![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu hoe ga je belgië fossielvrij krijgen ? Dus die 90% wat isuw voorstel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ruimte om alles neer te zetten. België is 32000km² groot. We zijn al druk bevolkt, en er zijn zeer veel mensen met een ferm NIMBY syndroom- getuige de tegenkantingen tegen zowat alle windmolens zelfs die op zee- Ook heeft een 3 megawatt windturbine een voetafdruk van een paar 100m² , waar alleen landbouw onder gedaan kan worden, al de rest mag of kan gewoon niet. Begin maar een paar gigawatt neer te zetten, met een 300% overcapaciteit, met daarbij nog eens opslag. Citaat:
Citaat:
Reken maar effe door wat het moet worden om 20 gigawatt voor 2 dagen op te slaan. Citaat:
Maar kom, ik denk dat U gewoon niet wil weten wat de praktische bezwaren zijn. Mijn voorstel is vrij simpel. We kunnen 100% hernieuwbaar gaan, met de huidige technologie, als we belgië reduceren tot 500 000 inwoners, en de investering willen maken om overal High Tech te gaan.
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik kan gans de dag kijken naar 7 windmolens... fantastisch gewoon, ik zie dat graag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon voor de fun. Stel dat we Coo-Trois-Ponts uitvergroten tot een installatie die alle energiebehoefte van België kan opvangen voor 2 dagen, dan spreken we over 880 km², waarvan 440km² op 250 meter boven de andere 440 km² moet liggen.
En dan moeten we 80 000 megawattpiek aan hernieuwbare energie gaan opstellen om zowel de energiebehoefte "nu" te dekken, en de "energie voor opslag" te waarborgen.
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als je daarentegen schrijft: je moet 2/3 van Belgie 10 meter onder water zetten, dat begrijpen ze. Ik moest ook lachen met het geniale energieeilandje van VDL, de zeekoning di enog eens zijn zakken wilt vullen aan een groen projectje... Trouwens ik wacht nog op een antwoord groene jongens: We hebben dus een plan om 10% minder fossiele grondstoffen te gebruiken? Maar nu was de vraag hoe gaan we die 10 kerncentrales sluiten en de CO2 output doen dalen en ondertussen alle huizen verwarmen met warmtepompen en ondertussen de mobiliteit doen migreren naar elektrische mobiliteit ? Dus wat voor ons staat is een economische copernicaanse revolutie, waar we de capaciteit van 30 kerncentrales moeten vervangen. En momenteel zijn we in staat om 1 kerncentrale te vervangen door groene energie. En we hebben een engagement dat we de CO2 willen doen dalen. Dus please, leg mij dat uit hoe jullie dat gaan doen, ik begrijp het niet, ik wil het weten... Waar zijn de goeie studies, en zeg niet we hebben een plan wathelet die 20.000 windmolens wil laten drijven in de atlantische oceaan. Ik kan mij inbeelden dat we zo'n 1000 kite windmolens laten hangen in de straalstroom. Ik kan mij inbeelden dat we alle daken van belgie volleggen met zonnepanelen zodat elk huis zijn eigen energiebehoefte kan dekken. Ik kan mij inbeelden dat alle overschotten via waterstofproductie worden omgezet naar methaangas als buffer voor de winter. Ik kan mij inbeelden dat alle huizen op passiefniveau worden geisoleerd; Dat alle auto's migreren naar aardgas/methaangas/biogasmix. Dat zijn allemaal pistes waar inderdaad een serieuze stap voorwaarts gezet kunnen worden; Maar waar is het beleid van de overheid om dit te realiseren ? Waar en wanneer gaat zij de lasten op arbeid om dit groen plan te realiseren verlagen, zodat we uit onze luie zetel komen en allemaal eens beginnen te werken aan dat groen plan? Waarom heeft die wijze overheid alle subsidies voor isolatie , zonnepanelen, etc afgeschaft, en waarom heeft die wijze overheid nog niet gedacht aan het takseren van CO2 emissie zodat iedereen begint te investeren in die migratie naar de fossielvrije maatschappij ?
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 10 juli 2013 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister-President
|
![]() Kernenergie tiens. Dat heb ik in het begin van deze draad al gezegd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moet je 2 stuwmeren aanleggen in een land waar de geografie niet meewerkt. Halveer het hoogteverschil (gebaseerd op de 250m van Coo-Trois-Ponts) en je mag het oppervlak verdubbelen. Zoals ik al opmerkte. U wil gewoon de techniche hordes die genomen moeten worden niet zien.
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dan zal de kostprijs vooral zitten in dei hydro-generatoren van ABB die zo netjes 1miljard gaan kosten voor 5 gigawattpiek vermogen te leveren. En dan ga je nog een model moeten uitwerken om die constructie rendabel te krijgen, want ze produceert geen energie het is een backup, dus ze moet zitten tussen de prijs van wanneer de vraagprijs piekt, en de prijs dat we onze energie gratis mogen weggeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() Dus jullie geven Freya en mezelf gelijk?
Ik zal even met jullie mee met jullie eigen getallen smijten dan 1GW Kerncentrale 5.000.000.000 euro 1GW Windmolens (3GW piek) 2.000.000.000 euro Stuwdammen 2.000.000.000 euro Grond 88.000.000 1GW Hydro 200.000.000 euro --- 4.288.000.000 euro Et voila, we zijn goedkoper af ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() Nog even dit: volgens mij ligt het probleem van deze thread er vooral in dat mensen de kosten van kernenergie serieus onderschatten, zie de eerste tien posts.
Als we zoals Paul graag wil een 'kerncentrale van den Aldi' zouden zetten, kunnen we het natuurlijk voor een vijfde van de prijs ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen gedacht van wat een kerncentrale wel kan kosten.
Een ding is zeker, als ik het cijfer moest zien dat ik niet ten volle zou vatten hoeveel dat wel is. Om te jackpotten met miljarden moet je parlementariër zijn denk ik. Het komt toch niet uit hun zak. Dit sluit niet uit dat windmolens zeker het milieu en de mensheid niet zullen schaden en er geen super gevaarlijk restafval aan over blijft.
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 vervangende installatie met hernieuwbare energie, 1000 km² . een getalletje dat boekdelen spreekt, maar gewoon naast gefietst word. Eneuh, dat supergevaarlijke kernafval waar greenpies zo op doorhamerd. 1 m³ per jaar per grote kernreactor. We kunnen het kernafval van een eeuw gemakkelijk genoeg opslaan in een stevig uitgevoerde bunker ergens in de kempen. Nu slaan we het op in lichte hangaars in diezelfde kempen, en blijkbaar sterven we nog niet als vliegen doordat we een tentakel uit onze aars zien groeien.
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals die windmolens ben ik niet tegen. Maar dat is een kerncentrale, en belgië heeft er 20 nodig om alle stroom te produceren. En nu alsje alle huizen zo wilt verwarmen met warmtepompen heb je nog eens 20 kerncentrales nodig en als je alle verkeer elektrische wilt maken heb je nog eens 20 erncentrales nodig. Dus waar ga je dat allemaal zeetten en hoe groot is die backup
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 11 juli 2013 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ken jij één gemeente in Vlaanderen die vandaag toestemming zou verlenen om een kerncentrale op zijn grondgebied neer te poten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of één voor een kolencentrale, of voor windmolens, of voor gsm-masten, of voor een autostrade, of voor een asielcentrum ...not in my backyard... het perfekte bewijs dat democratie niet werkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat kernenergie betreft hangt het er vanaf hoe men met de vervallende stoffen omgaat. Maar de echte kostprijs, de negenproef, gaan we pas weten als men de bouw van een kerncentrale zou toelaten. We zullen dan wel zien of er kandidaten op afkomen. In elk geval zijn er zonder subsidies geen kandidaten voor windmolens te vinden (zelfs met subsidies vechten vele groene energieprojecten tegen de dood). |
|
![]() |
![]() |