![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#741 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk, natuurlijk ... En zoals destijds in de good old Sovjet-Union en in de door haar bezette zogezegde "volksdemocratieën" was er geen werkloosheid. Beter gesteld: er was geen zichtbare werkloosheid. Maar het aantal mensen dat volstrekt onproductief werk deed was legio. En dat heeft die regimes uiteindelijk in 1989-1990 de das omgedaan. Ze zijn, door hun lemen economische voeten gewoon in elkaar geploft.
|
|
|
|
|
|
#742 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#743 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#744 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de ex-communistische staten, met hun verborgen werkloosheid, waren ze in 1989-90 toch maar lekker blij dat die regimes in elkaar ploften. |
|
|
|
|
|
|
#745 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#746 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#747 |
|
Banneling
|
38 bladzijden... Die in wezen niet meer of minder doen dan bevestigen dat Jan De Nul overschot van gelijk heeft
|
|
|
|
|
|
#748 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#749 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#750 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De beste sociale upgrade is inderdaad huwen...
|
|
|
|
|
|
#751 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
jep, inderdaad, we kunnen beter het systeem veranderen zoals in China, wie werkloos is, krijgt een staatsjob
|
|
|
|
|
|
#752 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, het zijn allemaal harde werkzoekende mensen
Hier, een mooie weergave van de gemiddelde werkloze in België: http://www.youtube.com/watch?v=IMkN-lo3WKw |
|
|
|
|
|
#753 |
|
Minister-President
|
http://www.delloyd.be/Article/tabid/...1/Default.aspx
Waar klaagt die man eigenlijk over? Wil hij nog meer verdienen zonder belastingen te betalen?
|
|
|
#754 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#755 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Van de 19 werklozen die bij mij gesolliciteerd hebben, wilde er geen enkele de taak vervullen in het wit. Enkelen wilden een stempel voor de VDAB (zij willen dus duidelijk niet werken en verkiezen werkloos te blijven) en de meesten wilden de taak wel vervullen in het zwart (zij wilden dus wel werken maar niet zonder hun werkloosheidsuitkering/brugpensioen te verliezen: ze wilden dus dubbel loon). Daaruit concludeer ik dat er een grondige fout in het systeem zit: de staat zorgt er zelf voor dat werklozen en bruggepensioneerden enkel nog in het zwart willen werken. (En, maar dat is een andere zaak, bepaalde zuilen maken het zelfs mogelijk dit onbestraft te kunnen uitvoeren.) Ik verwijt die bruggepensioneerden en werklozen niet eens dat ze misbruik maken van de staat. Ik verwijt de staat dat ze het mogelijk maakt, neen, aanmoedigt, dat er misbruik van de staat wordt gemaakt. Een bruggepensioneerde heeft een win for life op kosten van de staat gewonnen (hoeveel bruggepensioneerden gaan na hun brugpensioen, op hun 52, 53, 54, nog werken?) Het onrechtvaardige is niet zozeer dat ze van de staat profiteren, wel dat politieke partijen hen uit puur eigenbelang van de staat laent profiteren, ten koste van de volgende generaties. Want het zijn die volgende generaties die hun profitariaat zullen moeten betalen. In mijn geval is het zelfs zo dat ik minstens 2 personen meer tewerk zou stellen indien de staat mij dat op allerlei manieren niet onmogelijk maakte. Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 23 juni 2013 om 21:26. |
|
|
|
|
|
|
#756 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is iets voor anderen volgens de bijbel van de werklozen. Geef dat aan een immigrant zullen ze zeggen want je bent toch "althans volgens werklozen" aan het profiteren als werkgever van hun arbeid. Echt er zit iets geknapt in hun kopke tegenwoordig. Enkel nog harde represailles en honger en dwang zal hun terug leren wat ze verleerd zijn. Voorlopig winnen de werklozen, tal van bedrijven zijn al op de fles bij gebrek van werkvolk te vinden. Eerst komen ze zonder werkvolk, of te weinig; ze staan te vaak lang ziek zonder ziek te zijn, eisen van alles wat er natuurlijk niet is. Dan gaat de werkgever op zoek naar onderaannemers die nog wat verder kunnen met hun illegalen in de achterzak die hun facturen geregeld vervalsen en de boeken neerleggen. Maar daar komt ook allemaal ooit een einde aan en dan rest enkel nog het faillissement. Met als gevolg telkens wat werklozen extra die op hun beurt passen voor werk want ze hebben het systeem al lang door. Maar nu begint hun doorlopend weigeren van regulier werken ook in hun eigen nadeel te werken. Tja rekenen en tellen is nooit hun strafste kant geweest want ze raden iedereen aan hetzelfde te doen tot ze zelf met veel te veel zijn. Dan kantelt alles hé. De staat heeft te weinig inkomsten hun nog verder te betalen en de werkgevers die ze eerst verfoeiden zijn inmiddels ook weg. Rest enkel nog een bodemloze put. En dan foeteren ze terug op de werkgevers dat er geen voldoende meer van zijn. Zie je...er is iets geknapt in hun kopke.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 juni 2013 om 21:45. |
|
|
|
|
|
|
#757 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#758 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan moeten ze hun hangmatten maar wat hoger hangen.
|
|
|
|
|
#759 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor elk loon dat hij uitkeert draagt hij nog eens hetzelfde af aan RSZ en belastingen. Voor elk loon dat hij uitkeert spaart hij de overheid een leefloon, bestaansminimum, of vervangingsinkomen uit. Het is een mirakel dat er nog winst gemaakt wordt, en dat zou hij dan nog moeten afgeven ook om naar luizemannen en hangmatters door te storten. Santé hoor.
|
|
|
|
|
#760 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|