![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite in de beurs (ja ik weet het mensen haten dat woord dankzij de tsunami van CDO"s) maar worden dergelijke risico's ingekalkuleerd... (en ja ik weet het ondanks die massieve incalculatie van de risico's, bleken de risico's verkeerd berekend) maar desalnietemin zijn de risico's van zo'n productie zodanig wisselvallig dat de waarde ervan bvb op de beurs zou genoteerd worden als 1/3 van die gemiddelde productie die deze windmolens opbrengen. Dus als je economisch de windmolens beredeneerd, is de stroom die ze produceren gewoon 1/3 waard van de stroom van een kerncentrale. Tenzij je di epieken gaat gebruiken om methaangas te produceren.. met als probleem dat die methaangasproductie maar 1/3 van de tijd zou kunnen werken... of bvb snachts de kerncentraleproductie zou moeten opvangen. Dus ipv gans belgie vol te planten met verlichting die als backup dienen voor de kerncentrales zet je daar methaangasproductie die het dal opvult
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 juli 2013 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat men voldoende veilige, betrouwbare, financieel afgeschreven nucleaire centrales om politieke reden stillegt, terwijl ze met een minimum aan kosten nog jaren goedkope elektriciteit zouden kunnen produceren. En de politieke bemoeinissen gaan blijkbaar nog veel verder. Want eens stilgelegt willen deze politiekers, ipv de deur op slot te doen, en rustig de nog resterende straling te laten vervallen, der een massa geld tegenaan gooien, om den boel af te breken (en de werklieden die zich daarmee bezig houden, ne hoop straling te laten oplopen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Ze kosten in gemiddeld opgesteld vermogen dan ook maar 1/3e van een kerncentrale (tenzij je ze ergens op een zandbank wil natuurlijk)... En als je dan wat quick-win opslag voorziet gaat dat omhoog en ben je dus goedkoper af... Daar ging het toch net om in deze discussie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook wil dat zeggen dat er 2 dingen moeten samenwerken. De windsnelheid en de vraag naar electriciteit. Komen die 2 niet perfect overeen, is het rendement naar de kloten. Of de vraag is laag en de windmolens moeten de stroom niet maken, en mag en een miljard kilowatt geinstalleerd zijn, dan is het nog niet nodig noch gebruikt. dan heeft al het geïnstalleerde vermogen geen nut. Of de windsnelheid is buiten de bruikbare norm, en kunnen de windmolens de vraag toch niet aan, en moet de stroom van een externe installatie komen. In België uit STEG's en de paar kleinschalige gepompte waterkrachtcentrales die we kennen. Die installaties kosten ook geld, en als ze niet gebruikt worden, is hun rendement en dus ROI (de reden om ze te bouwen) ook slecht. Zonder grootschalige energie-opslag is wind en zonne-energie gewoon een verspilling van de moeite. En ja, er zijn mogelijkheden om het voor U persoonlijk wel te kunnen verwezelijken. Zoals uw persoonlijk verbruik aan te passen aan de omstandigheden. Geen zon voor uw zonnepanelen, dan doet U gewoon geen was, gaat U geen fritten bakken etc etc... Of u moet een backup installeren. Veel plezier van uw kelder vol accu. Ook, uw zandbank opmerking. Waar mogen we de windmolens dan wel zetten? In uw tuin? En ik herhaal me maar even, gewoon om zeker te zijn dat U het goed leest; Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 5 juli 2013 om 22:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pittig feitje. De London Aray, werelds grootste off-shore windpark, €2 200 000 000 kostenplaatje, 630 Megawatt geïnstalleerd piekvermogen.
De prijs blijft in de zelfde grootorde als van een generatie II+ kerncentrale watt per watt gezien. Met als voordelen voor de kerncentrale dat ze altijd haar geïnstalleerd vermogen kan leveren (uitgezonderd natuurrampen) wanneer het nodig is.
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan zouden groene niet tegen kerncentrales zijn die openblijven zodat de alternatieven geen kans krijgen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier bent u me even kwijt: "Als een windmolen goedkoper is dan een kerncentrale, dan zouden (de?) groene(n?) niet tegen kerncentrales zijn die openblijven ?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Wat heb ik genegeerd? De kostprijs van die offshore-parken?
Quick-wins: ik denk dat het aanleggen van een nieuw bufferbekken wel eens het kosten-efficientst kan zijn. Er zijn ook al successen geboekt met het gebruik van vliegwielen, of de aanmaak van methaan of waterstof. Persluchtopslag in oude mijnen is ook een leuke... |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Thornton windmolenpark. 54 windmolens met een gezamelijk vermogen van 325 megawatt piek (325/54= 6 megawatt piek per turbine), kostprijs 1.3 miljard Euro. €0.04 per watt op de ideale momenten. De London Array, 341 windturbines met een piekvermogen van 1000 megawatt. Kostprijs €2.2 miljard. €0.022 per watt op de beste momenten. -volgens U 1/3de van de tijd dus- Citaat:
En de kostprijs van de stroom laten varieren volgens het aanbod. Dat gaat grappig zijn. Op't moment U aan grillen bent op het strand van Costa Del Sol krijg ik geld toegestoken van de electriciteitsleveranciers om de stroom van uw zonnepanelen te verbruiken. En in't putteke van de winter , op zo'n bitterkoude windstille nacht moet ik mijn 100 watt verbruikende aardgasketel afzetten omdat ik de stroom daarvan niet kan betalen. Dan installeer ik nog liever een 1 cylinder 2 takt die op zware fuel kan lopen, om een generator aan te drijven. Afgedraaide olie genoeg om op te stoken dan.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 9 juli 2013 om 07:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 kerncentrale van 1gigawatt produceert aan 24u per dag 365 dagen per jaar 8.760terawatth 8.760 Terawatth wordt verkocht aan het publiek aan 0.1 + 0.1 voor de staat is 800Miljoen euro per jaar, en 800miljoen voor de infraxmelkkoe. Aan 1 miljard bouwkost fundamenteel, en 6 miljard als de groene al hun dikke dada's erdoorduwen en fantasietjes dat dit niet goed en dat niet veilig is, kom je aan 6 miljard voor een kerncentrale die dan 7 jaar afbetaald is en vanaf dan opbrengt De levensduur van een kerncentrale is dus welgeteld 50jaar, is toch al voldoende bewezen, en dus kom je dat uw stroom investering in een kerncentrale 40 miljard stroom maakt voor een kostprijs van 6 miljard, en tegelijkertijd 40miljard opbrengt voor de staatsbegroting, of op zijn eentje kan 1 kerncentrale 10% van onze staatsschuld witwassen. Neem dus 10 kerncentrales van 1 gigawatt en we hebben al onze staatsschulden afgelost binnen de korste keren... We gaan nu eens redeneren over uw windmolens. Dus zet gans de kust vol met windmolens, pak 200 van 5megawatt is ook 1 gigawatt. Ze kosten 5 miljoen stuk en om ze in de zee neer te poten 10miljoen, dus ook 2 miljard. Goed voor 2 miljard investering heb je 1/3 van de tijd energie gratis Eerste vraag van de euw voor de groene jongen, als die 200 windmolens daar staan op de thornton bank( trouwens ik denk niet dat er 200 opkunnen maar kom) hoeveel procent van de ELEKTRISCHE energie van Belgie prodcueren ze ? 1/3 van 5% is dus 1.7%/ Nu toegegeven die windmolens zijn evengoedkoop als je het zo wilt positief uitdrukken (we zijn niet tegen iets wij) dan een superdeluxe overbeveiligde kerncentrale. Dus voor dat deel van de energie, is het doen, dat is zijn geld economisch waard, ik vraag mij zelfs af waarom ze subsidies nodig hebben maar kom. Volgende vraag van de eeuw ? Hoeveel windmolens heb je nodig om ALLES te produceren van onze stroom in de veronderstelling dat we een gigantische backup kunnen bouwen ? Simpel he 4000x3 windmolens van 5 megawaat. Volgende vraag, als je 30.000km2 hebt (opp van belgie), hoeveel afstand staan er tussen die 12.000 windmolens, en waar ga je ze zetten ? antwoord: onmogelijk... Volgende vraag: als je 12.000 windmolens, stel nu nog diep in zee zou zetten, hoe ga je die energie opslaan ? Dus 60 gigwatth piek, voor een piekverbruik van 10gigawatth produceert, hoe ga je een backup van 50gigawattpiek installeren en wat is dat voor iets ? Zo'n backup is iets in het genre van de drieklovendam... zoiets moet je bouwen... Waar is die ruimte en plaats voor een drieklovendam ? Leg mij dat eens uit, waar ga je in Europa een drieklovendam bouwen ? En nu wat kost die backup, want we willen OPLOSSINGEN remember, dus dingen die werken en zorgen dat het licht niet uitgaat. De kostprijs van die drieklovendam was toch ook niet gratis ? Hoeveel zou dat nu kosten zoiets; ? Reken en cijfer al wat je wilt, maar gewoonlijk kost dat nog eens hetzelfde van het geld dat je erinstopt in de windmolens. Dus als je 2 miljard windmolens bouwt, mag je een backup van 2 miljard bouwen. Aleluja. Dus Windenergie is 2 keer duurder dan kerncentrales, ah daarom hebben ze subsidies nodig... En die windmolens gaan toch wel versleten zijn na 20 jaar, dus ze zullen ze daar allemaal eens mogen refurbishen (zal wel zoveniiet kosten als nieuw zetten, maar kom om de 20jaar eens 1 miljard ertegenaangooien als onderhoudskosten van een overheid die overal zit op te beknibbelen) Dus die windmolens gaan 4miljard kosten incl onderhoud en 6miljard inclusief bakcup. Dus draai en keert gelijk je het wilt, het kost geld en het zal altijd een duur vraagstuk blijven, er bestaan geen mirakels de zon gaat op gratis Dus het complete verhaal is: 1gigawatt windenergie kost 2miljard + 2miljard onderhoud op 60j + 2 miljard backup. Wat produceert die oplossing van 6 miljard? 1/3 van de energie van kerncentrales;.. Dus wat is er nu goedkoper ??? Voila, je moet eens wat doorredeneren als je iets vertelt. Als jij zegt in uw sloganneke dat kernenergie duurder is dan windenergie, dan vertel jij dat een kerncentrale duurder kost dan 24miljard ?????????????????????????????????????????????????? ??????? Bij mijn weten is ernog nooit een kerncentrale van 24miljard gebouwd geworden. En dan ga je natuurlijk lullen over opruimingskosten bij een ongeval. Wat is het risico op een ongeval ? Blijkbaar op 500 zijn er 2 ontploft Dus het risico is 1:250 die ontploft, de verzekering zou tussen landen moeten afgesloten worden op globaal niveau een fonds maken... Dan zou je zien dat die 50miljard die een accident kost bvb op die 250centrales 0.2 miljard bijkomende verzekeringskost vraagt...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 juli 2013 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() om verder te doen: telkens er een nieuw accident gebeurt zouden al die kosten moeten doorgerekend worden... zo zou je dat moeten doen. Je ziet ook dat die kost niet onmogelijk te becijferen is en niet onwerkbaar hoog is. Dus kunt rustig die kost blijven dekken.
Trouwens denk daar nu eens over na: wat als je een kerncentrale op een boorplatform bouwt... En die daar tussen die windmolens parkeert ? Hoeveel vervuiling opruimkosten zou je daar hebben en hoeveel grond zou je moeten verbieden te bebouwen ? En hoeveel zou de verzekering dan kosten (bijna niets) ?? Hoeveel duurder zou die kerncentrale dan kosten (nauwelijks) ? Om maar te zeggen in een open debat cultuur sta je toe dat alle oplossingen aan bod komen, en niet zomaar alle deuren met oneliners die nergens op steunen of geen grond van waarheid hebben gaan gebruiken om te zeggen ik weet het want ik heb het pamfletje van een of andere eco goed gelezen
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 juli 2013 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, in de VS worden er al vliegwielen gebruikt op afgelegen plekken, dat is daar al jaren economisch rendabel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zal u misschien verbazen maar op de professionele markt varieert de prijs al jaar en dag volgens het aanbod... Gezien het geringe aandeel van zonne- en windenergie (ook in de toekomst) moet u niet denken dat de verschillen dramatisch zouden zijn hoor... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
Minister-President
|
![]() Gezien uw muur van tekst en bovenstaande opener hoop ik dat u begrijpt dat ik slechts een selectie maak van uw fouten...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |