![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Arm schapenvolk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu ik ben er vrij zeker van dat de Vlaamse verdedigers van dit verdrag werkelijk geen flauw benul hebben van wat dat verdrag betekent. Anders zouden ze door hebben dat dit bijvoorbeeld een oneindige transfer van Vlaanderen naar Wallonië kan betekenen. Enkel Belgique moet zich immers aan een begroting in evenwicht houden, wat betekent dat als Wallonië goesting heeft om geld uit te delen, Vlaanderen zal mogen betalen om dat evenwicht te behouden. En dat heeft Vlaanderen - inclusief de N-VA - zelf goedgekeurd. Wat de oppositie overigens zou gestemd hebben weten we natuurlijk niet zeker, maar afgaande op het stemgedrag in de andere parlementen, is het vrij waarschijnlijk dat Vlaams Belang en Groen wel zouden tegengestemd hebben. Waarmee zij de facto de enige reële oppositiepartijen in dit land zijn (los van de kleintjes als PvdA en LDD). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Europa kan in de feiten niets, maar dan ook niets "opleggen". Het enige wat Europa kan doen, is een lidstaat "herinneren" aan een eerdere belofte. Herinneren aan een eerder "contract" dat die lidstaat vrijwillig ondertekende (contracten tussen staten heten verdragen, moest je nog niet door hebben wat ik bedoel). Zelfs de boetes die opgelegd worden, zijn vermeld in die verdragen. b. kan, zoals elk ander lid van de EU, het aftrappen. Het volstaat een meerderheid in het b. parlement te brengen die daarover een stemming kan volbrengen. Maar geen enkele partij is dat idee genegen, want .... dat zou een collectieve verarming betekenen waar je geen idee van hebt. Stop dus nu maar gauw je gezever dat off topic is over de EU, en herlees de titel van de draad eens. Astemblief hé zeg !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden de blauwe en groene communisten zich op Vlaams niveau minder degoutant gedragen dan op federaal niveau?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Europa is baas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom zouden tsjeven en nieuw-tsjeven zich op Vlaams niveau minder degoutant gedragen dan op federaal niveau? Enige verschil is dat ze wat staan te zwaaien met vlaamse leeuwen in plaats van trikoloren, maar in feite blijven het hielenlikkers van het regime.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel ik heb geantwoord. Een potentiële megatransfer van financiële middelen weg van Vlaanderen, alsook de onmogelijkheid van een eventuele Vlaamse staat om zelf een beleid te voeren.
Als je dat goedkeurt, dan ben je effectief geen voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geen nood: ik ben Europealist en flamingant, dus ik voel me thuis bij het programma van de nva. Meer moet dat echt niet zijn. Misschien wil je nu nog eens uitleggen, om te trachten mij bij te sturen, wat jouw idee is. Ik zal het lezen. Evenwel ben ik niet 'optimistisch' omtrent het idee dat ik je zal volgen. Ik ben benieuwd. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welke eigenaardige bokkensprongen? Ik klaag de hypocriete verdoken machtsoverdracht aan, en doe dat al jaar en dag.
Je geraakt blijkbaar ook niet verder dan 'ik ben ...-ist en ...-ant en meer moet dat echt niet zijn', totaal naast de kwestie. Heb je het verdrag ondertussen al een keer bekeken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even ter zake: waarom wil La Homans samenwerken met de vakbonden? Wat moet dat opleveren?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vat het eens samen voor ons, stupide forummers hier. Niet uitleggen wat jouw conclusie is, maar kort en bondig alle kernideeën weergeven met hun gevolgen. En liefst hier en daar een linkje. Ik zal daarna wel een 'check' doen, in de richting van hoe ik mijn politieke overheid georganiseerd wil zien, namelijk: in een geest van subsidiariteit: - een gemeentelijk niveau - een niveau Vlaanderen - een niveau 'Verenigde Staten van Europa'. - een global samenwerkingsverband UNO. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Staatssecretaris
|
![]() Misverstand. Ze wil met vaklui samenwonen.
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar hebben we Polen voor van doen, geen vakbondsprofiteurs.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hypothetisch eh. Voorbeeld: de VLD. ![]() |
|
![]() |
![]() |