![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#29261 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29262 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat wordt in de regel gelinkt aan slechte opvoeding.. Verder ken hem persoonlijk niet, alhoewel ik niet afkeurend zou staan voor de mogelijkheid om hem te leren kennen.. Als Amsterdammer zijnde kan ik zijn "recht voor de raap" & "Het hart op de tong hebben", wel waarderen. Maar dat ben ik.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29263 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je hebt wel humor jonge,... dat mag ik!.. ![]() Maar goed wat jij wil.. Dat lied wordt het, maar dan wel zo gespeeld zoals vroeger!.. Hand In Hand, Kameraden! Op de militaire wijze.. Misschien dat Adrian M dan ook mee doet.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29264 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Aaahh..
Het Manneke wilt weer aandacht!. Wat dan jongetje, is je vriendje soms ziek?.. Jeff |
![]() |
![]() |
![]() |
#29265 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen amfibische schepen nodig om de strijd aan te binden. Peuleschilletje , ze kunnen het gewoon af met hun koppels. Even flink rauzen en het is weer stil in Amsterdam de komende 100 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29266 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29267 |
Banneling
|
![]() STRONTVLIEG...
Laatst gewijzigd door Nvalid : 5 juli 2013 om 23:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29268 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Van mijn Indische zijde voornamelijk veel uit de KNIL, om uiteindelijk voor de Nederlandse posterijen daar te gaan werken.. Mijn Hollandse zijde, voornamelijk de Marine en een paar bij de landmacht.. Van oorsprong stamt mijn Nederlandse familie ook af van Zwitserse huursoldaten, dus tja.. Zit in ons bloed.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29269 | |
|
![]() Citaat:
Toch wel heel wat anders hoe het in België toegaat, het is bijna genant om te lezen wat er uitgekraamt wordt. En dan worden wij voor bot uitgemaakt, nou moe .... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Nvalid : 6 juli 2013 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29271 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Want stil is het hier nooit... Was het maar waar.. Voor een keertje dan.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29272 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is er jongetje, heeft hij soms je vriendschapsverzoek op facebook afgewezen?.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29273 | |
|
![]() Citaat:
Nogal wat leuk spul bewaard uit de familie, dienstboekje Gele Rijders begin 20e eeuw. paardenzweep etc. Zowaar ook brieven uit 1830 Brussel, familie van me heeft daar gevochten. (1e Compagnie, 9e Afdeling: 2e compagnie / 1830: 1e compagnie) Regeltje brief 26 sept: .... nu laat ik uw weten als dat wij voor brusSel ligen en wij hebben al Sterk voor de vijand geweest en ook al veel dooiJen gevallen want zij bennen lings en regs van mein seit gevallen en ik kan uw alles net Schrijven maar het is komplet een moortpertij geweest .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29274 | |
|
![]() Citaat:
Da's een eer die je echt niet zomaar aan iedereen zal gunnen. Begrijp er totaal niets van ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29275 |
Banneling
|
![]() Pinda staat ook bekend als de strontvlieg op het vlaamse belgische forum politics.be...zonder dank!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29276 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Is er trouwens een bundelvorm/boek uitgegeven met daarin de correspondentie van de soldaten uit die tijd, zoals men dat wel gedaan heeft met WWI en WWII??.. Dat lijkt mij wel interessant om lezen namelijk... Verder heb ik voornamelijk foto's van vroeger, die typische uniformportretten voor de familie.. Wapens en andere aanverwante attributen mag je eigenlijk niet hebben, tenzij ze onschadelijk zijn gemaakt.. Dus die heb ik dan ook niet!.. ![]() ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29277 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29278 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik beschouw het maar als een geuzentitel. Het feit dat jij met al jouw geclaimde superioriteitsgevoel tijd vrij maakt voor iemand zoals ik, en dat dan ten telkenmale op een dergelijke onbeschofte, discriminerende, en vooral kinderachtige manier moet doen. Zegt meer over jou dan over mij.. Maar ik wens je verder het beste.. Want wat ik van Van Poppel begrijp, hebben Belgen zoals jij dat namelijk behoorlijk hard nodig... De Mazzel, Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29279 | |
|
![]() Citaat:
Een paar van die brieven zijn uit 1830. Hij vermeldt er niet al teveel over, vermoedelijk omdat het te erg was om over naar huis te schrijven. Ze liggen in Vilvoordde (dubbel d!) in z'n eerste brief en daarna trekken ze op Brussel in. Hij vecht tot de laatste dag en loopt geen verwondingen op. Op een gegeven moment beschrijft dat dat ze ergens in het veld liggen in hun kapotjassen en Brussel al drie dagen in brand staat: .... en ook allegaar wij ligen ook alle gaar op het vlakke veld wij dekken malkander maar toe meT de kapopjus en ik hoop als dat mijn vriende wat om mij denken zullen en ik hoop Tog nog in mijn vaderland te komen .... en ik laat (noch?) weten als dat de Stad brusjel al drie dagen in brand geStaan heeft .... Geprobeerd uit te zoeken waar hij gevochten heeft in Brussel. "Vermoed" aan de hand van andere correspondentie, legereenheden en artikelen welke ik erover vond daar waar het zwaarst gevochten is geweest. Vrij moeilijk om te achterhalen overigens. Een lieve jongen was het blijkbaar niet, op een gegeven moment belandt hij een keer in het cachot beschreef hij (niet tijdens Brussel overigens). Geen pretje in die tijd .... Een lieve jongen voor z'n moeder, maar voor de rest nogal een, laten we zeggen bikkel of iets dergelijks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29280 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Met een koning ligt dat anders. Hij mag dan best een persoonlijke mening hebben, uit hoofde van zijn funktie mag hij die mening niet openlijk uiten en bij de uitoefening van zijn ambt mag hij die al helemaal niet laten meespelen. De pers heeft geprobeerd zijn optreden te vergoeilijken als een blunder, maar het is veel meer dan dat. Zijn optreden heeft niet alleen het vorstenhis zelf in diskrediet gebracht maar ook de scheur in zijn land nog wat verder opengetrokken. "Moet kunnen" zeker, als het je taak is de eenheid te bewaren? In Nederland hebben ze blijkbaar meer gezond verstand, daar zijn ze tot het besluit gekomen dat het vorstenhuis zich niet meer bemoeit met de regeringsvorming. In Vlaanderen ziet men zoiets wel zitten....
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |