Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2013, 20:15   #81
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twitterendwaterding Bekijk bericht
Eerst een klein vraagje: 'Is België democratisch tot stand gekomen?'
En nog één: 'Vind je ons landje echt democratisch?'
Ja, met een spontane volksopstand in 1830.

Ja, met respect voor de deelstaten.

Een federatie waar de VS en Duitsland een puntje kunnen en zullen aan zuigen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 20:16   #82
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De belangrijkste fase van de laatste jaren op politiek vlak was de regeringsvorming + de staatshervorming die het land gaat modelleren voor de komende jaren. Het is dan ook niet onlogisch dat ze naast de regeringspartijen ook de voorzitters van de partijen die deze staatshervorming mee mogelijk maakten uitnodigen.
Dat je als tegenstander van die staatshervorming wil spelen op woorden kan ik tot op zekere hoogte begrijpen, maar ik denk echt niet dat de koning jouw of mijn toelating nodig heeft om iemand al dan niet uit te nodigen.
Soit... Maar vind je het verstandig van niet alle partijen uit te nodigen?

Het is - m.i. (en ik ben geen n-va'er en zeker geen blokker - alleszins een gemiste kans (maar natuurlijk is dat allemaal strategisch bepaald door zijn mentors )
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 20:17   #83
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ja, met een spontane volksopstand in 1830.

Ja, met respect voor de deelstaten.

Een federatie waar de VS en Duitsland een puntje kunnen en zullen aan zuigen.
Ja, dat is een smakelijke mop.
Oud 8 juli 2013, 20:23   #84
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

PS, MR, cdH, Ecolo, sp.a, openVLD, CD&V, Groen. De niet democratische particratie dus.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 20:37   #85
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En wanneer maak je nu dezelfde soort berekening voor AL de partijen uit beide landsgedeelten die dit landje rijk is?
Van het ogenblik dat die andere partijen ook gaan beweren dat ze met zulke lage percentages democratische rechten hebben.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 20:42   #86
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

PS, MR, cdH, Ecolo, sp.a, openVLD, CD&V, Groen. De particratie dus. In de bevoorrechte volgorde.

Maar wat wil je Brussel staatsgreep Brux - Wallon. BHV waar de Vlaming naar de Franstalige rechtbank moet.

In Europa is de Vlaamse zetel weg naar Kroatië. Alleen de Franstalige blijft vertegenwoordigd.

Generaal Luchtmacht is voor de nieuwe koning = F16 in Wallonië. Is dat om de stoute Vlamingen braaf te houden? Omdat le Sior ooit stelde dat de Vlamingen Brussel zouden isoleren?

Via verkoop Fortis zit koningshuis en PS toch in Frankrijk.

Moeten wij de natte droom van de PS een staatsbank Belfius onderhouden. Doen ze er alles aan om de andere Vlaamse banken te counteren. ENZ

Of heb ik het mis? Maar dat is Belgisch zeker
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 20:42   #87
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
En hoeveel van die 6.527.367 stemgerechtigden konden een stem op N-VA uitbrengen?
Dat vergeet je natuurlijk gemakkelijkheidshalve.
Hier hebt ge een punt. Maar dat geldt voor alle partijen. Persoonlijk ben ik dan ook voorstander van één grote Belgische kieskring. Ter bescherming van onze Franstalige landgenoten dacht ik dat Europa toch wel een regeling heeft uitgewerkt voor minderheden. Zodat een groep met een kleine meerderheid geen misbruik kan maken van democratie.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 21:32   #88
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Le Roi reçoit...

Oftewel : de koning ontvangt samen met de koningin, prins Philippe en prinses Mathilde:

Maandag 8 juli is er een eerste afspraak voor een diner op het paleis met alle partijleiders van de partijen die de zesde staatshervorming hebben ondertekend : PS, MR, cdH, Ecolo, sp.a, openVLD, CD&V, Groen. Plus de Eerste minister Elio di Rupo en de twee staatssecretarissen voor institutionele hervormingen, zijnde Servais Verherstraeten (CD&V) et Melchior Wathelet (cdH).
Er komen daarna nog drie dergelijke ontmoetingen voor de benoeming van Koning Philippe op 21 juli:
Woensdag 10 juli : met alle eerste-ministers onder zijn koningschap
Vrijdag 12 juli : met de verschillende minister-presidenten
Maandag 15 juli : met de gehele Federale Regering.

Met andere woorden, veel boeffen op onze kosten met zoveel mogelijk politiekers, maar vooral alles doen om de grootste partij van Vlaanderen te mijden.

Goe bezig, messieurs les royautés ...

BRON
Ook hier snap ik weer niet waar het probleem zit... Uit het VRT-artikel over dit etentje haal ik dat de koning de leden van het Uitvoeringscomité van de Institutionele Hervormingen (Comori) uitgenodigd heeft (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...i_paleisbezoek). Maakt N-VA daar deel van uit? Indien niet, dan is het normaal dat ze voor dit etentje niet uitgenodigd werden. Dat heeft dan niets te maken met mijden van om de grootste partij van Vlaanderen of welk andere regio ook.
LcGrs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 21:39   #89
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hier hebt ge een punt. Maar dat geldt voor alle partijen. Persoonlijk ben ik dan ook voorstander van één grote Belgische kieskring. Ter bescherming van onze Franstalige landgenoten dacht ik dat Europa toch wel een regeling heeft uitgewerkt voor minderheden. Zodat een groep met een kleine meerderheid geen misbruik kan maken van democratie.
Dat een grote minderheid wel misbruik mag maken is natuurlijk geen probleem voor de breeddenkenden.
Oud 8 juli 2013, 21:39   #90
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Ook hier snap ik weer niet waar het probleem zit... Uit het VRT-artikel over dit etentje haal ik dat de koning de leden van het Uitvoeringscomité van de Institutionele Hervormingen (Comori) uitgenodigd heeft (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...i_paleisbezoek). Maakt N-VA daar deel van uit? Indien niet, dan is het normaal dat ze voor dit etentje niet uitgenodigd werden. Dat heeft dan niets te maken met mijden van om de grootste partij van Vlaanderen of welk andere regio ook.
Met wat dan wel?
Oud 8 juli 2013, 21:41   #91
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Met wat dan wel?
Meet het feit dat de koning de leden van het Uitvoeringscomité van de Institutionele Hervormingen (Comori) uitgenodigd heeft?
Oud 8 juli 2013, 21:44   #92
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De belangrijkste fase van de laatste jaren op politiek vlak was de regeringsvorming + de staatshervorming die het land gaat modelleren voor de komende jaren. Het is dan ook niet onlogisch dat ze naast de regeringspartijen ook de voorzitters van de partijen die deze staatshervorming mee mogelijk maakten uitnodigen.
Dat je als tegenstander van die staatshervorming wil spelen op woorden kan ik tot op zekere hoogte begrijpen, maar ik denk echt niet dat de koning jouw of mijn toelating nodig heeft om iemand al dan niet uit te nodigen.
Inderdaad: we moeten toegeven dat het normaal is dat Bébèr geen NVA-ers, geen VB-ers & geen DEDECKERS uitnodigt.
Ik zou m'n vijanden ook niet uitnodigen voor een FEESTmaaltijd.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 21:44   #93
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Meet het feit dat de koning de leden van het Uitvoeringscomité van de Institutionele Hervormingen (Comori) uitgenodigd heeft?
En volgens jou zit daar geen strategie achter?
Oud 8 juli 2013, 21:46   #94
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

De meerderheid van die genodigden zijn linksen... op een feestje van de Koning.

Hallucinant!
Oud 8 juli 2013, 21:53   #95
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meerderheid van die genodigden zijn linksen... op een feestje van de Koning.

Hallucinant!
De meerderheid van de "linksen" in Wallonie zijn vóór een koning...
of hij nu Fillip van Saksen heet of Eddy Wally is minder belangrijk.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 21:54   #96
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige die mensen misleiden zijn de NVA aanhangers.
En natuurlijk zij die beweren dat de N-VA ergens over bleit terwijl dat niet zo is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 22:01   #97
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van het ogenblik dat die andere partijen ook gaan beweren dat ze met zulke lage percentages democratische rechten hebben.
Door bijvoorbeeld een regering met Vlaamse minderheid te vormen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 8 juli 2013, 22:06   #98
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op die moment heb je de facto geen democratie meer.

Overigens, waarom gaat iedereen er toch altijd vanuit dat Vlaanderen in een democratie La Wallonie zou kloten? Ofwel is dat niet zo, en is er geen enkele reden om geen democratie in te voeren, ofwel is dat wel zo en is er elke reden om het land te splitsen...
Oud 8 juli 2013, 22:07   #99
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
En volgens jou zit daar geen strategie achter?
Ik zoek alvast niet achter alles wat er gebeurt een strategie om een of andere regio in dit landje te ondermijnen.
Dat kan misschien naïef lijken, maar het heeft voor mij alvast een voordeel: ik ben een gelukkige mens, kijk naar het mooie in de natuur rondom mij. Ik ben blij met wat ik heb en alle kansen die het leven me biedt en pak de kansen die er zijn.

Als ik hier zie hoe anderen hier blijkbaar van 's morgens tot 's avonds gefrustreerd rondlopen alsof er hun ongelofelijk veel onrecht aangedaan wordt en dat dat altijd de fout van "de ander" is. Ik wil er voor een keer de bijbel bijhalen: "Petrus nam het woord en zei: 'U weet vast wel dat het mij als Jood verboden is om met mensen van een ander volk om te gaan. Maar God heeft me duidelijk gemaakt dat ik niemand minderwaardig of onrein mag vinden. Daarom ben ik zonder aarzelen meegegaan toen u mij liet vragen bij u te komen. Maar ik ben wel nieuwsgierig waarom u dat gedaan hebt.'" (voor de geïnteresseerden: Handelingen 10:27). Het verhaal eindigt met een feestje dat een paar dagen duurde.
Het verhaal van veel mensen hier op dit forum eindigt met ontevredenheid, ruzie zoeken, "de ander is slecht & ik ben goed" en dergelijke.
Dan kies ik toch voor een feestje...
Oud 8 juli 2013, 22:09   #100
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Op die moment heb je de facto geen democratie meer.

Overigens, waarom gaat iedereen er toch altijd vanuit dat Vlaanderen in een democratie La Wallonie zou kloten? Ofwel is dat niet zo, en is er geen enkele reden om geen democratie in te voeren, ofwel is dat wel zo en is er elke reden om het land te splitsen...
Soms - door toeval- vindt ge het antwoord, koe.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be