![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet ons land een monarchie blijven of een republiek worden | |||
Monarchie blijven zoals ze nu is |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,70% |
Monarchie blijven maar met louter protocolaire koning |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,96% |
Republiek |
![]() ![]() ![]() |
45 | 83,33% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaar dat ik "droom" zei. Zolang men hier niet van die debiele anti-hollander clichés afraakt mogen we het zowieso al vergeten, om inderdaad nog maar te zwijgen van de pro-koningshuisgevoelens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan sta je gans in je onderbroek.
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een regeringsleider, dat heb ik altijd begrepen. Die leidt de regering. Een staatshoofd daarentegen, dat heb ik nooit begrepen. Hoofdt die de staat? Ik zie écht geen nut in de functie van een staatshoofd, of dat nu een koning, president, keizer, groothertog, sultan, consul of prins grootmeester is. En laat alsjeblieft het gewauwel dat een koning of president een symbolische functie heeft of een uithangbord is... Praat voor de vaak is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er wordt/werd regelmatig gelachen met Albert/Filip, maar als ik terugdenk aan Sarkozy in Frankrijk ![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een republiek met een sterk uitvoerend mandaat voor de president. Vaak is een republiek een aanloop naar een keizerlijk stelsel.
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 4 juli 2013 om 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Indien ons land een democratie zou zijn.
Zou ik lonkend naar Zwitserland, denken aan een president. Echter hier heerst een particratie. Minder uitgesproken als deze van het vroegere USSR maar daarom niet minder alles overheersend hypocriet. Conclusie, Frankrijk heeft Dysnie Wold. Wij plopsa land. Waarom geen koning. Maar dan een die alleen symbolisch is. Probleem in België is, dat alles blijft. Ik stel vast. De verkiezingen, de bevolking kiest. De particratie doet gewoon verder. De senaat wordt ontbonden, de senaat doet gewoon anders verder. De koning stopt. Hier zijn dan 2 koningen en 3 koninginnen. In Nederland stopte de koningin en werd terug Prinses. En dat is pas het sprookje. Hier heerst de machtsgeile hel met de daaraan verbonden geld verdampingen. En dat is het probleem in ons land.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Een koning schijnt al bij al goedkoper te zijn dan een president, dat is het sterkste argument van de koningsgezinden. Als een president duurder is dan is dat voor mij gewoon slecht beheer, zelfs de president van Europa is goedkoper dan ons koningshuis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ik blijf bij mijn voorstel om in 2015, 200 jaar na de slag van Waterloo, de scheiding van Wallonië en Vlaanderen te beslissen.
op 15 jaar tijd de boedelscheiding door te voeren en in 2030 te herenigen met Nederland, of met een aparte status vergevorderde samenwerkingsakkoorden met Nederland te sluiten eventueel via een Benelux-status en wie graag een koning heeft moet die dan zelf maar betalen |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schijnt... Kunnen de voorstanders van de monarchie mij dan eens vertellen wat de Duitse, Oostenrijkse of Griekse president kost?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel dat maar eens aan de Russen.
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Wat kost de president van het dure Zwitserland ? (Ja,ja, ze hebben een president)
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Mijn excuses. De minister die als parttimer staatshoofd speelt is geen president. Laat mij de vraag anders stellen. Hoeveel kosten de taken van de waarnemende minister voor zijn staatshoofdelijke functie ? Wordt hij/zij persoonlijk voor deze taak vergoed of is dit een ere-job ? Wie doet daar de exportreizen ? Wat toch allemaal mogelijk is in een confederale staat !
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 4 juli 2013 om 23:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Zwitserse bondsraad, de regering, bestaat uit zeven ministers. Elk jaar wordt een van hen door het parlement verkozen als primus inter pares voor ceremoniële en vertegenwoordigende aangelegenheden. Dit gaat doorgaans volgens een roulatiesysteem: degene die het langst geen president is geweest, wordt verkozen. Tevens wordt een vicepresident gekozen, die vrijwel altijd het jaar daarna president wordt. Hun termijnen lopen van 1 januari tot 31 december van elk kalenderjaar. De bondspresident is echter geen staatshoofd, die functie wordt door de gehele bondsraad waargenomen. De bondspresident is niet de 'hoogste' Zwitser, tenminste dat wat in de volksmond als hoogste Zwitser wordt genoemd; dat is de Nationaalraadspresident.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lanterfanten-opvolging verzekerd. |
|
![]() |
![]() |