Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2013, 07:41   #141
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Los van wat u al dan niet ziet…..

* zou u beweren dat "die pipos" in wezen Nederlandstaligen zijn ?

* zijn alle Franstalige Belgen volgens u dan Walen ? En als dat volgens u zo is, hebt u die vermeende wijsheid dan al eens in Bruxelles verkondigd ?
Die pipos zijn meestal uitschot, maar linguistisch onpartijdiger dan ge denkt.
Ge mag hun voeten in het frans of in het vlaams likken.

Laatst gewijzigd door Echte Waal : 7 juli 2013 om 07:42.
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 07:43   #142
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Niks!
fixed
Oud 7 juli 2013, 07:52   #143
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Die pipos zijn meestal uitschot, maar linguistisch onpartijdiger dan ge denkt.
Ge mag hun voeten in het frans of in het vlaams likken.
Als ik alles zou doen wat ik mag doen, zou er geen tijd meer overblijven voor wat ik wil doen. Ik laat het kussen der voeten van pipos derhalve graag aan u over.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 08:01   #144
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Domme meeuw...
Oud 7 juli 2013, 08:12   #145
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Domme meeuw...
eerder domme vlaamse meeuw, zich hier uitgeven voor een Française of hoe belachelijk de meeuw kan zijn.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 08:15   #146
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
U
Door resoluut te kiezen voor Philippe, als allereerste beslissing van de koning-to-be, heeft die idioot ofwel een tekort aan empathie met de Vlamingen, ofwel gewoon geen zin om mee te zijn met Vlaanderen en gewoon liever Philippe te heten. In beide gevallen wordt hij wat wij al lang weten, namelijk de koning van de Wallonen.
En dan is het hoogtijd dat wij stoppen met financieel
bij te dragen.
Hij heeft gewoon een hekel aan de Vlamingen.
Lees onderstaande quotes even rustig na (van 2004 maar nog even actueel)

http://lvb.intersight.netdna-cdn.com/item/680

Citaat:
(...)Albert luistert nauwelijks naar hem, want hij ziet zichzelf toch maar als de louter ceremoniële monarch die alles tekent zonder te lezen wat hem wordt voorgeschoteld. Filip ziet het anders. "Ik wil dit land echt leiden, zoals mijn oom", liet hij zich al meer dan eens ontvallen.

"Ik vind dat de vrijzinnigen in dit land zich goed gedragen", zei de prins onlangs tegen een partijvoorzitter-logebroeder, zo onthult Douglas De Coninck in hetzelfde artikel. Vrijzinnigen, het zijn blijkbaar gevaarlijke mensen, maar in België houden ze zich gelukkig wat koest. Het is maar dat u het weet.

"Filip heeft een hekel aan Vlamingen", vertelt Pol Van den Driessche, auteur van een boek over 10 jaar koningschap van Albert II, aan Douglas De Coninck. Waarom? Filip ziet het streven naar Vlaamse autonomie als een persoonlijke bedreiging, hij gelooft in alle ernst in een complot dat in donkere holen beraamd wordt om het koninklijk paleis af te branden. Hij zet alle Vlamingen op dezelfde lijn, en daarom heeft hij een hekel aan Vlamingen.

"Maar mijnheer Verhofstadt, u bent toch ook tegen het Vlaams Belang?", zou de prins geantwoord hebben toen de premier hem via de telefoon op de vingers tikte na het bekend raken van de Story-uitspraak. Althans, zo citeert Douglas De Coninck "een insider" die het telefoongesprek reconstrueert. En kamervoorzitter Herman De Croo liet zich tegenover Phara de Aguirre in Terzake ontvallen dat de prins hem na het uitbreken van de commotie opgebeld had. Op de vraag of de prins het Orakel van Brakel had opgebeld om hem advies te vragen, kwam alleen een monkelend lachje als antwoord.

Conclusie na het lezen van dit alles? Republikeinen en separatisten, juicht, want als Albert morgen met zijn moto tegen een Grassiaans rotsblok rijdt, begint het feest en krijgt De Stomme van Portici weer stembanden. De oplossing die Bart Sturtewagen voorstelt, "de volgende koning wordt een digitale foto, op verzoek te downloaden op koninklijkpaleis.be - het wordt dat, of niets", zal niet voldoen. De kreet die Jean-Luc Dehaene ooit slaakte, "konden we Albert maar op sterk water zetten!", wordt dan brandend actueel.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 08:16   #147
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het is door dergelijke achterlijke, fanatieke standpunten dat het flamingantisme NOOIT tot iets concreets zal leiden en dat het door velen als iets marginaals wordt ervaren.
Blijkbaar is de notie ironie u helemaal vreemd.

Soit.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 08:18   #148
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
fixed
Terug last van uw fixed-syndroom?
Oud 7 juli 2013, 08:20   #149
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
eerder domme vlaamse meeuw, zich hier uitgeven voor een Française of hoe belachelijk de meeuw kan zijn.
Daar weet jij geen barst over. Hou op met uw sjofele pogingen om de intelligentie van anderen terug te brengen tot die van uzelf.
Oud 7 juli 2013, 08:29   #150
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is de notie ironie u helemaal vreemd.

Soit.
Juist ja... Ironie... "Het was maar voor te lachen, meester"...

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 09:13   #151
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent wel degelijk fout. De "AE" voor een A-klank werd vroeger in het volledige Nederlands taalgebied gebruikt. Dat heeft niets te maken met het kunstmatige Nederlands-Vlaams onderscheid. U bent beïnvloed door de domme gewoonte van de Brusselse Franstaligen om Vlaamse plaatsnamen met een A-klank als AE te schrijven.

Slimmeke, zie eens naar de Belgische en de Nederlandse familienamen: alle Belgische familienamen met A-klank worden AE geschreven; alle Nederlandse familienamen met A-klank worden AA geschreven. Ze was dit vroeger ook met de voornamen. De Nederlanders hebben destijds resoluut voor de nieuwe spellingswijze gekozen, tot in de namen toe. Wij zijn véél later achterop gekomen, maar bijlange niet zo ingrijpend: de familienamen bleven ongemoeid en de voornamen is iets wat de ouders zelf kiezen.
Oud 7 juli 2013, 09:19   #152
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou "Lowie" geen "Vlaams" kunnen zijn? Is "president" ook geen woord dat tot onze Nederlandse woordenschat behoort? Ook dat woord hebben we naar spelling aangepast. We schrijven niet langer "président". En meer zelfs, we spreken het ietsje anders uit dan de Franstaligen. Net zo met "Lowie" dat anders klinkt dan "Louis".
Louis is een Franse naam; Lowie is een naam met Franse klank in een nieuw-gecreëerd 'Vlaamse' schrijfwijze. Al betwijfel ik of het Vlaamse aspect de reden was die schrijfwijze te opteren, doch het zal eerder het moderne, het nieuwe geweest zijn dat de ouders ertoe bracht de spelling 'Lowie' te kiezen.
De Vlaamse vorm van Louis is 'Lodewyck', 'Loys'. Zo werd de Vlaamse vorm ééuwenlang in het oude Vlaanderen geschreven, vele eeuwen nog voor België bestond. 'Lowie' is iets dat missch nog maar 2 decennia (zo'n 20 jaar) bestaat.
Oud 7 juli 2013, 09:26   #153
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Slimmeke, zie eens naar de Belgische en de Nederlandse familienamen: alle Belgische familienamen met A-klank worden AE geschreven; alle Nederlandse familienamen met A-klank worden AA geschreven. Ze was dit vroeger ook met de voornamen. De Nederlanders hebben destijds resoluut voor de nieuwe spellingswijze gekozen, tot in de namen toe. Wij zijn véél later achterop gekomen, maar bijlange niet zo ingrijpend: de familienamen bleven ongemoeid en de voornamen is iets wat de ouders zelf kiezen.
Er zijn ezels in vlaenderen he!
Oud 7 juli 2013, 09:33   #154
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Er zijn ezels in vlaenderen he!
Is het om je eigen lage zelfbeeld te maskeren dat je hier zo iedereen en alles gaat beledigen naar hartenlust? Dom, idioot, ezels, etc. alles komt hier op de laatste pagina al voor.

Jij vindt Vlamingen ezels omdat zij destijds niet kozen voor een completen nieuwe Nederlandse stijl.

Wel ik niet, want door te kiezen voor die nieuwe stijl zouden ze een total breuk plegen met hun verleden, en met hun cultuur dus. Dat men de familienamen (en de namen bij aanvang) daarvan bewaarde toont aan dat ze de band met hun eigenheid niet volledig wilden verbreken. Ik vind dit niet negatief. Dat is iets wat ik aan de Vlamingen van vroeger respecteer: het behoud van hun namen. Helaas, de laatste 3 generatie's is daar grote verandering in gekomen wat betreft de keuze van de voornamen: allerlei vreemde soorten komen er nu in voor.
Oud 7 juli 2013, 11:05   #155
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Is het om je eigen lage zelfbeeld te maskeren dat je hier zo iedereen en alles gaat beledigen naar hartenlust? Dom, idioot, ezels, etc. alles komt hier op de laatste pagina al voor.

Jij vindt Vlamingen ezels omdat zij destijds niet kozen voor een completen nieuwe Nederlandse stijl.

Wel ik niet, want door te kiezen voor die nieuwe stijl zouden ze een total breuk plegen met hun verleden, en met hun cultuur dus. Dat men de familienamen (en de namen bij aanvang) daarvan bewaarde toont aan dat ze de band met hun eigenheid niet volledig wilden verbreken. Ik vind dit niet negatief. Dat is iets wat ik aan de Vlamingen van vroeger respecteer: het behoud van hun namen. Helaas, de laatste 3 generatie's is daar grote verandering in gekomen wat betreft de keuze van de voornamen: allerlei vreemde soorten komen er nu in voor.
Neen, niet alle vlamingen, ik bedoel de minus die niks er kent maar les geeft.
Oud 7 juli 2013, 11:15   #156
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarover dat jij problemen maakt? Zijn naam is officieel Philippe, Hij verandert Zijn naam niet hé, dat heeft de Vlaamse pers ed jarenlang steeds gedaan.
(Ik denk dat de geboorte-akte 2x werd geschreven: eenmaal in het Frans en éénmaal in het Vlaams. Om zo beiden te goed te komen. Maar je kan toch niet verwachten dat Hij telkens tekent met Philippe en Filips? Dan zou er discussie kunnen zijn waarom Hij eerst het ene schrijft en niet het andere.. Neen, wie een hond wilt slaan vindt altijd een stok.)

Trouwens, de Vlamingen moeten nu niet verontwaardigd doen. Filip of Philippe, eigenlijk is dit gewoon dezelfde naam, maar in het Nederlands en in het Frans, de 2 gesproken landstalen in België.

Hoeveel van de flamingantische Vlamingen hebben hun kinderen van die schruwlelijke Engelstalige namen gegeven? Dat is pas verloochenen van je eigen cultuur ed.

Maar Tommy uit Temse word geen koning van Belgie.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 11:46   #157
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Niemand wordt dat.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 11:55   #158
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Dit komt omdat Tommy (Tomaes in het Vlaams en Thomas in het Frans) geen Kroonprins is.
Oud 7 juli 2013, 12:03   #159
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit komt omdat Tommy (Tomaes in het Vlaams en Thomas in het Frans) geen Kroonprins is.

Dat is zo.Maar je maakt je er wel gemakkelijk vanaf.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 12:27   #160
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Ik zou de naam Poliep verkiezen.
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be