![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door peter1962 : 21 juni 2013 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Vrede en ... alle goeds!
![]() |
![]() |
#466 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor hen, voor mij, voor iedereen. Citaat:
Citaat:
Een forum is niet alleen vrij toegankelijk, maar ook vrij vermijdbaar. Als u de harde waarheden die hier verschijnen niet aankunt, dan heb ik goed nieuws voor u: u kan met een druk op de knop het hele forum verlaten. Daar hebben Bill Gates en Steve Jobs toch maar fijn voor gezorgd, niet? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Blijf logisch : stellen dat iets geloven goed is, en dan niet doen dan slecht zou zijn is gewoon nonsens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De claim op respect voor alles is een degradatie van streven naar inzicht. Als twee meningen volledig tegengesteld zijn, dan kan je maar voor één van beide authentiek respect hebben. Respect voor het tegendeel is fake. Je kan hoogstens respect hebben voor het laten uiten van de onzin-mening. Tot daar ga ik ook mee, en dat is verder dan wat anderen beogen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 juni 2013 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de basis van gesprek en discussie. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jezus zei ooit: 'Ga, vermenigvuldig U en word zo talrijk als de korrels zand op het stand. Heer VdBerghe Jan: als ik het goed voorheb (zeg mij, indien ik mij vergis!) heeft uw eigen 'vermenigvuldiging' tot '7 exemplaren geleid , - Geen persoonlijke aanval, geen inmenging in uw 'privacy' : gewoon de vaststelling dat men ver van de rekening is maar, dat U in ieder geval goed uw best heeft gedaan voor de bevordering van de consumptiemij. en de versteviging van het Kapitalisme. Waarvoor innige dank Heer VdBerghe Jan ![]()
![]() |
![]() |
#474 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- Transcendent , schepping overstijgend - immanent , de schepping zelf Reeds in de Middeleeuwen stelde de Kerk dat je God kon vinden op twee manieren, enerzijds de Heilige Schrift onderzoeken en anderzijds op zoek gaan naar sporen van God in de wereld. Draai het hoe je wil, keer het hoe je wil, maar het Christendom heeft met haren uitleg het ontstaan en de evolutie van dat wat we vandaag kennen als moderne wetenschap überhaupt mogelijk gemaakt. Het Christendom is een erg kritische godsdienst die op zoek gaat naar de Waarheid, welke vorm die ook mag aannemen. Is de Kerk altijd even handig omgesprongen met nieuwe inzichten ? ongetwijfeld niet, maar we zijn onderweg naar God, met vallen en opstaan, en met de beste bedoelingen. Wat mij vooral stoort is dat er een hoop aanvalletjes onder de gordel worden opgezet vanwege atheïsten die op niets gebaseerd zijn. En dan zijn wij zogezegd de onverdraagzamen. Let wel : Ik heb geen probleem met kritiek. Als iemand bijvoorbeeld de mogelijkheid van een eeuwig leven kritisch wil onderzoeken of zich afvraagt waarom ik daar wel in geloof ... ik juich het toe. Maar dan lees je bijvoorbeeld op een gegeven moment dat wij zogezegd een reïncarnatiegodsdienst zouden aanhangen. Die verkeerde opvatting stuur je bij, en opeens ben je "de kaloot die anderen zijn ideeën opdringt". Ik zou het tof vinden als mensen met kennis van zake zouden spreken. Een mening hebben die op foutieve veronderstellingen gebaseerd is, is erg onwetenschappelijk. Maar als iemand die er wel wat vanaf weet tracht om informatie in de discussie te brengen dan naar zijn kop gesmeten krijgt dat hij zijn mening wil opdringen ... dat is pertinent oneerlijk. Een heleboel punten in deze discussie zijn door de ( excusez le mot ) atheïsten en co in de discussie binnengebracht. Zij vallen ons aan, wij verdedigen ons, en dan opeens zijn wij degenen die erover begonnen zijn ? Wat hadden we moeten doen ? Die negatieve sfeerzetting en pertinente onwaarheden over onze overtuigingen laten passeren onder 't motto "laat ik in een schulp kruipen" ? mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
DE MENSELIJKE WAARDIGHEID NOGMAALS AAN HET WERK! Laatst gewijzigd door OilOnFire : 21 juni 2013 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor wie gelovig is daarentegen wordt door religie wel degelijk een antwoord aangereikt op veel vragen. Let wel, niet steeds op alle vragen. Geloof mij vrij, een gelovige vertoeft niet in een soort nirwana waarbij hij/zij tijdens hun leven een antwoord hebben op alle problemen. Bovendien zijn de open gebleven vragen niet in elke religie dezelfde. Niettemin geeft het volgens mij aan het menselijk bestaan een zingeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
3 van zijn godsbewijzen heeft hij "overgenomen" van Aristoteles: - Het bewijs van de onbewogen Beweger. - Alles wat bestaat heeft een Oorzaak. - Alles wat bestaat heeft een Noodzakelijkheid. Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 juni 2013 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Chinezen - toch niet van gisteren - hebben gedurende duizenden jaren een hoogstaande cultuur ontwikkeld die zuiver atheïstisch was, zonder transcendente waarden, waarbij de vraag naar de oorzaak totaal irrelevant was. Ze hadden zelfs geen woord voor het begrip 'god' tot de goede oude jezuïeten in de 17e eeuw daar een woord voor uitvonden, het waardeloze Tien-chu, meester van de hemel. Jij - in feite 'wij' - zitten nog vast aan het oude Griekse wereldbeeld waarbij de 'zijnden' de perfectie waren. Een mogelijkheid onder de vele anderen. Voor de taoïsten - want daar gaat het over - was het fundament de beweging, de verandering en bestond er geen nood aan een eeuwig onveranderlijk wezen dat de eerste oorzaak was. Dit betekent dat het mysterie van het bestaan in het universum zelf zit en dat de religieuze nood van de mens zijn voorwerp in de natuur zelf vindt. En wat dacht je van de godsbeelden van Spinoza of van Whitehead om dichter bij huis te blijven. Kortom, de eigen gedachtengang tot de enig mogelijke herleiden is het eigen denken filosofisch dood verklaren.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 21 juni 2013 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |