Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2013, 10:50   #21
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JongeGentenaar Bekijk bericht
En over de handtekening: Boudewijn had wel het verstand niet als "Baudouin" te tekenen, maar met een handtekening waarin alleen de B leesbaar was. Een F en P liggen niet ver van elkaar, misschien kan den nieuwen ook iets dergelijks doen om te tonen dat hij koning van alle belgen wil zijn?
Hij moet tonen dat hij koning van alle Belgen wil zijn door de dingen die hij doet - en daarbij heb ik het niet over het zetten van handtekeningen onder wetten.
LcGrs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 10:54   #22
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Hij moet tonen dat hij koning van alle Belgen wil zijn door de dingen die hij doet - en daarbij heb ik het niet over het zetten van handtekeningen onder wetten.
Zoals?
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 10:57   #23
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Als Philippe op zijn geboorteakte staat en hij ondertekent daarmee is hij "koning der Walen".

Indien hij zou tekenen met Filip - wat niet op zijn geboorteakte staat - dan zou men hier aanvoeren dat zijn handtekeningen illegaal zijn.
Je kunt je ook afvragen waarom er op z'n geboorteacte Philippe staat en er hier in Vlaanderen altijd wordt gecommuniceerd met Filip. Gewoon boerenbedrog.

Is z'n paspoort dan ook illegaal? Daar staat "Filip van België" als ik me niet vergis.

Op wikipedia is het zelfs in het Engels, Filips!
Filips (Filip)[1] Leopold Lodewijk Maria
Frans: Philippe Léopold Louis Marie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Filip_van_België

Filips naar de zoon van Leopold 1
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filips_van_België

Postzegels zijn dan ook blijkbaar ongeldig, je kunt maar 1 naam hebben. Is er ook een Duitse versie Prins Flippo?

Laatst gewijzigd door BonBon : 6 juli 2013 om 10:58.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 11:02   #24
BonBon
Banneling

Standaard

die van fluppe heb ik nog niet gevonden, er moet dus een franse en nederlandse versie bestaan van hun identiteitskaarten.

BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 11:05   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Als Philippe op zijn geboorteakte staat en hij ondertekent daarmee is hij "koning der Walen".

Indien hij zou tekenen met Filip - wat niet op zijn geboorteakte staat - dan zou men hier aanvoeren dat zijn handtekeningen illegaal zijn.
bij zijn doopsel werd duidelijk FilipS (met S achteraan) gezegd....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 11:05   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Och, ik wil mij over de naam van deze "sire" niet druk maken. Als hij als dusdanig op de Burgerlijke stand staat ingeschreven, tja, dan is het maar zo. Maar het is een zoveelste indicatie dat de Sacksen-Coburgs volstrekt géén familie zijn waar de Vlamingen als Nederlandstaligen een warm gevoel bij krijgen. Die familie hoort niet bij ons, het zijn doodeenvoudig francofone Brusselaars.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 11:08   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
...

Neemt men de mensen nu echt voor onnozelaars?
...
Is dat dan nodig?
Gedragen de mensen in dit land zich niet uit hun eigen als onnozelaars?
Oud 6 juli 2013, 11:13   #28
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
BTW: u blijft 'Filip' schrijven. Met welk recht verandert u zijn naam? Het toont weinig respect voor de man.
Oei, dan hebben alle Vlaamse media de afgelopen 56 jaar bijzonder weinig respect getoond voor de kroonprins
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 11:20   #29
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
bij zijn doopsel werd duidelijk FilipS (met S achteraan) gezegd....
Sinds wanneer heeft wat iemand zegt tijdens een doopselviering wettelijke grond?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 11:24   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
die van fluppe heb ik nog niet gevonden, er moet dus een franse en nederlandse versie bestaan van hun identiteitskaarten.

Dit is duidelijk een Nederlandstalige versie van de ID kaart.
Zou Albert er dan twee hebben? Le roi de Belgique die enkel een Nederlandstalige ID kaart heeft... dat kan toch niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 juli 2013 om 11:25.
Oud 6 juli 2013, 11:29   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och, ik wil mij over de naam van deze "sire" niet druk maken. Als hij als dusdanig op de Burgerlijke stand staat ingeschreven, tja, dan is het maar zo. Maar het is een zoveelste indicatie dat de Sacksen-Coburgs volstrekt géén familie zijn waar de Vlamingen als Nederlandstaligen een warm gevoel bij krijgen. Die familie hoort niet bij ons, het zijn doodeenvoudig francofone Brusselaars.
U bent dan ook een hardcore Ollander wannabee.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 11:35   #32
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U bent dan ook een hardcore Ollander wannabee.
Je hoeft helemaal geen "hardcore Ollander Wannabee" te zijn om tot die conclusie te komen.

Enne, terloops nog even: het is niet: hardcore Ollander wannabee maar wel hardcore wannabee Ollander.

Is vreselijk flauw hoor. Welk etiket zullen we dan op jou kleven, effe kijken... O ja! wannabee Wallon liégeois.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 11:35   #33
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Koning Der Walen, duidelijker kan niet !
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 11:36   #34
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je hoeft helemaal geen "hardcore Ollander Wannabee" te zijn om tot die conclusie te komen.

Enne, terloops nog even: het is niet: hardcore Ollander wannabee maar wel hardcore wannabee Ollander.

Is vreselijk flauw hoor. Welk etiket zullen we dan op jou kleven, effe kijken... O ja! wannabee Wallon liégeois.
De schoolmeester komt weer bovendrijven......
Oud 6 juli 2013, 11:36   #35
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Bij mijn geboorte in Hamburg op 15 februari 1945 werd ik aangegeven als "Roger";wat op proytest van de nog-voorlopig-nazi ambtenaar van Burgerlijke stand stuitte : die had me liever geregistreerd als "Kurt" zijnde volgens zijn boekske de correcte duitse vertaling van het franse "Roger"...

Namen worden in de regel niet vertaald : & ze worden bovendien "vrij" gegeven - een echt vlaamse vlaming die plots zin heeft om zijn kroost engelse of russisiche namen te geven mag dit gerust doen.. Mohammed Janssens, Ivan Peeters, Joeri Van Zurpelen, Frits Dupont... het kan allemaal. Waarom zou de koning een uitzondering zijn ? Als hij Philippe heet : het zij zo...

Ik kan me best voorstellen dat er in Wallonië en Brussel veel franstaligen zijn die "Jan" heten, zoals er inb Vlaanderen per slot van rekening ook nederlandstaligen zijn die met de naam Jean rondlopen...

Ik ken overigens verschillende vlaamse "+Etiennen" die liever "Stefan" genoemd worden.. what is in a name ? (Romeo en Julia, Willem Shakespeare)
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 11:36   #36
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Koning Der Walen, duidelijker kan niet !
de Koning de Dubbelnicks, duidelijker kan niet !
Oud 6 juli 2013, 11:42   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Wat is juist het probleem? Hij is Franstalig en tekent met zijn naam die Franstalig is. Had iemand mss iets anders verwacht?
Oud 6 juli 2013, 11:44   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130...=ochtendupdate

Neemt men de mensen nu echt voor onnozelaars?
Die brave Filip/Philippe heeft er niet om gevraagd om te zijn en te worden wat men hem in de schoot werpt, maar toch... Er doen al zovele "verhalen" de ronde over zijn intellectuele capaciteiten en karaktertrekjes, en die zullen wel niet allemaal uit de lucht gegrepen zijn!
Het beste wat hij kan doen is wellicht straks zo weinig mogelijk in de schijnwerpers gaan staan en zich beperken tot het voorlezen van door anderen geschreven teksten, en een cursus volgen in het geven van nietszeggende antwoorden...
En "de mensen" moeten zich niets aantrekken van wat hij zegt of doet.
Betalen, dat is alles.
ik vrees dat zijn entourage van hetzelfde hoogstaand intellectueel niveau is als prince philippe zelf, tenzij hij zich alreeds als Filips de Taaie heeft gepropageerd.
Iemand die koning der 60% Vlamingen wordt oefent zich dus in de oude griekse geschriften, die hij dan uiteraard in de ORIGINELE VERSIE verslindt, net zoals de Spaanse boeken van Marquez, maar slaagt er niet in de vlaamse vrouwelijke benaming van een pasgeborene te onthouden?

Als ze hem een beetje wilden upgraden, doe dat dan tenminste met normale dingen (tja ja dat is dan weer testbaar). Uiteindelijk gaat niemand hem vragen om de teksten van het oud griekse verhaal van Plato even te komen vertalen denk ik.
Ze waren we zo slim om er geen latijnse filosofen bij te halen die hij dan in originele versie had gelezen.... stel je voor dat hij Ward de Bever tegenkomt die met hem een latijns klapke over Cicero wil maken! Zo slim waren de biografen dan weer wel.

---------------------

Kom mensen, geef toe: dit wordt een hilarische tijd! ik zie het allemaal al komen. Hij zit nog niet op de troon en we hebben al urenlang plezier aan die man. Laat Nederland dan maar zijn stand-up comedians hebben, wij hebben onze Prince Flup.

Laatst gewijzigd door circe : 6 juli 2013 om 11:45.
Oud 6 juli 2013, 11:44   #39
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Wie had dat ooit gedacht! Misschien worden hij en Bart De Wever toch nog beste maatjes
Zeker en vast : naar Oostenrijks-Hongaars voorbeeld kan België omgevormd worden in een "dubbelmonarchie" met een Vlaams Keizer en een Waals koning als zijnde één en dezelfde persoon :
Philippe Keizer van Vlaanderen en Koning van Wallonië

met als wapenschild een kieken met een leeuwenkop... iedereen content
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 11:45   #40
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Duidelijker kan niet, hij wordt de koning van de Wallonen, niet van de Vlamingen.
Wat zijn Wallonen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be