![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, met respect voor de deelstaten. Een federatie waar de VS en Duitsland een puntje kunnen en zullen aan zuigen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is - m.i. (en ik ben geen n-va'er en zeker geen blokker - alleszins een gemiste kans (maar natuurlijk is dat allemaal strategisch bepaald door zijn mentors ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister
|
![]() PS, MR, cdH, Ecolo, sp.a, openVLD, CD&V, Groen. De niet democratische particratie dus.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() PS, MR, cdH, Ecolo, sp.a, openVLD, CD&V, Groen. De particratie dus. In de bevoorrechte volgorde.
Maar wat wil je Brussel staatsgreep Brux - Wallon. BHV waar de Vlaming naar de Franstalige rechtbank moet. In Europa is de Vlaamse zetel weg naar Kroatië. Alleen de Franstalige blijft vertegenwoordigd. Generaal Luchtmacht is voor de nieuwe koning = F16 in Wallonië. Is dat om de stoute Vlamingen braaf te houden? Omdat le Sior ooit stelde dat de Vlamingen Brussel zouden isoleren? Via verkoop Fortis zit koningshuis en PS toch in Frankrijk. Moeten wij de natte droom van de PS een staatsbank Belfius onderhouden. Doen ze er alles aan om de andere Vlaamse banken te counteren. ENZ Of heb ik het mis? Maar dat is Belgisch zeker
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier hebt ge een punt. Maar dat geldt voor alle partijen. Persoonlijk ben ik dan ook voorstander van één grote Belgische kieskring. Ter bescherming van onze Franstalige landgenoten dacht ik dat Europa toch wel een regeling heeft uitgewerkt voor minderheden. Zodat een groep met een kleine meerderheid geen misbruik kan maken van democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou m'n vijanden ook niet uitnodigen voor een FEESTmaaltijd. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() De meerderheid van die genodigden zijn linksen... op een feestje van de Koning.
Hallucinant! |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En natuurlijk zij die beweren dat de N-VA ergens over bleit terwijl dat niet zo is.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door bijvoorbeeld een regering met Vlaamse minderheid te vormen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, waarom gaat iedereen er toch altijd vanuit dat Vlaanderen in een democratie La Wallonie zou kloten? Ofwel is dat niet zo, en is er geen enkele reden om geen democratie in te voeren, ofwel is dat wel zo en is er elke reden om het land te splitsen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat kan misschien naïef lijken, maar het heeft voor mij alvast een voordeel: ik ben een gelukkige mens, kijk naar het mooie in de natuur rondom mij. Ik ben blij met wat ik heb en alle kansen die het leven me biedt en pak de kansen die er zijn. Als ik hier zie hoe anderen hier blijkbaar van 's morgens tot 's avonds gefrustreerd rondlopen alsof er hun ongelofelijk veel onrecht aangedaan wordt en dat dat altijd de fout van "de ander" is. Ik wil er voor een keer de bijbel bijhalen: "Petrus nam het woord en zei: 'U weet vast wel dat het mij als Jood verboden is om met mensen van een ander volk om te gaan. Maar God heeft me duidelijk gemaakt dat ik niemand minderwaardig of onrein mag vinden. Daarom ben ik zonder aarzelen meegegaan toen u mij liet vragen bij u te komen. Maar ik ben wel nieuwsgierig waarom u dat gedaan hebt.'" (voor de geïnteresseerden: Handelingen 10:27). Het verhaal eindigt met een feestje dat een paar dagen duurde. Het verhaal van veel mensen hier op dit forum eindigt met ontevredenheid, ruzie zoeken, "de ander is slecht & ik ben goed" en dergelijke. Dan kies ik toch voor een feestje... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |