Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2013, 07:31   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Tof om te zien hoe mensen uitwegen zoeken. Dat is zeker te waarderen en legitiem. Mag ik toch zo vrij zijn een illusie te doorprikken? Wat jullie doen, of willen doen, zou enkel zorgen voor een verschuiving van het virus, niet voor een fundamentele oplossing. Er is immers maar één fundamentele oplossing: tabula rasa van heel dit economische systeem en z'n spinnenweb van politieke structuren.

Al de rest is vasthouden aan een zinkend schip. Uit zelfbehoud (begrijpelijk) en omdat het alternatief uiteraard geen aangename toekomst met zich meebrengt. Toch zullen we daar door moeten.

Zoals hier al jaren geschreven is: it's game over, mensen.

Ik heb dat gisteren nog eens vastgesteld op een infovergadering over intercommunales en over de mogelijke impact van de begrotingsvoorstellen van Di Rupo en co op een aantal domeinen van de "samen"leving.

De weg naar de spaarboekjes is al lang gelegd. De politici wachten slechts op voldoende zelfvertrouwen voor vijf minuten politieke moed om over de drempel van de angst te springen.

Bespaar u de intellectuele moeite om uitwegen te zoeken. Die zijn er niet. De kleine, brave, hardwerkende, sparende, liefhebbende man en vrouw zijn niet opgewassen tegen die pletwalsen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 3 juli 2013 om 07:33.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 07:59   #22
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twitterendwaterding Bekijk bericht
Onze zeemzoete minister van financiën zal ons hopelijk wel op tijd inlichten.
maak u geen zorgen, we behoren tot de besten van de klas
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 08:02   #23
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Bespaar u de intellectuele moeite om uitwegen te zoeken. Die zijn er niet. De kleine, brave, hardwerkende, sparende, liefhebbende man en vrouw zijn niet opgewassen tegen die pletwalsen.
Er is een simpel verweer: een algemene staking van een paar weken een heel het systeem stort in elkaar door gederfde belastinginkomsten.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 08:08   #24
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tof om te zien hoe mensen uitwegen zoeken. Dat is zeker te waarderen en legitiem. Mag ik toch zo vrij zijn een illusie te doorprikken? Wat jullie doen, of willen doen, zou enkel zorgen voor een verschuiving van het virus, niet voor een fundamentele oplossing. Er is immers maar één fundamentele oplossing: tabula rasa van heel dit economische systeem en z'n spinnenweb van politieke structuren.

Al de rest is vasthouden aan een zinkend schip. Uit zelfbehoud (begrijpelijk) en omdat het alternatief uiteraard geen aangename toekomst met zich meebrengt. Toch zullen we daar door moeten.

Ik heb dat gisteren nog eens vastgesteld op een infovergadering over intercommunales en over de mogelijke impact van de begrotingsvoorstellen van Di Rupo en co op een aantal domeinen van de "samen"leving.

De weg naar de spaarboekjes is al lang gelegd. De politici wachten slechts op voldoende zelfvertrouwen voor vijf minuten politieke moed om over de drempel van de angst te springen.

U heeft waarschijnlijk gelijk, en dat maakt het zo beangstigend, ik heb echter geen plaats op mijn eigen groentjes te kweken, dus ik ben gedoemd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Er is een simpel verweer: een algemene staking van een paar weken een heel het systeem stort in elkaar door gederfde belastinginkomsten.
Ach, dan zullen ze het geld gewoon nemen hoor, zij dien denken dat "we gaan allemaal niet meer betalen" een goed plan is, zijn eraan voor de moeite, ze nemen dan wel je huis, auto of wat dan ook.
De enige die dan veilig is, is hij of zij die niets bezit.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:13   #25
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:

2!!

Maar indien je voorstelt om rente af te schaffen of eens buiten de kantlijnen te denken - meerdere munteenheden om maar iets te noemen - dan verklaren ze je gek en voor je het weet heb je een jas aan die enkel langs achteren dicht wordt geknoopt.

Plus: je kan ook niks implementeren of met iets gaan experimenteren in een bepaalde regio, alles hangt aan elkaar door de EU. Het is zwijgen en eten wat de EU Inc. schaft.

Trouwens, hoe zie je dat voor Catalonië en Baskenland indien ze hun autonomie kunnen doordrijven? Uiteindelijk blijven ze toch ook gebonden aan het IMF en het bankensysteem?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:14   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Het eerste wat ik ga doen als die belasting er ooit komt is al mijn geld van de bank halen, en in een kous onder mijn bed leggen.

Als de banken dan failliet gaan (aangezien de meeste mensen waarschijnlijk dat dan gaan doen) is de economische chaos in dit land compleet, en dit allemaal dankzij de "productieve" regering Di Rupo.
je zou ook gewoon kunnen grond.huis kopen, aandelen van bedrijven, en niet vergankelijke goederen en grondstoffen.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:15   #27
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
No job = no capital = no capitalism.

Viva Pentii linkola!
Oud 3 juli 2013, 12:15   #28
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
2!!

Maar indien je voorstelt om rente af te schaffen of eens buiten de kantlijnen te denken - meerdere munteenheden om maar iets te noemen - dan verklaren ze je gek en voor je het weet heb je een jas aan die enkel langs achteren dicht wordt geknoopt.

Plus: je kan ook niks implementeren of met iets gaan experimenteren in een bepaalde regio, alles hangt aan elkaar door de EU. Het is zwijgen en eten wat de EU Inc. schaft.

Trouwens, hoe zie je dat voor Catalonië en Baskenland indien ze hun autonomie kunnen doordrijven? Uiteindelijk blijven ze toch ook gebonden aan het IMF en het bankensysteem?
Ja, maar ze kunnen wel lekker met hun eigen vlagjes zwaaien en nieuwe brievenhoofden ontwerpen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:15   #29
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je zou ook gewoon kunnen grond.huis kopen, aandelen van bedrijven, en niet vergankelijke goederen en grondstoffen.
Ze kunnen nog steeds je huis komen aanslaan.
Oud 3 juli 2013, 12:17   #30
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, maar ze kunnen wel lekker met hun eigen vlagjes zwaaien en nieuwe brievenhoofden ontwerpen.
Leuk. Maar echt inhoudelijk wordt het ook niet met jou hé...

Oud 3 juli 2013, 12:22   #31
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
U heeft waarschijnlijk gelijk, en dat maakt het zo beangstigend, ik heb echter geen plaats op mijn eigen groentjes te kweken, dus ik ben gedoemd

Ach, dan zullen ze het geld gewoon nemen hoor, zij dien denken dat "we gaan allemaal niet meer betalen" een goed plan is, zijn eraan voor de moeite, ze nemen dan wel je huis, auto of wat dan ook.
bitcoin ?
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:23   #32
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Leuk. Maar echt inhoudelijk wordt het ook niet met jou hé...

Ik heb soms moeite om me te verplaatsen in uw lalaland, maar ik doe mijn best.

Toch was mijn bericht inhoudelijk: Mijn probleem met het oprichten van onafhankelijke deelstaatjes is dat het de mensen een rad voor de ogen draait, het blijft steeds beperkt tot een symbolenstrijd (vlaggen, logo's, liedjes en voetbalteams, haat tegenover andere vlaggen, logo's, liedjes en voetbalteams...
Een staat kan nooit een doel op zich zijn.
Oud 3 juli 2013, 12:27   #33
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Het eerste wat ik ga doen als die belasting er ooit komt is al mijn geld van de bank halen, en in een kous onder mijn bed leggen.

Als de banken dan failliet gaan (aangezien de meeste mensen waarschijnlijk dat dan gaan doen) is de economische chaos in dit land compleet, en dit allemaal dankzij de "productieve" regering Di Rupo.
Je kan je geld ook simpelweg parkeren op assets die wel iets opbrengen en op je naam staan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:31   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Alles omwisselen in euromuntjes. Ik weet niet of het waar is maar heb eens ergens gelezen dat de metaalwaarde van sommige muntjes hoger is dan de nominale waarde.
Eens terug gaan uitzoeken of dat zo is en welke muntjes dat waren.
De muntjes zijn gemaakt van gewoon ijzer.
Ze kosten meer dan dat ze waard zijn omdat je het volgende moet tellen:
- Materiaal waarvan ze gemaakt zijn.
- De matrijzen om ze te persen
- Het persen zelf
- De distributie
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:32   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2!!

Als je het op zo'n lompe simplistische manier gaat proberen op te lossen is het terecht dat mensen je ook als een gek gaan beschouwen. Rente is een fundamenteel gegeven, dezelfde rol die zwaartekracht in de fysica speelt, spelt rente in een economie. Stel dat ik hier nu in een thread over natuurproblemen ineens afkom dat zwaartekracht afgeschaft moet worden, hoe gaan ze mij dan bekijken?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:36   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zet mijn "spaar"geld wel om in gereedschap en ruw materiaal.
In combinatie met kennis en werklust verliest dat nooit waarde.

Met als bijkomend voordeel, het staat nergens officiëel geregistreerd.
Is inderdaad een goede investering.
Ik moest indertijd een grote overdekking maken in een metalen constructie.
Na wat rondtelefoneren bleek dat ik, als ik iets meer als het dubbele bestelde dan ik nodig had, ik bijna evenveel moest betalen.

Het was wel een zicht, een oplegger vol ijzer bij ons in de straat. Ik heb hier nog steeds een voorraad van, ondertussen is dit meer dan het dubbele waard dan hetgeen ik ervoor betaalde.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:36   #37
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De muntjes zijn gemaakt van gewoon ijzer.
Ze kosten meer dan dat ze waard zijn omdat je het volgende moet tellen:
- Materiaal waarvan ze gemaakt zijn.
- De matrijzen om ze te persen
- Het persen zelf
- De distributie
Jij verkoopt dus al je munten aan een ijzerhandelaar?
Die man zal je graag zien komen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 juli 2013 om 12:38.
Oud 3 juli 2013, 12:46   #38
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als je het op zo'n lompe simplistische manier gaat proberen op te lossen is het terecht dat mensen je ook als een gek gaan beschouwen. Rente is een fundamenteel gegeven, dezelfde rol die zwaartekracht in de fysica speelt, spelt rente in een economie. Stel dat ik hier nu in een thread over natuurproblemen ineens afkom dat zwaartekracht afgeschaft moet worden, hoe gaan ze mij dan bekijken?
Bullshit. Rente is een louter menselijke uitvinding, geen natuurwet.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:49   #39
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat is ook maar een middeleeuwse gedachte, dat er goud zou moeten in een kluis liggen als tegenwaarde voor die briefjes..
Zo ongeveer de helft van de wereldbevolking ziet in goud en zilver nog steeds een legitiem ruilmiddel. Allemaal Middeleeuwers misschien, maar die drie miljard mensen lijken me toch wat meer door te wegen dan de papieren illusie van de Westerse valuta. Welk louter fiduciair betaalmiddel in omloop gebracht door een privaat monopolie wist het langer dan een eeuw vol te houden?

Citaat:
Wat doe je dan met al het geld op de rekening ?
Welk geld? Dat geld dat tegenwoordig zelfs niet eens meer op papier gedrukt wordt maar gewoon tevoorschijn getikt op een computer?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:53   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb soms moeite om me te verplaatsen in uw lalaland, maar ik doe mijn best.

Toch was mijn bericht inhoudelijk: Mijn probleem met het oprichten van onafhankelijke deelstaatjes is dat het de mensen een rad voor de ogen draait, het blijft steeds beperkt tot een symbolenstrijd (vlaggen, logo's, liedjes en voetbalteams, haat tegenover andere vlaggen, logo's, liedjes en voetbalteams...
Een staat kan nooit een doel op zich zijn.
Nee? En Belgie dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be