente mensen waren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 21:06   #164
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
En ik maar denken dat metalliefhebbers intelligente mensen waren.
Wie heeft u dat verteld? Ik vermoed dat het gemiddelde en de standaardafwijking van het IQ onder metalfans ongeveer hetzelfde zal zijn als niet-metalfans.

Oud 1 juni 2013, 21:24   #165
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Natuurlijk, dat proces kan je niet tegenhouden. Ik vermoed dat binnen een decennia het merendeel van de bevolking in ontwikkelde landen werkloos zal zijn.
Dat is nu al zo vrees ik, zelfs van de werkende bevolking is maar 30-40% niet betaald door de overheid.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 21:32   #166
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En toch zullen ze die groenen erbij halen. Of zullen ze op zijn minst staan springen. Ik hoop het ook, dan zijn we er weer vanaf tegen de volgende verkiezingen. Remember 2003.
Waarom ben je daar zo zeker van ? dat is toch enkel nodig als ze zonder hen niet aan een meerderheid komen ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 21:35   #167
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uwe frank is nog steeds niet gevallen dat de groenen zuivere machtspartijen zijn en de "Vlaamse" tak zal het niet nalaten om een anti-Vlaamse regering te steunen.
Een "anti-vlaamse regering" is een inhoudsloos begrip. Op zijn best bruikbaar in middens van rabiate vlaams-nationaisten die ten koste van alles en iedereen de goegemeente willen overtuigen dat het hogere heil enkel kan komen van zij die zuiver zijn in de leer van het onafhankelijkheidsstreven.
Oud 1 juni 2013, 21:38   #168
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Een "anti-vlaamse regering" is een inhoudsloos begrip. Op zijn best bruikbaar in middens van rabiate vlaams-nationaisten die ten koste van alles en iedereen de goegemeente willen overtuigen dat het hogere heil enkel kan komen van zij die zuiver zijn in de leer van het onafhankelijkheidsstreven.
Aldus Peter Saruman.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 21:41   #169
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Vreemd, want dat was Vlaams nooit een probleem, en ook in Antwerpen was er sneller een akkoord dan bij de voormalige ploeg van PJ. Het enige grote verschil is dat er federaal een hoop Waalse partijen bij komen kijken die het woord "responsabilisering" in het lijstje van schuttingtaal gezet hebben...
niks vreemd aan. en paradoxaal genoeg bewijst de vorming van de antwerpse coalitie dat er in de schoot van de cdv enkele hoeren zitten (van peel om geen namen te noemen) die zelfs hun moeder zouden verkopen voor hun vel te redden. Die zijn toch vlaams ? Of is dat ook de fout van de walen dat van peel op zijn rug is gaan liggen met de kont in welwillende pose ?
Oud 1 juni 2013, 21:41   #170
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schrap Ecolo al maar van dat lijstje, die zijn niet nodig om aan een meerderheid te komen. Aan vlaamse kant valt het af te wachten of groen nodig is.
Who cares?? groen, cvp, vld en spa dat is allemaal hetzelfde..
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 21:45   #171
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik denk dat we wel met enige zekerheid kunnen stellen dat CD&V, O-VLD en SP.A tesamen niet meer dan de helft van de vlaamse zetels zullen halen dus voor een VL meerderheid zal Groen! inderdaad nodig zijn. Dat brengt echter wel zijn eigen nadelen mee natuurlijk en gezien de huidige problemen lijkt een verdere bemoeilijking door nog extra partijen me op zijn minst onwenselijk.

Is het niet de fout van de regeringspartijen? Dat hangt erg af van hoe je het bekijkt. Je kan het de schuld van de regeringspartijen noemen doordat ze de huidige koers verder willen zetten. Je kan het de schuld van de N-VA noemen omdat ze niet wensen mee te stappen in dit verhaal. Ik plaats meer schuld bij de regeringspartijen omdat ze de huidige koers, die duidelijk niet werkt, wensen te behouden maar ik ga evenmin beweren dat de N-VA de huidige ploeg wil vervoegen op de huidige koers. Schuld hangt dan sterk af of men voor of tegen het huidig beleid is.
x 2
Oud 1 juni 2013, 22:02   #172
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Niet te snel lopen,wie zegt dat ovld nog kan meedoen,gezien ze aan het verschrompelen zijn aan snel tempo.
De echte vraag is natuurlijk wat hun ondergrens is. Identiek hetzelfde hebben we korte tijd geleden kunnen waarnemen bij het vlaams blok.
Persoonlijk denk ik dat zowel de liberalen als de blokkers ergens rond de 10% hun benedengrens hebben. Veel hangt natuurlijk af van hun politiek personeel. Gwendolyn rutten zal de weg naar de media moeten vinden, of de ondergrens zou misschien nog lager kunnen uitkomen.
Oud 1 juni 2013, 22:05   #173
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
niks vreemd aan. en paradoxaal genoeg bewijst de vorming van de antwerpse coalitie dat er in de schoot van de cdv enkele hoeren zitten (van peel om geen namen te noemen) die zelfs hun moeder zouden verkopen voor hun vel te redden. Die zijn toch vlaams ? Of is dat ook de fout van de walen dat van peel op zijn rug is gaan liggen met de kont in welwillende pose ?
Maakt u geen illusies, ook binnen de SP.a zitten enkele hoeren, die meer dan hun moeder zouden verkopen voor de postjes. En Vlaams zijn die enkel door geboorte en liggen graag hoofd- en kontgewijs richting Mekka als dit baat. Met Walen heeft dat niets te zien. U zou dit dienen te weten zo dicht op de taalgrens.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 22:06   #174
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De echte vraag is natuurlijk wat hun ondergrens is. Identiek hetzelfde hebben we korte tijd geleden kunnen waarnemen bij het vlaams blok.
Persoonlijk denk ik dat zowel de liberalen als de blokkers ergens rond de 10% hun benedengrens hebben. Veel hangt natuurlijk af van hun politiek personeel. Gwendolyn rutten zal de weg naar de media moeten vinden, of de ondergrens zou misschien nog lager kunnen uitkomen.
Bij Vlaams Belang is de daling gestopt rond 10%, dat blijkt uit verschillende peilingen. Gerolf Annemans doet dat niet slecht vind ik, meer aandacht voor Vlaamse onafhankelijkheid is ook goed.

Bij de VLD gaat de daling gewoon voort en terecht. Hoe meer De Gucht en co zich roeren, hoe meer ze gaan zakken.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 22:13   #175
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En omgekeerd niet zeker ?
Trouwens er zijn 2 democratieën in België. En dat heeft op zich niets met de PS te maken. Maar dat zorgt er wel voor dat de PS totaal geen rekening hoeft te houden met de Vlaming omdat die geen deel uitmaakt van zijn kiezers.
Omgekeerd ook, ik spreek dat zeker niet tegen. En het feit dat noch de vlamingen noch de walen zich veel moeten aantrekken van elkaar is natuurlijk het directe gevolg van de beslissingen die onze staatslieden de laatste dertig jaar hebben genomen.
En neen, dit is geen pleidooi voor het terugdraaien van de federale staat. Maar de pure vaststelling van dat feit van enkel eigenbelang in eigen regio mag gemaakt worden.
Oud 1 juni 2013, 22:15   #176
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Zou je niet beter wachten tot na de verkiezingen.
, okee....
Oud 1 juni 2013, 22:18   #177
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Stemmen wordt inderdaad overbodig en je kan je terecht afvragen wat de meerwaarde nog is van dit politiek systeem dat slecht werkt en de wil van het Vlaamse volk negeert. Een ander politiek systeem die macht van de partijhoofdkwartieren breekt is dringend noodzakelijk.
Ook dat van n-va, de grootste der vlaamse partijen ?
Oud 1 juni 2013, 22:20   #178
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
, okee....
Ik hecht echt niet teveel waarde aan die peilingen. Er is maar 1 peiling die ik geloof en dat is die van de echte verkiezingen. En dan wordt het pas leuk. Direct erna al. De eerste reacties.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 22:22   #179
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook dat van n-va, de grootste der vlaamse partijen ?
Uiteraard, maar als je particratie wegneemt zal het vervangen worden door een personen cultus. Draai en keer het zoveel je wil, kijk bvb naar Amerika. Om verkiezingen te winnen heb je daar veel geld nodig. Het resultaat is dat je een president krijgt die vanwege zijn campagne steun gebonden is aan bepaalde belangengroepen die hem gesponserd hebben.
Eigenlijk zie je dat hier ook. Mij lijkt het geen toeval dat Dehaene nu bij inbev zit. Die wordt beloond voor bewezen diensten.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 22:23   #180
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Stemmen wordt inderdaad overbodig en je kan je terecht afvragen wat de meerwaarde nog is van dit politiek systeem dat slecht werkt en de wil van het Vlaamse volk negeert. Een ander politiek systeem die macht van de partijhoofdkwartieren breekt is dringend noodzakelijk.
Democratie heeft z'n nadelen maar er is echt geen beter systeem, ik zou niet weten met wat dit te vervangen. De Sharia?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be