![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...etter-RNBDAGKN
Damn right, Somers. Misschien wat beter naar de kiezers luisteren ? Als het voor jullie al niet te laat is.... We kiezen eieren voor ons geld. Of laten we de boel de boel, gewoon omdat we te laks zijn ? Laatst gewijzigd door hurricane : 11 juni 2013 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat Bartje zei was niet onwaar en Benneke zat erbij met zijn mond vol tanden. Het enige wat hij kon stamelen was maar jullie waren eerst toch voor een confederale staat. Alsof een mens niet van gedachten mag veranderen.
Als Weyts de nieuwe voorzitter moet worden van de NVA dan staan voor die partij nog moeilijke dagen in het verschiet. Die man reageert als een Duracel konijn, is een slecht debater en heeft het charisma van een lavabo. Jambon daarentegen is veel rustiger en komt ook veel beter over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Deed me denken aan VB bashen
![]() |
#4 |
|
![]() en de woorden "separist" en "nationalist" zijn het nieuwe "racist(isch"
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VLD solliciteert gewoon bij Di Rupo om mee te mogen blijven spelen. De verkiezingscampagne is al volop bezig.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De groenen hebben ook al een cv gestuurd hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De titel van dit draadje is overigens totaal fout.
Wat heeft dit met verwijten te maken ? Is het plots nieuws misschien dat n-va op termijn nog steeds onafhankelijkheid wil ? dat confederalisme voor hen een tussenstap is ? Ik dacht het niet. Als n-va openlijk via de pers aankondigt dat zij bondgenoten zoeken, en een partij is het niet eens met hun visie dan lijkt het me normaal dat ook te zeggen. Dat is wat gebeurde. Als Weyts dan verkrampt zit te zwaaien met de partijlijn van o-vld dan vraag ik me af wie hier eigenlijk wie aan het verwijten is... Het enige punt waar je van zou kunnen zeggen dat het een intentieproces was, of een verwijt desnoods, is dat het n-va haar bedoeling is om opnieuw 500 dagen te gaan onderhandelen om de boel opnieuw te laten vastlopen. Politiek gezien lijkt me dat echter na de vorige onderhandeling geen science-fiction. En n-va negeert straal dat er een zesde staatshervorming is, en dat de volgende regering die moet uitvoeren en invullen. Hun oproep om nog verder te gaan is ongeloofwaardig en hoedanook niet te realiseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jambon is véél beter. Maar hij lijkt niet geïnteresseerd in de loodzware job van voorzitter. De N-VA gaat de voorzitterswissel uitstellen tot in het najaar van volgend. Dan pas komt het uur van de waarheid. Ik hoop dat de N-VA een deftige keuze maakt. Anders ziet het er voor de partij niet goed uit. Wait and see. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieder spreekt een goed deel ("zijn" deel) van de leden en sympathisanten aan. Eigenaardig dat dit opgeworpen wordt, want dat is toch zo bij iedere partij, bij iedere vereniging ... en in extremis in ieder gezin ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Tis ook een troll draad he!
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Feit is dat BDW brandhout had gemaakt van Somers zijn non-argumenten. Ook Jambon had dit beter uitgespeeld. For crying out loud: ze hebben zelfs twee keer elkaars argumenten gebruikt en geen één van de twee kon de andere pareren. Het trok op twee mensen die totaal naast elkaar wat zaten te zeveren met Somers die Weyts constant boertig zat te onderbreken (ik zou zoiets ook vlakaf zeggen als mijn tegenstander dit doet, wat respect mag wel). Wat Bart zei, was vooral om het eigen falen van de VLD te counteren. Hij zat de ganse tijd NVA af te vallen omdat de terechte vragen van Ben hem in verlegenheid brachten (dus begon hij wat oude argumenten boven te halen): we willen geen communautair gezever maar wel de pariteit afschaffen... ze willen zich focussen op het sociaal-economisch... wat doen ze nu dan? Er waren nog wel meer vragen (oa wat het verschil juist is met hun vorig model van (con)federalisme). Op geen enkel kreeg Ben, of de kijker, een antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie echt niet in wat er fout is met Weyts zijn repliek. En Jambon is allesbehalve een goede spreker, wel een zeer bekwaam politicus, en dat telt ook.
Sommigen kunnen nogal een stukske panikeren zelle, een tweede Dewever vind je nergens, en al zeker niet bij Open VLD. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Actief naar steun hengelen tijdens een debat met een politieke opponent is toch echt wel heel stom... Ik begrijp niet hoe de communicatie verantwoordelijken bij n-va Weyts in zo een valkuil laten lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jaja, en de tegenstrijdigheden laten we even achterwege. Hij zegt te doen wat het volk wenst, zolang dat dus geen separatisme is. Hij wenst het land niet te splitsen maar ze hebben wel jaren het confederaal model voorgedragen. Somers was versplinterd geweest en tot as verguisd door De Wever. Met zulke onzin moet je bij hem niet afkomen, en terecht. Bovendien moet je met twee zijn om het land te blokkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |