![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef toch duidelijk kritiek. Citaat:
![]() Dat heb ik nog niet gelezen van jou. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je mag NIET iedere vorm van religie omschrijven als extremisme. Dat hele "alle ... zijn ..." argument is trouwens HET typevoorbeeld van een vooroordeel. "Alle religies zijn extremistisch" is een stelling die van dezelfde orde is als "Alle Marokkanen zijn dom", "Alle Nederlanders zijn gierig" of "Alle vrouwen kunnen niet deftig autorijden". Puur uit nieuwsgierigheid : is de Kaballa ook een vorm van extremisme volgens jou ? En wat met het Boeddhisme ? En is alle religie gevaarlijk ? oké, leg me dan maar eens uit wat er gevaarlijk zou zijn aan pakweg de Quakers of aan het Pelagianisme. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mij niet gelaten hoor, geloof jij maar voor mijn part dat hazen in de bomen wonen.
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je mishandelt een persoon... Zelfs al blijft het wat geprevel en kaarsjes branden: in elk geval ontneem je hem het recht op zorg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog nooit N-VA (noch VB) gestemd, heb een gloeihekel aan hoofddoeken, boerka's en onverdoofd schapen kelen, maar moest elke Marokkaanse (of nieuwe Belgische) zich kunnen spiegelen aan Sminate, denk ik niet dat hier nog een vreemdelingenprobleem zou zijn.
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Heb je het korte stukje film gezien dat ik postte in bericht 39 ? Daar gaat men net in op wat jij hier nu zegt. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja, loop maar weg. Dat had je niet verwacht he, dat ik die mensen niet ging verdedigen? Het doet pijn he jongen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou toch duidelijk moeten zijn. Sminate is de uitzondering die de regel... vul het zelf maar aan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou over politiek moeten gaan, niet over haar uiterlijk.
Ze praat trouwens enorm traag. Ergerlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de wet moeten we een religie worden om dezelfde rechten te krijgen maar daar stopt de vergelijking wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bonbon had het over twee religies. Blijkbaar wordt het hoe langer hoe moeilijker om de ideologiën en de volgelingen uit elkaar te houden; Ik lees nergens dat bonbon christenen noch moslims als debiel bestempelt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Debiel is evenwel niet het juiste woord want dat is een ziekte, achterlijk is meer wetenschappelijk correct. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Moeder, waarom leven wij ? Of je het nu graag hoort of niet, ook het Atheïsme is daarmee bezig. Heeft het Atheïsme misschien geen mening over het bovennatuurlijke en het ontstaan van de wereld ? Geloven dat alles toeval is, dat is ook een mening. En hoe definieer je de term "toeval" ? en wat zegt dat over de rol van de mens op deze wereld ? En je opmerking over versnippert zijn, dat zijn religies ook. Joden geloven in JHWH als opperste zingeving. Christenen geloven in Yehovah als opperste zingeving. Moslims geloven in Allah als opperste zingeving. Atheïsten geloven in de mens/het toeval als opperste zingeving. Geloven in God is overigens geen vereiste om over een religie of zingeving te praten, kijk maar naar het Boedhisme. Overigens, als je zoals je zelf zegt voor de wet een religie moet worden om bepaalde rechten te krijgen ... en je doet dat nog ook, ook al geloof je het zelf niet ... dan heb je NOG een kenmerk van georganiseerde religies bereikt: Hypocrisie. Zeg nog eens dat de vergelijking snel stopt. ![]() Ik zat een paar maanden geleden in een discussie met een atheïste, en die zei me het volgende : Citaat:
Ik geloof in God. Ik weet niet dat God bestaat, ik denk het alleen maar. Jij gelooft niet in God. Jij weet niet dat God niet bestaat, je denkt het maar. mvg. Sint Ignacius
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementslid
|
![]() Helemaal niet, er werd een veronderstelling gemaakt. Met de verwijzing naar wijwater en kaarsje branden werd erg duidelijk een bepaalde houding in de schoenen van de Christenen geschoven.
Ik wilde gewoon duidelijk maken dat die veronderstelling verkeerd was. mvg. Sint Ignacius
|
![]() |
![]() |